מאת אלי אשד

שנת 2018 מתקרבת, ואני שב לכאן במסגרת המסורת השנתית של “יקום תרבות” – פרסום תחזיות ונבואות לגבי השנה הבאה עלינו לטובה (אני מקווה) ממקורות שונים ומשונים: ספרי מדע בדיוני, סרטי מדע בדיוני ונבואות על קץ הימים.

אזכיר את הכללים (שכמובן יש בהם תמיד יוצאי דופן): תחזיות ונבואות כאלו צריכות להינתן לכל הפחות חמש שנים קודם לשנה שהן עוסקות בה – ורצוי הרבה יותר.

אעבור תחילה על נבואות שפרסמנו לגבי השנה הקודמת. האם היו בהן הצלחות או כישלונות?

מה התגשם?

סקירה  ב”יקום תרבות “על הנבואות והתחזיות  לשנת 2017 ישנה כאן “ואם זה ימשך כך…..נבואות שנת 2017 של האסטרולוג נוסטרדמוס ,יהודה החסיד ,יהונתן גפן ואחרים.”

ועכשיו הזמן לבדוק אם איזו מהן אם בכלל התגשמה.

במהלך השנה התפרסמו “נבואות” שונות שטענו שבמהלך ספטמבר-אוקטובר וגם נובמבר 2017 יעבור ליד כדור הארץ כוכב הלכת התשיעי ניבירו (שם שהעניק הישראלי זכריה סיטשין, לטענתו על פי מקורות שומריים קדומים) ויביא לחורבן העולם. זה לא קרה, אבל הביא לתשומת לב תקשורתית רבה – לא רק לניבירו, אלא גם באשר לטענות של סיטשין לגבי “החוזים” השונים, ביניהם דויד מיד. מיד פרסם ספר שבו טען שכוכב הלכת ניבירו יופיע בשמי כדור הארץ במהלך אוקטובר 2017. תיאורטיקני קונספירציה שונים טענו שניבירו אכן מתקרב והולך, והוא מוסתר מעיני כול  כמזימה של ממשלות העולם, של הוותיקן ושל נאס”א.

כשהתאריכים באו וחלפו, דיויד מיד לא התנצל על הטעיית והפחדת הציבור, אלא רק פרסם ספר נוסף שבו הזהיר מפני סוף העולם המתקרב- הפעם ללא ציון תאריך מדויק – וטען ששירותי הביון של מדינה עויינת (כנראה צפון קוריאה) השתלטו על אתרו.

ראו על כך ביתר פירוט כאן:

“נבואות” – כוכב הלכת ניבירו ואחרית הימים על פי זכריה סיטשין ודיויד מיד

העתיד המידי של משטר פוטין ברוסיה

נבואה מוצלחת יותר לגבי שנת 2017 היא ספרה הרוסי זוכה הפרסים של הסופרת הרוסייה אולגה סלבניקובה, “2017”, שפורסם בשנת 2006 ותורגם לאנגלית.

סלבניקובה חוזה שבאוקטובר 2017, בעת טקסי שנת המאה למהפכה הבולשביקית, יתחילו ברוסיה מהומות אלימות כנגד המשטר הפשיסטי למחצה, שיגיב כמובן באלימות אכזרית ובירי הליקופטרים על מפגינים.
האם זה הולך לקרות?
לא מן הנמנע שכן, ובשבועות ובחודשים הקרובים. הבחירות לנשיאות רוסיה, שאמורות להתקיים במרץ 2018, מתקרבות, ושליט רוסיה מאז שנת 2000  ולדימיר פוטין כמובן יהיה מועמד ראשי. יש להניח שאכן יהיו (וכבר ישנן) הפגנות אלימות כנגד שלטונו, שאותן הוא עומד להשקיט באש ובדם ובמאסרים המוניים. מועמד בולט כנגד פוטין, הבלוגר אלכסי נבלני, כבר נפסל מהשתתפות בבחירות בגלל שהעז לפרסם דברים לא נוחים למשטר.
אני מניח שכיום ספרה של סלבניקובה, אם בכלל היה מתפרסם, לא היה זוכה בשום פרס ברוסיה.
הצלת ראש ממשלת ישראל – אוגוסט 2017


אזכיר גם את ספרו העתידני של יואב אבני, “החמישית של צ’ונג לי”, שפורסם ב-2006, וחזה שבאוגוסט 2017 ראש ממשלת ישראל יהיה בצרה צרורה פוליטית, שיהיה צורך לחלץ אותו ממנה באמצעים דרסטיים יוצאי דופן.

דבר זה אכן קרה במציאות במהלך החודש הזה, כאשר התברר מעבר לכל ספק שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נמצא בבעיה חמורה ביותר עם רשויות החוק.

ראו על כך במאמר: להציל את ראש הממשלה – אוגוסט 2017 כפי שחזה אותו יואב אבני

נבואת נוסטרדמוס לשנת 2017

כישלון ברור לכאורה היה של “נבואה” של החוזה נוסטרדמוס מהמאה ה-16:

Image result for nostradamus 2025 book

ברשימה על נבואות ותחזיות השנה הקודמת הבאתי את “הנבואה” הזאת של נוסטרדמוס, החוזה המפורסם מהמאה ה-16.

הגמל הגדול יבוא לשתות את הדנובה והריין

לא ישבור את צימאונו…

בני הרון ירעדו מפחד, בני הלואר כמוהם ויותר,

ליד האלפים התרנגול יעצור אותו.

(המאה החמישית, נבואה 68, נוסטרדאמוס – הספר המלא, עמ’ 203).

הערכתי שאולי הנבואה הזאת  מכוונת למרין לה פן  (שפירוש שמה בצרפתית הוא “תרנגול”) שתיהפך לנשיאת צרפת, ואז, כפי שהיא מבטיחה השכם והערב, תחסום לחלוטין את ההגירה האיסלאמית והאפריקנית (“הגמל הגדול”) לצרפת.

זה לא קרה כמובן.

אבל… מרין לה פן, וגם אחייניתה בעלת אותו שם משפחה, בהחלט מתכוונות לרוץ בבחירות הבאות בצרפת  של 2023 והסקרים מרמזים על כך שכוחה של מפלגת הימין בראשותן עוד יתחזק, ואולי היא תזכה אז.

