אלי אשד על התחזיות בספרות ובקולנוע לגבי שנת 2023.

ובודק את התחזיות והנבואות שהיו לגבי שנת 2022 שחולפת .
האם היו מי שחזו מראש את מלחמת רוסיה -אוקראינה ?
או את המהומות וההפגנות באיראן ?

והנה התוצאות.

המערכת

The World Ahead 2023

מידי שנה בסביבות חודש נובמבר או אוקטובר אני סוקר את הנבואות והתחזיות שהושמעו על השנה הבאה עלינו לטובה (או שלא) לאורך העשורים, ובודק מה התממש, או שלא, מהתחזיות והנבואות שאותן סקרתי לגבי השנה הקודמת שחלפה.

אני מתעלם מתחזיות ונבואות שפורסמו רק כמה חודשים או שבועות לפני התאריך, שהן הרוב המוחלט, ומתייחס רק לתחזיות שפורסמו מינימום של שלוש-חמש שנים לפני התאריך, ורצוי יותר מזה.

השנה הפרסום נדחה לאחר בחירות נובמבר, וגם כי ישנן מעט מאוד תחזיות ונבואות לגבי שנת 2023.

בעיקרון ישנם שני ספרים בולטים, של יגאל סרנה, ושל הזמרת איה כורם, שאת שניהם סקרתי לאחר שיצאו לאור ב”יקום תרבות”. יש סרט בולט על פי סדרה שלמרוול קומיקס, וכמעט שום דבר מעבר להם.

נסקור כאן את מה שיש וגם את מה שלא נחזה לגבי השנה הזאת.

תחזיות שנת 2022

כריכת The World Ahead 2022

נסקור תחילה נבואות ותחזיות שהושמעו לגבי שנת 2022.

ב-2012 טען הנרי קיסינג’ר, שר החוץ לשעבר של ארה”ב והוגה פוליטי חשוב, שבתוך עשר שנים לא תהיה ישראל. או במילותיו

In 10 years, there will be no more Israel

קיסינג’ר הכחיש שאמר זאת.

בסיום השנה אפשר לאמר שישנה עדיין ישראל, אבל לאור תוצאות הבחירות היא כנראה עומדת להפוך למדינה שונה מאוד. אולי לא דמוקרטית, אולי דתית רודנית.

סוילנט גרין, סרט מ-1972, תיאר את עומס האוכלוסייה בשנת 2023 – תחזית שהתממשה בחלקה.

אבל הסרט לא חזה שאוכלוסיית העולם, לאחר שהגיעה לשיא, צפויה לרדת, כתוצאה מירידה גדולה בילודה, בעשורים הבאים.

תחזיות שלא היו לגבי שנת 2023

בשנת 2023 התרחש וממשיך להתרחש אירוע דרמטי ביותר, אחד החשובים של המאה ה-21 עד כה – מלחמת רוסיה אוקראינה.

אוקראינה, שבשנת 2022 הייתה מדינה לא חשובה ביותר, הפכה למדינה בעלת חשיבות מרכזית בשנת 2023. ראו זאת למשל על השער למעלה של מגזין “אקונומיסט” במהדורה השנתית שלהם The World Ahead 2023 שעליה מנהיג אוקראינה זלנסקי מופיע על העטיפה שווה בשווה ביחד עם מנהיגי סין, רוסיה, וארה”ב. איש לא היה מעלה על הדעת להכניס אותו לחברה כזאת בעבר.

זאת כמובן עקב הפלישה הרוסית לאוקראינה במטרה לכבוש אותה, שנבלמה לחלוטין בידי האוקראינים וכעת נהדפת.

איש לא צפה שמשהו כזה יתרחש בשנת 2023, אם כי היו תחזיות שונות לגבי מלחמה כזאת בעיקר ביצירות בדיון. קיראו על כך גם במאמר שדה הקרב אוקראינה: התחזיות הספרותיות על הפלישה הרוסית לאוקראינה.

מי שהתקרב ביותר היה העתידן הישראלי דוד פסיג, שצפה מלחמה כזאת בסביבות שנת 2020 בספרו משנת 2010 “2048” (הוצאת ידיעות אחרונות).

אבל היו גם כמה תחזיות ספרותיות מעניינות ביותר בנושא.

סדרת חדר מלחמה, שנוצרה בידי שני סופרי רבי המכר תום קלנסי וסטיב פיצ’ניק, אבל למעשה נכתבה בידי סופרים ידועים הרבה פחות ובראשם ג’ף רובין, מתארת יחידה חשאית של המימשל האמריקני, שמטרתה לפתור משברים בלתי צפויים וחמורים באופן מיוחד שצצים ברחבי העולם ובארה”ב עצמה. 

