שמונים שנה של איש החלל המפורסם מכולם פלאש גורדון.ואנו ממשיכים בפרסום מיטב הסיפורים עליו בעברית.

והפעם פלאש  במאבק נגד עולם שבו בני האדם היו טפשים מספיק כדי ליצור רובוטים שהחליפו אותם. אולי אזהרה לאנושות? כמובן הנושא לא חדש, רמזים ברורים עליו מופיעים בספר בראשית בסיפור אדם וחווה. הוא מופיע בצורה ברורה  לראשונה  בסיפורים היהודיים על הגולם הקם על יוצרו עוד מימי הביניים ,  ואפילו אייזיק אסימוב כתב עליו, אלא שאצלו זה ״תסביך פרנקנשטיין״ שגורם לבני אדם לפחד מרובוטים. ובכל זאת האזהרות עולות שוב היום ויותר מאי פעם  כמו למשל  בסרטים כמו “סדרת “בשליחות קטלנית ” על מחשב שמשתלט על האנושות.ובמאמר הזה “כן אדוני הרובוט.

במקור הסיפור פורסם באנגלית  בהמשכים תחת השם The Robot World  מהראשון במאי 1969 עד השישי לאוגוסט 1969.

הסיפור נכתב בידי   סופר המדע הבדיוני  הידוע  הארי האריסון הכותב הקבוע של פלאש גורדון במהלך שנות השישים. האריסון עסק כבר בכמה וכמה מסיפורי המדע הבדיוני שלו במוטיב המאבק בין האדם והרובוטים שאותם יצר.

הצייר  של הסיפור  הוא דאן בארי הצייר הקבוע של “פלאש גורדון ” במשך קרוב ל-40 שנה. ( אם כי נראה שעוזר,”צייר צללים ”  בלתי ידוע של בארי צייר אותו בפועל ובארי שהשתמש לאורך השנים בעוזרים רבים רק חתם את שמו ).

בעברית הסיפור  פורסם לראשונה  ב-1987 במגזין הקומיקס השבועי של העיתון היומי “חדשות “שנקרא “חדשות- קומיקס” ובו הופיעו סיפורים על דמויות קומיקס ידועות כמו “ארצ’י ” והסוכן החשאי קוריגאן וגם על פלאש גורדון שעליו הופיעו שני סיפורים בתקופת הקיום הקצרה של המגזין. בעשרה הגליונות הראשונים הופיע  סיפור  אחר של פלאש גורדון  שבו גורדון נאבק במדען רוסי המטורף גרגור גרבובסקי.

“פלאש גורדון נגד אדון הרובוטים “הופיע מגיליון 11  של המוסף שהופיע  מהתשיעי באפריל ועד גליון 22 של המוסף שהופיע בתשיעי ליולי 1987.ואז המוסף נסגר  בפתאומיות והסיפור נקטע באמצעו בשיא המתח.האם יצליחו פלאש גורדון ואנשי צוותו להתגבר על עולם שלם של רובוטים קטלניים? השאלה הזאת נשארה עבור הקוראים הישראליים  ללא תשובה.העיתון “חדשות ” עצמו נסגר שש  שנים מאוחר ביותר בדצמבר 1993.

חובב פלאש גורדון אלון איצקוביץ השלים את תרגום הסיפור ופירסם אותו בעברית לראשונה  תחת השם “פלאש גורדון בכוכב הרובוטים “בתקליטור “בוקי 171 -הסיפורים האבודים “.והסיפור מתפרסם כאן באדיבותו.

מי שרוצה להשיג תקליטור שלם של עוד סיפורי פלאש גורדון ודמויות קומיקס אחרות מתורגמות בידי אלון מוזמן ליצור עימו קשר במייל :

aloni@NESS-MATACH.CO.IL

ההמשך הישיר של סיפור זה הוא:

פלאש גורדון נגד הפולשים. מאת הארי האריסון ודאן בארי  שבו פלאש ודוקטור זרקוב  חוזרים לכדור הארץ מכוכב הרובוטים ומתמודדים עם פלישה של גזע חייזרים מתקדם.

עד כה פירסמנו ב”יקום תרבות” את הסיפורים האלו על פלאש גורדון :

פלאש גורדון נגד נסיך המדבר של מאדים -שבו פלאש מתמודד עם שבט בדואים לוחמני ממדבר הסהרה שמאיים על כוכב הלכת האדום.

פלאש גורדון וגיבורי קרית הירח, שבו פלאש מתמודד עם התרסקות של תחנת חלל ענקית על על כדור הארץ.

פלאש גורדון וכובשי החלל האמיצים, שבו פלאש ואנשי צוותו מתמודדים עם חייזר מסוכן במיוחד שחודר לחללית שלהם בסיפור שהוא מקור ההשראה לסרט האימה המפורסם “הנוסע השמיני”.

פלאש גורדון במסע ליום אתמול.

פלאש גורדון איש החלל יוצא למסע מסוכן בזמן בתקופות שונות – מימי הדינוזאורים ועד הרנסאנס ומעבר…האם תעמוד מישטרת הזמן שמתפקידה למנוע מסעות לא מאושרים  בזמן מנגד? …

פלאש גורדון בעיר מאדים הקסומה, שבו פלאש מחפש אחרי שרידי תרבות קדומה במאדים שאולי אחראים לרצח של אנשי כדור הארץ שהגיעו לשם, ואולי לא.