אז ייתכן שהנבואה עוד תתגלה כרלוונטית דווקא בשנת 2023. יש לחכות ולראות מה ילד יום.

בחירות כאלו כבר תוארו בספר ידוע של מישל וולבק,  “כניעה“, שחזה שבבחירות 2023 בצרפת ינצח – לאחר כישלונן המוחלט של מפלגות השמאל והימין – מועמד מוסלמי שיביא לאיסלאמיזציה מואצת של צרפת.

אפשר להניח שנבואה זאת של וולבק תהיה חלק מתעמולת הבחירות ב-2023, ותביא לחיזוקה של לה פן המבוגרת או הצעירה.

ראו בנושא ספר זה ווהשלכות של המתואר בו את דיוניהם החשובים של יובל גלעד, “בחירות 2022 ושקיעתה של צרפת, ואת רשימת התגובה מאת ד”ר אמנון סטופ, “זוהי שקיעתה של הזריחה”.

בינתיים נחכה ונראה.

במהלך החודשים אוגוסט 2017 לא הייתה השתלטות של מחשב על על העולם כפי שתואר בסרט “שליחות קטלנית 5”. אבל אפשר בהחלט להניח שהפחד מהשתלטות של מכונות על האנושות רק ימשיך ללוות אותנו כצל מאיים בעשורים הבאים.

וכעת, לנבואות ותחזיות על שנת 2018:

עתיד אוטופי בירושלים של שנת 2018

Image result for ‫ירושלים הבנויה בוריס שץ‬‎

Image result for ‫ירושלים הבנויה בוריס שץ‬‎

אפתח ב“ירושלים הבנויה”, יצירתו של מייסד בית הספר לאמנויות “בצלאל בירושלים , בוריס שץ, שנכתבה ב-1918 ויצאה לאור ב1924.

בספר זה  שץ  דמיין כיצד הוא עצמו מובא מהעבר הרחוק של שנת 1918 למאה שנה במסע בזמן לעתיד- אל 2018 ואל ארץ ישראל עתידנית, שבה בית הספר ב”בצלאל” הוא מרכז מדעי ויצירתי. שץ מתאר ירושלים טכנולוגית, שהטכנולוגיה שלה מבוססת על אנרגיה סולארית, שיש בה מדרכות נעות ודרגנועים, בית חרושת לסרטים ורכבת פרברים. ירושלים שבה בית המקדש השלישי שוב עומד על כנו בהר הבית, בעוד שמסגד אל אקצא הועבר בשלמותו לשכונת “ימין משה” – “כמזכרת תודה לשכנינו הטובים, הערבים, על אשר שמרו את מקומותינו הקדושים”.

Image result for ‫בוריס שץ‬‎

בוריס שץ מחבר “ירושלים הבנוייה”.

שץ מגלה שבארץ ישראל העתידנית התגשמו כל חלומותיו, ובהם הסרטה של תסריטו התנ”כי הגרנדיוזי  שלא מצא כל מימון בשנת 1918 ומקיף הן את העבר הרחוק והן את העתיד. למרות איכויותיו הציוניות  התעמולתיות, שץ תאר באוטופיה שלו בפרטי פרטים את עלילת הסרט “חורבן בית המקדש והשיבה לציון”, המתאר את סיפור מאבקו של ירמיהו הנביא נגד השחיתות  בממלכת יהודה. הסצנות בסרט החזוי כללו את נבואות החורבן של ירמיהו, את טקסי עבודת האלילים והקרבת קורבנות ילדים בגיא בן הינום, את כליאת הנביא בבור בידי  צדקיהו, את כיבוש  העיר וחורבנה בידי הבבלים ואת הגליית העם. ברוח הציונות הסרט מסתיים בתיאור ארץ ישראל הבנויה והמודרנית ובהחזרת העצמות של הרצל לירושלים בעתיד הקרוב.

שץ היה לכאורה מדויק יותר כאשר תיאר את העתיד כליברלי מאוד מבחינה מינית ופתוח לאהבה חופשית. בין השאר תיאר מעין פארקים שבהם אנשים ונשים יוכלו לקיים סקס חופשי בחיק הטבע עם מגוון בני ובנות זוג. אבל סביר להניח שדווקא בעתיד המידי צפוי גל של “ויקטוריאניות” חדשה, והעתיד הנראה לעין יאופיין בדיכוי מיני מתגבר בצורות שונות, לאחר תקופה של ליברליות מינית בעשורים הקודמים .

ראו סקירה מפורטת על ספר זה במאמר שלי  “:ארץ ישראל בשנת 2018 -חזון בוריס שץ ”

ג’ימס בליש, הערים המעופפות ושנת 2018

סופר המדע הבדיוני המפורסם ג’יימס בליש תיאר את שנת 2018 בספרו “בשם זה” מ-1952, שהיה החלק הראשון בסדרה הידועה שלו “הערים המעופפות”, היסטוריה של האנושות המתארת כיצד ערי העולם – שהמין האנושי לומד כיצד אפשר להטיס אותן בחלל – יוצאות לחלל למערכות כוכבים אחרות.

בעתיד של שנת 2018 כפי שחזה אותו בליש (הספר נפתח ב-2013) ברית המועצות עוד קיימת והמלחמה הקרה ממשיכה כשברית המועצות חזקה מאי פעם. במערב יש פגיעה חמורה בזכויות היסוד של האזרחים, והחברות המערביות מזכירות יותר ויותר את המודל הטוטליטרי הסובייטי. המשטר שאותו מתאר בליש הוא משטר רודני המבוסס בבירור על תקופת ציד המכשפות של הסנטור מקרתי, בתקופה שבה נכתב הספר.

אבל הוא בהחלט מזכיר גם את התקופה שבה אנו חיים, של ציד מכשפות של אלו השייכים ל”אליטות” או לכל מי שאינם מסכימים עים וחושדים שהם חותרים תחתיהם.

גם כתוצאה מכך ומהגבלת המידע לאזרחים, המחקר המדעי נפגע וקופא על שמריו. אבל מחקר הנדסי מדהים המתקיים בכוכב הלכת צדק ועוסק בבניית גשר מקרח על כוכב זה, מביא לשורה של תגליות מדהימות שבעזרתן אפשר לבצע מניפולציות בגרביטציה, וכתוצאה מכך ליצור חלליות הטסות במהירות הגבוהה מהאור.

