Image result for trump mars

הקדמה מאת אלי אשד

נשיא ארה”ב דונאלד טראמפ חתם ב-21 במרץ 2017 על חוק שהוסיף למשימות של נאס”א את ההגעה למאדים בעשרות השנים הקרובות. ימים יגידו אם המשימה תתבצע במועדה.

בינתיים נחזור לאחד הסיפורים המפורסמים ביותר המתארים את המסע הראשון למאדים ואת תוצאותיו.

ג’ון וארלי נחשב לאחד הסופרים הבולטים של המדע הבדיוני, עם דמיון שכולל לא רק טכנולוגיות מדהימות, אלא גם את ההשלכות שלהן על החברה וחיי הפרט. במידה רבה יצר וארלי בסיפוריו משנות השבעים, ביניהם “קו החירום של אופיוקי”, אלמנטים הקיימים כיום באידיאולוגיה של התנועה הטרנס -הומנסיטית” – שדרוג גנטי, ביולוגי ורפואי של בני האדם בעתיד.

הנה לפניכם סיפורו המרשים על המסע הראשון של בני אדם למאדים, שבאופן מפתיע מגלים שם סוג של חיים.

קבוצת האסטרונאוטים שמדגיעים למאדים “נתקעים” שם, ונאלצים למעשה לחיות על מאדים כמו סוג של “רובינזונים” על אי בודד.

סיפור זה היה אחד הסיפורים הראשונים שתיארו את מאדים ברוח הממצאים של גישושית “מארינר” – עולם מת לחלוטין .לפחות לכאורה. קדמו לו בזמן קצר בתיאור הריאליסטי של “מאדים האמיתי” רק הרומאן  “יותר מאדם” של פרדריק פול מ-1976 ו“הלאס היא פלורידה” מאת גרגורי בנפורד וגורדון אקלנד,   שהופיע רק חודש אחד לפניו  במגזין לפנטזיה ומדע בדיוני (שגם אותו תוכלו לקרוא ב”יקום תרבות“)

Image result for • Dans le palais des rois martiens

Coverart

“בטרקלינם של מלכי המאדים” הופיע בגיליון פברואר 1977 במגזין לפנטזיה ומדע בדיוני .הסיפור  היה מועמד סופי לזכייה בפרס ההוגו לנובלת המדע הבדיוני הטובה של אותה שנה, אך למרבית הצער לא זכה.

הוא הפסיד על חודם של כמה קולות  לנובלה “מחול כוכבים” מאת  ספיידר וז’אן רובינסון.  ( שאותה תירגם לעברית : עמנואל לוטם בהוצאת זמורה ביתן ,1990) ‬

Horacio Salinas Blanch. Súper Ficción:

עטיפת מהדורה בספרדית של “בטרקלינם של מלכי המאדים”

בעברית הוא הופיע ב-1978 בקובץ הסיפורים “גילוי עיניים” בתרגום שירה תמיר, ומתפרסם כאן באדיבות הוצאת “כנרת זמורה ביתן”, 40 שנה לאחר פרסומו המקורי.

Image result for fourth  planet from the sun book

עטיפת המהדורה הצרפתית של “בטרקלינם של מלכי המאדים”

ראו גם:

“עולם חדש נועז”- סקירה על ג’ון וארלי מאת “יוחנן נאגל”

מחשבות על הסיפור

Image result for in the hall of the martian kings varley

עטיפת הגיליון שבו פורסם הסיפור “בטרקלינם של מלכי המאדים” בפברואר 1977. צייר: ריק סטראנבאך

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

ארבע עשרה − 14 =