בסדרה הזאת הופיעו לאורך השנים שני ספרים שונים (!) על ניסיון פלישה רוסי לאוקראינה, שבכל פעם נבלם ממש ברגע האחרון בידי אנשי היחידה.

אחד משני הספרים האלו תורגם לעברית בשם “השתקפות במראה”, פורסם לראשונה ב-1995, ובעברית ב- 1996 (מאנגלית יוסף אשכול, ספרית מעריב).

בספר זה ברוסיה, שהיא בבירור רוסיה של שנות התשעים הדמוקרטיות, נבחר לנשיא אדם הידוע במתינותו. אבל ברוסיה תמיד נמצאים גורמים “ימניים” קשוחים, שילוב של קומוניסטים וותיקים, של מיליטריסטים קיצוניים, ושל המאפיה הרוסית, השואפים להחזיר את האימפריה הרוסית לימי גדולתה.

בראש קבוצה כזאת עומד המפסיד בבחירות לנשיאות שר הפנים ניקולאי דוגין – לא האידיאולוג הימני הרוסי הידוע בשם הדומה אלכסנדר דוגין, אבל הוא כבר היה פעיל וידוע ב-1995 בשנים שבהם נכתב הספר, וייתכן מאוד שכותב הספר ג’ף רובין אכן חשב עליו באופן ספציפי בעת הכתיבה. כמו כן מעניין הדמיון לשם של אחד שעוד לא היה כל כך ידוע ב-1995, סגן ראש עיריית סנט פטרסבורג דאז ולדימיר פוטין.

בסיפור חברי הקבוצה יוזמים מתקפה של יחידות צבאיות וחצי צבאיות הנמצאות תחת שליטתן על אוקראינה, ללא ידיעתו של הנשיא הנבחר של רוסיה. 

במציאות הלא בדיונית בשנת 2022 דוגין, אלכסנדר דוגין, שהוא כיום אידיאולוג ימני קיצוני בולט ברוסיה, תמך בפלישה לאוקראינה כמובן אבל התלונן על “מתינותו” של הנשיא פוטין כלפי האוקראינים, ורמז בעת כתיבת שורות אלו שיש לסלקו מהשלטון בגלל חולשתו.

כריכה אחורית של ספר בסדרת ״חדר מלחמה״ שבו מתואר נסיון פלישה רוסי לאוקראינה

תחזית, שאלמנטים ממנה מפתיעים בדיוקם, על פלישה רוסית לאוקראינה הופיעה בספר מאת רוברט לדלום ופטריק לרקין מ-2005 בסדרת “כיסוי 1” The Moscow Vector: A Covert-One Novel. הספר תורגם גם לעברית תחת השם “המגיפה האדומה” (מאנגלית יפעה הדר, שלגי, 2006). להלן קטע מתוך “המגיפה האדומה” ,ע’ 239, המתאר פלישה רוסית לאוקראינה בזמן של מגפה. בתאריך המצוין ובשעה המדוייקת אכן התקיימה פלישה לאוקראינה 17 שנים לאחר פרסום הספר באנגלית:

קיריצ’נקו הסתכל בדודדב, קיבל מנוד ראש קצר, וענה על השאלה “מבצע ז’וקוב יתחיל בעוד פחות מחמישה ימים. פשיטות הרגלים ותקיפות האוויר הראשונות יחלו כמה דקות אחרי חצות ב-24 בפברואר. הטנקים והיחידות האחרות שלנו יחצו את הגבול לאוקראינה זמן קצר לאחר מכן.”

“ללא שום פרובוקציה מוקדמת?”, שאל ברנדט בציניות, “סליחה קולונל אבל זה נראה קצת לא מעודן”.

איבנוב גחן קדימה בכסאו בחיוך דק וחסר הומור “יהיו מספיק פרובוקציות באוקראינה הר ברנדט”.

עיניו היו קרות: “המודיעין המיוחד טוען שבקרוב תהיה שם תקרית טרור מצערת ביותר, תקרית שתגרום לפגיעה והרג בקרב המון רוסים אתניים חפים מפשע”.

ברנדאט נד בראשו בהבנה “ומובן שמתקפה כזו תדרוש תגובה צבאית מיידית מצד כוחותיך”.

כמובן”, הסכים איבנוב בלקוניות “רוסיה לא יכולה לעמוד מהצד כשרוסים אומללים נרצחים במדינה שכנה. אם ממשלת קייב לא מסוגלת להגן על האנשים שלנו מפני הפלגים הלאומניים המטורפים הטרוריסטים שלה אז אנחנו נעשה את זה במקומה”.