הלוואי. אבל בליש צדק בכך שהעריך שבשנת 2018 בני האדם יגיעו לכוכב הלכת צדק, כפי שאכן ארע עם החללית הלא מאויישת יונו.

ראו עוד על כוכב הלכת צדק במאמר: גדול זה צודק? כוכב הלכת “צדק” בשפה העברית ובספרות הבדיונית

מלחמת אזרחים ספרד-קטלוניה

“אולם מועצת הביטחון של האו”ם ערוך ומוכן. יוזמת שלום חשובה בספרד, שם נמנעה ברגע האחרון מלחמת אזרחים, עלתה יפה. לרגל המאורע נאספים נציגי המשלחות ובני משפחותיהם, ובראשם מאלה צ’טרג’י, המזכירה הכללית של האו”ם, שמונתה לתפקיד זה לא מכבר”.

(התקציר לספרו של ג’ף רובין “חדר מלחמה מספר 6: במצור”. מאנגלית: יוסף אשכול. ‬הד ארצי, 2000)

‬בבירתם ברצלונה שבספרד, הודיעו השנה הקטלונים במשאל עם שהם מעוניינים להיפרד מספרד ולהקים מדינה עצמאית שתתנהל בשפה המיוחדת להם, קטלונית.

הספרדים בעיר הבירה מדריד מתנגדים לכך כמובן, ופתחו במסע מאסרים כנגד תומכי ההיפרדות.

האירועים האלו נחזו בספר “מאזן כוחות” ובסדרת המתח “חדר מלחמה”, המיוחסת לתום קלנסי ולסטיבן פיצ’ניק ונכתב באמת בידי ג’ף רובין. בספר שפורסם ב-1998 מגיעה ספרד לסיפה של מלחמת אזרחים, אבל זאת נבלמת לבסוף כאשר סוכנים אמריקנים מחסלים גנרל בכיר במשטר, שעומד להכריז על משטר צבאי חדש בספרד. החלקים השונים של ספרד, כולל קטלוניה, מקבלים יותר אוטונומיה מהמרכז במדריד – אבל האיחוד הספרדי  נשמר.

במצור (חדר מלחמה) - חדר מלחמה #6 / טום פיצ'ניק

בספר הבא בסדרה, “מצור”,( שפורסם במקור ב-1999)  מתקיים באו”ם דיון מיוחד על ההסכם החדש בספרד בין הצדדים הניצים. אבל אירוע הפיוס הזה נבלם באמצעות פעולת טרור מדהימה.

במציאות המצב בספרד נראה רק כמידרדר, ולא מן הנמנע שנראה קונפליקט שאולי יגיע למלחמת אזרחים בין המשטר המרכזי במדריד ובין קטלוניה.

ראו על כך ביתר פירוט במאמר: שלום לך קטלוניה – התחזית הספרותית למלחמת אזרחים בספרד, גרסת “חדר המלחמה”

התפוצצות אוכלוסין בשנת 2018

סופר המדע הבדיוני הבריטי פרסם ב-1968 ספר שהוא בגדר קלאסיקה היום, “לעמוד על זנזיבר”, המתרחש 50 שנה בעתיד של כתיבת הספר. בספר מתאר עולם שבו יש עודף אוכלוסייה, ומבחינות רבות הוא תחזית מדוייקת מאוד של העולם שבו אנו חיים.

ברונר אפילו חזה ששם נשיא מדינה  יהיה אובמי!

Image result for shock wave rider

כמה שנים לאחר מכן, ב1975, כתב ברונר ספר מדע בדיוני חיזויי מדהים נוסף בשם ספר בשם THE ,SHOCKWAVE RIDER וחזה לראשונה את העתיד האינטרנטי שבו אנו חיים כיום. הוא תיאר עולם הנמצא בעיצומה של מהפכת מידע, וחזה בו בדייקנות רבים מהמאפיינים של חברת האינטרנט המודרנית של שנות ה-90 – כמו וירוסים במחשב, האקרים ועוד, בסיפור על אדם מבריק המסוגל “להתחבר” לרשת המידע, ליצור לעצמו זהויות בדויות וכו’. בספר זה, שהתבסס במידה רבה על התחזיות החברתיות של העתידן אלוין טופלר בספר “הלם העתיד” (1970), חזה ברונר בין השאר תרבות שכתוצאה מעומס המידע בה סובלים אנשיה מפרנויה ומ”פחד מידע”, תחזית המתגשמת לנגד עינינו.

עד כדי כך היו החיזויים של ברונר בספר זה מדויקים, עד שמי שיקרא ספר זה בסוף שנות ה 90- מבלי שידע את שנת ההוצאה המקורית – לא יעלה על דעתו כלל שהמדובר ברומן שנכתב בזמנו כמדע בדיוני. הוא יהיה סבור שמדובר ברומן ריאליסטי מודרני רגיל. וכך בין השאר, במקרה שערוריית פשע מחשב, הועלה ספר כמקור לרעיון העבירה. ובין השאר, הכינוי “תולעת” לווירוס מסוכן במיוחד לקוח משם… וזוהי אולי “תעודת הכבוד” הגדולה ביותר ליכולת החיזוי של סופר מדע בדיוני זה (ויותר נכון של נבואה המגשימה את עצמה).

קראו עוד על ברונר ועל “לעמוד’  על זנזיבר ” כאן :מדע בדיוני קולע -חמישים שנה ל”לעמוד על זנזיבר”

דוקטור הו – אויב העולם 1967

בשנת 2018 דוקטור הו, גיבור סדרת טלוויזיה מאריכת הימים ביותר, יגיע לראשונה ב”זמן אמיתי” לשנה שהדוקטור כבר תואר כמבקר בה במסע בזמן בפרק בשם The Enemy of the World, שנעשה לפני קרוב לחמישים שנה ב-1967 ונמחק מסיבות של חוסר במקום בארכיון הבי-בי-סי ונעלמה למשך 45 שנים… עד שעותק שלם של הפרק נחשף בארכיון בניגריה באוקטובר 2013. הניגרים התברר היו כל כך בלגניסטים, שלא טרחו להשמיד פרקים כפי שהיה עליהם לעשות. כתוצאה הפרק הזה שוב קיים.

