מפה של איזורי הקרבות בין רוסיה לאוקראינה. ויקיפדיה

ושוב  מתממש  לעינינו  “מצעד  האיוולת”  במלוא  טמטומו. נשיאה  של  מעצמה,  ולדימיר פוטין, דוהר  במלוא  העוצמה  לתוך  מדרון  שסופו  הרס  בסדר  גודל  מפלצתי  וכול  שיישאר  זה  גרוטאות  וגופות  של  אנשים שהיו יכולים להיות בחיים. אציג כאן  חלקי  רעיונות  במתכונת  אקלקטית,  מכיוון  שהמידע  על  מהלך  המלחמה הוא  חלקי  וחסר  עדיין  המבט  הפנורמי  על  המתרחש. נקודות  למחשבה,  גם  אם הן  נשמעות  קצת  חריגות, אבל  למרות  זאת  ראויות  להתייחסות.

1.  נשק  גרעיני  –  יכולה  להישאל השאלה  שמא  פוטין  במצב  של  דחק  קיצוני יפעיל  נשק  גרעיני ולו  רק  מתוך  קו המחשבה הבא: “לא  חשוב  מה  תהיינה  תוצאות  המלחמה,  את  המילה  האחרונה  רק  אני אומר”. קיימת  אפשרות  שסבירות  זו  היא אפסית.  הסיבה היא מעורבות צבאית  אמריקאית.  איך יעשו זאת  אם  הממשל  הצהיר  מפורשות  שלא  ישלח  חיילים  לאוקראינה?  יכול להיות  שהכוחות  האמריקאים כן  יישלחו חיילים, אבל  לרוסיה. איך? יכול  להיות שברוסיה  מסתובבים חיילים מיחידות  העילית  של  ארה”ב.  מטרתם  אינה  להילחם,  אלא  לנטר  במידת  האפשר   בסיסי  שיגור  לטילים  נושאי נשק  גרעיני,  למקרה  קיצון  בו  פוטין  ינסה  להשתמש  בנשק זה. הם  יעברו  מבסיס  לבסיס, ינטרלו  וישמידו את הטילים,  יכול להיות  באמצעות משת”פים  שהכינו  מבעוד  מועד. נשמע  מופרך,  אבל  אולי.

2.  חיל  המשלוח  הרוסי  בסוריה – ממשלת ישראל יכולה לבצע פעולה שלא תידרש בה אפילו ירייה אחת. לזמן פגישה עם מפקד הכוח הרוסי בסוריה ולהסביר לו בפני מה הוא עומד. לא  יעבור זמן רב, כנראה עניין של חודשים, פוטין יחוסל והמשטר יקרוס. לו ולכוח הצבאי לא יהיה לאן לחזור. לסדר לו ולחייליו מקום מגורים חלופי, למשל בארה”ב, קנדה, אוסטרליה. את כל הכוח כולל בני משפחותיהם לפזר במדינות אלה. לדאוג להם למקומות עבודה, ואם צריך לתת להם סכום כסף ראשוני להתבססות התחלתית. יש גם להסביר למפקד הכוח שבפעילות של כוח זה בסוריה לא הגנו לא על מוסקבה ולא על לנינגרד. כל פעילותם בסוריה היתה על חשבון קופת המדינה הרוסית. כל המטוסים הרוסיים שברשותו של כוח זה יועברו לאוקראינים. בכל האופרציה הזו יש להתחיל היום. הקרדיט המדיני של ישראל יהיה אדיר.

3. כתגובה  להפגנות, הממשל  הרוסי  חסם את  ערוצי  התקשורת  האלקטרונית  ואת העיתונות  הכתובה, לרבות  חסימת  האינטרנט  ופייסבוק. יש  להחיות את  הסאמיזיאט.  המתנגדים  למלחמה  ידעו  איך  לבצע זאת.

הסאמיזיאט בתקופת  המלחמה  הקרה היה כלל העיתונות  המחתרתית,  ובזכותה רבים  מחוץ  לגבולות  המדינה ידעו מה מתרחש  בה.  סובייטולוגים  ידעו  את  הקודים  של  השפה  של  הממשל  הקומוניסטי, מה  שהקל  עליהם  להבין  את  הדינמיקה של הממשל  בקרמלין. להסתיר  הכול אי  אפשר.

יכול  גם  להיות  שמנהלי  אמצעי  התקשורת, עיתונאים, ויוזמי  ההפגנות כיום  העריכו שצפויים  מעצרים  לפחות  של  חלק מהם,  ונערכו לכך. ואפשרי שהפעילות  שלהם  תהיה אלימה. אם  הם  לא  יכולים  להחזיק  עיתונות,  גם  הממשל  לא  יחזיק  אמצעי  תקשורת.  בל  נתפלא  לשמוע כי  מדי  פעם  מבנים  בהם  פועלת העיתונות  הרשמית יפגעו ממטעני  חבלה  ויהיו  גם הרוגים.

4.  שיחות  אגב  עם  כוחות  הביטחון –  אנשי  כוחות  הביטחון דרך  קבע  מסתובבים  ברחובות  והעוברים  ושבים  למדו  לזהות  אותם.  ליזום  אתם  פגישות  ידידותיות,  לפתח איתם  שיחות  קלילות  ולא  מחייבות,  וכביכול  להעלות  שאלות  לגבי  ענייני  השעה.  כך  ניתן  יהיה  לדוג  מביניהם  את  אלה  שיש  להם  שאלות  לגבי המלחמה. בשפה חברית  להזמין אותם למפגשי  חברים  ואז  להעלות  שאלות  יותר כבדות  עד  לשאלת  השאלות “מה אנחנו  עושים באוקראינה?”. המטרה היא  לעורר  אצלם  ספקות  לגבי  תבונתה  של  המלחמה, שהרי  אין  בה באוקראינה  שום  איום  על  ביתם.  ברגע  שיגיעו לתובנה  זו  לעודד  אותם  לעורר שאלה  מסוג  זה  אצל  חבריהם  לעבודה.  הפעלה  נבונה  של  דרך  פעולה  זו  לאורך  זמן  יכולה  להביא לעריקות מהשירות  הביטחוני. יותר  מזה  לא  צריך.

שער ניוזוויק מ 11 מרץ 2022 השבוע הראשון של המלחמה בין רוסיה לאוקראינה What is the Russian leader’s Ultimate Goal?

קיראו גם :

שדה הקרב אוקראינה: התחזיות הספרותיות על הפלישה הרוסית לאוקראינה

49 תגובות

  1. נקודות למחשבה על המלחמה באוקראינה

    1. במהדורת החדשות הראו שבוי רוסי שנפל לידי הצבא האוקראיני. בסרטון זה החייל הרוסי נראה מפוחד ומבולבל. השובים שלו ביקשו ממנו להתקשר לביתו ולספר לאמו שהוא נמצא באוקראינה בשבי. שומעים בבירור שאמו שאלה אותו מה הוא עושה באוקראינה. לא ברור אם סרטון זה הוא מבוים או לא. אבל באם זה נכון אפשר לעשות בכך שימוש מושכל ורב עוצמה. זה יכול לרמוז על דרך גיוס חיילים ברוסיה למלחמה זו. על כן יש לצלם כל חייל רוסי הנופל בשבי האוקראיני ולבקש ממנו להתקשר לביתו ולספר לבני משפחתו היכן הוא הוא נמצא. שימוש מסיבי בטכניקה זו יכול לשמש כגורם מתסיס באוכלוסייה הרוסית כנגד הממשלה הרוסית בכלל וכנגד פוטין בפרט.
    2. מספר פעמים במהדורות החדשות נמסר כי הרוסים פנו בבקשת עזרה לסין. רוסיה ביקשה אספקת תחמושת לכוחות הלוחמים. ידיעה זו נמסרה לעיתונות על ידי הממשל האמריקאי. אם ידיעה זו אכן נכונה, המשמעות היא שמצבו של הצבא הרוסי עגום למדי. יש משהו עגום ביכולת התכנון הרוסית באשר להכנת מלאי תחמושת. כמה זמן אפשר להילחם בכמות תחמושת נתונה. זה יכול להעיד על כך שהרוסים חשבו שמלחמה זו תהיה קצרה וכמות התחמושת שהוכנה לצורך זה תהיה מספיקה. איך זה שלא מכינים מאגרי חירום למקרה בו המלחמה מתארכת מעבר למתוכנן. יש בכך כדי להעיד על היכולת הניהולית הרוסית.
    ידיעה מסוג זה מעידה על הרזולוציה הגבוהה של המודיעין האמריקאי לגבי הנעשה בצבא הרוסי. האמריקאים בעצם אומרים לרוסים אנחנו יודעים עליכם יותר ממה שאתם חושבים. מה הגנרלים הרוסים במקרה כזה? גם הסינים לא ירגישו בנוח עם הודעה כזו. האמריקאים בעצם אומרים להם שבו בשקט בצד. ולא תהיה להם ברירה. סנקציות כלכליות עליהם לא יועילו להם. הם רק יפסידו.
    3. כל ההתנהלות הכבדה של הצבא הרוסי באוקראינה גורמת לכך שהצבא מאבד מהמומנטום שלו. הצבא האוקראיני מנצל זאת. הצבא הרוסי רוצה או לא רוצה הופך לשדה מטווחים של הצבא האוקראיני.
    4. כאשר הכוח הלוחם הרוסי נמצא במצב סטטי מסוג זה, זמן ממושך החיילים לא יכולים להילחם. במצבים אלה האוקראינים יכולים לשגר לעברם רחפנים שיעשו דבר אחד לפזר פליירים ובהם הסברים על מלחמה שהם ייהרגו בה, מלחמה שהיא מחוץ לשטחה של אימא רוסיה. הסברים אלה יכתבו על ידי מתנגדי המשטר ברוסיה. קרוב לוודאי שמפקדי הכוח הרוסי יתנו הוראה לחייליהם לאסוף פליירים אלה ולשרוף אותם. והרי תמיד יהיו מי שירצו לקרוא מה כתוב בפליירים אלה. אולי יהיו חיילים שיתחילו להרהר על מה שהם קוראים בפליירים אלה. אולי אולי יהיו חיילים שיהיו אמיצים דיים וישתכנעו באיוולתה של מלחמה זו. האם יש סיכוי שזה יביא לגל של עריקות?
    5. בשנים האחרונות רוסיה עוברת משבר כלכלי קשה. למלחמה זו פוטין הכין את הצבא וזה דורש השקעות אדירות. בכסף זה אפשר היה להשתמש לפתרון ולו חלקי של בעיות כלכליות. . את פוטין זה לא עניין ולא מעניין. לכך יש להקדיש זמן ולשדר תוכניות מתאימות בשפה הרוסית בכול אמצעי התקשורת באמצעי התקשורת ממלכתיים במערב למשל קול אמריקה. יהיו רבים ברוסיה שיקשיבו לכך. שווה את ההשקעה.
    6. קיימת אפשרות שבמצב של מצוקה צבאית, פוטין ייתן לצבא הוראה להפעיל נשק גרעיני. יותר מסביר שהגנרלים שלו יאמרו לו עד כאן. יהיו גנרלים מספיק אמיצים שיתקעו לו כדור בראש.
    7. מלחמה זו תימשך חצי שנה ויהיו בה 20,000 – 10,000 הרוגים והיא תסתיים עם חיסולו של פוטין.
    17.3.2022

  2. רוסיה – לקראת מה היא הולכת?
    ב –19.3.2022 יצחק נוי בתוכניתו “מבט עולמי” הביא שתי ידיעות על המלחמה לכאורה שוליות, אבל במבט בוחן שופכות אור נוסף על מצבו הבעייתי, אם לנקוט לשון המעטה, של הצבא הרוסי. על פי ידיעה אחת הצבא החל לגייס בכוח לוחמים מהאזורים המזרחיים רוסיה. המשמעות שמספר החיילים שנפגעו במלחמה וכנראה חלקם הגדול הרוגים הוא גדול מאוד. יש להביא במהירות כוח לוחם חדש למלא את השורות. להביא חיילים מאזורים נדחים שאין להם שום נגיעה למתרחש בחלק המערבי של רוסיה. לא חכם במיוחד ועוד גיוס כפוי של חיילים בעלי ניסיון לחימה מינימלי, בעייתי. מה שמעצים את הבעייתיות הוא שבמצב כזה, חיילים אלה הם חסרי מוטיבציה. על מה עליהם להילחם? מה יעשו חיילים אומללים אלה, יטעינו את כלי הנשק בכדורים ובפגזים ויירו אותם באוויר ואלה יפלו היכן שיפלו. מצעד האיוולת של פוטין ממשיך לדהור קדימה.
    הידיעה המתמיהה השניה היא שהצבא הרוסי במהלך ימי המלחמה עד כה לא עשה שימוש אפילו לא ברחפן אחד. למה? לא חסרים לרוסים מהנדסים מוכשרים וקרוב לוודאי שהם תוקצבו כיאות לצורך זה. יכול להיות שהמוצר המוגמר הרוסי לא עומד בציפיות . מוצר כושל ופוטין, הדבר האחרון שהוא רוצה זה להתבזות. הוא ספג וסופג מספיק מהלומות במלחמה זו.
    האם ייתכן שלאור התנהלותו של הצבא הרוסי וההתבוססות שלו בתוך הבוץ של עצמו, על כל גודלו אינו אלא בלוף אחד גדול. הרבה יחסי ציבור על עוצמתו וכשזה מגיע למבחן המעשה פייסקו אחד גדול. אם זה אכן כך, התחזית שלי היא שבתום המלחמה הצבא הרוסי יתפורר והמשטר ייפול. בצבא תהיינה הרבה מלחמות גנרלים. רוסיה תיכנס למצב של אנרכיה עד שהמשטר יתייצב והוא יהיה דמוקרטי. יהיו לכך השפעות מרחיקות לכת על הכלכלה.
    מה זה אומר מבחינת ישראל. בשל המשבר הכלכלי שישרור ברוסיה, יהודים רבים כמו האוכלוסייה הרוסית וכך גם באוקראינה יהיו מחוסרי עבודה. יש על כן להתחיל כבר היום להכין תוכניות חירום לקליטת מאות אלפי יהודים. הצעד הראשון המתבקש הוא הפשרת קרקעות לבניית מגורים ובאותה הזדמנות הקמת שתי ערים חדשות אחת בגליל ואחת בנגב.
    21.3.2020