( קטע מתוך הספר “המגיפה האדומה ”   מאת פטריק לרקין מאנגלית: יפעה הדר   תל אביב :   שלגי,   [תשס”ו] 2006 עמודים 238-239 )

האם היה מישהו בכיר בקרמלין שקרא את הספר הזה ובחר על פיו כעבור שנים את תאריך הפלישה האמיתית לאוקראינה?

כריכת The Moscow Vector של רוברט לודלום
כריכת ״המגיפה האדומה״ של רוברט לדלום ופטריק לרקין

כריכת ״המגיפה האדומה״ של רוברט לדלום ופטריק לרקין

הספר היה חלק מסדרת ריגול על סוכנות “כיסוי 1” שפותרת בעיות שונות ברחבי העולם, של שחיתות קשה, מזימות קשר מפלצתיות, ושימוש בכלי נשק ביולוגיים, עבור המימשל האמריקני – מזכיר מאוד את סוכנות “חדר מלחמה” של קלאנסי ושות’. בפועל הסדרה נכתבה שנים לאחר מותו של סופר המותחנים הידוע רוברט לדלום בידי סופרים אחרים, כמו פטריק לרקין, והיא פרי יצירתו הבלבדית של לרקין.

הספר הספציפי שנכתב ב-2006 תיאר את שליט רוסיה ויקטור דודדב, המבוסס בבירור על ולדימיר פוטין, משתמש בנגיף ש”הונדס” בידי מדען (מזרח) גרמני כדי לתקוף אנשים לא נוחים לו ברחבי העולם.

דודדב מתכנן פלישה לאוקראינה ולמחוזות אחרים של ברית המועצות לשעבר שכעת הם עצמאיים ב”חסות” המגפה המשתוללת, שמביאה למותם של מנהיגים רבים שעלולים לבלום אותה. אבל הפלישה לא מתקיימת לבסוף הודות לתוכנית מבריקה של נשיא ארה”ב, שמאיים לחשוף את אחריותו של דודדב לפריצת המגפה.

הנשיא מאיים לשלוח את אנשיו לאוקראינה וכך לחשוף אותם לפלישה, ובתגובה לשלוח את כוחות נאט”ו לאוקראינה ובכך לבלום את הפלישה. הקטע מהספר שאותו ציטטתי בהתחלת הרשימה חזה במדוייק את תאריך יום הפלישה: ה-24 בפברואר.

אלא שהשאר לא היה מדוייק כלל. במציאות ארה”ב לא מתערבת בפלישה המתקיימת בשעות אלו, ועל אזרחי אוקראינה להילחם נגדה בעצמם, אך הם נעזרים בנשק שנשלח בידי האמריקנים ואכן מטה את המערכה לטובת האוקראינים.

בכל הספרים האלו נראה שאף לא אחד מהכותבים חזה את מה שבאמת מתרחש בימים אלו בעת הכתיבה – שהאוקראינים בעצמם, שאיש לא במערב ולא ברוסיה לא העריך את יכולותיהם הצבאיות, ילחמו בעקשנות על עצמאותם כנגד הרוסים כמעט ללא כל עזרה מהמערב. ושבראש הלחימה הזאת במדינה מוכת האנטישמיות בעבר יעמדו נשיא ושר ביטחון יהודים.

נביא אמת?

עטיפת מהדורה רוסית של הספר “יום מחייו של אופר’יצניק ‘ ספר שחזה בשנת 2006 את המשטר הרוסי בשנת 2022

סופר שחזה במדוייק את המצב הפוליטי ברוסיה בשנת 2022 היה הסופר הרוסי ולדימיר סורוקין, בספרו משנת 2006 שגם תורגם לעברית יום מחייו של אופריצ’ניק. ספר שאמנם מתאר את המתרחש בשנת 2027 (ואולי 2028) אבל התחזית שלו היא בהחלט מדוייקת חמש שנים קודם לכן.

כריכה קדמית של הספר ״יום בחייו של אופריצ׳ניק״
כריכה אחורית של הספר ״יום בחייו של אופריצ׳ניק״

בספר זה תיאר סורוקין את רוסיה במחצית השנייה של שנות העשרים במאה ה-21 כרודנות שבה שולט צאר חדש, השולט בשיתוף פעולה עם הכנסיה הפרבוסלאבית. הצאר החדש שולח סוכנים לרצוח יריבים ומקורבים, ואת בני משפחותיהם. רוסיה מנותקת מהעולם כמעט לחלוטין, להוציא את קשריה עם סין, מעצמת העל של האיזור, שרוסיה היא כעת גרורה עלובה שלה.



העטיפה של המהדורה הרוסית של “יום מחייו של “אופר’צ’ניק” משנת 2006

כל זה התממש ממש במדוייק בשנת 2022, בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, אם כי הסימנים המקדימים כמובן היו כבר שנים קודם לכן.