היה זה אחד הסיפורים החשובים ביותר שנוצרו אי פעם בסדרה זאת.

Image result for doctor who enemy of the world

באופן יוצא דופן, אולי היחיד בהיסטוריה בת חמישים השנה של “דוקטור הו”, יוצרי הסדרה ניסו לתאר את הפוליטיקה, את הבגדים ואת החיים של העתיד הלא כל כך קרוב אבל גם הלא כל כך רחוק אז, של שנת 2018 (אז חמישים שנה בעתיד עבור יוצרי הסדרה וצופיה) במקום לתאר עוד פלישה מהחלל החיצון בזמן הווה או עתיד רחוק שאין לו כל קשר אלינו  כמקובל. כאן תואר לראשונה עתיד קרוב הגיוני באופן יחסי, שבו העולם תוארכמורכב מאזורים מאוחדים, מעין אירופה מאוחדת.

בעלילה “סלמנדר” מיליונר ופילנטרופ מפורסם ממקסיקו מנסה להשיג שלטון עולמי תוך ניצול של אסונות טבע שונים ופירוק אירופה המאוחדת.

דבר זה לא היה קורה מן הסתם במציאות של 2018 האמיתית, כשבריטניה דווקא מנסה לצאת מאיחוד כזה בבריקזיט.  מצד שני, יש חובבי דוקטור הו שמעלים את ההשערה שבדמות של “סלמנדר” יש תחזית מוקדמת של דונלד טרמפ, נשיא ארה”ב בשנת 2018.

את הקדימון ל”אויב העולם” ראו כאן.

קטע מ”אויב העולם” ראו כאן

הרובוטים המשטרתיים של שנת 2018

Image result for THE GREED OF THE GAVULAV

בסיפור קומיקס משנת 2009 – THE GREED OF THE GAVULAV, הדוקטור מגיע לניו יורק של 2018 ומגלה שמחלקת המשטרה מופעלת בידי רובוטים דמויי אדם, שלחייזרים מסוכנים, שהם האקרים של מחשבים, קל להיכנס ולשמש את פעילותם. הדוקטור נאלץ להשתמש כנגדם בווירוס נגדי מגליפרי כדי לעצור אותם. הסיפור חוזה היטב את הסכנה האיומה המגולמת היום במציאות במתקפות סייבר.

חוץ מזה, הכול בסיפור נראה כמו בשנת 2009, אם כי בעצם כך זה במציאות.

במציאות, המפתיעה יותר מכל בידיון, דוקטור הו עם שחקן חדש ומפיק חדש יתחיל ב2018, והיו שמועות שסיפור העונה ימשיך או ישחזר את זה של “אויב העולם”. לאחרונה בכל אופן התברר שדוקטור הו החדש של 2018 יהיה דוקטורית! הדוקטור שינה את מינו.

סוכנויות הפרסום שולטות בשנת 2018

קינג קונג בלוז

הספר  “2018” או “קינג קונג בלוז” היה ספר מדע בדיוני שפורסם בשוודית ב-1974, הפך שם לרב מכר ענק ובאופן יוצא דופן מאוד פורסם גם בתרגום לאנגלית ב- 1975.

ספר זה נכתב בידי סאם ג’ לונדוול, סופר המדע הבדיוני השוודי החשוב ביותר בשנות השבעים, וכל כולו מבטא רעיונות של שמאל חדש סוציאליסטי, שהיו פופולאריים מאוד אז בשוודיה, והוא התבסס על אין ספור כתבות עיתונאיות שאותן קרא המחבר בעיתונות השוודית והאירופאית  ועליהן התבסס (הוא מביא ציטטות מדויקות שלהן בנספח מיוחד) בתיאור העתיד בעוד 44 שנים.

לונדוואל תיאר עולם עתידני הסובל מזיהום בלתי פוסק והנשלט לחלוטין בידי הקפיטליזם, המסחור וחברות הפרסום, שבו הציבור אכול אובססיה לתוכניות מהסוג שאנו מכנים כיום “ריאליטי” בטלוויזיה. בכל מקום בו יש הודעות פרסומת, כולל בטקסי חתונה – כומר מפסיק כדי להשמיע עוד הודעת פרסומת, וכך הוא עושה עוד כמה גרושים. עולם שבו הגיבור מנסה להתקיים במקצוע הפרסומאות המושחת והדומיננטי, בזמן ששייח’ ביליונר הודות מהנפט משחק משחקים עם כלכלת העולם.

לוונדוואל יצר על פי ספר זה אלבום  מוזיקלי בשם “קינג קונג בלוז”, שזכה להצלחה גדולה בשוודיה, וגם ניסה לעשות על פיו סרט קולנועי שיתאר את העתיד של שנת 2018. אבל זה כבר לא צלח, והסרט מעולם לא נוצר.

ספורט וחברות ענק בשנת 2018

ב-1975 ממש בעת פרסום התרגום לאנגלית של “קינג קונג בלוז”, עלה על המסכים סרט המדע הבדיוני “רולרבול“, המתאר את העתיד הרחוק אז, של שנת 2018, כאשר העולם נשלט בידי חברות בינלאומיות והאוכלוסייה מתבדרת באמצעי משחקי ספורט מסוכנים ביותר, המזכירים מצד אחד את משחקי הגלדיאטורים הרצחניים של רומא העתיקה, ומצד שני את משחקי הריאליטי של ראשית המאה ה-21 (שנוצרו כמובן רק שנים לאחר הפקת “רולרבול”).

Image result for ‫רולרבול 1974‬‎

הסרט מבוסס על סיפור  קצר של ויליאם האריסון בשם Roller Ball Murder מ-1973.

את הקדימון לרולרבאל ראו כאן.