  3. מבט מודיעיני על פוטין האיש ומסקנות
    בעקבות הדרישה של פוטין שבאירופה ישלמו עבור הנפט הרוסי ברובלים , הרושם המתקבל אצלי הוא שאקט זה הוא למעשה קו הגנה שני שלו בעקבות המפלות שהוא סופג באוקראינה. אין זה מן הנמנע שמחר הוא יפסיק את זרימת הנפט לאירופה. כל אלה מעוררים את השאלה האם מישהו בכלל בקרב גורמי הערכה מודיעיניים בארץ ובארה”ב שלמדו בכלל את פוטין האיש ,דפוסי התנהגות שלו ,תהליך קבלת החלטות שלו, איזה ספרים הוא קורא ואפילו מה הוא אוכל. לרדת עד לרזולוציות הקטנות האלה. כל אלה יכולים לתת אפשרות לחזות במידת האפשר מה יהיו הצעדים הבאים שלו ולהשתמש בידע זה כמנוף לגרום לו לעשות טעויות.
    בידיעה ששמעתי היום התברר שמספר חיילים רוסים סרבו פקודה. הם פשוט שאלו שאלה אחת, מה אנחנו עושים פה? כתרגיל מחשבתי, נתאר לעצמנו מצב, בו מגמה זו מתרחבת וחיילים רוסיים רבים עורקים, מה פוטין עושה ? האם נערכו איזה שהם תרחישים בנושאים אלה? המקומות לביצוע תרחישים מסוג זה הם פו”מ, מודיעין והמרכז למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת תל אביב.
    פעולה שאפשר לעשות כיום למשל היא ניתוח כל הכשלים הרוסיים במלחמה באוקריאנה ולהבין מכך את רציונל המלחמה ואת תהליכי קבלת ההחלטות בקרמלין בכלל ושל פוטין בפרט ולהשתמש בידע זה ליצור אצלו מכשלות סמויות עד אובדן עשתונות.
    25.3.2022

  4. אוקראינה לאחר המלחמה
    לכשתסתיים המלחמה באוקראינה וזה לא רחוק (הערכה שלי יוני –יולי) מה תעשה אוקראינה? ברור שהיא תצטרך לעבור שיקום יסודי. זה יהיה תהליך ארוך וממושך מאוד. יכול להיות אפילו 10 שנים. מדובר בתקציבי עתק שאוקראינה לבדה לא תוכל לעמוד בכך. יש להתחיל כבר עכשיו בהכנת תוכניות שיקום שיכללו צוותי עבודה בינלאומיים לצורך זה, אולי משהו בנוסח תוכנית מרשל. מהיכן יגייסו את הכסף לצורך זה? מין הראוי שכול מדינות אירופה תצטרכנה להשתלב בכך. גם רוסיה . תרצה או לא תרצה, יהיה צורך לכפות את זה עליה. כאקט סמלי ובעל חשיבות רבה, לנכס ולעקל את כל חשבונות הבנק של פוטין ולמכור את כל הארמונות שבנה לעצמו. מדובר בהרבה הרבה כסף. ביחס להון השיקום הנדרש זה כסף קטן, אך החשיבות הסמלית היא אדירה. מכיון שפוטין יזם את המלחמה הזו, הוא יצטרך לשלם על כך באופן אישי (חלק מכסף זה נלקח בכוח מכספיהם של אוליגרכים רוסיים). זה יכול להישמע תמים, אך חשוב ביותר מבחינה מורלית לציבור האוקראיני ואסור בשום אופן לזלזל בכך.
    2.4.2022

  5. לקח ראשוני מהמלחמה באוקראינה
    תגובה שרשמתי בפייסבוק(קבוצה הדנה בצבא רוסיה)
    ולמה שלחייליה של רוסיה תהייה מוטיבציה, הם הרי לא נלחמים על הבית שלהם.. רק השבוע בתוכניתו של יצחק נוי בתוכניתו מבט עולמי(שבת 9 בבוקר 2.4 .2022), הובאה ידיעה מאוד משונה. על פי ידיעה זו שבאה ממקורות מודיעין אמריקאיים, חיילים רוסיים חיבלו בכלי הנשק שלהם עצמם. מדינה גם אם היא מפתחת כלי נשק מתוחכמים ביותר, אבל אם החיילים נלחמים רק בגלל שקיבלו פקודה ולא ברורה להם מטרת המלחמה וזאת לא מלחמה על הבית, כל הצבא לא שווה שום דבר. היה חכם סיני מלפני 2300 שנה , אם אני לא טועה שמו שו -צה שאמר דבר פשוט וחכם מאוד. אם עלות המלחמה יקרה מדי מפסיקים אותה. את זה הגנרלים הרוסים לא יודעים או לא רוצים לדעת. אם ישימו 4000 טנקים מסביב לקייב ויפגיזו אותה 24/7 היא תיהרס. זה לא חוכמה, השאלה למשל אם אפשר להכניע את העיר עם למשל 700 טנקים. זה יותר יעיל ויותר חסכני. לזה קוראים ניהול המלחמה. בתוכניתו של איציק נוי נמסרה עוד ידיעה מתמיהה כשלעצמה. ניהול המלחמה נעשה מהקרמלין כנראה על ידי פוטין עצמו. אין מפקד עליון הנמצא בשדה הקרב עצמו. אין חפ”ק מקומי שמנהל את המלחמה וכך זה נראה. הכישלון הרוסי הוא קולוסלי. אני בטוח שבעקבות מלחמה זו יפתח קורס חדש בפו”מ ושמו : “ככה לא מנהלים מלחמה”.
    4.4.2022

  6. המלחמה באוקראינה – האם לקראת הסוף?(השערה)

    יכול להיות שפוטין נמצא בשלב בו הוא מתחיל להאמין בתעמולה הרוסית שהוא אכן נלחם בכוחות הנאציים באוקראינה. אם אכן כך הדבר, זה יכול אולי להסביר את הטיהורים שהוא מבצע בממשל הרוסי. תוצאה בלתי נמנעת, כול אנשי הממשל המוכשרים נפלטים ובמקומם נשארים אומרי ההן. במצב זה פוטין יעצים את הפעילות הצבאית באוקראינה. זהו השלב בו כל מי שיש להם חשבון עם פוטין יתעוררו להצית להבות פוליטיות קטנות שבמסה המצטברות שלהן יניעו באופן בלתי נמנע לכך שפוטין יעשה טעויות ומישהו יכוון לראשו אקדח. הממשל האמריקאי יפעל מאחורי הקלעים ויסייע לוגיסטית לאותם המתנגדים לפוטין ולמי שיש חשבון אתו. האמריקאים יכולים לעשות את זה. לתזכורת ב – 1989 הם פלשו לפנמה, הדיחו את שליט המדינה מנואל נורייגה והביאו אותו למשפט בארה”ב על מעורבותו בתעשיית הסמים ועל הפרת זכויות אדם.
    14.4.2022

  7. פרשנות היום :
    על פי הדיווחים מרוסיה פוטין החל בסילוק ומאסרים של עשרות ואולי מאות בכירים בשירותי הביון והצבא שלו .
    כעונש על כישלונם או כשעירים לעזאזל לכשלונו וכו’.
    הבעיה היא זאת : לא בטוח שהתחליפים שהוא ימצא ויביא יהיו שיפור מבחינתו . נכון בתי הקברות מלאים באנשים שלא היה להם תחליף ולכל אחד יש תחליף וכו’ וכו’.
    אבל האנשים שסולקו היו בעלי ידע מיוחד שנצבר במשך שנים והיו שותפי סודות עם פוטין לאורך השנים .
    האם האנשים שיחליפו אותם בבהילות יהיה להם את אותו ידע ונסיון נצבר?
    לא בטוח.
    סביר להניח שכמה מהם יתגלו כמוכשרים ביותר .אבל בסיטואציה שבה הם נמצאים כשעליהם להחליף אדם אחר במצב של משבר קיצוני כזה של מלחמה כשהם בעצם יודעים פחות מקודמיהם וצריכים למלא את הידע החסר בתוך שעות וימים קשה להאמין שגם הם יצליחו יותר מידי.
    אני הייתי ממליץ לפוטין להשאיר את רוב האנשים שלו בתפקידם ולהחליף אותם רק כשהכל כבר יסתיים.

  8. חדשות חשובות מהחזית באוקראינה : הנשיא פוטין ממנה מפקד חדש לחזית האוקראינית Gen. Alexander Dvornikov, שיש המכנים אותו “הקצב של סוריה”. הוא האחראי בעבר לפעילות הרוסית בסוריה.
    ולכן יש להניח שיש מי בישראל שמכיר אותו.
    הפעולה של פוטין כעת מקבילה לזאת של הקיסר אדריאנוס שגילה שמרד בר כוכבא זוכה להצלחה יותר ממה שציפה וכך נאלץ לשלוח לחזית ביהודה את הגנרל המוצלח ביותר שלו יוליוס סוורוס שכבר דיכא מרד בבריטניה.
    ויוליוס סוורוס אכן דיכא את מרד בר כוכבא לאחר שהשמיד את האוכלוסייה והארץ.
    האם זה מה שיקרה גם הפעם ?
    כמה הבדלים יסודיים : בימי בר כוכבא היה לבר כוכבא בעל ברית הפרתים שהתגלו כחסרי כל ערך.
    לאוקראינים לעומת זאת יש כעת בעלי ברית שמספקים להם נשק ללא הפסקה זהו נתון יסודי שאי אפשר להתחמק ממינו גם לא עם ההפצצות הקשות ביותר שאותם מן הסתם מתכנן כעת דבורנקוב.
    יש להניח שעל סמך נסיונו בסוריה דבורניקוב מתכנן כעת הפצצות קשות ביותר על הערים במחוז דונבאס.
    אם כך זה רק יחזק את רצונם של האוקראינים להמשיך להילחם.
    אם בכל זאת דבורניקוב יצליח במשימתו כי אז זה הופך אותו אוטומטית ליורשו של פוטין בשלטון.
    או למתחרה המסוכן שלו שממנו יש להיפטר ויהי מה.
    נדע בתוך כמה שבועות.

  9. בימים האחרונים החל מבצע “רכבת אווירית ” שלא היה כמוהו אולי מאז ימי מלחמת יום הכיפורים של העברה של כלי נשק כבדים מהמערב לידי אוקראינה והאוקראינים משתמשים בהם בהצלחה.ויותר ויותר מתברר את מה שחזיתי גם כן לפני הלחימה שהסינים שמממנים את הצד הרוסי כבר לא כל כך רוצים להמשיך לממן אותו ואין להם כבר כל כך הרבה נשק להמשיך לצייד את הרוסים .את מיטב הנשק שלהם הם מעדיפים להשאיר לעצמם לקונפליקט עם טיוואן.
    כך שמחסני הנשק של רוסיה הולכים ומתרוקנים בזמן שאלה של אוקראינה רק הולכים ומתמלאים .
    מה יעשה את פוטין? הוא כעת מחוייב לכיבוש העיר מירופול או השמדתה למען יראו ויראו.
    ההנחה כעת היא שהוא עלול להשמיד אותה בהפצצה כפי שעשה במקומות אחרים .
    במקרה כזה מה יעשה זלנסקי ?
    הפיתרון ברור תוכנית MAD שאותה הגה פעם קיסינג’ר
    Mutual assured destruction (MAD)
    אם הרוסים יחריבו עיר אוקראינית בהפצצה לאוקראינים יש כעת את הנשק להחריב כתגובה עיר רוסית בהפצצה.עם גודל אוכלוסייה דומה.
    עם הרוסים יחריבו בהפצצה עוד עיר אוקראינית.
    האוקראינים יחריבו בתגובה עוד עיר רוסית.
    ונראה שזה מה שהולך להיות.

  10. מה אומרים הפנים של פוטין ? – תסריט
    כאשר בוחנים את התצלומים האחרונים של פוטין, אפשר לראות כי דבר מה לא תקין נראה בפניו. קשה להגדיר זאת במדויק, אך הרושם המתקבל שחל בהם שינוי כל שהוא המעיד על דבר מה לא בריא העומד להתרחש. יכול להיות שבהרפתקה האוקראינית שלו פוטין נכנס למשימה הגדולה עליו במספר מידות. יכולת הכתפיים שלו לשאת משימה זו קטנה מדי. לא מין הנמנע שבאיזה שהוא רגע פוטין יקרוס. יש גם להוסיף לכך שהטיהורים שהוא מבצע, יכולים להכניס אותו לסחרור פאראנואידי. בשלב קיצוני הוא יפתח במסע חיסולים ונדודים מחדר שינה אחד לאחר. הוא יחשוש לישון באיזה שהוא חדר יותר מלילה אחד. יש לו מספיק חדרים בארמונות שלו בהם יוכל להעביר את שעות השינה שלו. “מוקיריו” ינצלו זאת וייפרדו ממנו. מעניין מה יודעים לספר הפרופילים האישיותיים שלו ב – C.I.A?
    17.4.2022

  11. מבחינה דמוגרפית רוסיה כבר לא יכולה להרשות לעצמה לאבד את כמויות האנשים שאיבדה במלחמת העולם השנייה.אז נכון זה לא משנה מבחינת פוטין ומן הסתם הוא חושב להביא עוד ועוד שכירי חרב מסוריה ולוב. אגב גם מספרם כיום הוא לא כזה גבוה. אוקי חיסלת לבסוף את הצבא האוקראיני עם מספר קצת יותר גבוה של אנשים .ואיך תישלוט במה שנשאר כשאיבדת אחוזים גדולים מהצבא שלך? אני מניח שעל זה כבר לא חושבים או שמן הסתם חושבים על הגליה המונית לסיביר כמו בימי סטלין. וגם על המוגלים יש לשמור .כשאיבדת כל כך הרבה אנשים ( עשרים אלף נכון להיום לפי טענות האוקראינים ) אתה תמצא את עצמך מוחלש מאוד כנגד כל העמים אחרים שמסביב שלא איבדו כל כך הרבה אנשים חוץ מבאמצעות איומים בנשק גרעיני.
    והנה נתונים על מספר המתים שכמובן רק גודלים מידי יום :https://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Russo-Ukrainian_War?fbclid=IwAR3itEvXj6EqPk9dYvGeqA–G-OQyo95cf-zwsSfXPhO3l8SWxdcdrNPVNQ

