מחשבות בעקבות הספר ג’יהאד על הטיילת\ שאול צדקא (הוצאת “כתר”, 2014)

מקריאת ספרו של שאול צדקא, “ג’יהאד על הטיילת”, מצטיירת תמונה עגומה באשר למתרחש באנגליה. גר שם מיעוט קולני של מוסלמים המטיפים לשנאה רצחנית כלפי מארחיהם – ואין פוצה פה. פעילים מוסלמים אלה – ביניהם אנשים המעורבים ישירות בפעילות פלילית וברציחות – מתחמקים מענישה על ידי עורכי דין המשתמשים בנימוקים של זכויות אזרח. חלק מהמוסלמים קוראים להנהגת חוקי ה”שריעה” באנגליה, חוקים הנוגדים באופן מובהק את מסורת החשיבה הבריטית, הדמוקרטית באופייה.

בחלקים מסוימים באנגליה הם עוסקים בסחר בבני אדם, ונערות נמכרות לזנות. המשטרה ושירותי הרווחה מתנהגים ברפיסות חולנית כלפי קבוצות אלימות אלה. אנגליה – נטרפה עליה דעתה, ומתקיים בה הביטוי “הסבר פניך לרוצח”, גם אם איננו נאמר מפורשות. כך היה זה כאשר מפלגת “הלייבור” הייתה בשלטון וכך זה כיום, בזמן שהשמרנים בשלטון. אם אנגליה לא תתעשת תיהפך כנסיית ווסטמיניסטר למסגד ובארמון בקינגהם יֵשב חליף. מפעל אדיר שנבנה במשך יותר מאלפיים שנה יימחק. כך זה קורה גם בשאר מדינות אירופה, אם כי בצרפת ובהולנד היחס כלפי המוסלמים הוקשח במקצת – בהולנד אין יותר כניסת מהגרים.

הסלחנות והרפיסות של  ממשלות אנגליה בשני העשורים האחרונים מזכירים את ספרה הקלסי של ברברה טוכמן, “מצעד האיוולת”. כל החלטותיהן של ממשלות אנגליה כלפי המוסלמים היו ונותרו שגויות. ממשלות אלה ידעו ויודעות שהחלטות אלה לא רק שהן שגויות, הן גם מטומטמות. אי אפשר להתחמק מהאנלוגיה לסיפור הסוס הטרויאני. מי שהייתה במשך מאות שנים מעצמה ששלטה על מחצית העולם, הפכה לנמושה פוליטית. נגד הגרמנים במלחמת העולם השנייה אנגליה בהחלט ידעה  להילחם והנה, נגד קבוצת מיעוט רצחנית היושבת בקרבה היא מתנהגת כעלה נידף. צ’רצ’יל היה מתהפך בקברו לו היה יודע כיצד מתנהגים יורשיו. האבסורד הוא שכאן, בישראל, בטוח יותר לטייל מאשר ברחובותיה של אנגליה בכלל ושל לונדון בפרט.

איך אנגליה הגיעה למצב זה?

ראשית הדברים נעוצה בהגירת אלפי אנשים, בעיקר ממדינות ערב, שבאו אליה כדי למצוא פרנסה ולצאת ממצוקתם הכלכלית. אנגליה פתחה בפניהם את שעריה והעניקה להם מקום להתבסס ולהתקדם. גם דלתותיה של מערכת החינוך נפתחו בפניהם. אבל בניגוד לקבוצות מהגרים אחרות הם לא התערו בה אלא להפך – הם התבדלו. יהודי אנגליה שמרו על המסורת שלהם ויחד עם זאת מצאו מקום נרחב בתוך החברה האנגלית. הקהילות האיסלמיות נסגרו בתוך דלת אמותיהם והחצינו זאת באמצעות הלבוש המסורתי שלהם. הם אמרו: “אנחנו שונים”. מכיון שנזקקו לשירותי דת, הקימו לעצמם בתי ספר ומסגדים, וכך החלו להתפתח הזרמים הקיצוניים, שלא פעם אמרו באופן מפורש ונחרץ שיש להטמיע את חוקי “השריעה” בחוק האנגלי. אל קבוצות מהגרים אלה הצטרפו במהלך השנים מהגרים אחרים שחיפשו באנגליה מקלט מדיני.