השבועון הישראלי “העולם הזה” בעריכת אורי אבנרי התעניין מאוד בסרט זה וטרח ופרסם שני מאמרים גדולים: אחד על הסרט עצמו ותמונת העתיד שבו, והשני על האופנה של שנת 2018 כפי שהיא מתוארת בסרט. יש להניח שהעורך אורי אבנרי חשב שמה שמתואר בסרט הוא אכן מציאות העלולה להתרחש בעתיד ובהחלט יש לו משמעות פוליטית-חברתית, ולכן מיקד בו את תשומת הלב בשני מאמרים גדולים.

את המאמרים האלו ואת דעת המחבר והעורך על העתיד של שנת 2018 המוצג בסרט אפשר לקרוא סרוקים כאן:

משחק “כדור רצח” 2018: “העולם הזה” על הסרט “רולרבול” ועל העתיד בשנת 2018

האופנה העתידנית של שנת 2018 על פי הסרט “רולרבול” והשבועון “העולם הזה”

2018 – עתידנו מתחת לים

Image result for sea quest

חיפוש ים – סדרת הטלוויזיה מהשנים 1993-1996

הייתה זאת סדרת מדע בדיוני שתיארה צוללת ששמבצעת מחקרים וחיפושים שונים בים, בעתיד הקרוב של שנת 2018. אחד המפיקים היה הבמאי והמפיק המפורסם סטיבן שפילברג, שהתפרסם בפרויקטים שונים שלו, שעסקו בנושאי עתידנות ומדע בדיוני. אחד מהם היה סרט טלוויזיה מוקדם משנת 1970, שעסק בעתיד הקודר של שנת 2017, כאשר בני האדם יאלצו לחיות מתחת לקרקע במשטר רודני מדכא.

ראו על כך במאמר “נבואת סטיבן שפילברג ב-1970 על שנת 2017”

אבל הסדרה הטלוויונית “חיפוש ים” תיארה את העתיד לבוא  בעשור השני של המאה ה-21 בצורה אופטימית הרבה יותר מאשר אותו סרט טלוויזיה ישן.

העונה הראשונה וכנראה גם השנייה של “חיפוש ים” התרחשו ב-2018.

ראו על כך בפירוט בקדימון הסדרה.

Image result for sea quest

בעתיד הזה, כפי שסופר לנו בספר שהתבסס על הסדרה הטלוויזיונית, העולם עבר מהפכה בשימוש במי הימים והאוקיינוסים, שהשפיעו על כל התחומים, כולל מאזן הכוחות בין המעצמות. מדינות חדשות צוברות כוח ועוצמה, גם כלכלית וגם צבאית. בני האדם שוב אינם מסתכלים למעלה לכוכבים, אלא למטה, לתחתית הים.

Image result for seaquest dsv book

כתוצאה מכך מוקמות קונפדרציות כלכליות (בנוסח אירופה המאוחדת) המאחדות מדינות שונות כדי שיוכלו לטפל ביתר יעילות בתחתית הים החשובה מאוד. בקונפדרציות האלו משתנות ללא הרף המדינות החברות.

ב-2006 הקונפדרציות החלו במירוץ חימוש והיגיעו כמעט למלחמה, עד שהוקם ארגון כדור הארץ המאוחד, ששילב בין שמונה הקונפדרציות הקיימות וביטל את הגבולות התת ימיים בינן. כתוצאה מכך, ב-2018 האוקיינוסים הוכרזו כשטח חופשי. במעמקי הים מוקמים ערים וישובים שונים, שבהם חיים אלפים. כך נוצרות למעשה מדינות חדשות.

Image result for Ready Player One poster

אציין שבראשית שנת 2018 סטיבן שפילברג יוציא לאקרנים סרט מדעי בדיוני חדש בשם “שחקן מספר1” המתאר את העתיד האפשרי של שנת 2045 על פי ספר של ארנסט קליין.

2018 – מלחמה נגד המכונות

  • Image result for ‫שליחות קטלנית 4‬‎
שליחות קטלנית, התעוררות: 2009

הסרט הרביעי בסדרת סרטי הקולנוע “שליחות קטלנית – התעוררות” שלקח את הסדרה לכיוון חדש ומפתיע בפעם הראשונה (והאחרונה), לא היה מסע בזמן ולא הכיל שום פרדוקסים של מסע בזמן. רק תיאור המלחמה בין האנשים והמכונות בשנת 2018.

את הקדימון לסרט זה ראו כאן

זאת, כמה חודשים לאחר “יום הדין ” של אוקטובר 2017, שבו השתלט מחשב-העל סקיינט על העולם  שתואר בסרט החמישי בסדרה “שליחות קטלנית – בראשית“, שאמנם בסוג של פרדוקס נעשה רק כמה שנים לאחר מכן…

הרעיון היה מעניין והראה על שאפתנות ויצירתיות אצל הכותבים, אבל למרבית הצער הסרט היה גרוע. המפיקים פשוט לא ידעו לעשות אותו כהלכה.

עם זאת, אין ספק שבעולם האמיתי הולך וגובר החשש מקונפליקט בין בני אדם לבין אינטיליגנציות מלאכותיות בעולם האמיתי. יוצר הסדרה, הבמאי ג’ימס קמרון, מקבל את הזכויות לסדרה לידיו בחזרה, והוא עובד כעת על הסרט החדש בסדרה, שיוקרן בעשור שבו אמורה להתרחש בסרטים הקודמים המלחמה בין בני האדם והמכונות.

וראו על כך ביתר פירוט כאן:

היום שבו מחשב העל סקיינט מתעורר: האם הגולם יכול לקום עלינו עוד היום?

העתיד הישראלי

השתלטות דתית על המדינה

ב-1998 כתב וצייר הקומיקסאי אורי פינק – במסגרת ספר של קומיקסים פוליטיים סטיריים בשם “ספר הג’ונגל 2” – סיפור על רחוב שינקין בתל אביב, שנת 2018, כשכל המדינה הפכה לחרדית. סיפור שאכן נראה רלוונטי לשנת 2018 האמיתית, כאשר יש חששות גוברים והולכים ההדתה של מערכת החינוך בידי שר החינוך מהמפלגה הדתית “הבית היהודי”.

את הסיפור אפשר לקרוא ב”יקום תרבות” כאן:

רחוב שינקין תל אביב בעתיד הרחוק של שנת 2018

מלחמה בין ישראל ואיראן ב-2018

נושא שמן הסתם יעורר תשומת לב בשנה הבאה ובשנים שלאחריה יהיה הקונפליקט המתמשך בין ישראל ואיראן.

