בבא הוא גיבור הקומיקס הידוע של שי צ’רקה. זהו איש המאה השנייה לאחר הספירה, שמעורב בכל מיני סיפורים המבוססים על פרשיות מהמשנה והתלמוד, כמיטב דמיונו של יוצרו.

הוסף לסל את בבא / שי צ'רקה
בבא של שי צ׳רקה

למרות שבבא חי בימיו של בר כוכבא (אם כי היוצר אינו נמנע לשלוח אותו למסעות בזמן לתקופות שונות בהיסטוריה היהודית) מרד בר כוכבא אינו מוזכר כמעט בסיפורים, למרות שההיגיון אומר שהיה צורך לעשות סיפור בן כמה חלקים על בבא במרד בר כוכבא.

״פרשת בבא״ של שי צ׳רקה

יש לקוות שעוד יגיע היום שבו בר כוכבא יפיע בסיפורי בבא כדמות מרכזית, כראוי לו.

״לעזאזל עם בבא״ של שי צ׳רקה

בנתיים יש את הסיפור היחיד שלהלן, שפורסם במקור בכתב העת “אותיות” בסביבות 1994, ופורסם לאחר מכן בספר “בבא במשרה מלאה” מאת שי צ’רקה, בהוצאת מודן, 2016.

“אמר רבי יוחנן: שמונים אלף זוג של תוקעי קרנות רומאיים היו מקיפים את העיר ביתר וכל אחד ואחד היה ממונה על כמה חיילות, והיה שם (בתוך ביתר) בן כוזבה והיה לו מאתים אלף חיילים מטיפי אצבע (מקוטעי אצבע) שלחו חכמים ואמרו לו: עד אימתי אתה עושה את ישראל בעלי מומים?! אמר להם: וכי היאך אפשר לבודקן (כלומר, לבדוק את אומץ ליבם)? אמרו לו: כל מי שאינו רוכב על סוסו ועוקר ארז מן לבנון לא יהיה נכתב בצבאות שלך. והיו לו מאתים אלף כך ומאתים אלף כך.”

בבא וקטועי האצבעות של שי צ׳רקה

קיראו עוד סיפור קומיקס על בר כוכבא וקטועי האצבעות: “קטועי האצבעות” מאת דני פלנט

אלי אשד על בר כוכבא גיבור הספרות והקומיקס

פרשנות קומיקסאית ליהדות: שי צ’רקה ובבא

״בבא במשרה מלאה״ של שי צ׳רקה

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

אחד × שתיים =