האם מין מתקדם יתעלה גם מבחינה מוסרית, ולמשל לא יחשוק ברכושם, אדמתם, כוכב הלכת, של מינים אחרים? לפחות אצל פלאש-גורדון זה כנראה לא נכון.

לרגל ההרצאה שאותה נותן אלי אשד על שמונים שנה של פלאש גורדון שתינתן בפסטיבל אנימיקס בסינמטק תל אביב ,אנחנו ממשיכים לפרסם עוד כמה סיפורים נוספים ממיטב סיפורי פלאש גורדון שפורסמו בעברית.

והפעם “פלאש גורדון נגד הפולשים ” שבו פלאש ודוקטור זרקוב נאבקים בגזע חיזרי מתוחכם מבחינה טכנולוגית שפולש לכדור הארץ במטרה לישבו.

את הסיפור כתב סופר המדע הבדיוני הארי האריסון וצייר אותו ( נומינאלית לפחות שכן על פניו נראה שצייר אותו עוזר אנונימי  ) דאן בארי.

הסיפור נקרא באנגלית:

Invasion!”

והופיע מה-15.6-עד ה-11.9.1969.

“פלאש גורדון נגד הפולשים ” הוא המשך ישיר של הסיפור “פלאש גורדון בעולם הרובוטים” ( שהופיע בעברית במקור במוסף קומיקס של העיתון היומי “חדשות ” ב-1987 )  שפורסם גם הוא ב”יקום תרבות “. הקורא המעוניין להבין מיהי האישה שמופיעה בעמוד הראשון ומודה לפלאש על הצלת חייה ונעלמת מיד לאחר מכן  מוזמן לקרוא אותו תחילה.

הסיפור הופיע בעברית בשבועון “דבר לילדים”כרך מג  19.3-27.8. 1973 חוב’ 30-52 ב-22 חלקים. בשחור לבן .זאת בניגוד לסיפורים קודמים על פלאש גורדון שהופיעו בשבועון בשנות השישים והיו בצבעים.הוא פורסם במקור בשבועות שלפני מלחמת יום הכיפורים.

ולראשונה נפרסם ביחד עם סיפור זה גם את סיפור ההמשך שלו שמשלים את העלילה.

.

צפו להמשך של סיפור זה   “מרד היוביראים” שהופיע בעברית במקור במוסף “ידיעות אחרונות לילדים ” שבו מתואר הניסיון של הפולשים להתיישב על כוכב הלכת פלוטו ולהמשיך משם במאבק כנגד אנשי כדור הארץ .

FLASH GORDON NOVARO NO.30 DE NOVARO

קטע מהמהדורה הדרום אמריקנית של הסיפור.

נספח-סיפורים  נוספים על פלאש גורדון ” ביקום תרבות “:

כל הסיפורים האלה הם משנות השישים, והשבעים  ואת רובם  כתב סופר המדע הבדיוני הארי האריסון.

פלאש גורדון וגיבורי קרית הירח, שבו פלאש מתמודד עם התרסקות של תחנת חלל ענקית על על כדור הארץ.

פלאש גורדון וכובשי החלל האמיצים, שבו פלאש ואנשי צוותו מתמודדים עם חייזר מסוכן במיוחד שחודר לחללית שלהם בסיפור שהוא מקור ההשראה לסרט האימה המפורסם “הנוסע השמיני”.

פלאש גורדון במסע ליום אתמול.פלאש גורדון איש החלל יוצא למסע מסוכן בזמן בתקופות שונות – מימי הדינוזאורים ועד הרנסאנס ומעבר…האם תעמוד מישטרת הזמן שמתפקידה למנוע מסעות לא מאושרים  בזמן מנגד? …

פלאש גורדון בעיר מאדים הקסומה, שבו פלאש מחפש אחרי שרידי תרבות קדומה במאדים שאולי אחראים לרצח של אנשי כדור הארץ שהגיעו לשם, ואולי לא.

פלאש גורדון במשלחת לכוכב פלוטו כתב הארי האריסון .צייר דאן בארי.