וזהו נושא הספר המתרחש בשנת 2018  “מלכת היהודים: מותחן מסאי” מאת אלון ניסים כהן, עורך: אלכס זהבי, הוצאת ברקלי – ספרות בינלאומית, 2006

“מלכת היהודים” מתאר מתקפה גרעינית איראנית על ישראל בשנת 2018.ישראל  מודיעה  ב-29 באוקטובר 2017 על נכונותה לחזור לקווי החלוקה של האו”ם משנת 1947. בתגובה, לאחר שמונה חודשי הכנות אינטנסיביים, פותחת ב-30 ביוני 2018 במבצע אדיר בהיקפו לחיסול היכולת הגרעינית של איראן באמצעות טילים נושאי פצצות מימן משלוש צוללות דולפין הממוקמות עמוק במי המפרץ הפרסי – הנורות על אתרי הגרעין האיראני. לאחר מכן מצניחה ישראל כוחות קומנדו מבסיס בכורדיסטן בעשרות אתרים באיראן, והם בשיתוף פעולה עם הכוחות של כורדיסטאן העצמאית משמידים עשרות רבות של אתרי שיגור, אתרי גרעין, מפעלים ושדות תעופה. בתוך כמה שעות נמחקים אזורים שלמים באירן יחד עם מרבית תוכנית הגרעין שלה. איראן מצליחה לשגר במהלך המבצע שני טילים בעלי ראש נפץ גרעיני לישראל, אחד מהם מיורט על ידי מערך טילי החץ  מעל  ים המלח, השני נופל לתוך מימי מפרץ חיפה. ישנם הרוגים רבים, אבל לא נזק משמעותי באמת לישראל.

עם נסיגת יחידות הצבא הישראלי מצפון מערב איראן נכנסים למקום יחידות הצבא הכורדי ומנצלות את ריסוק הצבא האיראני להשלמת שחרור כורדיסטן האיראנית כולה ולהכרזה על הקמת כורדיסטן מאוחדת.

המבצע מושלם סופית ב-3 באוגוסט 2018.

במציאות הלא בדיונית בין ישראל ואיראן מתחוללת בשנים האחרונות סוג של מלחמת “נבואות”.

האיאטולה חמינאי, שליט איראן, הכריז בנאום בספטמבר 2015 שישראל לא תתקיים בעוד 25 שנה, דהיינו ב-2040, ועוסק בכך בפירוט בספרו “פלסטין”, שפורסם באיראנית ב-2011 ובמהדורה באנגלית ב-2014, ואיראן דאגה לפרסם ידיעות עליו באוגוסט 2015.

מדוע חמינאי נזכר דווקא אז לדון שוב בשנאתו הרצחנית לישראל ובתקוותיו להשמדתה?

אולי בהשראת מאמר של כותב שורות אלו “מלחמה לפי הספר – המלחמה הבאה בין ישראל ואיראן”, הדן בסיפורי מלחמה עתידנית בין ישראל ואיראן, עוסק בהפלת משטרו של חמינאי ופורסם שלוש שבועות לפני שחמינאי יצא בהכרזה זאת.

Image result for ‫היום שאחרי הפצצה האירנית‬‎

לא מן הנמנע שמאמר זה, שפורסם בתקשורת ואולי הגיע לידי האיראנים, הביא להתקף זעם רצחני אצל חמינאי ולצילומים שבהם הוא דורך על דגלה של ישראל ויורק עליו בתקווה שזה יביא להשמדתה, בדומה לפסלונים של פרעוני מצרים שבהם היו דוקרים את שמה של ממלכה שנואה עליהם בתקווה להביא בכך להשמדתה.

יש לציין כבדרך אגב שהנבואה הזאת של חמינאי לגבי 2040 עומדת בסתירה מוחלטת לתחזית עתידנית ותיקה מאוד שאותה פרסם הסופר העברי לוינסקי עוד בשנת 1892, שבה הוא חזה עתיד מזהיר למדינה היהודית בשנת 2040.

על כך ראו במאמר:

ארץ ישראל בשנת 2040: אלחנן לוינסקי והאוטופיה העברית הראשונה.

אז מי הצודק? נחכה ונראה.

או שלא.

על “נבואות” חמינאי על ישראל ונבואות עבריות על איראן ראו כאן:

נבואות אחרית הימים על ממלכת פרס ואיראן

קץ העולם בשנת 2018?

Image result for ‫כדור הארץ המנוח‬‎

Image result for ‫כדור הארץ המנוח‬‎

הנביא הנוצרי פאונדמאליסטי המפורסם ביותר של המאה העשרים הוא האל לינדסי. בשנת 1970 הוא פרסם רב מכר ענק, שאותו כתב עם אישה , “כותבת הצללים”  קארול ק. קרלסון, בשם “כדור הארץ המנוח”. בספר זה חזה את חורבן העולם בדיוק לפי הנבואות הנוצריות בספר החזיון בברית החדשה, וכן מלחמה נגד הסובייטים ומדינת ישראל.

Image result for the late great planet earth

הוא חזה שכל זה יתרחש בסביבות שנת 1988.

הספר הפך לרב מכר עצום חסר תקדים, הוסרט ואף תורגם לעברית. אבל 1988 באה וחלפה וכלום לא קרה – ברית המועצות נפלה כמה שנים לאחר מכן.

לינדסי לא איבד מאומה משיכנועו, וכיום הוא מסביר שהספר מדויק פחות או יותר, אבל הוא טעה בהגדרה של המילה דור בעברית. דור אין משמעותו 40 שנה לאחר הקמת מדינת ישראל-  שאז תתחולל המלחמה הסופית – אלא 70 ואולי 80 שנה אחר הקמת המדינה.

דהיינו, אירועי הספר יתרחשו ב-2018, או לכל המאוחר ב-2028 – אבל לא מאוחר מזה.

עם זאת, יש בין תומכיו של לינדסי ממדקדקים וטוענים ש”דור” יכול להתייחס גם למאה שנה.

כלומר, כל האירועים האלו יכולים להתרחש ב-2048 – אבל כבר לא מאוחר מזה.

