תוצאת תמונה עבור באק רוג'רס במאה ה-25

החודש ינואר 2019 מלאו 90 שנה לסידרת הקומיקס המדעית הבדיונית הראשונה  באק רוג’רס במאה ה-25, שהחלה להופיע בארה”ב ב-7 בינואר 1929. (והופיעה כסיפור כמה חודשים מוקדם  יותר ב-1928 במגזין מדע בדיוני.)

זאת הייתה סדרת הקומיקס המדעית בדיונית הראשונה והראשונה שעסקה בהרפתקאות בכלל ולא בהומור ביחד עם סדרה על טרזן איש הג’ונגל שהחלה להתפרסם בדיוק אותו היום!

ולרגל  תאריך  חגיגי זה הנה סיפור אחד האחרונים בסדרה שפורסם ב-1966 כמה חודשים לפני סיום הסדרה שבו נפגשים מחדש באק רוג’רס חברתו לשעבר וילמה דירינג 19  שנה לאחר שפגש בה לאחרונה בסדרה  עם ידיד לשעבר בלאק בארני  שהיה פיראט בין כוכבי  ושני האוייבים הנצחיים הגנגסטר החללי  קאן ובת זוגו -שותפתו המירשעת ארדלה שבהם פגש לאחירונה בסיפור על מלכת היופי הבין כוכבית.

ולאחר מכן היו עוד שלושה   סיפורים  בודדים..והסדרה היגיעה לסיומה. באוגוסט 1967  לאחר 38 שנותקיום רצוף  .אבל מאחר שהיו אלו סיפורים גרועים למדי עדיף היה שהסדרה תסתיים עם הסיפור הזה.

\עד שהופיעו גלגולים חדשים של הסדרה ושל הדמויות בשנות השבעים כסדרת טלוויזיה  ושוב בשנות התשעים כמשחק תפקידים   ושוב בראשית המאה ה-21.כסדרות קומיקס.

Image result for buck rogers black barney

הדמויות שמופיעות כאן ולא יהיו מוכרות לרוב  המוחלט של הקוראים אך הן דמויות חשובות בשנותיו הראשונות של באק רוג’רס הן :

תוצאת תמונה עבור ‪buck rogers hermes press‬‏

דוקטור הואר ,מדען גאון דמוי אלברט איינשטיין חוץ מזה שהוא קרח שנותן משימות לבאק ולעיתים קרובות משתתף עימו בביצוע המשימות .

תוצאת תמונה עבור ‪buck rogers cosmic heroes‬‏

וילמה ‘דירינג ידידה ובת זוג של באק רוג’רס מהרגע שהופיע במאה ה-25   עוד מהסיפור המקורי בשנת 1928 עד לשנת 1947..מערכת היחסים בין הזוג הייתה סוערת ביותר.

הם כמעט התחתנו פעמים רבות מספור .ובכל פעם חשדה וילמה חמת המזג ( והלא חכמה במיוחד)  בבאק בלי צדק  שהוא בוגד בה עם בחורה מכוכב לכת אחר ונטשה אותו על מנת  לחזור  לאחר שעברה אינספור סכנות וניצלה אין ספור פעמים בידי באק והבינה לבסוף את טעותה.

תוצאת תמונה עבור ‪buck rogers cosmic heroes‬‏ תוצאת תמונה עבור ‪buck rogers cosmic heroes‬‏

על תשומת ליבה נאבק גם הפושע קילר קאן  בן זוגה הראשון שנשאר מעוניין בה וחטף אותה שוב ושוב ..

מערכת היחסים הזאת נשארה  קבועה בחוסר הקביעות שלה בין 1929 ו-1947 במשך 18 שנה   עד שלאחר 1947 וילמה  נעלמה האופן פתאומי לחלוטין מדפי באק רוג’רס  (מאחר שהכותבים ש ל ה סדרה היגיעו למסקנה שלציבור הקוראים כבר אין עניין בה ועדיף להציג את באק כמי שנפגש במגוון רב של יפהפיות ולא כמי שנאמן רק לאישה אחת) על מנת  לחזור 19 שנה  מאוחר יותר  בספור שאתם עומדים לקרוא. בתור מה שמכונה כיום כ”אקסית המיתולוגית” של באק.