  12. פוטין – תסריט לרגעים אחרונים
    קשה להאמין שפוטין לא מקבל דיווחים משדה הקרב. מהידיעות הדולפות מהקרמלין על הטיהורים הפרסונליים שהוא עושה בקרב האליטה השלטונית, הולכת ומתחזקת התחושה שהוא חי בעצם בהכחשה. הוא קשוב אך ורק לעצמו. התנהגות זו מעלה את האפשרות שהוא לא יהסס להשתמש בנשקו האישי לחיסולם של מקבלי החלטות לרבות בדרג מיניסטריאלי. הרי היה לו מורה מצוין, סטלין. אם דבר כזה יתרחש, קשה יהיה ואולי בלתי אפשרי יהיה להסתיר ולטייח זאת. בסיטואציה זו יתחולל מרחץ דמים בתוך הקרמלין ותוחלת הקיום של פוטין תצטמצם לימים ספורים.
    21.2022
    כל הזכויות שמורות לחיים מזר ©

  13. חיל האוויר הרוסי – תסריט
    שאלה. טייסי חיל האוויר הרוסי מטבעם הם אנשים משכילים. אנשים שהמדינה השקיעה רבות בהכשרתם. ישנם מביניהם רבים המבינים בדיוק מה קורה, אבל הם פוחדים לדבר מכיון שהם בעלי משפחות. מבין הטייסים הצעירים ישנם שאינם נשואים ואין להם עדיין ילדים. תבוא קבוצת טייסים כזאת ותעשה מעשה. הם ימריאו על פי ההנחיות שהם מקבלים, אבל את הפצצות יטילו בשטחים פתוחים אולי באוקראינה, או סמוך לגבול האוקראיני ויבקשו אישור נחיתה בכול מדינה מערבית ומיד עם הנחיתה יבקשו מקלט מדיני. קרוב לוודאי שבקשה כזו תאושר. יותר מסביר שהקרמלין יהיה בהלם ויבקש את הסגרתם. בנוסף לכך יבוא איום שאי הסגרתם תחשב להכרזת מלחמה נגד רוסיה, מה עושים? מה קורה בתוך הקרמלין? מסע טיהורים ואולי חיסולים בדרג הבכיר ביותר בחיל האוויר הרוסי. מצב כזה יאיץ את התפוררותו של הצבא הרוסי. תסריט שיכול להיחשב כדמיוני לחלוטין, ויחד עם זאת מין הראוי שבממשל האמריקאי יחשבו על כך, על מנת להכין אפשרויות תגובה מהירות.
    21.4.2022
    כל הזכויות שמורות לחיים מזר ©

  14. בסצינה מתוסרטת עבור הצופים ברוסיה ובמערב פוטין קיבל ידיעה על כך שהעיר מירופול באוקראינה נכבשה לבסוף בידי הצבא הרוסי “חוץ מבית חרושת תת קרקעי שבו מתבצרים עדיין כמה אלפי חיילים אוקראינים ובני משפחותיהם “.
    הללו כזכור עמדו בפני אינסוף הפצצות ושלושה אולטימאטומים שדרשו מהם להכנע. וסירבו לכולם. =
    פוטין במה שנראה כנדיבות של מנצח הודיע שאינו דורש לכבוש גם את המבצר התת קרקעי הזה כי הוא חס על חיי החייל הרוסי הגיבור.( ואם כך הצפי הוא שהכיבוש של המקום יעלה במותם של מאות )
    כל מה שהוא מבקש זה לחסום אותו כך שאי אפשר יהיה להוציא ממנו חוט והאנשים שם ימותו בחנק.
    יש להניח שאם זה היה אפשרי החיילים הרוסים היו עושים זאת גם ללא בקשתו של פוטין אבל זה כנראה לא כל כך אפשרי .
    איך בדיוק יעשו זאת ? עם הפצצות ? עם דחפורים ? הדחפורים שינסו להשמיד את המקום יחוסלו בידי הלוחמים בפנים שמן הסתם יהיו מודעים לפעולה כזאת .
    זה אומר שפשוט ישימו מצור סביב המקום .אבל צרה צרורה המצב בעצם ישאר כפי שהיה קודם והרי פוטין זקוק לחיילים הצרים במקומות אחרים כדי שיוכל להכריז על ניצחון בתשיעי במאי .
    ההנחה שלי: האנשים שלכודים במקום כמה אלפים טובים לבסוף יפרצו החוצה . ואם לא יהיו שם יחידות גדולות הם ישמידו את הצרים .

  15. הקרב על מריופול: והיה ו…. – תרגיל מחשבתי
    על פי הידיעות של הרוסים העיר מריופול נפלה לידיהם והם מתכוננים להסתער על מפעל המתכת אזובסטסל שבו התבצרו כוחות אוקראיניים. יותר מסביר שהפיקוד של הצבא האוקראיני היה מודע לכך שהתקפה כזו תבוא. האם ישב בחיבוק ידיים? ודאי שהוא עשה לכך הכנות. הכוח האוקראיני באותו מפעל התכונן לכך והצטייד בנשק ויחד עם זאת הכין דרכי מילוט. כאשר הכוח הרוסי החל אט אט להתקרב לעיר ולהפגיז אותה, האוקראינים השיבו ומשיבים כמובן באש, אבל להגן על מה שנותר מהעיר לא בטוח, אין כבר על מה להגן. העיר ברובה הרוסה. כוח האש האוקראיני נועד בשביל למשוך פנימה לעיר את הצבא הרוסי. כוח אוקראיני נוסף מתרכז במרחק מספר קילומטרים מהעיר מקיף אותה ומוסווה היטב. כאשר העיר מכותרת. אותו כוח רוסי מתחיל לספוג מהלומות והכוח האוקראיני מתחיל להדק יותר את המצור על העיר. לרוסים אין לאן לברוח. המקלט התת קרקעי בו שהו האוקראינים ריק. כוח זה מצליח לפחות ברובו לצאת ברובו דרך דרכי המילוט ומצטרף לכוחות הלוחמים ברוסים. והמפלה הרוסית יותר מאשר מבישה.
    22.4.2022

  16. הרהורים נוספים על המלחמה באוקראינה
    1. בעיית מחסור בכוח אדם לוחם – מדי פעם מופיעות ידיעות על כך שלצבא הרוסי חסרים לוחמים וכי נעשים גיוסים מחוץ לגבולות רוסיה אפילו מסוריה ואפילו מאתיופיה. נשמע מוזר ביותר. לגייס אנשים שאינם דוברי רוסית ולא בטוח שהם יודעים להפעיל מערכות נשק רוסיות. האם מדובר ב – fake news? מתבקשת השאלה הבאה – ברוסיה מצויים מיליוני אנשים בכול טווח הגילים שהם אחרי שירות צבאי, בין שמדובר בכאלה שהיו רק בשירות סדיר ובין שמדובר שהיו בשירות קבע. מה הבעיה לגייס אותם ככוח מילואים? הם אנשים שהחזיקו נשק ביד ובידיהם ניסיון צבאי רב. מה יותר זול לגייס אנשים מיומנים או לגייס חסרי ניסיון ואשר אינם מכירים לא את השפה הרוסית ולא את התרבות הרוסית?
    נראה שמדובר בחשש כבד מאוד מצידו של פוטין. מגויסים אלה יתחילו לשאול יותר מדי שאלות ויהיו כאלה שיסרבו למלא פקודה. האם פוטין יכול לתת פקודה לחסל מסרבי פקודה אלה? ואת זה קשה ואולי בלתי אפשרי להסתיר מאמצעי התקשרות . פוטין במקרה זה כורה את הקבר שלו עצמו.
    2. במספר ידיעות נמסר על פיצוצים מסתוריים ברוסיה. בידיעה אחת שנמסר עליה מספר פעמים דווח כי התרחשה התפוצצות ענק במפעל לייצור כימיקלים 20 ק”מ ממוסקבה . בידיעה השניה נמסר על התפוצצות גם כן גדולה מאוד במרכז קורליוב לחקר החלל המצוי במוסקבה עצמה. שום דבר על כך לא שמעתי במהדורת החדשות. היה לא היה, לא ברור.
    מקומות כאלה מטבעם הם רגישים ביותר והאבטחה שלהם אמורה להיות קפדנית במיוחד והנה על פניו זה לא כך. אם אכן התפוצצויות אלה אכן התרחשו , המשמעות היא שכול האבטחה שלהם היתה פרטש אחד גדול. מי אם כן יכול היה לבצע חבלות בסדר גודל כזה? האפשרויות הן שתיים. אפשרות אחת מתנגדי המשטר עצמו. אפשרות שניה כוחות מיוחדים של הצבא האוקראיני. פעולות מסדר גדול כזה ובמוסקבה עצמה, יש בה אמירה צועקת כלפי פוטין אישית – נגיע גם אליך!
    3 חלק ממדינות מזרח אירופה כמו פולין מעבירות ציוד צבאי לאוקראינה. למה הן עושות את זה? למדינות אלה יש זיכרון מר מהתקופה בה היו תחת המגף הרוסי וזאת ההזדמנות שלהן לנקום ברוסיה, גם אם היא מינורית. סיבה שניה ,ההבנה שלהן כי הן הבאות בתור אחרי אוקראינה. מבחינתן אוקראינה היא קו הגנה ראשון. אם אוקראינה תנצח במלחמה , הן יוצאות נקיות ללא נזקים ובלי הרוגים. והיה ולא יש להן זמן להתכונן לגרוע ביותר.
    4. יכול להיות וזה רק בגדר השערה (מכיון שאין לה להשערה זו שום סימוכין או ידיעות כל שהן בתקשורת) שה – C.I.A מעורב בתוככי הקרמלין עצמו. מאחר ולגוף זה פרופיל אישיותי של פוטין ומקורביו, הוא זורע בקרבם ידיעות כוזבות מתוך מטרה לסכסך בינם לבין עצמם ובינם לבין פוטין על מנת לערער את ביטחונם העצמי ולפגום בתהליך קבלת ההחלטות שלהם, כך שכול החלטה שיקבלו תהיה שגויה במובהק.
    27.4.2022

    • ניראה שפוטין ואנשיו מקצינים כל הזמן. מה שלא היה עולה על הדעת במאה הקודמת בהחלט עולה על דעתם. מכיוון שהם לא באמת חוו את האימה של מתקפה גרעינית אין להם שום בעייה לאיים עימה .הרי אין להם שום מושג אמיתי מה זה. מבחינתם זה רק עוד כלי נשק. ממה שקורה באוקראינה אנחנו רואים שהם מפעילים במכוון מעשי אונס המוניים ומעשי הרג המוניים וככל הנראה רק יקצינו מזה .מרגע שעברת שלב מסויים אתה רק מקצין ממנו כי כבר אין לך מה להפסיד.

  17. מה לעשות עם התועמלנים הרוסים שקוראים כעת בגלוי בטלויזיה הרוסית למלחמת עולם שלישית ולהתקפות גרעיניות ?
    לדעתי המדובר בפשע מלחמה לכל דבר .
    לדעתי גם את התועמלנים האלו יהיה צורך לשפוט בבוא היום בבית דין בינלאומי על סמך התקדים של יוליוס שטרייכר עורך העיתון הנאצי “דר שטירמר” שנתלה לאחר משפטי נינרברג.
    התועמלנים האלו מכינים את הציבור שלהם לאפשרות ולצורך של מלחמה גרעינית שבה ימותו מליונים.
    ולכן יש מקום להטיל עליהם בבוא היום עונש של מאסר של עשרות שנים.

    https://www.thedailybeast.com/russian-state-tv-vladimir-putin-may-start-a-nuclear-war-but-we-are-ready-to-die?fbclid=IwAR3T417Sq8KyTPxi96_5mua7Thfzlj2nNcLT9yxf_588hlwFPRSQ5xo9OPQ

  18. עוד על פוטין האיש
    1. לפני יומיים ב- 26.4 על סמך מקורות שונים, חיל האוויר הרוסי התחיל להפציץ באופן שיטתי את מסילות הברזל באוקראינה. קשה להבין מה ההיגיון בכך . הרי באמצעות מסילות הברזל הובאו לרוסיה כוחות צבא. זכורה מסילת הברזל אשר באמצעותה הוסע טור צבאי אין סופי לאוקראינה. רוסיה תצטרך להכניס כוחות צבא לאוקראינה באמצעות משאיות ומובילי טנקים. אין בכך שום היגיון צבאי. מה פוטין מרוויח מכך? אולי בכך הוא מנסה לעכב או לעצור הכנסת אמצעי לוחמה מהמערב לאוקראינה. לא בטוח. יכול להיות שבצורה כזו הוא פותח במסע חיסולה השיטתי של אוקראינה כמדינה. אם זה כך, המשמעות היא אחת. פוטין מתחיל לגלות סימני אי שפיות.
    2. ישנם פרשנים הטוענים שפוטין מתנהג כקרימינל המנכס את רוסיה לצרכיו האישיים. המדינה כעסק פרטי משלו. יכול להיות שיש בזה מין האמת. במקרה כזה מין הראוי שבישיבות של מועצה לביטחון לאומי הדנות במתרחש ברוסיה ובאוקראינה ישבו גם אנשי ה – F.B.I. זאת מין הטעם שהם אלה שיודעים איך חושב ראש קרימינלי. בצורה כזו אפשר יהיה לנסות לצפות איך יתנהג פוטין. לצפות מהלכים שלו בצורה יותר אפקטיבית.
    3. נראה גם שפוטין הוא סוג של בן אדם שאם מפעילים עליו כוח, הוא ינהג דווקא בצורה אלימה יותר כדי להראות שהוא חזק יותר. כדי להפגין את כוחו הוא ישלח כוחות גדולים למקומות רבים יותר באוקראינה. במצב כזה הוא מפזר את הצבא ומחליש אותו . בכך הוא מקל בלי שירצה על פעילות הצבא האוקראיני כנגדו.
    4. בימים האחרונים נמסר והראו תמונות מדבריו בדומה (הפרלמנט הרוסי) ובהם הוא מאיים על מדיניות המערב שאם לא יפסיק את המשלוחים הצבאיים לאוקראינה, הוא יפעיל אמצעים חריפים יותר. רמז להפעלת נשק גרעיני. בהבל פיו הפך את אוקראינה לנכס פרטי.
    5. על פניו נדרשת מנאט”ו פעולה מהירה במיוחד נוסח בליץ קריג לסילוקו של פוטין. לנוכח הצהרות אלה שלו, נדרשת הערכות תואמת, לא רק לחיסולו של פוטין, אלא גם לפגיעה בפירמידה השלטונית צבאית של רוסיה. האם זה רצוי ? לא בטוח.
    איך אם כן לעשות זאת? ניזכר לרגע בידיעות הבלתי פורמליות על פיצוצים שהיו במפעל לייצור כימיקלים ובמרכז קורלוב. ההשערה שהעליתי היתה שהאבטחה במקומות אלה היתה רופפת ביותר. כאן אני מעלה רעיון פרוע לחלוטין , אבל מי יודע? הפעלת כוח פעולה נגד פוטין האיש תבוא במקום הבלתי צפוי לחלוטין. בדומה עצמה. יתכן ואותה אבטחה לקויה קיימת גם בדומה . יש מי שמעביר מידע זה הן למתנגדים למשטר והן ליחידות המודיעין האוקראיני. שני גופים אלה ביחד תוך קבלת סיוע לוגיסטי מתאים ממדינות המערב חודרים לדומה ביום שבו פוטין נואם בפני הפרלמנט. ברגע המתאים הם פותחים באש ומפעילים חומרי נפץ ההורסים את המקום כליל. באותו זמן או זמן קצר לאחר מכן מחוסל גם המטכ”ל הרוסי. מה קורה לאחר מכן לא קשה לנחש. האם ישנו איזה שהוא איש קולנוע שמוכן על סמך סצנריו זה להפיק סרט קולנוע?
    28.4.2022
    כל הזכויות שמורות לחיים מזר ©