האם שלטונות ההגירה בדקו אי פעם את סיבות האמת באשר לדורשי המקלט המדיני? את אלה שהתאסלמו אפשר  לחלק לשתי קבוצות. קבוצה אחת כוללת את אנשי העולם התחתון, אנשים אלימים באופיים המוצאים מסגרת ובית בקרב המהגרים האלימים, ושם הם מוצאים גם את המסגרת האידאולוגית למעשיהם. קבוצה שנייה של מתאסלמים היא אנשי השמאל. קשה להאמין שאיש ימין יתאסלם.

והמפלצת המשיכה לגדול ולגדול, בעוד הממשלות לא נקפו אצבע. מדוע?

מספר סיבות לכך: ראשית, הם לא רצו להתעמת עם הקהילה האיסלמית מטעמים אלקטורליים. אפשר לומר זאת על מפלגת הלייבור, אבל על המפלגה השמרנית? יתכן והממשלות הנחו את המשטרה בצורה סמויה לא לטפל במסיתים ובאלה העוסקים בסחר בנשים בשל “רגישויות אתניות” ותקינות פוליטית. סיבה נוספת, אם כי סמויה גם כן, היא הלקאה עצמית על חטא המושבות (קולוניות) האנגליות ברחבי העולם. האם אנגליה רוצה למרק את חטאיה? זהו סוג של ענישה עצמית. מצעד האיוולת צועד בראש מורם ואותו הילד הצועק “המלך הוא עירום” איננו.

דוגמה למטרות המוסלמים באירופה נמצאת בגרמניה, אשר באחת מעריה, לצדה של כנסייה המתנשאת לגובה של עשרות מטרים, הוקם מסגד המתנשא לאותו גובה. אי אפשר ואסור להתעלם מכך. אותם מקימי מסגד אומרים בצורה ברורה לאן הם חותרים – ואין פוצה פה. הרושם הוא שגרמניה, על רקע עברה הנאצי חוששת להתעמת עם אנשי הקהילה המוסלמית,  ואלה מנצלים זאת. נוצר הרושם שמצעד האיוולת הוא כלל אירופי. האנלוגיה הרפואית להתפשטות קהילות האיסלאם היא צמיחת עוד ועוד גרורות סרטניות. אם דוחים את הטיפול, קשה יותר לטפל בהן, והן הופכות לסופניות. כדי למנוע זאת יש להתחיל לטפל בכך בדחיפות. כצעד ראשון יש לסגור את הכניסה בפני הגירה איסלאמית, למעט נציגים דיפלומטיים, שגם אותם יש לבדוק בקפידה כדי שלא יכניסו תחת מעטה תפקידם חומרי הסתה, חומרי נפץ, ואנשי איסלאם. בה בעת, תכרזנה הממשלות באירופה על אזהרת מסע לאנגליה והאנגלים יחושו זאת בכלכלה. בארה”ב בשנות ה -70, בעקבות הפגנות הסטודנטים ההמוניות על רקע מלחמת וייטנאם, נכנס הצבא לקמפוסים כדי לדכא את ההפגנות. והרי ארה”ב היא לא פחות דמוקרטית מאנגליה. הגיע הזמן לעשות זאת גם באנגליה.

יתרה מכך, יש להקים יחידות משימה המשלבות חיילים מהקומנדו הצבאי ומאנשי ה-M-5 .יחידות אלה תפעלנה לגירושם של המסיתים, כולל סיקולים ממוקדים. לא דמוקרטי? נכון! אבל אין דמוקרטיה מושלמת. כל מדינה דמוקרטית חפצת חיים חייבת במצבי קיצון להפעיל אמצעים לא דמוקרטיים. הרוב הדומם באנגליה מפחד לנקוט בצעדי מחאה שמא יפגע, אבל הוא ידע להגיד את דברו בבחירות. מפלגות הימין הולכות ומתחזקות. כאשר תגענה לשלטון, הנבחרים יכנסו לתפקידים מיניסטריאליים ויקימו בשמחה מחנות ריכוז למוסלמים, מתוך מטרה לגרשם בהמוניהם. אולי יוקמו גם מחנות השמדה. כך יקרה גם בשאר מדינות אירופה.

