ערב מחווה לבמאי סטנלי קיובריק, הסופר והעתידן ארתור סי קלארק והמדען סטיבן הוקינג לציון 50 שנה לסרטו הקלאסי של סטנלי קובריק וארתור סי קלארק, “אודיסיאה בחלל 2001”, יתקיים ביום חמישי, 26 באפריל בשעה 19:30 בספריית בית אריאלה בתל אביב.

“אודיסיאה בחלל 2001”, ספרו של סטנלי קובריק (על פי ספרו של ארתור סי קלארק) רלוונטי יותר מאי פעם. הוא שוחרר בעיצומו של עידן החלל ב-1968 והפך לאחת התופעות הקולנועיות והתרבותיות המשמעותיות של שנות ה-60 ותחילת שנות ה-70. החל מדיונים על טבע האדם והשפעת הטכנולוגיה, דרך אלבום המופת של דיויד בואי שנכתב כמחווה לסרט, ועד תאוריית הקונספירציה הגורסת שנאס”א העניקה לקיובריק את העדשות לצילום הסרט, בתמורה לכך שזה האחרון יביים עבור האמריקאים את הנחיתה על הירח.
בתוכנית:

Image result for ‫חגי נצר‬‎

מסע חוויתי בארבע תחנות בחלל עם פרופ’ חגי נצר – על קיצור תולדות המסעות בחלל.

Image result for ‫פרופסור יואב יאיר‬‎

הרהורים בעקבות פרופסור סטיבן הוקינג. פרופ’ יואב יאיר על החלל – הבדידות והסקרנות.

Image result for ‫אלי אשד‬‎

חוקר התרבות ועורך “יקום תרבות” אלי אשד על “המונוליט” של ארתור סי קלרק.בסיפורו “הזקיף” ובספריו

Image result for ‫דותן בלייס‬‎

איש האקדמיה דותן בלייס על קובריק vs דייויד בואי – חלל ועיצוב.

את הערב ילווו קולו של דרור קרן, שיביא ממחשבותיו של סטנלי קיובריק,

וקטעי וידאו ארט על פי הסרט – של האמניות קטיה שפלייבה ואולה פרמינגר.

מחיר כרטיס הכניסה: 30 ש”ח

4 תגובות

  1. 50 שנה לאחר יציאתו
    “אודיסאה בחלל: 2001” חוזר למסך הגדול

    החידוש לקלאסיקה של סטנלי קובריק משנת 1968 הנו עותק של הסרט המקורי אשר שוחזר על ידי הבמאי כריסטופר נולן בשיטה האנלוגית. מדובר בהזדמנות ייחודית לצפות על המסך הגדול, באיכות מדהימה, בסרט פורץ הדרך שנחשב בעיני רבים עד היום ליצירת המד”ב הגדולה בכל הזמנים.

    אודיסאה בחלל: 2001, בבימויו של סטנלי קובריק יצא לאקרנים ב – 1968. הסרט, נחשב עד היום לאחד הסרטים המשפיעים ביותר בסוגת המדע הבדיוני, ואלמנטים רבים ממנו נלקחו ויושמו בסרטים רבים אחרים של הז’אנר. עלילת הסרט מורכבת משלושה פרקים עיקריים העוקבים בזמן. הפרק הראשון מתרחש בכדור הארץ לפני הופעת האדם, הפרק השני מתרחש בדרך לירח ונמשך על הירח והחלק השלישי והעיקרי של העלילה מתאר את מסעה של משלחת בת ספינה אחת, הדיסקברי 1 לכוכב הלכת צדק. קובריק הצליח לחזות מספר מהפכות ופיתוחים טכנולוגיים כגון: מסכים שטוחים, זיהוי קולי, שיחות וידאו, בינה מלאכותית ומחשבים שמסוגלים לנצח בני אדם בשחמט.
    כריסטופר נולן שיצר בין היתר את “דנקרק”, “האביר האפל”, “ממנטו” ו”התחלה” שחזר באופן אישי את העותק. מלאכת שחזור זו נעשתה באמצעים אנאלוגיים ולא דיגיטליים, שכן נולן הוא, אחד האוהדים המושבעים של השימוש בפילם בצילום סרטי קולנוע, שכמעט ומסרב לצלם את סרטיו בפורמט הדיגיטלי בשעה שעולם הקולנוע עבר להשתמש בו בשנים האחרונות.
    נולן ציין בפסטיבל כאן האחרון כי: כאשר אתה עובר ממדיום אחד לאחר, אתה מאבד המון אינפורמציה. לאחר שראינו שהסרט בנגטיבים המקוריים שלו נראה נפלא, ניסינו להחזיר אותו למראה המקורי שהיה לו בשנת 1968, וכך גם את הסאונד שלו. מלאכת השחזור שלנו הייתה נטולת אינטרפרטציה”. עוד הוסיף נולן: “אפשר לדבר על הצד הטכני של הדברים — למשל שהפורמט האנלוגי מאפשר קשת אינסופית של צבעים, רזולוציה גבוהה יותר שמאפשרת לראות הרבה יותר פרטים — אבל בסופו של דבר התחושה שאתה מקבל היא שסרט אנלוגי מספק את התוצאה הכי דומה לאופן שבו העין האנושית רואה. לכן הכי יעיל, מבחינה רגשית, לסחוף קהל לתוך סיפור שצולם באופן הזה. זו דרך נהדרת לראות סרט”.
    אודיסאה בחלל 2001 יוקרן במהלך אוגוסט בסינמטק ת”א (17,18/8), סינמטק חיפה (14,17/8), וסינמטק הרצליה (18/8)

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

5 × אחד =