אם היה סורוקין חי בימי קדם הוא היה נחשב על פי כל הגדרה קיימת ל”נביא אמת”.

ולדימיר סורוקין בשנת 2022 ויקיפדיה /uhehpshv

סורוקין, שחזה את הכל, הספיק להימלט מרוסיה כמה ימים לפני פריצת המלחמה, וכעת הוא גולה מארצו. אם יחזור לרוסיה של פוטין ככל הנראה יאסר מיידית אם לא ימות ב”תאונה” או “נסיון בריחה”.

קיראו על כך עוד במאמר נבואת אמת – סקירה על הספר “יום מחייו של אופריצ’ניק” מאת ולאדימיר סורוקין – ספר דיסטופי משנת 2006 שהוא נבואת אמת על רוסיה בשנת 2022.

עטיפה של הספר “יום מחייו של אופריצ’ניק”

אמנם היו מי שצפו מלחמה כזאת בין סין לטייוואן בשנת 2022, שלשמחתנו לא התממשה, אבל אולי תתרחש בעתיד הקרוב של שנת 2023. ואולי לא.

תחזית לגבי בולגריה

כריכת ״ההונאה הבולגרית״. צייר ולדיק סנדלר

כותב שורות אלו, אלי אשד, פירסם ב-2015 ו-2016 כמה פרקים מרומן וסדרת קומיקס מתוכננים בשם “ההונאה הבולגרית”. הרומן לא הושלם אבל הוא תיאר מזימה של נשיא רוסיה פוטין, הנעזר כמובן בסוכנים שונים, להפיל את המשטר הדמוקרטי בבולגריה, להביא לפרישתה מנאט”ו, ולהפכה הלכה למעשה לחלק מאימפריה רוסית חדשה.

כריכת The Bulgarian Fraud באנגלית. צייר ולדיק סנדלר

השיטות שבהם משתמשים סוכני פוטין ברומן מקבילות במדוייק לאלו שהשתמשו בהן הרוסים במערכה שלהם כנגד אוקראינה במציאות הלא בדיונית, ובכלל זה ההחרבה השיטתית של התשתית התעשייתית והטכנולוגית שבעת כתיבת שורות אלו נעשית בידי הרוסים באוקראינה.

עמוד מתוך ״ההונאה הבולגרית״. צייר ולדיק סנדלר

במציאות הלא בדיונית בשנת 2022 בולגריה, לשעבר ובמשך שנים רבות ידידתה הטובה ביותר של רוסיה במזרח אירופה, סילקה לפתע פתאום את מרבית הדיפלומטים הרוסים מבולגריה מסיבות שלא באמת נחשפו, אבל אפשר ויש להניח שהממשל בסופיה חושד שיש מזימה רוסית של הנשיא פוטין כנגדו, המקבילה למה שמתבצע כנגד אוקראינה.

ואולי יש מי בממשל בולגריה או בשירותי הביון שלה שקרא את פרקי הרומן “ההונאה הבולגרית” שפורסמו גם באנגלית במרשתת?

קיראו פרק מ”ההונאה הבולגרית” המטרה: סופיה בלהבות.

קיראו גם :רוסיה נגד בולגריה את חזיתי בשנת 2015 את הקונפליקט בין רוסיה ובולגריה בשנת 2022

תחזית על המשבר באיראן

אירוע חשוב נוסף שמתרחש במהלך שנת 2022 וימשיך לשנת 2023 הן ההפגנות באיראן, שיתכן שיביאו לבסוף להחלשת ואולי גם להפלת המשטר.

או שאולי יביאו למלחמה של המשטר באיראן כנגד מדינות שכנות לו ואולי ישראל כאמצעי להסחת דעת.

משהו דומה למה שמתרחש כיום באיראן תואר בספר משנת 2004 של איש הביון לשעבר שבתאי שובל ברומן המתח אני הנבחר (תל אביב, ספרית מעריב, תשס”ה 2004).

כריכת “אני הנבחר ” של שבתאי שובל

הרומן מתאר כיצד בעקבות מרד שפרץ באיראן, מחליט חמינאי על מתקפת טילים לשטח ישראל. יחידות קומנדו ישראליות נשלחות לאיראן בניסיון לסייע למורדים לנטרל את הטילים לפני שיגורם. והספר מסתיים בפריצה של המורדים לבונקר של חמינאי הנגרר לאי שם:

מתוסכל ושבור מכישלון שיגור הטילים שלו על ישראל התייצב חמינאי נכלם מול עשרות המאמינים בחדר התפילה בבונקר הנצור שלו. הוא גייס את שארית כוחותיו ודיבר אל המקרופון: אחי המוסלמים קרובה שעתנו למות הכופרים מכים על דלתותינו. ובעוד זמן קצר יחדרו כנראה את ההגנה האחרונה שנותרה לנו. הציונים ניצלו. אללה הרחום בחר להשאירם בחיים. לאללה יש תוכנית גדולה שאינה ידועה לנו. עינינו ומוחותינו האנושיים חלשים ומוגבלים מכדי לראות את תוכנית האל.