  19. ל הסימנים מראים שהרוסים ויתרו למעשה על כיבוש שטחים גדולים נוספים באוקראינה .הם מוכנים להסתפק במה שכבשו שזה בכל זאת שטחים גדולים במחוז דונבאס ולהציג את זה לציבור הרוסי כ”ניצחון”.
    עובדה לרוסיה יש כעת יותר שטחים ממה שהיו לה לפני שנכנסה למלחמה.
    הם שולחים שליחים למערב אירופה שמציעים הסכם “הפסקת אש” ברוח זאת.
    האוקראינים כבר הודיעו שלא יקום ולא יהיה.
    הם נחושים כעת להשתלט מחדש על כל מילימטר של אדמה ואוויר במחוז דונבאס שהיה שלהם לפני הפלישה הרוסית שם ב-2014.
    ולהערכתי הם אכן ישתלטו על כל מילימטר רבוע של המחוז לבסוף.
    השאלה הגדולה היא-:
    חצי האי קרים לשעבר שטח של אוקראינה עד ל-2014 .
    גם אותו האוקראינים הודיעו שהם נחושים לכבוש מחדש.
    אבל כאן להערכתי המצב ישאר כפי שהיה. לאוקראינים אין לדעתי כוח להשתלט מחדש גם על קרים ויהיו מוכנים להתפשר עליו בדיונים עם הרוסים והמערב.
    הרוסים יוכלו להודיע לעמם שחצי האי קרים מוכר בעיני כל כחלק בלתי נפרד מאימא רוסיה ובכך יסתיים לעת עתה הקונפליקט.

  20. השלב הבא במלחמת רוסיה אוקראינה מסתמן בבירור וזאת תהיה מלחמה ימית
    .רוסיה מטילה מצור על נמלי אוקראינה וזה עלול להביא לחורבן כלכלי של אוקראינה ורעב במקומות שונים בעולם שאליהם נשלחים משלוחי חיטה אוקראיניים.
    אי לכך מה שנראה כעת יהיה מטווח של כל ספינה רוסית שתתקרב לחופי אוקראינה.
    וגם כל צוללת רוסית בסביבה.
    זה אומר שבין כלי הנשק שארה”ב מעבירה כעת לאוקראינים יש כל כלי נשק שידוע למין האנושי כנגד ספינות וכנגד צוללות.
    האוקראינים כבר הצליחו להטביע ספינה רוסית אחת “מוסקווה ” ולפגוע בלפחות אחת אחרת.
    מכאן ואילך המאמצים שלהם בנושא יוכפלו ויושלשו וירובעו וכך גם המאמצים ללכוד ולהשמיד כל צוללת רוסית.הערכה שלי שכעת הים השחור יהפך לאיזור ניסוי לכלים להשמדת צוללות .
    הבעיה הגדולה היא זאת: אם יושמדו שם צוללות גרעיניות זה עלול לגרום לנזק סביבתי שלא יתואר.

  21. הרחפנים בצבא אוקראינה

    יוצא לי לראות מהדורות חדשות בארה”ב באשר למלחמה באוקראינה . האוקראינים עושים שימוש מסיבי ומתוחכם ברחפנים ועושים שמות בצבא הרוסי. הרוסים עדיין נלחמים במושגים של מלחמת העולם השניה ולא מבינים מה נוחת עליהם. כל אלה מעוררים אצלי את המחשבה שהגיע הזמן לפתח תורת לחימה לרחפנים.
    15.5.2020

  22. הצי הרוסי בים השחור
    יכול להיות שמתחת למכ”ם האמריקאים עושים משהו מאוד מאוד מתוחכם. מידיעות שדולפות באשר למתרחש בקרמלין עולה שיותר ויותר מהחוגים המקורבים לפוטין הולכים ומתרחקים ממנו. ההתחפרות האובססיבית של פוטין בהגברת המלחמה כנגד אוקראינה התחילה להימאס על אלה המקורבים אליו. יתכן וקיים שיתוף פעולה סמוי בין האוקראינים למודיעין האמריקאי. האוקראינים מקבלים כל הזמן מל”טי תקיפה לצבא שלהם כדי שזה יפגע כמה שיותר בספינות הצי הרוסי בים השחור. מהלך כזה יעצים את האובססיביות של פוטין עד לכדי כך שמעטים מאוד מהמקורבים אליו יהיו בסמוך אליו. פוטין יישאר מבודד. במצב זה לאופוזיציה הפנימית ברוסיה תהיה גישה קלה אליו וההמשך לא דורש הסבר.
    16.5.2022

    • אני קורא עכשיו הרבה על הונאות צבאיות והונאות ביון .תחום שהרוסים התמחו בו לאורך הדורות בכל מיני צורות
      .ועכשיו השערה שמבוססת כמובן על מידע חלקי ביותר .בהחלט ייתכן שאני טועה כי אינני יודע פרטים על מבצע זה או אחר אבל…
      על סמך המידע הידוע עד כה במערב נראה שמבצעי ההונאה של רוסיה באוקראינה בצורות שונות לא זכו להצלחה. וזאת כי האוקראינים שמכירים היטב את הרוסים ( הם היו חלק מהם זוכרים ?) ציפו התכוננו לכל תרגיל הונאה אפשרי צבאי ולא צבאי ברשת ומחוצה לה .
      מסתבר שהמספר של הונאות אפשריות הוא די מוגבל והאוקראינים התגלו בנתיים כמוכנים להם.
      לרוסים יצא כזה שם של מומחים בהונאה שהם כבר מתקשים להפיל בפח עם ההונאות שלהם.
      כמו כן בניגוד למה שחשבנו על סמך התקשורת המערבית וגם האוקראינית לפני המתקפה הרוסית האוקראינים לא היו תמימים בכלל.
      הם ידעו וכנראה מזה חודשים רבים שהרוסים מתכוונים לתקוף והתכוננו היטב למתקפה הזאת .
      אי לכך אני משער כעת שהתמימות וחוסר האמון של זלנסקי ועמיתיו בהודעות של הביון האמריקני שהרוסים מתכוונים לתקוף היו מבצע הונאה בפני עצמו .זלנסקי ידע שהרוסים יתקפו אבל העמיד פנים שהוא לא מאמין לזה כדי להטעות את הרוסים.

  23. באשר לעתיד רוסיה והיהודים בה
    1. מהתנהגותו של פוטין הולכת ומתחוורת לי יותר ויותר ההערכה שפוטין יותר משהוא נשיא של מדינה, הוא בעצם יו”ר תאגיד של ארגוני מאפיה דוברי רוסית. עם נפילתו וזה קרוב מאוד (הערכה שלי יוני יולי), תפרוץ ברוסיה מלחמה של הכול בכול. ארגוני הפשיעה יפרצו החוצה ורוסיה תיהפך למרחץ דמים. יש להיערך לכך במהירות. יש להוציא משם בדחיפות את כל יהדות רוסיה שנשארה שם ולהביאם ארצה. נדרש מטה חירום.
    2. בעקבות המלחמה באוקראינה עושה רושם שכול תוכנית החלל הרוסית, תוקפא לתקופה ארוכה מאוד 10 -15 שנים . המשבר הכלכלי הנוכחי במדינה יעמיק ולסוכנות החלל הרוסית אין כסף. יושבים שם אנשים מוכשרים ביותר ולא עושים כלום. אלה אנשים עם ניסיון וידע עצומים. מתבקשת השאלה למה לא להביא לארץ חלק מהם ארצה. אני מניח שיש ביניהם יהודים לא מעטים . נפתחה כאן אולי הזדמנות חד פעמית לעודד עלייה איכותית ביותר. ניתן יהיה באמצעותה למנף את תעשיית החלל בארץ. שיתוף פעולה בין משרד הקליטה, משרד האוצר וסוכנות החלל הישראלית יכול ליצור מנוף כלכלי שאין שני לו.
    25.5.2022

  24. אכן נראה שלאורך כל הדרך פוטין היה מעין מאפיונר על.חושבים עליו תמיד כעל סוכן חשאי לשעבר. אבל מתברר שהוא היה במקביל סוג של מאפיונר.
    הוא כנראה הפך להיות מאפיונר כאשר עבד בעיריית סט פטרבורג בשנות התשעים ויצר אז קשרים עם אירגוני מאפיה שונים.וכאשר נכנס לפוליטיקה הארצית של רוסיה רק שמר על הקשרים האלו וחיזק אותם והפך את המאפיות השונות לחלק מהשלטון.

  25. מבט נוסף על המלחמה באוקראינה
    1. במחצית השניה של המאה ה – 20 בחלקה הראשון אחד הביטויים השגורים במכלול היחסים שבין המעצמות היה מלחמה באמצעות שליח. המעצמות המובילות היו ארה”ב וברה”מ. זה היה עידן המלחמה הקרה. המעצמות לא נלחמו אחת בשניה היה ברור שמלחמה כזו באופן בלתי נמנע תוביל למלחמה גרעינית שסופה ברור. לעומת זאת היו מלחמות אזוריות כמו דרום ווייטנאם כנגד צפון ווייטנאם במזרח הרחוק ובמזרח התיכון מדינת ישראל נגד מדינות ערב. כל אחת מהמעצמות תמכה באחת המדינות. במזרח הרחוק ארה”ב תמכה בדרום ווייטנאם וברה”מ תמכה בצפון ווייטנאם. במזרח התיכון ארה”ב תמכה במדינת ישראל וברה”מ במדינות ערב. כל אחת ממעצמות אלה בראייה האסטרטגית שלה. הן ניצלו עימותים צבאיים מקומיים עבור האינטרסים הפרטיים שלהן. המדינות הלוחמות היו סוג של קבלני משנה . המדינה הנתמכת היתה השליח של האחת המעצמות. עם התפרקותה של ברה”מ וסיומה של המלחמה הקרה בין ארה”ב לברה”מ מושגיה של מלחמה זו כמו מלחמה באמצעות שליח הפכו ללא רלוונטיים.
    נראה שעתה מתפתח בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה סוג חדש של מלחמה באמצעות שליח. לרוסיה אין שליח שעושה עבורה את העבודה שהרי היא נלחמת בעצמה. אוקראינה הרוצה בכול כוחה להיות מדינה מערבית ועצמאית היא בעצם השליח של ארה”ב ושל מדינות אירופה בכללותן.
    2. לאור התמשכותה של המלחמה מתקבל הרושם שהחיילים האוקראינים ובפרט המפקדים שלהם לרבות הגנרלים הבכירים ביותר, הרבה יותר מוכשרים ומוצלחים מהמקבילים הרוסיים. מעלה שאלות לגבי איכותו של הצבא הרוסי. בהכללה גסה הצבא הרוסי הוא בינוני מינוס.
    3. לגבי האזורים שנכבשו על ידי הרוסים, יכולים להפוך בסיכומו של דבר למלכודות מוות שלהם. אם הצבא האוקראיני ינהג בתבונה , ברגע שימצא לנכון יכתר אזורים אלה וינתק את צירי האספקה הרוסים המובילים למקומות אלה ויכתוש כל כלי רכב , כל כלי נשק רוסי שיבוא למקום. להביא את הכוחות הרוסיים כך שיישארו בלי תחמושת, בלי מזון ובלי מים. באמצעות כלי נשק שהאוקראינים יקבלו יוכלו לכתוש מקומות אלה ויתישו את הצבא הרוסי. לפעול כך שכול מקום שייכבש על יד הרוסים, יהפוך לבית קברות של כוח כיבוש זה.
    4. לאור הידיעות המגיעות למערב כי קיימת סכנה שהצבא הרוסי יתפורר. התקפה מסיבית ושיטתית של כל כוח רוסי שיזוהה תוכל לתרום להאצת התפוררותו של הצבא הרוסי.
    5. הרוסים מנסים וכנראה מצליחים לצמצם משלוחי חיטה של אוקראינה לעולם. זה אמור להיות אמצעי כלכלי לשבור את אוקראינה. אפשר למצוא לכך פתרון. ארה”ב לא יכולה לשלוח כוח ימי לים השחור. זאת תהיה עילה לרוסים להכריז מלחמה על ארה”ב. ישנם רבים באירופה המוכנים להתגייס באופן פרטי לצבא האוקראיני. יש לגייס מתנדבים אלה, בפרט מי מביניהם שעשו שירות צבאי באיזה שהוא חיל ים למזרח אוקראינה ללא שום אמצעי זיהוי חיצוני ולציידם בספינות בסדר גודל בינוני ונמוכות, כך שתהיינה מתחת למכ”ם ימי כל שהוא והן תצויידנה בטילי ים ים ובטילי טורפדו. הן תצודנה ספינות של הצי הרוסי בים השחור. טילים אלה יטוסו קרוב לגובה פני המים ויפגעו בשדרית של הספינות ובחלק התחתון של הספינות, על מנת להבטיח זרימה מהירה של מים לספינות ולהביא במהירות לטביעתן. הגובה הנמוך של ספינות המתנדבים מאפשר להן כושר תמרון גדול והסתלקות מהירה מהספינות הפגועות. שימוש מושכל בספינות אלה יכול לגרום לצי הרוסי בים השחור נזק בלתי הפיך.
    2.6.2022