פלאש גורדון וזרקוב וידיד חייזר אנגור מנסים להקים מושבה על הכוכב  המרוחק פלוטו .אך נתקלים בסכנות איומות.

פלאש גורדון בעולם הרובוטים סיפור מאת הארי האריסון ודאן בארי שבו פלאש מתמודד עם עולם שבו השמידו הרובוטים את בני האדם.

פלאש גורדון נגד הפולשים. מאת הארי האריסון ודאן בארי .פלאש ודוקטור זרקוב מתמודדים עם פלישה של גזע חייזרים מתקדם לכדור הארץ

פלאש גורדון נגד מרד היוביראים.המשך הסיפור הקודם .פלאש מתמודד עם גזע החייזרים מהסיפור הקודם על כוכב הלכת פלוטו.

פלאש גורדון בעולם הברבארים.  מאת הארי האריסון ודאן בארי . עיבוד של ספר מדע בדיוני ידוע של הסופר הארי האריסון “עולם המוות ” פלאש גורדון  ואנשי צוותו מתמודדים עם עולם פראי באופן מיוחד שהוא חסין כנגד הטכנולוגיות המתקדמות ביותר..

פלאש גורדון במעמקי כוכב נוגה.סיפור מאת דאן בארי. פלאש גורדון בכוכב נוגה כנגד גזע חייזרי המאיים להשתלט על הכוכב.

פלאש גורדון בכוכב המוות .מאת דאן בארי. המשך הסיפור הקודם .פלאש גורדון ודייל ארדן מתמודדים עם עולם מלאכותי שמטרתו היא להשמידם.

פלאש גורדון פוגש את נוח השני. סיפור חדש יותר שצייר דאן בארי  מ-1980 ובו פלאש וזרקוב מתמודדים עם רובוט שמתכנן לישב את כדור הארץ עם חיות מכוכב אחר.

פלאש גורדון במלחמת המינים בכוכב קורקובו .החלק הראשון בסדרת סיפורים על פלאש  גורדון וידידיו ד”ר זרקוב ודייל ארדגן בכוכב “התאום” של מונגו “קורקובו ” שבו שולטות נשים המשעבדות גברים.

פלאש גורדון נגד המלכה בת האלמוות של קורקובו .  החלק המסיים של הסיפורים על כוכב קורקובו ושל הקריירה בת 400 השנה של האמן דאן בארי כיוצר סיפורי פלאש גורדון.

פלאש גורדון גירסת מגזין להיטון “-עיבוד בפרוזה של סיפור הסרט “פלאש גורדון” מ-1980 בכיכובו של חיים טופול בתפקיד דוקטור זרקוב.

11 תגובות

  1. […] פלאש גורדון נגד הפולשים. מאת הארי האריסון ודאן בארי .פלאש ודוקטור זרקוב מתמודדים עם פלישה של גזע חייזרים מתקדם לכדור הארץ פלאש גורדון נגד מרד היוביראים. מאת הארי האריסון ודאן בארי . המשך הסיפור הקודם .פלאש מתמודד עם גזע החייזרים מהסיפור הקודם על כוכב הלכת פלוטו. פלאש גורדון בעולם הברבארים.  מאת הארי האריסון ודאן בארי . עיבוד של ספר מדע בדיוני ידוע של הסופר הארי האריסון "עולם המוות " פלאש גורדון  ואנשי צוותו מתמודדים עם עולם פראי באופן מיוחד שהוא חסין כנגד הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. […]