.קול נפץ אדיר נשמע ברחבי הבונקר. המורדים הצליחו לבסוף לחדור פנימה לאחר שהתגברו על המגינים.״

הסיום של “אני הנבחר” מאת שבתאי שובל.

כריכת Apocalypse 2023 של Lori Maynard

נציין שנראה שבמהלך שנה זאת העולם התקרב לאפוקליפסה גרעינית אולי יותר מאי פעם, להוציא אולי את משבר הטילים בין ארה”ב וברית המועצות בשנת 1962, כתוצאה מאיומיו של נשיא רוסיה פוטין, וגם של אחרים כמו איראן וצפון קוריאה. מנהיגי רוסיה ואיראן הצהירו על רצונם לכונן “סדר עולמי חדש”, והמצב העולמי כיום הוא לכאורה של תוהו ובוהו, כשמדינות טרור כמו רוסיה, איראן, וצפון קוריאה משתדלות לפגוע בסדר העולמי הקיים.

כריכת Tribulation 2023 אחד מספרי אחרית הימים המופיעים לגבי כל שנה שבהם נטען שבאותה שנה יחרב העולם.

יש גם ספרים שמתפרסמים למעשה לקראת כל שנה וחוזים תמיד את חורבן העולם בשנה המתקרבת. עליהם, כאמור, לא ארחיב.

תחזית קדומה על שנת 2023

ספר מעניין ביותר על שנת 2023 פורסם באנגלית בשם Revelations of the dead alive עוד בשנת 1824, ותיאר את העתיד בעוד 200 שנה בדיוק מזמן הכתיבה.

מהדורת פקסימיליה של הספר באמזון

הספר נכתב על ידי ג’ון בנים, שהתפרסם בזמנו בדיונים על אירלנד, אז מדינה כבושה בידי אנגליה. למספר יש כביכול יכולת משפחתית להיכנס לשינה שנמשכת חודשים ושנים, והוא מתעורר מאתיים שנה מאוחר יותר, בשנת 2023, שבה הוא מוצא לונדון שונה מאוד.

מבנים רבים נהרסו ואחרים הוקמו במקומם. האנשים לבושים בסיגנון יוון ורומא, ונשים חושפות את שדיהן ורגליהן. יש תעופה אווירית, ואף מגיעים לירח בכדור פורח, ויש גם מושבות על הירח. הוא מוצא שגם השפה השתנתה מאוד.

מתברר לו, במה שהוא כיום רלבנטי מאוד בגלל המתרחש בחודשים האחרונים, שבשנות העשרים של המאה ה-19, כמה שנים לאחר ששקע בשינה, בריטניה הייתה במלחמה עם רוסיה, ורוסיה כבשה את לונדון. אבל זה היה בעבר הרחוק, שהוא העתיד הקרוב של המחבר. נפוליאון, שמתברר שלא מת בסנט הלנה, עמד בראש הצבא הבריטי וגירש את הרוסים לכל הרוחות.

המחבר בבירור לא העלה על דעתו שבשנת 2023 אנגליה עלולה להיות עדיין במצב של קונפליקט עם הרוסים, כפי שקורה במציאות של שנת 2022, ושדוברים רוסיים בתקשורת הרוסית יאיימו שוב ושוב בהחרבה גרעינית של בריטניה.

כריכת 2023 של יגאל סרנה

בשנת 2014 העיתונאי יגאל סרנה פירסם ספר דיסטופי בשם 2023 (עורך עודד וולקנשטיין, הוצאת הספרים קיפוד), שאת המימון לו גייס בצורה שהייתה נראית לפני כמה שנים כעתידנית – גיוס המונים. בספר סרנה תיאר דיסטופיה עתידנית: המקום – תל אביב; הזמן – 2023; 75 שנים לאחר הכרזת העצמאות של בן גוריון חלקים מישראל, ובראשם תל-אביב, נטושים לחלוטין כתוצאה מגלי עזיבות. המוטו לחלקו הראשון של הספר לקוח מספרה של אנה זגרס “טרנזיט”: “בימים ההם כולם רצו רק דבר אחד: להפליג משם. כולם פחדו רק מדבר אחד: להישאר מאחור”.