  26. רוסיה –התחילה מלחמת הירושה
    שתי ידיעות ששמעתי היום , באם הן נכונות . מסתמנת תחילה של מלחמת ירושה ברוסיה. בשל מחלת הסרטן של פוטין, כשלב ביניים הוא דאג לכך שאחת מבנותיו תחזור לקרמלין ובידיה הוא יפקיד את השלטון על המדינה כשלב ביניים. אחד המועמדים לרשת אותו הוא ראש סוכנות הביון של רוסיה. אדם שמוכר כאישיות נוקשה מאוד. שתי ידיעות אלה מעידות בבירור ברוסיה אין תהליך מסודר של העברת שלטון. מתכונת בטוחה לאנרכיה ולאי סדר שלטוני וזאת שעה שרוסיה עומדת על כרעי תרנגולת. במצב כזה לא בטוח שבתו של פוטין תעמוד במעמסה כזו וסביר שיהיו מי שירצו לסלקה. אם אותו ראש סוכנות הביון בטחוני ימונה לנשיא המדינה, המשמעות היא שהרוסים לא למדו שום לקח. לתפקיד כה בכיר ובעצם הבכיר ביותר נדרש אדם עם ניסיון מדיני והבנה רבה בכלכלה. נשיא כמו ראש סוכנות הביון יביא את החברים שלו ממקום העבודה שלו וימנה אותם למיניסטרים. כישלונה של ממשלה כזו מובטח. התסיסה הפנימית תועצם ויכול להיות שחלק מכוחות הביטחון גם להם זה ימאס, יסרבו למלא פקודה בדיכוי ההפגנות וחלקם יצטרף למפגינים. התמונה המצטיירת ,עם הסתלקותו של פוטין רוסיה, תיכנס למצב כאוטי. במצב כזה יתכן גם שכל האוליגרכים יוציאו את כספם מהמדינה.
    5.6.2022

  27. הרושם שיוצא משידורי התעמולה מרוסיה לגבי האליטה הרוסית שתומכת בפוטין ועמדת מאחוריו היא של עליבות עבריינית שלא תתואר.
    המדובר במשפחות שלמות ששדדו ושודדות את אוצרותיה של רוסיה לאחר שקיבלו אישור לכך מהמנהיג. בדרך כלל מדובר באנשי עסקים חמסניים עם קשרים במאפיה שמשתלטים על עסקים של אנשים אחרים לעיתים תוך כדי רציחתם ורציחת משפחתם בברכת המדינה וכמובן עם אחוזים לשליט. וחיים מאז בראוותנות מדהימה כמו שיכים סעודיים.
    אז נראה היה שהם מסתפקים רק בכסף ולא מעוניינים במלחמות .
    אז לא. הם נזכרו כנראה בדרישת המנהיג ואנשי שלומו שהם רוצים אימפריה ושיוכלו לשדוד את אוקראינה כמו שהם שודדים את רוסיה.
    בנתיים הם מקבלים ומפיצים את תעמולת המשטר ומתחילים לאיים על כל דיפכין במלחמה גרעינית .
    לא נראה לי שזה צעד נכון מצד תועמלני המשטר.
    אותה אליטה עבריינית רוצה כסף וכוח זה נכון. אבל לא מעוניינת בהשמדה גרעינית .
    יותר מידי איומים בכיוון עלולים לשלוח אותה לצד השני.

  28. מנפלאותיה של המלחמה באוקראינה
    והנה מופיעה ידיעה מוזרה ביותר לגבי המלחמה באוקראינה. על פי אותה ידיעה החיילים הרוסיים לא מקבלים משכורת, מאלצים אותם לשלם מכיסם עבור התחמושת בה הם משתמשים. ישנם חיילים אשר בתום סבב של ימי מלחמה חוזרים לרוסיה, אבל כאשר הם נדרשים להתייצב בחזרה כדי לשוב לשדה הקרב הם מסרבים. אני לא יודע איך להתייחס לכך. אבל אם זה נכון התמונה שמצטיירת היא יותר מאשר עגומה לגבי רוסיה. קופת המדינה הולכת ומתרוקנת.
    במקרה זה מתבקשת מסקנה נוספת. המלחמה של פוטין באוקראינה היא למעשה מלחמת ביזה. לשדוד את המדינה מנכסיה ולחלק אותם לאליטה הנהנתנית של רוסיה. כך פוטין מנסה לשמור אליטה זו סמוך אליו באמצעות הון לא לו. כמה זמן יוכל להמשיך בכך. הרי נכסים אלה הוא גם נותן לכוחות בטחון הפנים. פוטין לוקח את רוסיה והופך אותה לפגר כלכלי. משעה שהוא ייעלם הטירוף הזה שכפה על המדינה יביא לחורבנה. יש לקוות שישנם גורמים ב – C.I.A הערים לכך ויפעלו בצורה מושכלת לסיומו של טירוף זה. גם אם ארה”ב תרצה להקים סוג חדש של תוכנית מרשל לשיקומה של רוסיה, זה יהיה מעבר לכוחותיה.
    8.1.2022

  29. ניכוס אוצרותיה של אוקראינה
    ידיעה מעניינת לגבי המלחמה באוקראינה שפורסמה היום 24.6.2020 בפייסקבוק על ידי אלכס תור ועל פיה רוסיה גנבה תחנת כוח סולרית מאוקראינה . מדובר בתחנת כוח ענקית ששטחה 96 דונם. לא ברור מה מקורה של ידיעה זו ועד כמה היא אמינה. העברה תחנת כוח כזו מחייבת עבודה של מהנדסים ועובדים מיומנים ביותר ועמידה קפדנית בלוחות זמנים קשיחים וכול זאת תחת אש אויב. בנוסף לכך סוג כזה של עבודה חייב להיעשות בהוראה ישירה של פוטין.
    באם ידיעה זו נכונה המשמעות היא שמטרה נוספת של פוטין במלחמה זו היא לנכס לעצמו ואולי גם לרוסיה את אוצרותיה של אוקראינה. מזכיר לחימה של מדינות בעת העתיקה, כיבוש וביזה. שאלה מתבקשת היא למה פוטין עושה זאת. ראשית כי זה זול. יותר זול לקחת ממדינה אחרת ולהשתמש בזה. לא צריך להשקיע שנות מחקר בפיתוח מקורות כוח עצמאיים, יש מין המדף, אבל של מי שהוא אחר. שנית, המצוקה הכלכלית של רוסיה היא כה גדולה, עד שאין לה משאבים כספיים בפיתוח מקורות כוח חדשים. שלישית, יכול להיות שמקורות האנרגיה העצמאיים של רוסיה הולכים ופוחתים וקו אספקת אנרגית הגז מרוסיה לאירופה הוא בלוף. אם זה כך עדיף שאירופה תתנתק מרצונה מקו זה ותמצא לעצמה מקורות אחרים.
    במצב זה עדיף לתת תהודה חזקה לשוד זה באמצעי התקשורת במערב ועל ממשלות המערב להדק את הלחץ הכלכלי על רוסיה עד כדי כך שהמדינה תקרוס ולתת את מלוא העזרה למתנגדים למשטר , כדי לבנות מדינה מתוקנת ויציבה.
    24.6.2022

  30. נשיא רוסיה פוטין הודיע קבל עם ועדה בטלויזיה שהוא יעביר טילים גרעיניים לבעלת בריתו בלרוס שבראשה עומד בעל בריתו האדוק ביותר הרודן לוקשנקו.
    לכאורה זהו איום חמור נוסף על המערב שכן לכאורה ברור שלוקשנקו שהוא גנגסטר רצחני בדיוק כמו פוטין רק עם הרבה פחות חיילים לכאורה ישתמש בטילים כדי לאיים על אוקראינה על פולין ועל המערב כפי שעושה פוטין.
    אבל אני לא הייתי סומך על אף מילה שפוטין אומר באיזה שהוא מדיום .וכידוע פוטין כבר הכריז בטלויזיה שהוא (בתור דוגמה אחת מני רבות ) לא יפלוש לאוקראינה.
    בהנחה שפוטין אינו בלתי שפוי לחלוטין ( וכן בהחלט יכול להיות שאני טועה בזה ופוטין הוא בלתי שפוי לחלוטין ) אין לו שום כוונה להעביר טילים גרעיניים לבלארוס וללוקשנקו .והוא סתם מפחיד את המערב באיומים חסרי כיסוי.
    מכיוון שלוקשנקו הוא גנגסטר רצחני בדיוק כמו פוטין כלי נשק כזה שיגיע פתאום לידיו יכול לשמש כמקור לאיומים על המערב אכן .
    אבל יש עוד מישהו בסביבה שלוקשנקו או יורש רצחני שלו יכול לאיים עם הטילים האלו :
    על רוסיה.
    אז נכון שלרוסיה יש נשק גרעיני גם כן אבל גם למערב יש נשק גרעיני.
    אז מה ? זה מפריע לפוטין לחזור ולאיים עליו?
    אז זה לא יפריע גם ללוקשנקו או איזה יורש שלו לאיים על רוסיה עם הטילים האלו בתור תודה על המתנה אם יחשוב שאימא רוסיה נחלשת או סתם ירצה להשתלט על שטחים שלה או על כולה.
    יכול להיות שפוטין אם הוא בלתי שפוי וכבר לא קולט את זה אבל עוזריו שהם שפויים בהחלטי יודעים את זה.
    והם כבר ידאגו ששום טיל גרעיני לא יגיע ללוקשנקו ולבלרוסים .

    • ברית הרודנים
      בזמן שנשיא ארה”ב ביידן מבקר בישראל ויבקר מנהיגים ערביים ,רוסיה הודיעה שפוטין יפגש עם מנהיגי איראן ותורכיה.
      ברור שהתזמון הוא לא מקרי .פוטין רוצה להבהיר שהוא נשאר שחקן מרכזי בזירה הבינלאומית לצד ביידן ולא כנשיא מעצמה מדרגה שלישית או אף רביעית כפי שיש ( רבים מאוד גם במה שהיה הגוש הסובייטי כמו נשיא קזחסטן ) הרואים אותו .
      וגם הוא רוצה להראות שהוא בריא למרות כל השמועות ולא חושש כלל לחייו.
      מה המטרה של הפגישה של פוטין מעבר לזה?
      ככל הנראה נוצרת ברית כנגד ארה”ב ברית של רודנים ומדינות רודניות שמתנגדות לדמוקרטיה ולחופש הדיבור שתכלול את סין כמובן את איראן את תורכיה כנראה ( שפוסחת על הסעיפים אבל ברור שנטיות מנהיגה האמיתיות הן לכיוון כזה ) את צפון קוריאה את אפגניסטן הטאליבאנית ,את מיאנמאר , את הונגריה , את בלארוס כמובן ואולי בהמשך את הפיליפינים ברגע שמנהיגה הנבחר מרקוס בן הרודן מרקוס יתגלה כרודן בפני עצמו כמסורת משפחתית.
      ואולי מי יודע גם ישראל בראשות בנימין נתניהו אם יבחר לראש הממשלה. ואז יציע לו ידידו פוטין בהצעה שאין לסרב לה להצטרף לברית.
      ובתמורה ישראל תקבל שלום וביטחון עם איראן.
      למה לא?לעיסקה כזאת מר נתניהו יכול להסכים.
      ואם טראמפ יתמנה שוב לנשיא ארה”ב סביר להניח שיציעו לו להצטרף לברית.
      על כך מן הסתם יהיו השיחות בין פוטין ובין מנהיגי איראן ותורכיה