  2. יקום תרבות הוא אתר יפה וראוי. הגם שאינו עורך כל סלקציה בחומריו. לצד סקירות ויצירות משובחות מופיע גם סיכומון זה העוסק בפלאש גורדון – לא בדיוק מתחום יצירות המד”ב האיכותיות עליהן גאוות הז’אנר. מעניין מה קלארק, לם, אסימוב, אולדיס, ניבן וותיקים יותר כמו וולס חשבו או היו חושבים על הארי האריסון.
    אבל זה עדיין בסדר. כשסוקרים תחום ראוי גם לסקור גם את פלאש ואם רצה הקורא – יתפלש לו ביצירות. אבל מיקום תרבות אפשר וצריך לצפות לקצת כתיבה ביקורתית.
    והאם מהמחבר המכובד בעל תואר הדוקטור מאוניברסיטה מכובדת מחבר ה …(נו שיהיה סקירה) הזו אפשר לצפות לקצת עברית תקינה תחבירית ולא מ סורבלת? ואני מצטט:
    “לרגל ההרצאה שאותה נותן אלי אשד על שמונים שנה של פלאש גורדון שתינתן בפסטיבל אנימיקס בסינמטק תל אביב” …ושוב “את הסיפור כתב סופר המדע הבדיוני הארי האריסון [זאת אנו כבר יודעים, לא?] וצייר אותו…”

  3. אפרופו טעויות – אנכי מודה שהמשפט הבא “את הסיפור כתב סופר המדע הבדיוני הארי האריסון [זאת אנו כבר יודעים, לא?] וצייר אותו…” אינו שייך לתגובה זו והודבק בלי משים

  4. “יקום תרבות ” הוא גם אתר נוסטלגיה ומביא יצירות נוסטלגיות שאינן מופתיות אבל יש להן ערך נוסטלגי כדוגמאות לסיפורי קומיקס שהיו ואינם.
    לא אין כאן כתיבה ביקורתית שהרי כאן אני רק מציג סיפור ולא מנתח אותו.כתיבה ביקורתית יותר יש במאמר שלי על פלאש גורדון בן שמונים שקישור אליו ניתן .הארי האריסון אגב נחשב בזמנו לסופר מד”ב בולט ביותר. אני מסכים שהסיפור הזה של פלאש גורדון אינו מיצירותיו המשובחות ,אבל יש לו סיפורים בהחלט הרבה יותר טובים.

  5. אחד הדברים המעניינים בסיפור “פלאש גורדון “מול הפולשים שהוא התפרסם במקור ב”דבר לילדים ” בשבועות שלפני מלחמת יום הכיפורים.אני שקראתי אותו בזמן אמיתי והבנתי ממנו לראשונה בחיי מהי פלישה כעבור כמה שבועות כאשר חוויתי ביחד עם שאר מדינת ישראל פלישה אמיתית של צבאות מצרים וסוריה חשבתי לתומי שזה משהו כמו שמתואר בסיפור הקומיקס שלמעלה.
    ילדותי נכון אבל תחושת האימה של התושבים מהאוייב הבלתי ידוע הפולש בצורות שונות המתוארת בסיפור לא הרפתה ממני.

  6. קולקטיב פורום “פלאש גורדון -טרזן -בוקי ” של תפוז תירגם מחדש את הסיפור שלמעלה “פלאש גורדון נגד הפולשים “.
    והפעם בצבעים.
    חבר הקולקטיב מסביר ::”התרגום של “דבר לילדים” היה לא נאמן, כשלא הפכו תמונות בראי, איחדו טקסטים והפכו טקסטים בין דמויות.
    חוץ מעניין שזה שחור לבן לעומת צבעוני, תרגמו קוד חוקים יובראי ל”צופן” וזה אומר שהמתרגם לא הבין מה הוא כותב.

    אין מחילה לזלזול בתרגום קומיקס.”
    מצד שני :
    הגרסה החדשה היא נעימה יותר לעין בגלל שהיא צבעונית אכן. .
    אבל הקורא לא יבין במה מדובר מאחר שאין שום כותר לסיפור ושום הסבר מה זה מאיפה זה ממתי זה. מי הצייר או בכל אופן מי זה דאן בארי ,מי הכותב (הארי האריסון ) כו’ וכו’. את הפרטים האלה הוא יכול למצוא בגרסה בשחור לבן ב”יקום תרבות “.

    הנה הגרסה החדשה והמתוקנת:
    http://www.tapuz.co.il/Communa/CommunaAlbums.asp?Communaid=41627&Albumid=45568

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

19 + שבע =