אפשרות נוספת היא שבחסות המלכה יבצע הצבא הפיכה צבאית ויביא לגירושם של המוסלמים. אנגליה זקוקה באופן נואש לקרל מרטל, האיש שבלם את הפלישה המוסלמית לצרפת והציל את אירופה כולה​.

גם :

הפגנה איסלאמית בלונדון בעקבות קריקטורה על מוחמד בעיתון דני

לעמוד הספר

תקינות פוליטית הורגת – ביקורת של יונתן דה שליט על הספר

דאע”ש – החזית האירופית

6 תגובות

  1. הדבר המעניין לגבי בריטניה הוא שהמוסלמים שם נהנים מחופש ושיויון עם שאר האזרחים. המוסלמים הקיצוניים אפילו היו מקבלים תמיכה ממשלתית בעניינים שונים שלא לדבר על תמיכה סוציאלית.
    ולמרות זאת מוסלמים רבים שם אכולים שנאה תהומית אובססיבית כלפי בריטניה שסייעה להם בצורות שונות.
    בדיקה של האידיאולוגים של הג’יאהד מגלה שרבים מהמנהיגים והאידיאולוגים שלו הם תושבי המערב ,או שקיבלו מיקלט במערב ,שנחושים בראש ובראשונה או בסופו של דבר בתור תודה להשמיד את המערב ואת אורח החיים שלו.וכך היה מאז ימי האיטוללה חומייני שקיבל מקלט מדיני בצרפת מהשאח .

  2. יש סיבות טובות מדוע האירופים והאנגלים בכללם נתנו לכל כך הרבה מהגרים זרים להיכנס לתחומם. הם היו זקוקים לכוח עבודה זול גם בגלל הירידה הדמוגרפית במספרם של האירופים.
    אולם ברור כעת שמדיניות הרב תרבותיות שהם נקטו בה הייתה שגיאה היסטורית .היה עליהם לפקח טוב יותר על קהילות המהגרים ולדאוג שאלו תשתלבנה היטב בקהילה הבריטית .בקהילה המוסלמית או יותר נכון בקהילות המוסלמיות קם מיעוט אפקטיבי שמטרתו היא להילחם בלא מוסלמים ולהשתלט עליהם במקרה הטוב לרצוח אותם במקרה הרע. מיעוט זה הוא האחראי לאידיאולוגיה הרצחנית כיום של דאע”ש שיש לה מעט מאוד תקדימים באיסלאם ההיסטורי של המזרח התיכון וכל כולה היא תוצר של ההתנסויות האירופיות של קבוצות מוסלמים קיצוניות שחיות שם אכולות שנאה תאומית ,רצחנית ,לאנשים שסביבם ולאורח החיים שלהם. .
    ברור שמה שמתבצע כעת בידי הדעא”ש בעיראק ובסוריה מתוכנן להתבצע ובקנה מידה גדול יותר באירופה ששם ככלות הכל חיו מתכנני ויוצרי האידיאולוגיה הדאע”שית. .

  3. יוצאי מדינות שונות שבאו כמהגרים לאנגליה או לכל מדינה אחרת רצו להתערות במדינות הקולטת ותרמו להעשרה תרבותית של מדינות אלה. דוגמה בולטת היא היהודים. הם אמנם שמרו על הצביון התרבותי והדתי שלהם, אך הם עשו רבות כדי להתערות בסביבה. המהגרים היפנים או כל המהגרים האחרים מהמזרח הרחוק שהגיעו לארה”ב הפכו לחלק מהווייה האמריקאית. ההודים שבאים לאנגליה גם הם רוצים להשתלב בה. הם ממלאים את התפקיד של היהודים בסוף המאה ה-19 ובתחילת המאה ה – 20. אחד מגדולי השאנסונרים בצרפת שארל אזנבור הוא ארמני במוצאו. אחד מראשי הממשלה החשובים באנגליה בנג’מין דישראלי היה יהודי .אחד מהרמטכ”לים של ארה”ב קולין פאוול הוריו הגיעו מטרינינאד ועוד ועוד. הבעיה עם המוסלמים היא שבאסלם יש מה שהוא רצחני וחסר סבלנות כלפי האחר. חובה לטפל בהם ביד ברזל וללא רחמים.