  31. הרהורים נוספים על המלחמה באוקראינה
    1. בצילום שפורסם היום בפייסבוק. רואים רכבת מובילה כ – 200 טנקים רוסיים לחזית באוקראינה. משום מה צילום זה מעורר תהיות, אולי מדובר בשידור חוזר של סרטון מתחילת המלחמה. האם מישהו בדק זאת? אם נקבל כהנחת עבודה שצילום זה הוא אמיתי מתעוררות שאלות נוספות. מי יתפעל מסות אדירות של כלים אלה, מי יתחזק אותם, כאשר מדי פעם דולפות ידיעות שחיילים רוסיים לא רוצים להילחם וחלקם משביתים כלים אלה ? הפעלת כלים אלה דורשת ידע מקצועי רב. האם לרוסיה כיום יש מספיק אנשי מקצוע? קיימת אפשרות נוספת שאני לא בטוח שמי שהוא חשב עליה. אולי חיילים רוסיים לוקחים כלים אלה וסוחרים בהם. אולי הם מוכרים אותם לאוקראינים? במלחמה המטורפת הזאת יש להביא כל דבר בחשבון. האוקראינים הוכיחו יכולת מעוררת הערכה בתפעול רחפנים. כך טייסת רחפנים והטס אותם בטור והטל פצצות על רכבת נושאת טנקים או עשה שימוש ברחפנים מתאבדים, הנזק שיגרם לאותה רכבת נושאת טנקים הוא בלתי הפיך.
    ישנה עוד בעיה. אי השקט בתוך רוסיה. על רבים מלחמה זו הולכת ונמאסת. סביר שזה כך גם במפעלים שמייצרים טנקים אלה. אולי אותם פועלים ומהנדסים מכניסים בטנקים במהלך ייצורם חבלות קטנות וסמויות וברגע של אמת בשדה הקרב, עם הפעלתם של טנקים אלה או קצת לאחר מכן, הטנקים יתחילו להתפרק או להתפוצץ. על חבלות קטנות אלה כמעט אי אפשר לפקח במהלך הייצור.
    10.7.2022
    2. באחת ממהדורת החדשות דווח כי רוסיה חתמה על הסכם עם אירן ולפיו אירן תספק לה כ – 100 רחפנים. מעצמת על פונה למדינה בינונית לספק לה כלי נשק. נשמע מאוד פתטי. האם רוסיה לא יכולה לספק לעצמה תחמושת זו? חסרים לה חומרי גלם ומהנדסים שיוכלו לייצר ולפתח רחפנים תוצרת בית? עלוב מאוד. איך ההנהגה הרוסית ובפרט פוטין מרגישים במצב זה? בשתי מילים מביך ומביש.
    3. אחת השאלות שנתקלתי בה ומעוררת יותר מאשר פליאה , למה רוסיה לא הפעילה את חיל האוויר שלה במלוא עוצמתו כבר בתחילת המלחמה וכול הסיוט הרוסי היה נמנע. החלטה שגויה או דבר מה סמוי מהעין? אפשרות אחת היא ששירות הביטחון הפנימי ידע על אי שקט פנימי בחיל האוויר הרוסי ורצה להימנע מבעוד מועד ממצב בו טייסים מתמרדים שהפצצות המיועדות לאוקראינה, יוטלו על מרכזים אסטרטגיים ברוסיה עצמה לרבות מוסקבה. אפשרות שניה, תחזוקה ירודה של חיל האוויר הרוסי. מטוסים מתוחזקים במצב כה גרוע, עד כדי כך שטיסה בהם היא משום סכנת חיים למי שמטיס אותם. חשש רציני שמטוסים לא ימריאו או יתפרקו באוויר. מצב מביש כזה הרוסים לא יכולים להרשות לעצמם. כוח ההרתעה של רוסיה כמעצמה ירד לאפס.
    17.7.2022
    כל הזכויות שמורות לחיים מזר ©

  32. הצבא הרוסי הולך ונחלש.
    הם כבשו שתי ערים בגודל בינוני במחוז דונבאס במאמצים גדולים בלי להצליח לכתר ולהשמיד את הצבא האוקראיני שנסוג .
    ומאז הם הם נעצרו ומסתפקים בשילוח טילים למטרות אזרחיות.
    הצבא האוקראיני בנתיים מתחזק במחוז חרסון המקום היחיד שנכבש בידי הרוסים בשלב הראשון של המלחמה וצפוי שיתקוף שם מתקפה גדולה במהלך חודש אוגוסט.
    ההערכה של האוקראינים הייתה תמיד שהמפנה במלחמה יהיה במהלך חודש אוגוסט ונראה שכך יהיה.
    האינטרס של הרוסים כעת לכאורה הוא מלחמה ארוכה שתתיש את האוקראינים ובמהלכה יוכלו לחזק שוב את כוחותיהם בכוח אדם ( שכירי חרב שהופכים לעיקר הצבא שלהם וזה אומר שלעתיד מנהיגיהם ישתלטו על רוסיה ) ובכלי נשק ולתקוף שוב ושוב ולסגת ברגע שיראה שהם יחלשו על מנת לתקוף שוב.
    לא נראה שהאוקראינים עומדים לתת להם את הלוקסוס הזה ,
    לרשות האוקראינים עומדים כעת כלי נשק רבים שקיבלו מהמערב והם משמידים עימם מאגרי נשק .
    הערכתי במהלך אוגוסט תתבע מתקפה גדולה של האוקראינים בחרסון ובמחוז דונבאס שמטרתה תיהיה השמדת הצבא הרוסי.
    .הרוסים מחכים כעת להתקפה הזאת .אך מכיוון שהאוקראינים מכניסים לה כל מיני כלי נשק חדשים שקיבלו מהמערב לא ברור עד כמה הרוסים מוכנים לה באמת.
    ומכאן ואילך יתחילו גלי התקפות אוקראיניות על החלק הרוסי של מחוז דונבאס שנכבש מידיהם ב-2014 וקרים שיהיה בגדר בלתי פוסקות .
    שקט לא הולך להיות שם.

  33. אז מה עומד לקרות במלחמת רוסיה אוקראינה?
    החדשות הדרמטיות הן שרודן רוסיה פוטין נתן הוראה חמורה לכל חייליו לכבוש את כל מחוז דונבאס שהוא הצליח עד כה לכבוש רק חלקים ממנו עד אמצע ספטמבר.
    ניתן תאריך מדוייק יותר מזה ה-15 בספטמבר. אבל יש להניח שהרוח הכללית היא שיש להשלים את הכיבוש ( שיחרור בעיני פוטין) במהלך חודש ספטמבר ולא….
    מי יבצע את הכיבוש שעד כה חייליו של פוטין לא הצליחו בו?
    פוטין שולח כתגבורות יחידות חיילים שגוייסו בחופזה,מתנדבים שהובטח להם הרבה כסף, אסירים, אנשים מבוגרים שעד כה היו מעל לגיל הגיוס , נערים שעד כה היו מתחת לגיל הגיוס, אנשים שעד עכשיו מבחינה בריאותית לא עמדו בדרישות הגיוס וכאלו בשבועות האחרונים לבצע את הכיבוש.
    נטען שאלו הן עתודות החיילים האחרונים שיש כעת לרוסיה.
    נניח שמישהו הסינים למשל ( אמנם בעלי ברית של רוסיה אבל לא אמינים, הם הפסיקו לתמוך תמיכה מלאה ברוסיה כולל מימון המלחמה באוקראינה לאחר שהתברר להם שהמלחמה לא תסתיים לאחר כמה שבועות ) יתקפו פתאום שטחים רוסיים בעת שאלו עסוקים באוקראינה,לא יהי מי שיעמוד בפניהם חוץ מכוחות מקומיים.
    אמנם צפון קוריאה הודיעה כנראה בתגובה לבקשות רוסיות שהיא תשלח “עובדים ” למחוז דונסק וברור שהכוונה לחיילים שלה. אז יש להניח שיהיה כוח עזר של שכירי חרב צפון קוריאניים לחיילים הרוסיים.
    מה שמעניין הוא לאן הכוחות האלו לא ישלחו.
    לאיזור העיר חרסון ששם מתנהלים קרבות קשים ביותר,ולטענת האוקראינים שהיא כנראה נכונה הם ניתקו את הכוחות הרוסיים שם מחצי האי קרים על ידי פיצוץ כל הגשרים לקרים.
    זה אומר.שפוטין ויתר למעשה על איזור זה ושהחבל מתהדק על צוורו של הצבא הרוסי שם שהנשק והתחמושת שלו הם מוגבלים.
    בהדרגה הצבא הזה יחוסל אם לא יקבל תגבורות ולא נראה שהוא הולך לקבל .
    תשומת הלב הרוסית כעת ממוקדת בדונבאס ששם פוטין נחוש בדעתו להראות בספטמבר שמטרת המלחמה הושגה בכיבוש כל המחוז.

  34. האם המלחמה באוקראינה נכנסת לשלבים האחרונים שלה?
    1. היום נמסר במהדורת החדשות שפוטין נתן הוראה לגיוס 300,000 חיילים חדשים. שאלה מתבקשת היא מה חושבים על כך האזרחים הרוסים? המשמעות המתבקשת היא שהמלחמה לא הולכת על פי מה שקיווה הקרמלין. רושם טוב זה לא עושה. נוסיף על כך שהקרקע ברוסיה בוערת. רבים לא שבעי רצון ממלחמה זו. בשביל מה עליהם להילחם, הרי רוסיה מדינה לא מאוימת בכלל.
    קשה להאמין שהאזרחים ששים אלי קרב. מה זה נותן? בשביל מה עליהם להיהרג? קיימת אפשרות שלא תהייה להם ברירה ויהיה עליהם להתחייל ולצאת לשדה הקרב. מי יערוב לכך שכלי הנשק שקיבלו הינם תקינים, עם מה ילחמו. לפני כחודש נשלחו לשדה הקרב 600 טילים כתגבורת ללוחמים. אף טיל לא פעל כראוי. למה? העובדים במפעל הייצור ביצעו חבלות בטילים וזאת התוצאה. יכול להיות שזה המצב במפעלי ייצור צבאיים אחרים.
    אותם חיילים מאונס יגיעו לשדה הקרב , אבל יסרבו פקודה. אותם חיילים יפנו את כלי נשקם לעבר מפקדיהם , יחסלו אותם, יחזרו לרוסיה וינועו לעבר מוסקבה.
    2. על פי אחד המקורות בפנטגון רוסיה איבדה במלחמה 80,000 – 70,000 לוחמים, דבר כזה קשה אם בכלל להסתיר מהציבור וזה מוסיף להתמרמרות.
    3. בדיווחים של עיתונאים שביקרו בשדות הקרב רואים שם כמויות בלתי נתפשות של כלי נשק ותחמושת רוסיים. המשמעות היא אחת , החיילים הרוסיים לא רוצים להילחם . הם בורחים בהמוניהם. הם בעלי מוטיבציה ומורל ירודים. לא ברור להם מה הם עושים באוקראינה, הדיהם של מרמורים אלה סביר להניח מגיעים לאזרחים ברוסיה ומרפה עוד יותר את רצונם מלהתגייס למלחמה הארורה הזו.
    4. מלחמה זו דורשת תקציבי עתק ומרוקנת את קופת המדינה. לא יהיה מהיכן לשלם לעובדים במפעלים לייצור נשק.
    5. מידיעות שדולפות מהקרמלין פוטין מפטר קצינים רבים מכיון שלא תפקדו כראוי וכי היו עובדי מדינה בכירים שנעלמו מסיבות מסתוריות. איך מרגישים שאר קציני הצבא ועובדי מדינה בכירים?? לא קשה לנחש.
    6. לא מזמן בלב מוסקבה פוצצה מכוניתו של אחד מבכירי השלטון הרוסי, אדם מקורב במיוחד לפוטין. ברור מעל כל ספק שהוא היה היעד. הוא ניצל בשניה האחרונה, מכיון שיצא מהרכב מספר שניות לפני הפיצוץ. הבת שלו שהיתה ברכב נהרגה. יכול להיות שזה רומז למה שיתחיל להתרחש ברחובותיה של מוסקבה.
    7. בידיעה מוזרה למדי נמסר כי מכינים לפוטין ולבני משפחתו מטוס מילוט. להיכן יטוסו בשעת דחק כזו ? לסוריה. לא קשה להבין למה. הרי יש שם בסיס צבאי רוסי. מי יודע, אולי יש בכך שמץ של אמת.
    8. לא מן הנמנע שבשקט בשקט נבנית אופוזיציה למשטר וזאת תהיה אופוזיציה לוחמנית במיוחד וחסרת רחמים. יכול להיות שהם יעשו מה שהוא חריג במיוחד. הם ייכנסו לדומה(הפרלמנט הרוסי) , יחכו לרגע בו פוטין יעלה לפודיום ויפוצצו את המקום על כל יושביו. ברגע זה יתפשו את השלטון.
    21.9.2022

  35. טעותו הבסיסית של פוטין
    במבט לאחור ליום בו נפתחה המלחמה באוקראינה אפשר לראות את כל הראייה הכושלת של פוטין. הרי הוא רצה למגר במהירות תוך מספר שבועות את הצבא האוקראיני ולהציב ממשלת בובות בקייב. את זה הוא לא עשה. היה צריך לפעול בשיטה של בליץ קריג. להפעיל את חיל האוויר הרוסי לביצוע הפצצות שטיח מסיביות ובכך להכניס את אוקראינה למצב של הלם ואז כאשר כולם מבולבלים ולא מבינים מה קורה להפעיל את כוחות הקרקע בפרט טנקים. אם היה נוקט בלוחמה מסוג זה יכול להיות שהיה משיג את זממו במהירות.
    עצם העובדה שפוטין לא נהג כך מעידה שאין לו הבנה בסיסית בנושאים צבאיים ויכול להיות שזה גם מצבה של הקצונה הבכירה. קיימת אפשרות נוספת שנוגעת לחיל האוויר עצמו. לא מין הנמנע שהניהול השוטף של חיל האוויר לרבות תחזוקה יומיומית של המטוסים הוא בעייתי. במצב כזה המטוסים ימריאו, אבל התפקוד שלהם יהיה לקוי. על פניו מטוסים יתפרקו באוויר. אם זה אכן המצב ובמידה ופוטין היה ער לכך הביזיון היה בלתי נסבל. אין גם לשכוח שהרוסים לא הצטיינו בו מעולם הוא ניהול וסביר להניח גם שתחום בקרת איכות ברוסיה הוא לא מהמשובחים. בעברית קוראים לזה פרטש.
    התוצאה הבלתי נמנעת רכבות באורך אינסופי נושאות גייסות שבאופן בלתי נמנע הפכו למטווח ברווזים וההמשך ידוע.
    23.9.2022

  36. על פי דיווחים לפוטין ולבכיריו יש תוכניות לברוח לדרום אמריקה למדינות בעלות ברית , ונצואלה או ניקרגואה או אפילו ארגנטינה ,אם המילחמה תסתיים בכישלון כפי שמסתמן.
    תוכניות כאלו אני מניח אכן ישנן.
    אבל ספק אם מדינות חלשות כמו ניקרגואה או ונצואלה באמת יכולות לספק הגנה לפוטין מפני רודפיו
    ברור שפוטין העשיר יכול לשחד שם את כולם .
    אבל הצרה היא שימצאו משחדים אחרים …
    האם הניקרגואים או הונצואלים ישארו משוחדים אם יציעו להם הצעה טובה יותר לגבי פוטין ?
    סביר להניח שהמטרה האמיתית תהיה סין החזקה ששם אכן יוכל פוטין לקבל ביטחון מלא מרודפיו.
    ההשערה שלי :פוטין האמון על מזימות קונספירציה שראה מן הסתם כמו כולם את כל הסרטים על היטלר ובורמן והטענות שנמלטו לדרום אמריקה לאחר שיצרו לעצמם זהות חדשה.
    זה מה שהוא עומד לעשות.:
    לחסל כפיל ולברוח בזהות חדשה.
    התוכנית מן הסתם כבר קיימת.
    הבעיה תהיה כמובן עם ה די אן איי. ברור שרודפיו של פוטין אם תמצא גופה שיטענו שהיא של פוטין יבדקו דבר ראשון כמובן מאליו את הדי אן איי . אז הפיתרון הוא אחד מהשניים: או שהמעבדות של פוטין הצליחו למצאו עוקף בדיקת די אן אי כזאת או וזה יותר סביר שכל גופה שתימצא בעתיד של פוטין אי אפשר יהיה משום מה מאיזו שהיא סיבה ( משום שנשרפה כביכול או משהו ) לבדוק את הדי אן איי שלה.

