דני פלנט, מראשוני הקומיקסאים של ישראל, יצר עבודות רבות, ביניהן הקומיקס שלפניכם על בר-כוכבא.

“קטועי האצבעות” הוא סיפור היסטורי נדיר מהשבועון “הארץ שלנו” על מרד בר כוכבא, עלילותיה של מחלקת לוחמים אמיצים של בר כוכבא “קטועי האצבעות”, ותיאור של המרד עד לנפילתה של העיר ביתר בידי הרומאים. 

דני פלנט מספר:

“כתבתי את ‘קטועי האצבעות’, סיפור היסטורי על מרד בר כוכבא, כי מאוד אהבתי היסטוריה, וגם היום אני מקפיד מאוד לראות את ערוץ ההיסטוריה בטלוויזיה. זה מרתק אותי. כשאני מבקר בחו”ל אני תמיד הולך לראות אתרים היסטוריים וגם זה מרתק אותי. אז הדמיון שלי לא ידע גבולות וכתבתי את הסיפור על גיבור העם היהודי בר כוכבא.

אגב בגלל הסיפור הזה היה לי משבר קשה במערכת היחסים שלי עם עורך ‘הארץ שלנו’ בנימין תמוז. פרקי הסיפור הזה התאחרו מאוד להגיע למערכת כי הייתי חייל, ולא היה לי זמן מספיק להגיש את הסדרה ‘קטועי האצבעות’ בזמן שנקבע. זה הלחיץ מאוד את תמוז. ומה שהרגיז אותו עוד יותר היה  שהשנה נגמרה והכרך הגיע לסיומו לפני סיום הסיפור. הוא רצה שאקצץ כמה פרקים, כדי שהשנה תסתיים עם הסיפור, וסירבתי כי השקעתי כל כך הרבה בכתיבת ואיור הסיפור ולא הייתי מוכן לקצץ בו. הוא רתח מזעם אבל אני עמדתי על שלי, ואיימתי שאקפיא את העברת המשך החומר. בלית ברירה נאלץ לבסוף מר תמוז לקבל את הסיפור במלואו, ולפתור את הבעיה בכך שפירסם שני המשכים בכל חוברת ..כתוצאה מחיכוך זה היחסים בינינו נעשו די קרירים וחבל.”

“קטועי האצבעות” פורסם  ב”הארץ שלנו” כרך י, תש”ך ,1960, חוברות 41-51 ב-11 חלקים.
הוא היה ונשאר סיפור קומיקס יחיד במינו על מרד בר כוכבא והנה הוא שוב לפני הקוראים. 

קומיקס בר-כוכבא עמוד 1
קומיקס בר-כוכבא עמוד 2
קומיקס בר-כוכבא עמוד 3
קומיקס בר-כוכבא עמוד 4
קומיקס בר-כוכבא עמוד 5
קומיקס בר-כוכבא עמוד 6
קומיקס בר-כוכבא עמוד 7
קומיקס בר-כוכבא עמוד 8
קומיקס בר-כוכבא עמוד 9
קומיקס בר-כוכבא עמוד 10
מטבעות של בר כוכבא. ויקיפדיה

קיראו גם :

דני פלנט אמן של הארץ שלנו

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

עשרים − 9 =