פלאש גורדון במשלחת לכוכב פלוטו כתב הארי האריסון .צייר דאן בארי.

פלאש גורדון וזרקוב וידיד חייזר אנגור מנסים להקים מושבה על הכוכב  המרוחק פלוטו .אך נתקלים בסכנות איומות.

פלאש גורדון נגד הפולשים. מאת הארי האריסון ודאן בארי .פלאש ודוקטור זרקוב מתמודדים עם פלישה של גזע חייזרים מתקדם לכדור הארץ

פלאש גורדון נגד מרד היוביראים.המשך הסיפור הקודם .פלאש מתמודד עם גזע החייזרים מהסיפור הקודם על כוכב הלכת פלוטו.

כל הסיפורים האלה הם משנות השישים, ואת כולם כתב סופר המדע הבדיוני הארי האריסון.

פלאש גורדון בעולם הברבארים.  מאת הארי האריסון ודאן בארי . עיבוד של ספר מדע בדיוני ידוע של הסופר הארי האריסון “עולם המוות ” פלאש גורדון  ואנשי צוותו מתמודדים עם עולם פראי באופן מיוחד שהוא חסין כנגד הטכנולוגיות המתקדמות ביותר..

פלאש גורדון במעמקי כוכב נוגה.סיפור מאת דאן בארי. פלאש גורדון בכוכב נוגה כנגד גזע חייזרי המאיים להשתלט על הכוכב.

פלאש גורדון בכוכב המוות .מאת דאן בארי. המשך הסיפור הקודם .פלאש גורדון ודייל ארדן מתמודדים עם עולם מלאכותי שמטרתו היא להשמידם.

פלאש גורדון פוגש את נוח השני. סיפור חדש יותר שצייר דאן בארי  מ-1980 ובו פלאש וזרקוב מתמודדים עם רובוט שמתכנן לישב את כדור הארץ עם חיות מכוכב אחר.

פלאש גורדון במלחמת המינים בכוכב קורקובו .החלק הראשון בסדרת סיפורים על פלאש  גורדון וידידיו ד”ר זרקוב ודייל ארדגן בכוכב “התאום” של מונגו “קורקובו ” שבו שולטות נשים המשעבדות גברים.

פלאש גורדון נגד המלכה בת האלמוות של קורקובו .  החלק המסיים של הסיפורים על כוכב קורקובו ושל הקריירה בת 00 השנה של האמן דאן בארי כיוצר סיפורי פלאש גורדון.

פלאש גורדון גירסת מגזין להיטון “-עיבוד בפרוזה של סיפור הסרט “פלאש גורדון” מ-1980 בכיכובו של חיים טופול בתפקיד דוקטור זרקוב.

10 תגובות

  1. Eli Eshed shared a link.

    December 8.

    ומה דעתי בעניין אינטליגנציה מלאכותית שעלולה לצוץ וחלילה לתפוס את מקומנו?דעתי בעניין היא בניגוד לסיפור למעלה דווקא די אופטימית. אני לא חושב שכל אינטליגנציה מלאכותית שתצוץ יש להתייחס אליה כאל עויינת.אני חושב שכל אינטליגנציה גם מלאכותית יש להתייחס אליה כאל “אנושית ” , וכחלק מ”האנושות “פי ההגדרה הרחבה של מונח זה ,בדומה לדולפינים ושימפנזות. השאלה הגדולה היא כמובן עם לאינטליגנציה מלאכותית לא יהיו את המחשבות שלה בעניין זה שיהיו שונות מאלו שלנו.
    אני מפנה אתכם בעניין למאמר שכתבתי לפני כמה שנים על נורברט ויינר ובו העליתי את המחשבות שלי לגבי אינטליגנציות מלאכותיות שיצוצו בעתיד וכיצד על האנושות להתייחס אליהן:
    אידיאולוגיית הרימום על פי נורברט ווינר:
    http://www.no-666.com/2009/07/17/%D7%90%D7%99%D7%93%D7%99%D7%90%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%9D-%D7%A2%D7%9C-%D7%A4%D7%99-%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%A8%D7%98-%D7%95%D7%99%D7%A0%D7%A8/

  2. אגב הערה לגבי הסיפור למעלה :בניגוד למקובל ברבים מסיפורי פלאש גורדון כולל רוב אלו שהעלינו כאן באתר שבהם אין כלל נשים , כאן יש נשים והן נוטלות תפקיד חשוב ומרכזי בסיפור.אולי יש לכך משמעות בלהראות שהרובוטים הסופר אינטליגנטיים לא מסוגלים להתמודד עם האישה?

  3. […] פלאש גורדון בעולם הרובוטים סיפור מאת הארי האריסון ודאן בארי שבו פלאש מתמודד עם עולם שבו השמידו הרובוטים את בני האדם. הסיפור  פורסם לראשונה  ב-1987 במגזין הקומיקס השבועי של העיתון היומי "חדשות "שנקרא "חדשות- קומיקס". הסיפור שם לא נשלם כתוצאה מסגירת המוסף בידי העיתון […]

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

שלוש − שתיים =