חגית בת-אליעזר, שגרירת יקום תרבות לאירועים, ממליצה

על “מוסטונןפסט 2023”

כרזת מוסטונןפסט 2023
כרזת מוסטונןפסט 2023

“מוסטונןפסט” הוא פסטיבל מוזיקה אסטוני-ישראלי, שהפך למסורת, והשנה חוגג עשור. הוא מתקיים בין 8 בפברואר לבין 12 במרץ, וכולל מגוון קונצרטים בהשתתפות מקהלות, זמרי אופרה, ונגנים סולנים מאסטוניה. הפסטיבל נקרא על שמו של אנדרס מוסטונן, כנר, מנצח, ומנהל אומנותי אסטוני, המתגורר בטאלין ובתל אביב חליפות. הפסטיבל ממומן על ידי משרד התרבות האסטוני ועיריית טאלין, ומופק בפועל ע״י אבי ויזמן, ומנכ״לית חברת קרוסלה רינת אבישר.

תזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים עורכת מופעים מוזיקליים מגוונים, המצטיינים בשיתופי פעולה, דוגמת קונצרט עם הרצאה של רפי מלאך, עליו המלצתי לאחרונה, והיא מארחת את המוזיקאים האסטוניים.

תמונה מתוך קונצרט ״כוכבים עולים״
כרזת ״כוכבים עולים״

במוצ”ש 11.2.2023 התקיים באולם רקאנטי במוזיאון תל אביב לאמנות קונצרט “כוכבים עולים”, שבו ניצח על הקאמרטה הנרי כריסטופר אביק האסטוני. הוא בתחילת שנות העשרים שלו, מנצח מגיל 14, וכבר הספיק לנצח על 70 תזמורות, וזכה בתחרויות.

התזמורת ביצעה מספר יצירות של מנדלסון הצעיר, ובפרט קונצ’רטו לכינור ולפסנתר, עם הסולנים האסטוניים הנס כריסטיאן אביק, בן ה-20 וקצת, בכינור, וטאהה-ליי ליב בת ה-19 בפסנתר. לשני הסולנים פרסום בינלאומי והם זכו בתחרויות רבות. הם גם ניגנו, בנפרד, בשתי יצירות אחרות של מנדלסון: קונצ’רטו לכינור, וקונצ’רטו לפסנתר. הקהל אהב את הנגנים החינניים והזמין אותם עוד ועוד לבמה. בהדרן הם ניגנו יצירות של מלחינים אסטוניים. התזמורת ביצעה גם את היצירה “מעל” לכלי קשת פרי עטה של הִבָּה סַדְרָאן הישראלית, ילידת 1999, שעלתה על הבמה בתום ביצוע יצירתה, והודתה לתזמורת ולקהל.

בימים הקרובים 19,20 בפברואר, הקאמרטה, בניצוחו של אבנר בירון, תבצע את המיסה הגדולה של באך עם מקהלת “קולגיום מוזיקאלה טאלין” האסטונית וסולנים בין-לאומיים, וביניהם עודד רייך הישראלי בבריטון.​

הפוסט הקודםהשיר “מחאה” מאת אלה ווילר-ווילקוקס
הפוסט הבא“סלח לי” של שני ארנהיים – השיר השבועי עם אילן ברקוביץ׳
בוגרת האוניברסיטה העברית במתמטיקה ומדעי המחשב, ומוסמכת הטכניון במתמטיקה. עובדת בתעשית המחשבים. למדה בסדנאות לשירה בהנחייתם של דליה רביקוביץ, רבקה מרים, ויעקב בסר. פרסמה ארבעה ספרי שירה: "השקת ספינת צפייה" (2008), "התנסויות" (2012), "בעזרת חברים" (2016), "כח משיכה" (2020). מתרגמת שירים מרוסית ומאנגלית, מפרסמת רשימות ביקורת על ספרי שירה, על סרטים, ועל הצגות תיאטרון. יוזמת ומנחה אירועי שירה.
תחומי הענין הספרותיים שלי מאז ילדותי היו מדע בדיוני ופנטזיה, בתחילת המאה ה-21 גיליתי מחדש את הקומיקס, ובפרט את המנגה והאנימה. קיבלתי תואר ד"ר בפיסיקה מאוניברסיטת תל-אביב, בתחום האסטרופיסיקה. אך מאז שנת 2000 אני עוסק בתחום הסביבה, במסגרת בית הספר לסביבה ולמדעי כדור הארץ באוניברסיטת תל-אביב. כמו כן, עבדתי במרכז הבינתחומי לחיזוי טכנולוגי שליד אוניברסיטת תל-אביב המתמחה בעתידנות.

2 תגובות

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

אחד + 20 =