572125-5-1-.jpg

הקדמה מאת אלי אשד

מתברר שגם סיפורי קומיקס אזוטריים יחסית, כמו ג’י. איי. ג’ו כוח המחץ תורגמו לעברית פה ושם. בשבועון הילדים “משהו” פורסמו בשנות השמונים שלושה סיפורים מסדרה זאת, שהתבססה על סדרת קומיקס אשר שהפכה לסדרת אנימציה ידועה מאוד.

Image result for g i joe cobra

הרעיון הבסיסי בשנות השמונים היה מוזר ופנטסטי – ישנו צבא טרור בשם “קוברה”, בעל אידיאולוגיה לא ברורה לחלוטין, שאינו מחויב למעצמת על כלשהי – לא רוסיה ולא  סין, אם כי הוא יכול לשתף עמן פעולה מדי פעם, אבל גם להילחם בהן מדי פעם. צבא הטרור הזה הוא הרבה יותר מארגון טרור מהסוג שהיה מוכר אז, ורוצה לכבוש את כדור הארץ כולו בשביל עצמו באמצעות טכנולוגיות מדהימות שברשותו.

Image result for g i joe cobra

נגד צבא הטרור הזה יוצאת יחידה צבאית מיוחדת, מומחית במאבק בטרור – “כוח המחץ”, המתמודדת נגדו שוב ושוב, מביסה אותו שוב ושוב אך לעולם לא באופן מוחלט. צבא הטרור תמיד צץ מחדש, מסוכן כתמיד.

Image result for daesh drone army

לוחמים כורדיים עם “דרון”, מטוס מונחה מסוכן של דאע”ש שאותו הפילו

כידוע לקוראים, הסיטואציה הזאת היא מציאות חיינו בשנת 2017. בוודאי זוהי מציאות החיים בארצות כמו עיראק וסוריה, ששם הצבא “הלאומי” מתמודד נגד צבא הטרור דאע”ש, השואף לשלטון עולמי ובידיו טכנולוגיות מדהימות רבות. בין הטכנולוגיות האלו הנמצאות ברשות דאע”ש, הוא מרבה להשתמש ב”דרונים”, מטוסים רובוטיים מונחים מרחוק, המתקיפים שוב ושוב בצורה בלתי פוסקת את צבא עיראק ואת בעלי בריתו.

הסיפור שלפניכם  הוא תחזית מדויקת למה שמתרחש היום – המאבק בין צבא טרור סופר טכנולוגי בעל אג’נדה לכיבוש העולם, ובין יחידה צבאית מיוחדת הנאבקת בטרור מסוג זה.

בסיפור מתואר רובוט מסוכן ומפחיד יותר מכל מה שמשתמשים בהם צבאות הטרור היום. אבל נראה שגם הוא צפוי לנו בעתיד הלא רחוק.

הסיפור הופיע בעברית בכתב העת “משהו”, גיליונות 35-46 ב-1989.

במקור הוא הופיע באנגלית ב-1982.

The Trojan Gambit

Publisher: Marvel Comics
Issue Date: September 1982
Series: G.I. Joe A Real American Hero
Issue Number: 3
כתב: לארי האמה

צייר: הרב טרימפ

תרגם: יונה אבני

Issue3.3

Image result for g i joe trojan gambit

קראו וחשבו על כך שהמציאות המתוארת בו קרובה מאוד להתגשם, ואולי כבר התגשמה…

\

Related image

2 תגובות

  1. slamic State uses drones to attack Iraqi army in Mosul: military
    By Ulf Laessing | MOSUL, IRAQ
    http://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-mosul-drones-idUSKBN13J22T
    Islamic State has been using drones to attack Iraqi troops advancing in the northern city of Mosul, the militant group’s last major urban stronghold in country, the military said on Thursday.

    Iraqi forces, with air and ground support from a U.S.-led coalition, launched an offensive on Oct. 17 to retake Mosul in the most complex campaign in Iraq since the U.S.-led 2003 invasion that toppled Saddam Hussein. Troops have been fighting inside eastern Mosul since the start of the month.

    Army officers showed journalists several drones looking like model aircraft which they said the group had built to scout out targets or launch attacks.

    “These drones were found in one of the houses (retaken by the army),” Lieutenant General Abdul Wahab al-Saidi of Iraq’s U.S.-trained Counter Terrorism Service told reporters at a military headquarters in a Mosul suburb.

    “Daesh uses drones for surveillance and sometimes it attaches explosives to them and uses to target commanders or headquarters,” he said, using a derogatory name for Islamic State. He did not say whether the drone attacks had been successful.

    Another officer said the drones had a range of one-and-a-half miles.

    The Iraqi military estimates there are 5,000 to 6,000 insurgents in Mosul facing a 100,000-strong coalition of Iraqi government units, Kurdish peshmerga and Shi’ite militias.

  2. תום שפירא כותב בפייסבוק על הסיפור הזה:
    ממממ…. אני מדבר אולי (טוב, לא “אולי” אלא בטוח) בתור מעריץ אבל לקרוא לקומיקס של כוח המחץ איזוטרי לא מתיישב לי טוב: הסדרה רצה למשך יותר ממאה גליונות (לא כולל סדרת ספין אוף שזכתה בעצמה לאורך חיים מרשים) והייתה מהסדרות הכי נמכרות של מרוול בזמנו (בשלב מסויים היו לה יותר מנויים מלספיידר-מן). הכותב לארי האמה (שאגב, שירת בצבא ארה”ב בזמן ויאטנם וידע דבר או שניים על מלחמה) הצליח ליצור סאגה מרשימה שהיא שילוב בין סיפורי האנטי-טרור שנהיו כל כך פופלאריים אחרי 9/11 לאופרות הסבון של יגבורי העל סטייל האקס מן ועשה זאת תוך שמירה על חזון יצרתי ומוכנות לניסויים במדיום שנראו כמעט אוונגארדיים בזמנו (גיליון 21 המפורסם שהתרחש כולו בשקט – בלי דיאלוגים או אונמאטופיה)
    =
    Tom Shapira
    ולגבי האידיאולוגיה של קוברה: במה שהוא אולי תחזית יותר גדולה מהמלחמה הרובוטית המפקד של קוברה הוא איש מכירות מצליח (של כל רכב משומשים) שמנצל את האכזבה של בני עמו מהחלום האמריקאי ומבטיח שאם הם יצטרפו אליו הוא יצליח לעשות את אמריקה לגדולה שוב. הסצנה בגיליון 100 שבו הוא משתלט בכוח על עיירה כל-אמריקאית קטנה ואז בעזרת נאום משלהב מצליח לגרום לתושבים להצטרף לצבא שלו מזכיר סצנות פוליטיות עדכניות.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

3 × 5 =