  4. בשל האפקטיביות הנמוכה של ההפצצות על בסיסי דעאש, אנשי ארגון אסלמי זה ינחלו הישגים נוספים וישלטו על יותר שטחים. אם ארה”ב לא תרצה לשלוח כוחות קרקעיים על מנת למוטט את דעאש, יהיו מי שילכו לכיוון של מלחמת יום הדין וימצאו לנכון להשתמש בנשק גרעיני בכדי למוטט ארגון זה בצורה מוחלטת.

  5. ‘נשק גרעיני עליהם זה כמו פצצה על קן ג’וקים . ג’וקים עדיין יכולים להתפזר ולשרוד. לא אפקטיבי.
    אולי נשק בקטריולוגי ספציפי יעזור יותר. .
    רבים קוראים כעת לביטול כל כללי אמנת ז’נבה בעת לחימה בחליפות האיסלאמית.אני מודה שגם אני נמשך אחרי הפיתרון הזה,אבל לא יותר מידי .בסופו של חשבון צריך להיות הבדל מוסרי בין המערב והחליפות בכך שלמערב יש למרות הכל קודים מסויימים,בעת לחימה בחליפות.
    עם זאת אני מסכים שאי אפשר לשמור על כולם לאור הברבריות שאותה מפגינה החליפות. אבל על חלק מהם יש לשמור ..עדיין. על איזה קודים יש לשמור ועל איזה אפשר לבטל על זה צריכים לדון מומחי משפט מלחמתי.
    יש גם לזכור שהחיילים המערביים שיקבלו אישור להפר קודים של לחימה מן הסתם זה ישפיע עליהם גם לעתיד בסיום המלחמה ,ורבים עלולים לסבול מכך.
    עם זאת אני מסכים שכל קוד שאותו החליפות מפרה לגבי אזרחי וחיילי אוייב אז אין סיבה מיוחדת שהמערב יתאמץ יותר מידי לשמור אותו. לגבי חיילי החליפות אבל אם מחליטים להפר אז רק באישור של מומחי משפט.לדעתי המקרה של הדעאשים שול האל קאעידה הוא מקביל למה שמתואר .בסדרת הטלווזייה סטאר טראק על המאבק כנגד לוחמי הג’מהדר או הבורג.יצורים שטופי מוח לחלוטין ורצחניים שהם חסרי כל מוסר מהסוג שאנו מבינים אותו..הדילמות המוסריות שאותם מוצאת הפדרציה בסדרה ההיא במאבק כנגדם הן מקבילות לדילמה של המאבק בדאעשים.אם אתה משתמש בשיטות שלהם במאבק כנגדם אז אתה נהפך להיות כמוהם . אז על מה היה המאבק מכלתחילה?
    October 5 at 8:46pm · Edited · Like

  6. קודים אתיים טובים כאשר מדינות לוחמות אחת בשניה וגם זה לא תמיד בטוח. די בעייתי לצאת למלחמה עם עורך דין. כל חייל יפחד להשתמש בנשקו, גם אם המצב מחייב זאת, מחשש שיובא למשפט. מכיון שנלחמים נגד ארגונים שכל מטרתם ,הרס, חורבן וכמה שיותר הרוגים לצד השני ואל נשכח שמדובר בארגונים פנטיים ורצחניים, הקודים האתיים לא אפקטיביים. יש לפעול ומהר במונחים של עלות תועלת גם אם ייעשה שימוש בנשק גרעיני. ישנן פצצות ניטרון . שאין לאחר פגיעתן שום קרינה רדיואקטיבית.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

ארבע × שתיים =