המהדורה הספרדית של “פלאש גורדון בכוכב המוות”.

עוד סיפור על פלאש גורדון ואחד המרתקים ביותר בסדרה זאת. הוא הופיע בעברית בשבועון “דבר לילדים ”  40 שנה בדיוק לפני פירסום סיפור זה ב”יקום תרבות” באוגוסט 2014. .
זהו סיפור המשך לסיפור שהופיע בעברית  רק  שש שנים מאוחר יותר במוסף ”ידיעות אחרונות לילדים” שנקרא”במעמקי נוגה”. בסיפור הקודם  כזכור פלאש מגלה בסיס של גזע חייזרי עוין “האפרודים”בכוכב הלכת נוגה שמטרתו להשתלט על הכוכב.

בסיפור הנוכחי , פלאש וחברתו דיל מובאים בידי החייזרים הנקמניים ל”כוכב המוות ” שלהם . עולם מלאכותי שנשלט בידי רובוט וכל מטרתו להשמיד את כל מי שמגיע אליו באמצעים שונים.האם יצליחו פלאש ודייל להימלט מהכוכב המשמיד את עצמו?

זוהי אחת ההופעות המועטות של דייל ארדן בסיפורים בעברית.וסביר להניח שהפמיניסטיות לא יתלהבו מהדרך שבה היא מתוארת בסיפור זה.  היום לא יעלה על הדעת שגיבורה נשית בסיפור אקשין תתואר כמו שדייל ארדן מוצגת כאן.

הסיפור  מאת דאן בארי  ומחבר אנונימי ( הארי האריסון ?) הופיע באנגלית :

The Death Planet”2/14/71 to 5/2/71

ובעברית : בשבועון דבר לילדים כרך מה 1974 חוב’ 1-12 ב-‏12 חלקים.בשחור לבן.
קראו תחילה את “פלאש גורדון במעמקי  כוכב נוגה “

וכעת להמשך המרתק :



המשך הסיפור “ פלאש גורדון בעולם רובוטי המלחמה” שבו יוצא פלאש להתמודד עם עולם של רובוטים לוחמניים המנהלים מלחמה נצחית בגזע שיצר אותם ,בעתיד.


פלאש גורדון בכוכב המוות,המהדורה הפורטוגזית.

סיפורים על פלאש גורדון ” ביקום תרבות “:כל הסיפורים האלה הם משנות השישים והשבעים , ואת רובם כתב סופר המדע הבדיוני הארי האריסון.

פלאש גורדון וגיבורי קרית הירח, מאת הארי האריסון ומאק ראבוי שבו פלאש מתמודד עם התרסקות של תחנת חלל ענקית על על כדור הארץ.

פלאש גורדון וכובשי החלל האמיצים, מאת הארי האריסון ומאק רבוי. שבו פלאש ואנשי צוותו מתמודדים עם חייזר מסוכן במיוחד שחודר לחללית שלהם בסיפור שהוא מקור ההשראה לסרט האימה המפורסם “הנוסע השמיני”.

פלאש גורדון במסע ליום אתמול.

פלאש גורדון איש החלל יוצא למסע מסוכן בזמן בתקופות שונות – מימי הדינוזאורים ועד הרנסאנס ומעבר…האם תעמוד מישטרת הזמן שמתפקידה למנוע מסעות לא מאושרים  בזמן מנגד? …

פלאש גורדון בעיר מאדים הקסומה,מאת הארי האריסון ודאן בארי. שבו פלאש מחפש אחרי שרידי תרבות קדומה במאדים שאולי אחראים לרצח של אנשי כדור הארץ שהגיעו לשם, ואולי לא.

פלאש גורדון במשלחת לכוכב פלוטו כתב הארי האריסון .צייר דאן בארי.

פלאש גורדון וזרקוב וידיד חייזר אנגור מנסים להקים מושבה על הכוכב  המרוחק פלוטו .אך נתקלים בסכנות איומות.

פלאש גורדון בעולם הרובוטים סיפור מאת הארי האריסון ודאן בארי שבו פלאש מתמודד עם עולם שבו השמידו הרובוטים את בני האדם.

פלאש גורדון נגד הפולשים. מאת הארי האריסון ודאן בארי .פלאש ודוקטור זרקוב מתמודדים עם פלישה של גזע חייזרים מתקדם לכדור הארץ

פלאש גורדון נגד מרד היוביראים. מאת הארי האריסון ודאן בארי. המשך הסיפור הקודם.פלאש מתמודד עם גזע החייזרים מהסיפור הקודם על כוכב הלכת פלוטו.

פלאש גורדון בעולם הברבארים.  מאת הארי האריסון ודאן בארי . עיבוד של ספר מדע בדיוני ידוע של הסופר הארי האריסון “עולם המוות ” פלאש גורדון  ואנשי צוותו מתמודדים עם עולם פראי באופן מיוחד שהוא חסין כנגד הטכנולוגיות המתקדמות ביותר..

פלאש גורדון במעמקי כוכב נוגה.סיפור מאת דאן בארי. פלאש גורדון בכוכב נוגה כנגד גזע חייזרי המאיים להשתלט על הכוכב.

פלאש גורדון בכוכב המוות .מאת דאן בארי. המשך הסיפור הקודם .פלאש גורדון ודייל ארדן מתמודדים עם עולם מלאכותי שמטרתו היא להשמידם.

פלאש גורדון פוגש את נוח השני. סיפור חדש יותר שצייר דאן בארי  מ-1980 ובו פלאש וזרקוב מתמודדים עם רובוט שמתכנן לישב את כדור הארץ עם חיות מכוכב אחר.

פלאש גורדון במלחמת המינים בכוכב קורקובו .החלק הראשון בסדרת סיפורים על פלאש  גורדון וידידיו ד”ר זרקוב ודייל ארדגן בכוכב “התאום” של מונגו “קורקובו ” שבו שולטות נשים המשעבדות גברים.

פלאש גורדון נגד המלכה בת האלמוות של קורקובו .  החלק המסיים של הסיפורים על כוכב קורקובו ושל הקריירה בת 400 השנה של האמן דאן בארי כיוצר סיפורי פלאש גורדון.

פלאש גורדון גירסת מגזין להיטון “-עיבוד בפרוזה של סיפור הסרט “פלאש גורדון” מ-1980 בכיכובו של חיים טופול בתפקיד דוקטור זרקוב.

מאמרים מאת אלי אשד על פלאש גורדון :

שמונים שנה של פלאש גורדון –החלק הראשון :המסע לכוכב מונגו

שמונים שנה של פלאש גורדון -החלק השני:היקום של דאן בארי

פלאש גורדון במדינת ישראל

6 תגובות

  1. יש דמיון לא מועט בין תחילת הסיפור בקומיקס (הצמד מממריא) וההיתקלות הראשונה בחייזרים (דמויי העץ), להאן וליאה באסטרואיד ב’אימפריה מכה שנית’… מעניין אם לוקאס חשב על הקטע הזה. + המרחק בין planet of death ל-death star אינו רחוק.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

אחד × 5 =