לפניכם ריאיון שערך אלי אשד עם יונתן הילינגר, מחבר הסיפור “הזר שבתוכנו” – סיפור מתח פנטסטי ואפקטיבי על איש זאב רצחני, אחד משני הזוכים בפרס השלישי בתחרות סיפורי המתח של מגזין “יקום תרבות”

אלי: איזה סופרים וסיפורים ואולי סרטים שימשו לך כמקורות השראה?

יונתן: הרבה ספרים השאירו בי חותם, אבל אין ספק שמביניהם, סוג הסיפורת שהכי השפיע עלי, ועל פיו החלה להתבסס הכתיבה שלי, הוא “ראליזם קסום”. מבין הסופרים הידועים שהשתמשו בסגנון הכתיבה הזה הוא גבריאל גרסיה מארקס שספרו “מאה שנים של בדידות” הוא בעיני יצירת אמנות. גם הספר “מר ורטיגו” של פול אוסטר, מייצג בעיני את סוג הסיפורת הזה,  והוא אחד הספרים הטובים שקראתי.

הסגנון המיוחד הזה, המשלב סיפור בתוך מציאות היסטורית קיימת, לוקח את הקורא למסע ברחבי ההיסטוריה, חושף אותו לאירועים אמיתיים, אך גם חושף אותו לסיפור שנרקם בתוך המציאות כאילו היה חלק ממנה, וכך מרתק את הקורא. גם הסופר עצמו יוצא למסע  בהיסטוריה כחוקר, על מנת לתאר את החלק ההיסטורי בספר בצורה המדויקת ביותר ולא רק להשתמש בדמיונו.

ישנם כמה סיפורים קצרים שכתבתי, האחד מתעסק בעולם אפוקליפטי (עליו זכיתי בתחרות הכתיבה של עיריית רמת גן) וסיפור נוסף, שאותו ניגשתי לכתוב כסיפור מתח והוא הסיפור שהגשתי לתחרות שלכם.
*
אלי: איך נוצר הסיפור שלך “הזר שבתוכנו”?
#
יונתן: את ההשראה לסיפור שלי קיבלתי משני עולמות שהתפתחו עד למצב שהשליטה עליהם הולכת ואובדת. עולם התרופות, ממנו אני מגיע, המונע על ידי אינטרסים של חברות ובעלי ממון בצורה כל כך הולכת וגוברת, שהרצון לרווח במקרים נדירים יכול לפגוע בציבור המשתמשים יותר מאשר לעזור להם, מצד שני, עולם המדיה והחדשות, שהחשיפה אליו בלתי נתפסת, ובו נעשה שימוש קבוע בהפחדה כדי לרתק את הצופים למסך. צירפתי את שני הגורמים האלו והבאתי אותם לסוג של שיא שבו שניהם גורמים לערעור של המציאות בה אנחנו חיים. ובמיוחד זו של גיבור הסיפור.
*
אלי: מה אתה מתכנן לכתוב בעתיד?
&
יונתן: כתבתי שני ספרים באורך מלא, בסגנון הראליזם הקסום, האחד על מאבקה של משפחה יהודית להישאר מאוחדים ולעלות ארצה ברומניה של פרוץ מלחמת העולם השנייה והעזרה שהם מקבלים מחבורה של ילדים חסרי בית בבוקרשט. ספר זה נמצא בתהליכי משא ומתן להוצאה לאור, ובתקווה שאגשים את החלום ואוציא אותו לאור בקרוב. הספר השני שלי עוסק בחבורה של אנשים מרחבי העולם, אנשים החווים חוויות אמיתיות בעולם המציאות הקשה שלנו, ולמרות זאת משהו קסום מחבר ביניהם, משהו המתגלה רק בסוף הספר והוא המפתח לכול, גם ספר זה אני מקווה להוציא לאור ביום מן הימים.
&
הספר שאני עוסק בכתיבתו בימים אלה מספר את סיפורו של ילד הפותח כמשחק במסע דמיוני המוביל אותו לעולם שבו המציאות הולכת ומשתלטת עד שהגבולות בין הדמיון והמציאות מטשטשים והוא מוצא עצמו כלוא בין שני העולמות.
לסיום, אני שוב רוצה להודות לכם על התחרות שפתחתם ועל האירוע שהקמתם, כמו כן על כל הפעילות החשובה של “יקום תרבות”, שתרמה תרומה חשבה ביותר להתפתחות ספרות המתח והספרות בכלל בישראל.
*
ראו גם:
&
“הזר שבתוכנו” הסיפור הזוכה של יונתן הילינגר
)
סקירת טקס חלוקת פרסי סיפור המתח הקצר הטוב לשנת תשע”ז

יונתן הילינגר זוכה ברס של “יקום תרבות ” על “הזר שבתוכנו “

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

שלוש × שתיים =