אין לי ספק שהספר משקף את תחושותיו של המחבר ושל ישראלים רבים אחרים לקראת שנת 2023 האמיתית, כתוצאה מהבחירות האחרונות, כשיש החושבים שהדמוקרטיה בישראל נתונה בסכנה אמיתית.

סרנה עצמו עזב את ישראל וכיום מתגורר בפורטוגל ולאחרונה פירסם ספר “בית בפורטוגל “( פרדס,2022) על חייו שם.

קיראו עוד על הספר ברשימה 2023 על פי יגאל סרנה – עולם עתידני עצוב.

כריכת ספר הקומיקס “2023”

יוצרת נוספת שחזתה את פני השנה הזאת היא המוזיקאית והזמרת איה כורם, שבשנת 2016 פירסמה במקביל את חוברת הקומיקס והאלבום המוזיקלי “2023”.

כורם מתארת את העתיד בשנה הזאת דרך דמותו של “אלכס”, שמוכר את זכרונותיו לחברה שלוקחת אותם להנאת המשתמשים. מידי יום הוא מתחבר למכונה השולפת מחשבות מתוך ראשו, ומעבירה אותן לשימושן של חברות פרסום וקבוצות מיקוד. לכאורה כסף טוב וקל בעבור לא כלום, פרנסה קלה מאין כמוה.  עד שהוא הוא מתעורר יום אחד ומגלה שאין לו יותר זכרונות.

האזינו לצד א’ של האלבום כאן

האזינו לצד ב’ של האלבום כאן

קיראו על כך ביתר פירוט במאמר “2023” – סיפור הקומיקס והאלבום המוזיקלי

סרט על שנת 2023

פוסטר הסרט “אקס מן – העתיד שהיה” המתאר עתיד חלופי של שנת 2023. ויקיפדיה

הסרט העתידני הבולט ביותר שנעשה על שנת 2023 הוא סרט על חבורת המוטאנטים האקס-מן. אם כי שנת 2023 מגיחה בקצרה רק בראשית הסרט ובסיומו.

זוהי השנה שבה לפי הסרט מתחולל קונפליקט עולמי מוזר, שלמעשה רובו מתרחש בשנת 1973 דווקא, ומסיבה עלילתית טובה מאוד.

הסרט הוא עיבוד של סיפור קלאסי מ-1981, מאת סופר הקומיקס כריס קלרמונט, שבו האקס-מן נאבקים בעתיד חלופי של שנת 2013 שבו רובוטים קטלניים, “הזקיפים”, שנוצרו במיוחד כדי לצוד מוטאנטים צדים אותם בכל רחבי ארה”ב. ובהצלחה גדולה.

בסרט, שנעשה בעצמו בשנת 2013, העתיד הזה מועבר לשנת 2023, שנה שבה יש מאבק עולמי בלתי פוסק בין בני אדם, המוטאנטים, והרובוטים “הסנטינלים”. עד ששינוי באמצעות מסע בזמן אל העבר של שנת 1973 מונע את קיומו של העתיד הנורא הזה.

צפו במקדימון הסרט כאן

אלו פחות או יותר כלל התחזיות שיש לגבי שנת 2023.

כמו שציינתי בעבר ככל שאנו עוברים את שנת 2020, שנה מכרעת מבחינת כמות התחזיות והנבואות שהיו עליה, יש מעט מאוד בהשוואה לגבי השנים שבאות לאחר מכן.

המצב הזה ישתנה קצת לגבי שנת 2025, שיש לקוות שנגיע אליה במצב סביר, כי כרגע העתיד גם לגבי ישראל וגם לגבי העולם אינו נראה מבשר טובות.

אבל כדאי לשמור תמיד על אופטימיות גם בזמנים קשים, כי לפעמים האור צץ דווקא בחושך הגרוע ביותר.

קראו גם את המאמרים הקודמים בסדרה

שמש ירוקה: נבואות ותחזיות לקראת שנת 2022

בשנה הבאה: נבואות ותחזיות על שנת 2021

העולם בשנת 2020 – נבואות תחזיות סיפורים וקומיקסים על שנת 2020

לקראת שנת 2019: תחזיות נבואות וסרטים על שנת 2019

ירושלים הבנויה: נבואות ותחזיות אחרות על שנת 2018

אם זה ימשך כך – נבואות על שנת 2017

נבואת 2016 של נוסטרדמוס – פלישה מוסלמית ומתקפת טרור

אלי אשד על נבואת 2015 של נוסטרדאמוס

כיצד הייתה אמורה להיראות שנת 2015 לפי החוזים וסופרי המדע הבדיוני

תחזיות ונבואות על שנת 2014

שדה הקרב אוקראינה: התחזיות הספרותיות על פלישת רוסיה לאוקראינה

נבואות אחרית הימים על ממלכת פרס ואיראן

11 תגובות

  1. אנשים נוטים כמובן לכתוב נבואות על שנים ״מיוחדות״ נגיד 2000, או אולי 2020. מענין שהיה מישהו בכלל שכתב על 2027 דווקא, אבל למה שמישהו יבחר דווקא את 2023 כשנה משמעותית. אני מקווה מאוד שהשנה הזאת לא תיחרט בתולדות העולם כמו השנים הסתמיות 1914 ו-1939 עם איזה מלחמה גרעינית ״קטנה״.