  37. ראש צבא השכירים “וגנר ” העבריין המורשע והארכי קרימינאל יבגני פרוגוזין מתכנן להשתלט על רוסיה שלאחר פוטין.
    לשם זה הוא שולח אלפי שכירים שנלקחו מבתי הכלא ברוסיה באסיה ובאפריקה למוות בקרבות בלתי פסוקים בעיר האוקראינית בקמות.
    זאת בראש ובראשונה כדי ליצור לצבא השכירים שרובם ככולם הם פושעים רצחניים ולעצמו שם של לוחמים חסרי מורא.
    במקביל הוא פתח במסע השמצות בתקשורת הרוסית כנגד צבא רוסיה הסדיר ומפקדיו כדי ליצור את הרושם שהמדובר בחדלי אישים לעומת אנשי צבא וגנר הגיבורים.
    זאת למרות שאנשי וגנר נכשלו בלחימה בדיוק כמו הצבא הסדיר.
    כאשר יבוא היום פרוגוזין מתכנן להשתלט על רוסיה באמצעות עשרות אלפי שכירי החרב שלו שכנגדם לא יוכל הצבא הסדיר המוכה קשות לעמוד.
    להפוך את עצמו לצאר חדש ואת אנשי צבא וגנר העבריינים המועדים לאצולה החדשה שלו שתדכא ביד קשה ורצחנית את העם הרוסי בדיכוי שלא היה כמוהן במאות השנים האחרונות.
    התוכנית שלו כבר ידועה: פרוגוזין מתכנן להגיע להסכם חשאי עם האוקראינים ולהתחייב לפניהם שהוא כשליט רוסיה לא יאיים עליהם יותר.רוסיה מספיקה לו בהחלט
    . ובכך יוכל להביא לסיום זמני של המלחמה ולהציג את עצמו ברוסיה כמי שהביא שלום ושלווה.
    ואת יריביו ברוסיה יציג כחדלי אישים שבניגוד לו ולאנשיו לא נטלו כלל חלק בלחימה.
    כפושע מועד מילתו וכל הסכם שהוא חותם עליו אינם שווים דבר כמובן.
    הוא יתקוף ברגע שירגיש שמי שעומד מולו הוא חלש.
    אבל כל זמן שיחוש שהאוקראינים חזקים אכן לא יתקוף אותם.
    עד הרגע הנכון.

  38. מבט נוסף על המתרחש ברוסיה
    1. מהודעות שנמסרו מהקרמלין בכוונתו של פוטין לגייס עוד 1 מיליון לוחמים. עד היום רוסיה איבדה 120,000 לוחמים. בהתחשב בכך שצריך להכשיר לוחמים פוטנציאליים אלה וזה לוקח זמן , הרי חלק מהם ייהרגו כבר בימי מלחמה הראשונים שלהם. הבעיות הלוגיסטיות של הצבא הרוסי הן בלתי נסבלות, לחיילים אין מספיק בגדים, אין מספיק מזון , חלק מכלי הנשק לא ראוי לשימוש בגלל אחזקה לקויה ולאחרונה נוצר מחסור חמור בתרופות. איך הם יילחמו? בנוסף לכך, רבים אמנם מגיעים לשדה הקרב (מכיון שמכריחים אותם), אבל יש מביניהם שעורקים, מחבלים בכלי הנשק השונים ולא פעם נכנעים בלי להילחם בכלל. בהתחשב בנתונים אלה, אי הסדר הארגוני של הצבא הרוסי יילך ויחריף. מתכון בטוח להעצמת הכישלון הרוסי שכבר כיום בולט מאוד. האנדרלמוסיה בצבא הרוסי תהיה טוטלית. פוטין כורה את קברו שלו.
    2. פרוגוזין מפקדו של כוח וגנר ינסה לצבור כוח פוליטי וברגע שיזהה חולשה אצל פוטין ידאג לחסלו ולתפוש את השלטון במדינה. סביר להניח שפוטין ער לכך ולא ייתן לו לצמוח. והיה ופרוגוזין יצליח לממש את זממו , הוא נכנס לנעלים גדולות שמחייבות ניהול מדינה.לא בטוח שהוא מסוגל לכך. אף אחד בצמרת הרוסית לא ירצה לראות מצב זה. כול הצמרת המדינית תיכנס למלחמה , מלחמת הכול בכול בתוך הצמרת השלטונית, מה שיביא להתפוררות שלטונית מוחלטת.
    3. המהומות בתוך רוסיה הולכות ומתרחבות ובמקביל רבות מהקבוצות האתניות המרכיבות את רוסיות מביעות את קולן בעוצמה להתנתקות מהשלטון המרכזי ועוצמת דרישותיהן הולכת וגוברת ככול שהקרמלין נחלש יותר ויותר.
    4. קיימת אפשרות שכוחות נאטו יספקו יותר כלי נשק לרבות טנקים לצבא האוקראיני ואולי ישלחו בצורה סמויה גם כוחות לוחמים. עד היום נרתעו מכך מחשש שרוסיה תעשה שימוש בכלי נשק גרעיניים. מאחר שרוסיה הולכת ונחלשת , יתחילו להבין שאסור בשום אופן לתת לרוסיה אפשרות לנצח. אם רוסיה תנצח , מדינות אחרות באירופה תהיינה על הכוונת הרוסית ולכך אסור יהיה להגיע. בנאטו לרבות ארה”ב יבינו שישנה כאן הזדמנות בלתי חוזרת לפרק את רוסיה עם מינימום נפגעים מצידם.
    1.2.2023

  39. עדכון חשוב לגבי מלחמה רוסיה אוקראינה: הפלישה הרוסית הגדולה השנייה לאוקראינה החלה.
    אבל ..הצבא הרוסי אם כי גדול ,מדברים על 500 אלף איש,הוא ברובו המוחלט מגוייסים טריים חסרי ניסיון צבאי שכמעט לא אומנו .
    בניגוד לצבא הרוסי בפברואר הקודם,שבהחלט היה מאומן.
    וחוץ מזה יש להם מחסור גדול שהולך ומתעצם מיום ליום בתחמושת ובכלי נשק שונים.
    הבעיה הגדולה של הרוסים שבמהלך כמעט שנה של לחימה בלתי פוסקת מחסני הנשק והתחמושת הענקיים שלהם התרוקנו.
    ותעשיית הנשק שלהם מתקשה ליצור במהירות מספיקה כלי נשק ותחמושת גם בגלל העיצומים שהוטלו עליה במערב שמונעים ממנה לייצר דברים שונים נדרשים.
    אז הם מיבאים תחמושת וכלי נשק מאיראן ומצפון קוריאה שהפכו לספקיות הנשק הגדולות של רוסיה.
    אבל גם המחסנים של אלו מתחילות להתרוקן כתוצאה מהלחימה האינטנסיבית האדירה.
    עוד כמה חודשים של לחימה אינטנסיבית כזאת וגם איראן וצפון קוריאה יתקשו מאוד להמשיך לספק נשק בשביל הרוסים .הן יזדקקו בשביל מה שישאר במחסניהם בשביל עצמן.

  40. עוד על המלחמה באוקראינה
    1. עם הימשכותה של המלחמה הולכת ומעמיקה התחושה שפוטין, הולך ומתכנס יותר ויותר לתוך עצמו ומתנתק מהסביבה ומקבל אפיונים אוטיסטיים. ממלחמה של מדינה כנגד מדינה חל מעבר למצב של אדם בודד העומד בראש מדינה כנגד מדינה אחרת. המלחמה בבחינת עסק פרטי. אדם עיקש ונרגן המנצל את עוצמתו המדינית כדי להגיע להישג בלי להבין שרוסיה מתפוררת לו מתחת לידיים, העיקר שהוא יאמר את המילה האחרונה, גם אם הוא יישאר אדם בודד ומסביבו הרס חורבן.
    2. לאחרונה מגיעות ידיעות שפוטין מדלל את הכוחות הרוסיים בסוריה ומעבירם לשדה הקרב באוקראינה. אולי בכול זאת הוא מתחיל להבין דבר מה, שהרי חסרים לו כוחות לוחמים בעלי ניסיון. התוצאה הבלתי נמנעת היא שהאחיזה הרוסית בסוריה נחלשת ובסופו של דבר תעלם. מי שלוחמים נגד אסאד ינצלו זאת, ירימו ראש, הקרבות הפנימיים בסוריה יתעצמו עד לחיסולו של אסאד. סוריה תתפורר סופית.
    3. ידיעה מוזרה שלא ברור עד כמה היא נכונה. חיילים רוסיים עורקים מהצבא הרוסי, מצטרפים לצבא האוקראיני ונלחמים אתם נגד הצבא שלהם עצמם. מדובר בכוח קטן של מאות חיילים. אם זה נכון, זה אפשרי מסיבה אחת בלבד. הם לא רוצים להיהרג. לברוח לרוסיה הם לא יכולים. הם עלולים להיתפש, יואשמו בבגידה ויחוסלו. עדיף להם להצטרף לצבא האוקראיני , כך גדלים סיכוייהם להישאר בחיים. יכול להיות וזה רק בגדר השערה בלבד שתופעה זו תלך ותתרחב. מעניין איך יגיב על זה פוטין.
    4. הצבא האוקראיני משדרג את הרחפנים שהוא מקבל מהתורכים ומגדיל את טווח הטיסה שלהם עד מוסקבה. הצבא האוקראיני מתכנן להכניס את הרחפנים לייצור המוני ולא ירחק היום ומוסקבה תאלץ לספוג הפצצות אוויר מסיביות. זה יתסיס עוד יותר את האוכלוסייה הרוסית נגד פוטין.
    27.2.2023

    • עדכון מהלחימה באוקראינה :
      עיר בקמות באוקראינה מתנהל ברגע זה הקרב הקשה ביותר של מלחמת רוסיה אוקראינה והארוך ביותר.
      ואחד הארוכים ביותר שהתנהלו במקום כל שהוא מאז קרב סטלינגראד במלחמת העולם השנייה.
      הקרב על העיר סטלינגראד התנהל במשך 28 שבועות וחמישה ימים
      בערך שבעה חודשים.
      והיה קרב הכרעה של הסובייטים כנגד הנאצים.
      זאת הייתה תבוסה קשה ולימים התברר מכרעת של הצד הנאצי.
      הקרב על העיר בקאמות מתנהל כבר מהראשון באוגוסט 2022 ועוד לא מסתיים כבר יותר משבעה חודשים.
      אז יותר מקרב סטלינגראד.
      ומתברר שהוא עקוב מדם כמוהו.ואולי יתברר שיהיה עקוב מדם הרבה יותר.
      בימים האחרונים היה רושם שהרוסים עומדים לכבוש את העיר ,אבל הרושם הזה התאדה בשעות האחרונות.
      האוקראינים קיבלו הכרעה להמשיך ולהגן על העיר ויהי מה .למרות שאין לה חשיבות איסטרטגית מבחינתם.
      מדוע ?
      כי לעיר יש חשיבות מכרעת מבחינת גורלו של יבגני פרוגוזין הבעלים של צבא וגנר המנהל את הלחימה בעיר מזה שבעה חודשים.
      בימים האחרונים פרוגוזין שולח לעיר את המיטב של צבאו ,לוחמים מנוסים ביותר ,בעוד שעד כה שלח לשם רק “בשר תותחים” אסירים משוחררים.
      גם כנראה כי יש גבול למספר האסירים שאפשר לגייס בבתי הכלא ברוסיה באסיה ובאפריקה כפי שעשה עד כה.ומספרם של אלה,שלפי הדיווחים כמה עשרות אלפים מהם מצאו את מותם בשדה הקרב בקמות , ירד מאוד.
      אם פרוגזין וצבאו יצליחו הפעם לכבוש את העיר אז זה יחזק מאוד את סיכוייו של פרוגוזין להיות שליט רוסיה לאחר פוטין.
      וזה יהי אסון מבחינת אוקראינה והמערב שכן פרוגוזין הוא הנציג של הקיצונים הרוסיים הימניים המיליטריסטיים ויקיים ברוסיה משטר אולטרה רודני בנוסח סטלין.
      והוא ימשיך להיות איום קבוע על אוקראינה.
      אבל לעומת זאת אם צבאו של פרוגוזין יובס בבקמות ואולי יושמד שם סופית כפי שנראה שיכול לקרות.
      אם יצליחו האוקראינים הפעם לחסל את המיטב ששרד של צבא וגנר ולהשמיד את האסירים המשוחררים שנשארו בשדה הקרב..
      כי אז פרוגוזין יחזור להיות מה שהיה לפני המלחמה מסעדן ,וסיכוייו של נבלני האסיר הפוליטי שהכריז כבר על רצונו להגיע לשלום עם אוקראינה יתחזקו מאוד להיות שליט רוסיה הבא.
      לאוקראינים יש אינטרס לאומי שנבלני ולא פרוגוזין יהיה שליט רוסיה הבא.
      משום כך הלחימה בבקמות מתעצמת ותתעצם בימים הבאים כי על הכף מונח עתידו של יבגני פרוגוזין למרות שלעיר אין כלל חשיבות איסטרטגית.