נבואות סוף העולם לגבי 2018

2017-2018 In Prophecy: Is Bible Prophecy About To Be Fulfilled? by [McRay, Ron]

אין שנה שלא נטען לגביה שבה יגיע סוף העולם, וכמובן ש-2018 אינה יוצאת דופן. אביא כמה דוגמאות נבחרות מהשפע העצום.

לפי נבואה אחת של אלג’י הופמן מאפריל 2016, סוף העולם יגיע על פי התנ”ך ב-20 במאי 2018.

לפי נבואה אחרת של מתיאו  ג’ין ג’וזף רודריגו, העולם  יגיע לקצו דווקא ב-24 ביוני 2018.

פרטים נוספים על “נבואה” זאת שניראית קלושה באופן מיוחד אפילו לגבי נבואות סוף העולם ראו כאן.

אזכיר עוד את נבואת יהודה החסיד, שלכאורה  מתייחסת לשנת 2017 או ל-2018, ורומזת על כך שהמשיח יבוא דווקא בשנה זאת. ואציין שוב, שנראה שנבואה זאת אינה אלא זיוף מלפני עשור, ואין לה כל קשר ליהודה החסיד שחי במאה ה-12.

על כך ראו ביתר פירוט כאן: האם במאה ה-13 ניבא הרב יהודה החסיד על שנת 2017 או על שנת 2018?

סביר יותר להניח שהעולם לא יגיע לקצו גם בשנת 2018, ולי לא תישאר ברירה אלא לחזור לכאן בנובמבר 2018 עם נבואות 2019.

2018 Daniel's World War II and Time of the End Prophecies Decoded by [Warncke, Ronald]

וראו גם:

אם זה ימשך כך – נבואות על שנת 2017

אלי אשד על נבואת 2015 של נוסטרדאמוס

כיצד הייתה אמורה להיראות שנת 2015 לפי החוזים וסופרי המדע הבדיוני

נבואת 2016 של נוסטרדמוס

נבואות אחרית הימים על ממלכת פרס ואיראן

Image result for 2018 end of the world

7 תגובות

  1. החוזה הבולגרית באבה ואנגה ניבאה לפי מקור מפוקפק ביותר לגבי שנת 2018.
    נבואותיה הובאו בכתבה עיתונאית שנביאהאת ההיסטוריה של העתיד ונראה שהומצאה בידי עיתונאי בולגרי כלשהו בשמה של בבה ונגה.

    http://www.mirror.co.uk/news/world-news/what-baba-vanga-predict-chilling-6974170
    ומכאן :
    https://lighthead.wordpress.com/2008/09/30/baba-vanga-predictions-2010-5079/

    בכל אפן מובאת שם נבואה ש

    – China will become a world power in 2018.

    She’s probably out a few years here as China is already an economic and military powerhouse.

    פרשנות שלי אם סין תהיה מעורבת ב2018 במאבק צבאי כנגד כוח אחר נגד הודו נניח או יפן ותוכר כמנצחת כי אז היא אכן תיחשב למעצמה עולמית .

  2. כוכב הלכת ניבירו שאמור היה להגיע לקרבת כדור הארץ בספטמבר או באוקטובר או בונובמבר 2018 ולגרום לחורבן עולמי לא היגיע ואף לא התקרב.
    אבל כעת ישנם חוזים שטוענים שזה יהיה אחרי הכל ב-2018 וליתר דיוק מאי 2018 בדומה למה שטוען אלג’י הופמן למעלה.
    Nibiru SHOCK CLAIM: Planet X ‘will arrive in May NEXT YEAR and trigger World War 3’
    https://www.express.co.uk/news/weird/876285/Nibiru-may-2018-planet-x-news-world-war-3-wormwood-orbit-space-earthquakes-volcanoes

    A fervent Planet X researcher is certain that the mythical Nibiru, also known as Wormwood or Planet X, is currently locked into Venus’ orbit.

    Daniel Manson, who shared his bizarre theories on Twitter, claimed Nibiru and Earth are on a collision course that will take place in May 2018.

    Nibiru, is a theoretical planetary system from beyond the fringes of the solar system that is believed by doom mongers to be heading towards Earth.

    This rogue planet will supposedly herald the end days by wreaking havoc on Earth with its gravitational waves, causing the poles to switch and triggering mass earthquakes and volcanic eruptions.

    RELATED ARTICLES
    NIBIRU ‘COVER UP’ NASA ‘withholding the truth’ about Planet X
    NIBIRU SHOCK: Planet X researcher ‘under attack for exposing truth’
    Mr Manson said: “I believe that the Earth turns around Nibiru, because Wormwood is in the Venus orbit.

    “Nibiru is coming up from below at a 32-degree angle. And now the Earth is far away at the other side of the sun.

    “The Earth will come back at the same side that Nibiru does in May 2018.”

    These bold claims are supposedly supported by very rough sketches of the solar system and Earth’s orbit around the sun.
    n Mr Manson’s sketches, Nibiru already flew past Mercury and the sun in a tight orbit and is currently hiding behind Venus.

    The Earth will come back at the same side that Nibiru does in May 2018
    Daniel Manson, Planet X researcher
    But the terrifying prospects of celestial armageddon do not end there, because Mr Manson is convinced that the world will first be consumed by nuclear hellfire.

    Mr Manson ominously claimed the world’s finances will first collapse, followed by the outbreak of World War 3, before Wormwood arrives.

    The researcher also claims that recent spikes in volcanic activity around the world are linked to Nibiru’s supposed presence behind the sun.

    Nibiru: Planet X in Venus’ orbitDANIEL MANSON TWITTER
    Nibiru: The Planet X researcher claims Wormwood is now in Venus’ orbit
    He said: “I think this is not the year of the crossing. Surely it will be in 2018, but remember that there are two things equal to Nibiru.

    “These two things must happen before the crossing of Nibiru.

    “Firstly the fall of the international financial system. Secondly the Third World Thermonuclear War.

    “Everything must happen before the crossing of Nibiru.”
    Many disbelievers will however challenge the authenticity of the claims, calling out how Nibiru was already opposed to arrive over Earth on September 23 and and on October 20.

    The rogue planet was in fact credited with the 2012 ‘End of the World’ scare and several other doomsday scenarios over the years.