תוצאת תמונה עבור ‪buck rogers t.s.r comics‬‏

היא תחזור בגדול בגרסאות מאוחרות יותר של באק רוג’רס . אבל זהו הסיפור המסיים על מערכת היחסים בינה ובין באק.בגירסת הקומיקס המקורת.

בן הזוג הנוכחי של וילמה דירינג  בסיפור הוא

תוצאת תמונה עבור ‪buck rogers t.s.r comics‬‏

בארני השחור -פיראט בין כוכבי לשעבר וידיד ומסייע לבאק רוג’רס ולווילמה בהווה .לעתיד בסדרת משחקי התפקידים  של באק רוג’רס הוא יוצג כשיבוט בעל כוחות אדירים.

האוייבים בסיפור הם :

תוצאת תמונה עבור ‪buck rogers cosmic heroes‬‏

קילר קאן

לשעבר בן זוגה של ווילנה דירינג לפני שפגשה בבאק ו ופושע בין כוכבי מסוכן בהווה.שעדיין חושק  בוילמה ומעוניין לנקום בבאק .

ארדלה ואלמאר

בת זוגו  או שותפתו לפשע של קאן ( זה לא ברור בדיוק מה )   אישה סקסית וערמומית  המסוכנת לפחות כמו קאן החושקת בבאק רוג’רס.ונוטרת טינה עזה לוילמה דירינג יריבתה הקבועה.

לאורך העשורים שני הזוגות של באק ווילמה נלחמו שוב ושוב בקאן וארדלה

תמונה קשורה

תוצאת תמונה עבור ‪buck rogers hermes press‬‏עטיפות שני כרכים המתארים את מאבקם הבלתי פוסק  של באק ווילמה בקאן וארדלה .הראשון משנות השלושים ,השני משנות השבעים.

הצמד הזה הופיע לאחרונה בסיפור של באק רוג’רס משנת 1961 “שומר מלכות היופי ” שאותו תוכלו לקרוא כאן

והנה הסיפור המסיים בגילגול  המקורי  של באק רוג’רס של כל מערכות  היחסים המוזרות בין הדמויות האלו :באק ווילמה קאן וארד’לה ובלאק בארני גם.

הכל מגיע לסיומו כאן.

מפגש סופי על הירח טיטאן

– “Reunion on Titan” (8/31/66 to 12/9/66)

תב :פריץ לייבר סופר מדע בדיוני ופנטזיה ידוע מאוד

Fritz-leiber-1978.jpg

צייר ג’ורג’ טוסקה

Image result for george tuska

זהו המפגש האחרון בין באק ווילמה .לאחריו חזר באק רוג’רס לכדור הארץ להמשיך את חייו עם בת זוגו  הקבועה   מזה חמש שנים קארול דאן שחורת השיער  אשת שירות הביטחון.  (שאותה הוא פגש לראשונה בסיפור   “באק רוג’רס והאנדרואיד טראמפ “ )אישה שעליה לא טרח משום מה להגיד אף מילה לוילמה במהלך הסיפור הזה  מן הסתם משום שידע ששום מילה בעניין זה לא תתקבל בברכה מווילמה הקנאית וחמת המזג.
לאחר מכן פורסמו עוד שלושה סיפורים נוספים.על מאבק במגיפה בין כוכבית מאיימת , על מאבק בגזע אנושי תת קרקעי המאיים לפלוש אל מעל פני האדמה (!).  .הסיפור האחרון מ-1967 עסק במיפגש בינו ובין קארול עם אחיינה .לאחר שפגש כבר את בן דודה הממציא הגאון אלפי..
ולאחר מכן הסדרה הסתיימה .
עד שקמה  שוב לתחייה בשנות השבעים ובאק  בגלגול חדש ועדכני שוב פגש את וילמה  וד”ר הואר וןגם את קאן ואת ארדלה ( אבל לא את בלאק בארני  ובהחלט לא את קארול)
רוב הדמויות האלו  מינוס קארול דאן צרתה של וילמה ,חזרו במשחק תפקידים משנות התשעים על באק רוג’רס

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

אחד × אחד =