      בבקמות העיר האוקראינית הנצורה מזה שמונה חודשים ,הרוסים שהם בעיקרם שרידי צבא וגנר צבא השכירים הרוסי כבשו חלק מהעיר ,בעיקר חורבות עשנות .וכעת נלחמים על החלק האחר.
      אבל מתברר שמתרחש כאן העתק מדוייק של מה שהתרחש בסטלינגראד במלחמת העולם השנייה.
      הנאצים כבשו אז לאחר מאמץ אדיר חלק מהעיר וגילו שעליהם להילחם על בית אחרי בית בעיר החרבה.
      קרבות שהתגלו כקשים והאכזריים ביותר אי פעם.
      וכעת זה מה שמתרחש בבקמות .רחוב אחרי רחוב.בית אחרי בית.
      קרבות צלפים ,קרבות פנים אל פנים בין יחידות ובין בודדים.
      כמו שכתב המפקד הרוסי צ’יוקוב על סטלינגראד: “כלבים ועכברושים לא יכולים לחיות בשדה הקרב הזה באש ובעשן הבלתי פוסקים. רק בני אדם יכולים”.
      וזה נכון גם לגבי בקמות.
      הצפי הוא :שמה שנשאר מצבא וגנר,ערב רב של ותיקי צבא רוסי ואסירים משוחררים יושמד סופית בקרבות על העיר.
      הבעלים של צבא וגנר פריוגזין השואף להנהיג את רוסיה אחר פוטין לא נרתע מהחסול המתקרב של צבאו והודיע על מסע גיוס לצבא וגנר חדש ברחבי הרוסיה ופתח לשכות גיוס בערים שונות.
      וככל הנראה הוא מפסיק לגייס בבתי הכלא משום שכנראה אזל שם כוח האדם המתאים.
      הוא הודיע שצבא וגנר החדש לא יהיה רק צבא שכירים.זה יהי צבא פוליטי שישרת את הימין הקיצוני ברוסיה.
      ואת פריגוזין כמנהיגו.
      השאלה היא כעת : האם ימצאו ימצאו המוני המתגייסים לצבא וגנר החדש.
      משום מה לא נראה לי שיהיו הרבה קופצים להתגייס.

  41. האם מתחילים אולי להיראות סימנים לסוף המלחמה?
    1. על פי ידיעה שפורסמה בניו יורק טיימס לפני כ – 3 שבועות לגיון “חופש רוסיה” מגייס אלפי רוסים לתקוף את מוסקבה. גוף זה יסודו בפלוגה של צבא רוסיה שערקה מרצונה והצטרפה לצבא האוקראיני. מה גודלו של כוח זה לא ברור, אבל יש בו כדי להעיד על אי השקט ברוסיה עצמה. לרוסים נמאס וכנראה לא מהיום ממלחמה זו שבמבט כולל נזקה רב מאוד. אם ידיעה זו נכונה וכוח האדם של יחידה זו אכן גדל לסדר גודל כזה , הרי שבפני פוטין עומדת חזית חדשה בתוך רוסיה עצמה שלא ברור אם בכלל הוא יכול לעמוד כנגדו. לפני מספר שבועות היתה התקפה של רחפנים על מוסקבה . היו טענה שכוח אוקראיני אחראי לכך. קיימת אפשרות שמתקפה זו נעשתה על ידי כוח של מתנגדי המשטר. מתקפה זו עדיין אין באפשרותה לערער את המשטר, אבל היא נותנת בידי המתנגדים לפוטין את האפשרות לבחון את התנהגות כוחות הביטחון הפנימיים ועל פי זה לתכנן מתקפה מסיבית על צבא הפנים. לא מן הנמנע שבאיזה שהוא יום שימצא מתאים ישוגרו לתוך הקרמלין עשרות רחפנים מתאבדים ובאותם רגעים שכוחות הפנים ימצאו בהפתעה מוחלטת לגיון “חופש רוסיה”, יכנס בהמוניו לתוך מוסקבה יעשה בה שמות ויתקדם לתוך הקרמלין לתפישת השלטון ואם תהיה לו הזדמנות יתפוש את פוטין ויוציאו להורג כדוגמת מחסליו של צ’אוצ’סקו.
    2. בקורסק וברוסטוב על גדת נהר הדון הרוסים בונים מתקן גדול למיון, ניתוח ואחסון של גופות חיילים שנהרגו במלחמה. המשמעות היא שהשלטונות הרוסיים לא יכולים להסתיר את גודל האסון מה שיעצים את ההתנגדות למלחמה ויגביר הרצון להפיל את המשטר.
    3. בהודעה שניתנה לפני מספר ימים על ידי שר ההגנה של קזחסטן הוא לא מתכוון לשלוח חיילים כדי להגן על רוסיה מפני פלישה אוקראינית באזור בלוגורד . יש בכך כדי להעיד על היחלשותו מעמדו של פוטין. אם קרוב לוודאי ייעשה ניסיון לבצע גיוס בכוח של חיילים קזחים למלחמה ,מגיסיהם יתקלו בהתנגדות רצחנית.
    4. בתחילת יוני סמוך לתוכנית האוקראינית לכבוש את קרים , פוצץ סכר נובה קחובה. פיצוץ סכר כזה יכול להיעשות רק על ידי מדינה. המטרה היא עצירת הצבא האוקראיני ובכול מחיר גם על חשבון גרימת נזק בלתי הפיך לאוקראינה. יכול להיות שפוטין עשה מין תחליף לשימוש בנשק גרעיני. האם זה ירתיע את האוקראינים. סביר להניח שהאוקראינים ימצא תחליף לשחרורה של קרים.
    פוטין שואף להגיע לניצחון צבאי ובכול מחיר. עושה רושם שלאט לאט הוא מתחיל לאבד קשר עם המציאות.
    10.6.2023

  42. מה רצה פרוגוזין?
    לפני כשבועיים יבגני פרוגוזין ראש קבוצת וגנר החל במסע עם הכוח הצבאי שברשותו לעבר מוסקבה. מטרתו המוצהרת לא היתה הפיכה ברוסיה, אלא להביא לסילוקם של ראשי הצבא ושר ההגנה של רוסיה. אתם היה לו חשבון. עמד לרשותו כוח צבאי 25,000 לוחמים. הערכת גורמים צבאיים המכירים את הצבא הרוסי כי כוחות בטחון הפנים של רוסיה החלו בהכנות לקראת קרבות עם כוח וגנר במוסקבה.
    לא עברו 24 שעות ופרוגוזין עצר את תנועת צבאו הפרטי לעבר מוסקבה. הטיעון שלו היה שהוא רוצה למנוע שפיכות דמים במהלך מלחמה עם הכוחות ההגנה הרוסיים במוסקבה. השאלה המתבקשת היא, הרי הוא ידע שמלחמה כזו תסתיים רע מאוד עם הרבה מאוד נפגעים, מאות ואולי אלפי הרוגים במוסקבה שלא לדבר על הרס רב. למה נועד צעד זה?
    מתקבל הרושם שהיתה כאן מטרה סמויה מהעין. יותר מסביר שמתארגנת במוסקבה אופוזיציה לפוטין אשר לאט לאט צוברת כוח ונשק לקראת יום פקודה. פרוגוזין שלא נראה כאדם טיפש(למרות שבהופעה שלו ובצורת הדיבור שלו מתנהג כמו מוז’יק) והוא מבין לקראת מה הולכת רוסיה וגם מתוך דאגה לעצמו פתח במסע כיבוש מדומה זה , הביא לפריסת כוחות ההגנה של מוסקבה. האופוזיציה בשקט בשקט צופה במתרחש ולומדת את מבנה הכוח הרוסי המגן על העיר ובמקביל מנסה לאתר את הפרצות בכוח זה ופרצות כאלה הן בלתי נמנעות. בהינתן האות האופוזיציה תפעיל את כוחה ובדרך של בליצקריג תביא לקריסת השלטון של פוטין וחשבון הבנק של פרוגוזין יתפח בהרבה דולרים.
    8.7.2023

  43. 500 ימים למלחמת רוסיה אוקראינה.
    מלחמה שקיצה לא נראה לעין אבל ברור שהיא כבר לא תסתיים בניצחון רוסי גדול.כפי שחזה הרוב המוחלט של האנשים בפברואר 2022 עם פריצתה חוץ מכותב שורות אלו ועוד כמה.
    הרבה קרה במהלך ה-500 ימים האלו .ובין השאר :
    מדינת ישראל נמצאת על סיפו של משטר רודני.
    בעולם הופצה וריאציה של אינטליגנציה מלאכותית ( א.מ) שתבצע טרנספורמציה בשוק העבודה המוכר לנו.
    ועוד הרבה.
    והמלחמה נמשכת.
    מה עומד להתרחש במהלך החמש מאות ימים הבאים ?
    אפשר לשער שבמהלכן המשטר ברוסיה ישתנה.

  44. האם מתחילים להיראות סימנים לסיום המלחמה באוקראינה
    עדויות באם אכן הן אמינות ולו בחלקן יכולות להראות סימני קריסה של הצבא הרוסי. יש להבחין בכמה סוגי ידיעות. הסוג הראשון הן עדויות משדה הקרב והן :
    1. פיגועים במוסקבה וסביבתה בסדר כרונולוגי – בחודש האחרון ישנם דיווחים על פגיעות במוסקבה וסביבתה . לא ברור מה מקור הידיעות, אבל יתכן ועצם פרסום ידיעות מסוג זה יש בכך כדי לרמוז על דבר מה שמתרחש במקום המרכזי ביותר ברוסיה , עיר הבירה עצמה. הידיעות מובאות כאן בסדר כרונולוגי כפי שפורסמו.
    א. ב -2.8 מוסקבה הותקפה על ידי כטב”מ שפגע בבניין אזרחי בשכונת היוקרה מוסקבה סיטי. על פי דיווחים שונים בבניין זה היו משרדים של משרד האוצר . על פי הודעה רשמית 50% מהעובדים קיבלו הנחייה לעבוד מהבית. הודעה רשמית כזו יכולה לאשר את הידיעה על פגיעה בבניין.
    ב. ב – 9.8 מפעל נשק ליד מוסקבה הותקף על ידי כטב”מ. עוצמת הפיצוץ וגל ההדף מעידים על כך שמדובר במפעל לייצור נשק.
    ג. ב- 19.8 אירע פיצוץ אדיר במפעל בעיר אשר במרכז מוסקבה.
    ד. ב – 22.8.2023 נמסר כי בעקבות השמדת מטוס טופולוב רוסי לפחות 6 מטוסי Tu -22M3 הועברו מבסיס באזור נובוגרד לבסיס אולניה בחצי האי קולה
    ה. ב – 30.8 4 עד 6 מטוסי אליושין 76 הושמדו בהתקפת כטב”מ

    באשר לחיל האוויר הרוסי ידיעה אשר הופיעה מספר פעמים , על פיה טייס קרב רוסי ערק עם מטוסו לאוקראינה. לכך נדרש אומץ רב שהרי במקרה זה משפחתו נמצאת בסכנה מידית. אם ידיעה זו אכן נכונה, הרי שמשפחתו עזבה את רוסיה קודם לכן וקיבלה לכך עזרה מגורמים שונים במערב. רק לאחר מכן, אותו טייס עזב את המדינה. ואולי ישנם עוד טייסים מחיל האוויר הרוסי המחכים להזדמנות לערוק. עריקה גדולה חייבת תכנון מדוקדק וסודיות מוחלטת לרבות אמצעי הסוואה כדי למנוע חשד ביחס לתנועת משפחות הטייסים קודם העזיבה את גבולות המדינה.
    על פי ידיעה שפורסמה ב – 3.8 שר ההגנה הרוסי שויגו ביקר במפעל Almaz Anfei לייצור מערכות אלקטרוניקה ומכ”מי איכון ארטילריות. דרישתו מהעובדים היתה שיעבדו 24/7 כדי להאיץ את אספקת המערכות לחזית האוקראינית. מי מבטיח שהעובדים יכולים לעמוד בקצב עבודה כזה? מי מבטיח שהעובדים לא יכניסו תקלות קטנות במערכות האלקטרוניקה על מנת שהן תושבתנה זמן קצר אחר הפעלתן? זה כבר קרה.
    על פי אחת הידיעות אם כי מוזרה למדי יש להודות, הרוסים מפרקים תותחנים מאוניות שיוצרו ב- 1938 ומרכיבים אותם על כלי רכב. אם זה נכון המשמעות אחת . מחסור קריטי בתותחים.
    האליטות הסמוכות לשלטון מראות סימני אי נוחות. האם הן מתחילות להילחם זו בזו לקראת היום שלאחר פוטין. מאבקי כוח שבלתי נמנע שיהיו ללא אלימות. פיצוצים מסתוריים ורציחות שלכאורה לא ידוע מי ביצע אותן ולאיזה צורך.
    על פי ידיעה שפורסמה בניו יורק טיימס ב – 1.9האוקראינים מפתחים 6 – 5 דגמים של מזל”טים בעלי טווח של 1000 ק”מ. לדברי שר ההגנה לשעבר של אוקראינה מזל”ט זול יכול לפגוע בחפץ יקר מאוד. יומיים אחרי כן ב -3.9 על פי בכיר אוקראיני , הודות לתוכנית הטילים והכטב”מים שלנו אוקראינה מסוגלת לתקוף בעומק 1500 ק”מ עמוק בתוך שטח רוסיה.
    הכוונה היא ברורה. מוסקבה היא על הכוונת. זה מספיק. אוקראינה הרי לא תשלח כוחות למוסקבה. זה ייעשה במספר שלבים שחלקם יהיה במקביל.
    שלב ראשון – התשת הצבא הרוסי ברוסיה במספר רב של קרבות זעירים על מנת להקיז את דמם ולמנוע מהם עד כמה שאפשר ביום פקודה לנוע לעבר מוסקבה.
    שלב שני – צבירת מאגר גדול של טילים. הטילים לא ישוגרו במכה אחת. מינון השיגורים יהיה מידתי וכל כוונתו תהיה לפגוע בבסיסים צבאיים במוסקבה ובסמלי שלטון כמו בניין הפרלמנט , בקרמלין ואפילו בכיכר האדומה. יש להניח שהצבא האוקראיני למד את מערכות ההגנה של מוסקבה. פגיעה גם במקומות מרכזיים כדי לזרוע פאניקה ולהגיע למצב עד כמה שאפשר שהמשטרה ויחידות הצבא יהיו במצב של אובדן עשתונות ודמורליזציה.
    שלב רביעי – תיאום ההפגזות עם האופוזיציה הרוסית על מנת שתוכל להיכנס לעיר ולהפיל את השלטון. כל זה דורש תכנון ותיאום קפדני.
    3.9.2023

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

10 + 6 =