    This can be attributed to the fact that the Nibiru theory is nothing more than an elaborate online hoax that has gotten out of hand.

    Scientists at Nasa have underlined for many years that Nibiru is not real and there is nothing to substantiate the claims that Planet X even exists.

    Nibiru: Planet X in spaceGETTY
    Nibiru: Planet X is a supposed rogue planetary system heading for Earth
    The American space agency’s lead scientist Dr David Morrison said: “There is no credible evidence whatever for the existence of Nibiru.

    “There are no pictures, no tracking, no astronomical observations.

    “I can quite specifically say how we know Planet X or Nibiru does not exist and does not threaten Earth.

    “Firstly, if there was a planet headed into the inner solar system that was going to come close to the Earth, it would already be inside the orbit of Mars, it would be bright, it would be easily visible to the naked eye – if it was up there it would be easy to see it, all of us could see it”

  3. כדאי להזכיר את ‘אקסטרו’ של בסטר, שלא ברור על איזה שנה נכתב (כנראה מאוחר יותר מ-18′), אבל חזה כבר ב-75′ את הריאליטי ועוד. הפירסומות הזולגות לכל מקום שבו, נראו ב’בלייד ראנר 2049′ האחרון (שגם לקח עוד רעיונות מאלה שהוזכרו לעיל, כמו תחנת משטרה מאויישת באנדרואידים).

    ותודה על איזכור ברונר! מצער שספרו השני לא תורגם. מגדולי המד”ב הבריטים שהיו. יש סיפור מופלא שלו, ‘טעם התבשיל’ ב’פנטסיה 2000′.

  4. האם קץ העולם יגיע לבסוף ב-24 ביוני 2018 ?

    Is June 24, 2018 The End Of The World? Some Say The Bible Is Predicting The Next Doomsday This Year

    https://www.bustle.com/p/is-june-24-2018-the-end-of-the-world-some-say-the-bible-is-predicting-the-next-doomsday-this-year-8014239

    ByBRITTANY BENNETT
    6 days ago

    Another dawn, another apocalypse prediction for your calendar. But don’t start panicking and stock up on a superstores’ stock of canned beans. The end of the world has been suspected and hyped up many, many times before. So, will June 24, 2018 be the end of the world, for real this time? The Bible might believe it is. On second thought, it couldn’t hurt to have a few spare bottles of water in the pantry. Just in case.

    It might be time to re-watch that marathon of National Geographic’s Doomsday Preppers for a little inspiration. That state of the world isn’t exactly white picket fences and rose bushes. If you have your news notifications set to “ON” you know that every pop up headline on your home screen sends a shiver of anxiety down the spine. Maybe it wouldn’t hurt to pick up a few tips from TV’s featured preppers.

    On the bright side, don’t say no to that second helping of cake. Whether it’s the end of the world or not, there’s nothing like an apocalyptic scare to teach you how to live a little. To set your anxiety at east, we’ll probably see a Jun. 25. But, still, it doesn’t hurt to appreciate life a little more than usual with the looming threat of doom.

    Here’s what you need to know about ~that~ date. A conspiracy theorist named Mathieu Jean-Marc Joseph Rodrigue has predicted the doomed date. Why Jun. 24? It comes from a passage in the Book of Revelations that reads, “He was given authority to act for 42 months.” Rodrigue did the calculations based off of this and concluded that the Earth goes bye-bye in 2018. As reported by The Daily Star, “to find the date of the apocalypse, he takes the 666 figure and adds it to his earlier calculations, with the 42 months from the bible. When all added together, he claims this indicates the world will end on June 24, 2018.” What Rodrigue or anyone of us don’t know is how it would happen.

    The conspiracy fan favorite of the Earth’s demise is by way of collision with a planet we never included in our solar system dioramas. But NASA says the planet would be visible by now, so, that’s not it. However, to add more to this intrigue, the famed 16th century prophet Michel de Nostradame predicted 2018 wouldn’t be too sweet to humanity. Express UK reported, “In this bizarre compendium of quatrain verses, the prophet warned that the skies will open to fire, the seas and oceans will flood the lands and powerful tremors will split the Earth open. One passage in particular has been interpreted to warn against intense solar radiation lashing the Earth with intense heat, through a hole in ozone layer.” Nostradamus continues to predict a rift between the East and the West, which … is a little eerie considering the fragility of egos in charge of pushing nuclear buttons.

    Um, just to stress that point, the Bulletin of the Atomic Scientists pushed the symbolic Doomsday Clock (it’s a thing) 30 seconds ahead so that it now stands at two minutes to “midnight”. The Washington Post reports, “the Bulletin of the Atomic Scientists cited ‘the failure of President Trump and other world leaders to deal with looming threats of nuclear war and climate change.'” The organization has deemed today’s world as more dangerous to live in today than a year ago and the state of the world is just as threatening as it was during World War II. So, there’s that. But don’t start breathing heavily into a paper bag, this clock doesn’t mean that we are all going to die.

    The Bulletin of the Atomic Scientists determines, “when the clock’s minute hand will move, usually to draw attention to worldwide crises that, the board believes, threaten the survival of the human species.” The recent nuclear alert scare in Hawaii was disturbing and kind of backs this up. Everyone needs to back off from buttons and one person in particular needs to walk away from their Twitter account.

    Maybe we’ll all be taken over by Zombie Deer. I don’t know anymore. This world is crazy. In the meantime, whether Jun. 24 is just another hyped and empty prediction (probably) or not, I’m going to go enjoy the remaining cinnamon roll that’s waiting for me in the fridge right now.

  5. שנת 2019 עומדת להגיע ולכבודה הנה רשימת תחזיות ונבואות לקראת שנת 2019 ביחד עם סקירה חוזרת על כמה מהתחזיות והנבואות לשנת 2018 שתוכלו לקרוא למעלה שהתממשו או שלא.
    https://www.yekum.org/2018/11/%D7%9C%D7%A7%D7%A8%D7%90%D7%AA-%D7%A9%D7%A0%D7%AA-2019-%E2%80%93-%D7%AA%D7%97%D7%96%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%A0%D7%91%D7%95%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%A1%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A9%D7%A0/

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

3 × ארבע =