  2. Katz Evelm בפייסבוק:
    קיסינג’ר אמנם לא קלע בתחזית אך לא טעה בהרבה. ישראל 2023 שינתה לגמרי את פניה.
    לגבי מלחמת רוסיה נגד אוקראינה הייתה בעיניי צפויה מראש וקבלה תאוצה עם התערבותה של אירופה ה”מאוחדת” וארה”ב המניפולטיבית.
    גם הצפי של האטה באוכלוסית העולם הייתה צפויה על פי מחקרים שקראתי בצרפתית בשנים האחרונות, ולא אפשרט פה את הסיבות הרבות שמאיצות מצב זה. ההגירה ההמונית לכיוון ארצות אירופה לא הביאה לעליה בילודה כפי שצפו בתחילתו של גל ההגירה.

  3. זה נראה כאילו אתה מפרסם כתבי לחימה פסיכולוגית נגד אירן אבל למעשה אתה מפרסם לחימה פסיכולוגית נגדנו הישראלים. מתי ואיך נעשה המותג אלי אשד אותו הכרתי בלימוד ספרי איין ראנד, לסמל של תעמולה שלטונית אוסף אקלקטי אומנותי לשרות ארגוני הביון הבריטי? אלוהים יעזור. אז ככה. מי שרוצה לצטט טקסט מקראי כדאי שיגש אליו בענווה ולא מתוך רצון להכריח את הטקסט. את הבעיה האיראנית המומצאת כמו הבעיה הפלשתינאית על ידי אותם גורמים אירופאים אפשר היה לפתור בשתי דקות אם מצהירים הצהרה ממלכתית שאירן לא אויב שלנו יותר אלא פנינו מועדות לשלום עם העם האירני. הדלק של הסיכסוך הזה הוא יחסי הפוליטיקה הפנימיים ותאוות בצע. כל פעם שמנהיגי שלנו מכריז על לחימה עד הסוף מול אירן אני שומעת צילצול קופה רושמת של הון קטן ערב סעודי כוויתי ירדני או בחרייני מצלצל בתחתית הקופה של תקציב המושחתים. זה מה שהורס באמת את המדינה ועל זה אף אחד מ הנביאים שלך לא כותב. לגבי הנבואות. כתוב בספר הטאו. כאשר פקידים שולטים באים אסונות מלחמות ומחלות לעולם. לא צריכים להיות נביא גדול כדי להבין שאם לטאה כזו מושלת בממלכה צפויים אסונות. לא כי בזמנים אחרים אין אתגרים אלא כי האנושות מחמיצה את הכוחות היכולים לתת תשובה לאסונות כאלה. מי יודע אולי אחד הנספים בשנה הקודמת מתרופות לא נכונות תאונות דרכים יזומות או רצח עדתי הוא היה המסוגל לראות פתרונות למגיפה או שיטפון. המשיח כאן בלי קשר לחמור פרסי. 2000 שנים הוא מחכה שנקשיב לו. תעזבו את החמורים בשקט. ותפסיקו לכתוב בשפת הקודש טקסטים שמביישים את אליעזר בן יהודה וכל מטרתם רודנות, שליטה, ממון ושלטון.
    ממון פרסום ושליטה זו לא הדרך של אלוהים כל מי שילך בה ייכשל.

  4. אי אפשר למרבית הצער להתייחס ברצינות לתגובה שלמעלה שבעצם יוצאת מנקודת ההנחה שהכותב הוא שקרן וסוכן של כוחות הקונספירציה באשר הם בניגוד כמובן לכותב/ת שהוא לכאורה אוייב/ת שלהם .הניסיון לימד אותנו בשנים האחרונות שבעצם תומכי וחובבי תיאוריות הקונספירציה בעולם קבוצה שגדלה מאוד בשנים האחרונות הם בחלקם או ברובם תומכים של מעצמות עוינות למערב כמו רוסיה וסין וניזונים בידי תיאוריות קונספירציה המופצות בידי מעצמות אלו שמנהיג אחת מהן פוטין ברוסיה הוא מאמין אובססיבי בתיאוריות קונספירציה בעצמו .וסך הכל מאמיני תיאוריות קונספירציה נכון יותר לקרוא להם “קונספירטורים ” בפני עצמם כמו שאר תומכי המשטרים הרודנים והאוטוריטריים ואיום נוסף על הדמוקרטיות המערביות.

