המהדורה הספרדית של סיפור זה.

לרגל מלאת שמונים שנה לפלאש גורדון ,הנה סיפור נוסף על עלילותיו.

משלחת לקרוגיוס

כתב  הארי האריסוו

צייר  דאן  בארי

הסיפור פורסם באנגלית תחת השם :

“The Planet Krogius” (7/25/71 to 10/24/71)

הוא הופיע בעברית ב”ידיעות אחרונות לילדים ” ב-1979.

סיפור זה מבוסס על הספר “עולם המוות ” מאת  הארי האריסון ( שכתב סיפור קומיקס זה כמו גם סיפורים רבים אחרים של פלאש גורדון). הראשון בסדרת ספרים ידועה של האריסון שבמרכזה עומד גיבור  בשם ג’אסון דינאלט  היוצא לחקור את העולמות המסוכנים ביותר בגלקסיה.עבור סיפור זה האריסון שינה את הדמות של דינאלט לפלאש גורדון אך עלילת הסיפור נשארה בעיקרה זהה.

(  מצד שני בהזדמנות אחרת באותה התקופה הארי האריסון לקח סיפור פלאש גורדון ישן שלו “גיבורי קרית הירח “ והפך אותו לספר שלם בשם “פצצת החלל ” ושינה את גיבוריו אך שוב העלילה נשארת זהה).

בסיפור זה אנשי כדור הארץ הסופר טכנולוגיים אינם מתמודדים בהצלחה עם השיטות הפרימיטיביות  אך היעילות של תושבי הכוכב קרוגיוס. פלאש גורדון וצוות מיוחד של לוחמים היודעים להתמודד עם לוחמים ברבריים מוזעקים לעזרה.המסר של הסיפור :טכנולוגיה כשלעצמה אינה יכולה להכריע יריב עקשן  ונועז במיוחד,יש צורך גם להבין את הפסיכולוגיה שלו. מסר שהוא רלבנאטי מאוד  לא רק בעתיד של פלאש גורדון אלא גם בימים אלו.

בסיפור ההמשך  לסיפור זה “Radiation Giants” (10/31/71 to 12/26/71) שפורסם בעברית  רק בדיסק “בוקי ” של אלון איצקוביץ חוזרת משלחתו של פלאש לספינת האם שלה על קרוגיוס  ומגלה כי קרינה הפכה את החרקים שם ליצורים ענקיים ומפלצתיים. אנשיו של זולטאר נחלצים לעזרתם ומסייעים להשמיד את המפלצות לאחר קרב.

נספח :

סיפורים על פלאש גורדון ” ביקום תרבות “:רובם מאת סופר המדע הבדיוני הארי האריסון.

פלאש גורדון וגיבורי קרית הירח, שבו פלאש מתמודד עם התרסקות של תחנת חלל ענקית על על כדור הארץ.

פלאש גורדון וכובשי החלל האמיצים, שבו פלאש ואנשי צוותו מתמודדים עם חייזר מסוכן במיוחד שחודר לחללית שלהם בסיפור שהוא מקור ההשראה לסרט האימה המפורסם “הנוסע השמיני”.

פלאש גורדון במסע ליום אתמול.פלאש גורדון איש החלל יוצא למסע מסוכן בזמן בתקופות שונות – מימי הדינוזאורים ועד הרנסאנס ומעבר…האם תעמוד מישטרת הזמן שמתפקידה למנוע מסעות לא מאושרים  בזמן מנגד? …

פלאש גורדון בעיר מאדים הקסומה, שבו פלאש מחפש אחרי שרידי תרבות קדומה במאדים שאולי אחראים לרצח של אנשי כדור הארץ שהגיעו לשם, ואולי לא.

פלאש גורדון במשלחת לכוכב פלוטו כתב הארי האריסון .צייר דאן בארי. פלאש גורדון וזרקוב וידיד חייזר אנגור מנסים להקים מושבה על הכוכב  המרוחק פלוטו .אך נתקלים בסכנות איומות.

