חגית בת־אליעזר, שגרירת יקום תרבות לאירועים, אינה ממליצה על

פוסטר הסרט אישה עובדת
פוסטר הסרט אישה עובדת


הסרט אישה עובדת

אישה-בעל-בוס. הינה משולש סטנדרטי, צפוי לגמרי, שיהפוך לרומנטי. לירון בן שלוש בתפקיד אורנה, אושרי כהן בתפקיד עופר, בעלה המסעדן, מנשה נוי בתפקיד בני, מנהל חברת נדל”ן. אורנה מתחילה לעבוד עם בני כאשת מכירת דירות בפרויקט הבנייה שלו בראשון לציון. בני ואורנה נמצאים הרבה יחד – בדרכם לאתר הבנייה, בהכנות לקראת הפגישות עם לקוחות. אורנה אישה צעירה ויפה. לא פלא שבני הבוס נמשך אליה: הוא מגניב מבטים, זורק הערות בדבר הלבוש, ממליץ לה לפזר את שערה. לצופים הכול ברור, אבל אורנה לא מבחינה בדבר. היא מופתעת כשבני מנשק אותה על פיה, ומתרעמת על הנשיקה. בני מתנצל ומבטיח שזה לא יקרה יותר. ברור כשמש שאין כל ערך להבטחה הזאת. היצר גובר על גבר ולא להפך. אורנה עושה טעות ודאית בכך שהיא נוסעת עם הבוס החרמן שלה לפריז.

לבני הזוג אורנה ועופר חיי נישואין טובים, הם אוהבים ומטפלים בילדים. מצוקה כלכלית קלה מעיבם על אושרם – עופר פתח מסעדה שנראית מפוארת, אך משום מה אינה רווחית.
כשאורנה מספרת לעופר על כך שהבוס כפה את עצמו עליה בחדר מלון פריזאי כשהיא עם הגב לקיר בחליפת חצאית – שזרקה לאחר המעשה בהפגנתיות לפח, עופר כועס – הוא גוער בה בטיפשות: “למה לא התנגדת, למה לא נתת לו ‘בוקס’?”, ומתוך מחאה או עלבון הולך לישון במסעדה.

דמויות שני הגברים שגורות, צפויות, לא מעניינות. דמויות המשנה – אמא של אורנה ו-3 ילדים (אחד היה מספיק בהחלט) – לא מפותחות. אורנה מוצלחת מדי בעבודתה – כל מילה שלה שווה זהב או לפחות מכירת דירת פאר.

הפתרון קל. אורנה מתפטרת – הרי יחסי עבודה אינם נישואין קתוליים – ובתכסיס מוצלח היא מחתימה את הבוס-לשעבר על המלצה מחמיאה שתסלול לה את הדרך למשרתה הבאה בתחום הנדל”ן.

הסרט חסר מעוף, העלילה שגרתית, ללא בעיות מעניינות, ללא פתרונות מקוריים.

הפוסט הקודםשתים עשרה בצהרי היום מאת סטפן קריין
הפוסט הבאהאיש מהעתיד בתערוכה במוזיאון תל אביב
תחומי הענין הספרותיים שלי מאז ילדותי היו מדע בדיוני ופנטזיה, בתחילת המאה ה-21 גיליתי מחדש את הקומיקס, ובפרט את המנגה והאנימה. קיבלתי תואר ד"ר בפיסיקה מאוניברסיטת תל-אביב, בתחום האסטרופיסיקה. אך מאז שנת 2000 אני עוסק בתחום הסביבה, במסגרת בית הספר לסביבה ולמדעי כדור הארץ באוניברסיטת תל-אביב. כמו כן, עבדתי במרכז הבינתחומי לחיזוי טכנולוגי שליד אוניברסיטת תל-אביב המתמחה בעתידנות.
בוגרת האוניברסיטה העברית במתמטיקה ומדעי המחשב, ומוסמכת הטכניון במתמטיקה. עובדת בתעשית המחשבים. למדה בסדנאות לשירה בהנחייתם של דליה רביקוביץ, רבקה מרים, ויעקב בסר. פרסמה ארבעה ספרי שירה: "השקת ספינת צפייה" (2008), "התנסויות" (2012), "בעזרת חברים" (2016), "כח משיכה" (2020). מתרגמת שירים מרוסית ומאנגלית, מפרסמת רשימות ביקורת על ספרי שירה, על סרטים, ועל הצגות תיאטרון. יוזמת ומנחה אירועי שירה.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

אחד × שתיים =