  5. אני חושב שאלי אשד ואחרים שופטים לחומרה את רוסיה ופוטין . המערב הוריד את רוסיה על הברכים והפר הסכמים חתומים כמו זה שמדינות מזרח אירופה שישתחררו לאחר התפרקות ברית המועצות לא יצטרפו לנאטו והמערב הפר הסכם זה ברגל גסה . אני מתפלא על אשד שמצד אחד הוא ער לחרדה של רוסיה על צמצום המרחב האסטרטגי למוסקבה ומצד שני מתעלם מהנסיון להכניס גם את אוקראינה לברית נאטו . בהקשר לכך אשד שוכח שרוסיה הקריב 24 מליון כדי לנצח את גרמניה שקול כנגד כל יתר העמים יחד….בנוסף חצי האי קרים נכבש ע”י רוסיה מהתורכים ולא היה חלק של אוקראינה וחרוצ’וצב האוקראיני הכפיף אותו מנהלתית לאוקראינה וזו סיפחה אותו אליה כאילו היה שייך לה….עובדה שהמלחמה לא פרצה אז כאשר הרוסים כבשו את החבל ….האוקראינים ידעו שאינו שייך להם…

  6. סך הכל חזרה על טענות התעמולה של הרוסים.
    העובדות הן שרוסיה חתמה על הסכם עם האוקראינים בתמורה להעברת הנשק הגרעיני שהיה בידיהם לרשותה.
    והפרה אוהת ברגל גסה.
    ורצחה כמאה אלף איש באוקראינה נכון לעכשיו.
    רוסביה היא התוקף ואוקראינה היא המתגוננת .וכל מה שהרוסים חוטפים כעת זוהי אשמת מנהיגיהם בלבד.

  7. בחוגי הימין הדתי הקיצוני בארה”ב וגם במקומות אחרים יש בימים אלו ממש ציפיה גדולה : האם אחרית הימים תתחיל בסוף ספטמבר 2023 ?
    לפי גירסה אחת זה קרה ב-23 בספטמבר 2023.והאינטרנט היה גדוש בתיאוריות וטענות על כך :

    https://timesofindia.indiatimes.com/etimes/trending/will-world-end-on-september-23-why-theres-so-much-buzz-aboutapocalypse-theories/articleshow/103892774.cms?from=mdr&fbclid=IwAR11ADJiuUDTQoJAwnCGJyEpguIic4YkjeFTM8u8qD6VQp3S65_3_P4sKNA

  8. על פי גירסה אחרת: יש עוד כמה ימים. זה אמור לקרות ב-29 בספטמבר 2023 העלמות המונים של כל מיני אנשים שהם בעצם הצדיקים הנוצריים ובכך תיפתח האפוקליפסה שתתחולל בעוד כמה שנים בסביבות שנת 2027 או 2028.אז אנשים רבים עוד מחכים.
    http://www.jamosion.net/Summary%20Church%20Rapture%20-%20Enlevement%20Eglise.htm?fbclid=IwAR0pSWtUHy4L7krGotfiolc3FveDTA5bdMuK11th7EaixvtHlRw3AsTybZ0

  9. אין מה לחשוש יותר מידי,בנתיים ,ציפיות כאלו יש מידי שנה בשנה ואני דיווחתי עליהם כאן ובמקומות אחרים כבר מזה שנים.אבל נראה שהן רק צוברות תאוצה מידי שנה. ויותר ויותר אנשים מאמינים להם כל שנה. החשש האמיתי הוא מה הולך לקרות בשנות השלושים של המאה ה-21 כשימלאו 2000 שנה לצליבתו של ישוע הנוצרי.( שהתרחשה לפי מיטב ההערכות בין השנים 30-33 לספירה). זוכרים מה שקרה בשנת 2000 לספירה שהמוני נוצרים ציפו לשיבתו של ישוע ? אז זה עלול לקרות שוב…. רק הרבה יותר בגדול. המצפים,מליוני נוצרים אדוקים מצפים שעד אז יוקם בית המקדש השלישי על מנת שיחרב במלחמת עולם שלישית בין היהודים והמוסלמים ואז ורק אז יחזור ישוע הנוצרי. אלו שמאמינים שאחרית הימים מתחילה בימים אלו מצפים שכל זה יתרחש עוד קודם לכן בסביבות שנת 2028 שנת ה80 להקמת מדינת ישראל .כל המצפים האלו אגב הנוצרים האונגליסטים בארה”ב הם גדולי התורמים לימין הקיצוני בישראל והם גדולי התורמים לראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

3 × 1 =