פלאש גורדון בעולם הרובוטים סיפור מאת הארי האריסון ודאן בארי שבו פלאש מתמודד עם עולם שבו השמידו הרובוטים את בני האדם.

פלאש גורדון נגד הפולשים. מאת הארי האריסון ודאן בארי .פלאש ודוקטור זרקוב מתמודדים עם פלישה של גזע חייזרים מתקדם לכדור הארץ

פלאש גורדון נגד מרד היוביראים.המשך הסיפור הקודם .פלאש מתמודד עם גזע החייזרים מהסיפור הקודם על כוכב הלכת פלוטו.

כל הסיפורים האלה הם משנות השישים, ואת כולם כתב סופר המדע הבדיוני הארי האריסון.

פלאש גורדון בעולם הברבארים.  מאת הארי האריסון ודאן בארי . עיבוד של ספר מדע בדיוני ידוע של הסופר הארי האריסון “עולם המוות ” פלאש גורדון  ואנשי צוותו מתמודדים עם עולם פראי באופן מיוחד שהוא חסין כנגד הטכנולוגיות המתקדמות ביותר..

פלאש גורדון במעמקי כוכב נוגה.סיפור מאת דאן בארי. פלאש גורדון בכוכב נוגה כנגד גזע חייזרי המאיים להשתלט על הכוכב.

פלאש גורדון בכוכב המוות .מאת דאן בארי. המשך הסיפור הקודם .פלאש גורדון ודייל ארדן מתמודדים עם עולם מלאכותי שמטרתו היא להשמידם.

פלאש גורדון פוגש את נוח השני. סיפור חדש יותר שצייר דאן בארי  מ-1980 ובו פלאש וזרקוב מתמודדים עם רובוט שמתכנן לישב את כדור הארץ עם חיות מכוכב אחר.

פלאש גורדון במלחמת המינים בכוכב קורקובו .החלק הראשון בסדרת סיפורים על פלאש  גורדון וידידיו ד”ר זרקוב ודייל ארדגן בכוכב “התאום” של מונגו “קורקובו ” שבו שולטות נשים המשעבדות גברים.

פלאש גורדון נגד המלכה בת האלמוות של קורקובו .  החלק המסיים של הסיפורים על כוכב קורקובו ושל הקריירה בת 400 השנה של האמן דאן בארי כיוצר סיפורי פלאש גורדון.

פלאש גורדון גירסת מגזין להיטון “-עיבוד בפרוזה של סיפור הסרט “פלאש גורדון” מ-1980 בכיכובו של חיים טופול בתפקיד דוקטור זרקוב.

8 תגובות

  1. […] פלאש גורדון בעולם הברברים.  מאת הארי האריסון ודאן בארי . עיבוד של ספר מדע בדיוני ידוע של הסופר הארי האריסון "עולם המוות " פלאש גורדון  ואנשי צוותו מתמודדים עם עולם פראי באופן מיוחד שהוא חסין כנגד הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. […]

  2. […] פלאש גורדון בעולם הברבארים.  מאת הארי האריסון ודאן בארי . עיבוד של ספר מדע בדיוני ידוע של הסופר הארי האריסון "עולם המוות " פלאש גורדון  ואנשי צוותו מתמודדים עם עולם פראי באופן מיוחד שהוא חסין כנגד הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. // // […]

  3. […] משלחת לקרוגיוס פלאש יוצא לפגוש את זולטאר מנהיג הפראים של כוכב קרוגיוס במטרה להשיג הסכם כריית מחצבים מאדמותיו.מבוסס על הספר "עולם המוות " מאת הארי האריסון. […]

  4. […] פלאש גורדון בעולם הברבארים.  מאת הארי האריסון ודאן בארי . עיבוד של ספר מדע בדיוני ידוע של הסופר הארי האריסון "עולם המוות " פלאש גורדון  ואנשי צוותו מתמודדים עם עולם פראי באופן מיוחד שהוא חסין כנגד הטכנולוגיות המתקדמות ביותר.. […]

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

4 × שתיים =