X-Men Vol 1 14

סנטינל בסרט “האקס מאן -העתיד שהיה “.

חבורת המוטנטים הגיבורים ה x-men  החיים בעולם של בני אדם ששונאים ומפחדים ממוטאנטים ( ויש להודות שבצדק גמור ) הופיעו בעברית גם בשבועון הקומיקס “בוקי” בסוף שנות השישים , ובין השאר גם במאבק בסנטינלים  רובוטים מסוכנים שנבנו על מנת לבצע גנוסייד בגזע המוטאנטים.

בתרגום לעברית משום מה שמם של הגיבורים, אקס-מן, תורגם ל״הבלתי מנוצחים״, ואילו הסנטינלים הושארו בשמם האנגלי ולא תורגמו ל״השומרים״ או “הזקיפים ” ..

בחודש מאי 2014 עולה על המסכים סרט הקולנוע “האקס מאן -העתיד שהיה” שהוא עיבוד של סיפור קלאסי מ-1981  של סופר הקומיקס כריס קלארמונט , על האקס מאן  שבו הם נאבקים בעתיד חלופי של שנת 2013 שבו רובוטים קטלניים “הזקיפים ” שנוצרו  באופן מיוחד כדי לצוד מוטאנטים צדים אותם בכל רחבי ארה”ב. ובהצלחה גדולה.

בסרט שנעשה בשנת 2013 אותו עתיד נורא מתרחש בשנת 2023 .

צפו במקדימון הסרט

לרגל הקרנת הסרט “יקום תרבות ” מביא את הסיפור המקורי  של סטאן לי וג’ק קירבי על הסנטינלים והקרב הראשון שניהלו בחבורת אנשי האקס מאן ,הסיפור שפורסם במקור עוד ב-1965 סיפורו של כריס קלרמונט הוא מעין המשך וגירסה “חלופית ” שלו.

בסיפור זה  הסנטינלים הם רובוטים ענקיים שמדען הומניסט  בשם טראסק יוצר במיוחד ללכוד מוטנטים   ובאופן ספציפי את “הבלתי מנוצחים ” כדי להגן על האנושות מפניהם ,אך הרובוטים מתגלים כאיום גדול ביותר בעצמם לאנושות..”הבלתי מנוצחים”  נשבים ונלקחים למבצר הסודי של הסנטינלים,שם יערך הקרב הסופי.

היה זה הסיפור הזה שבו הושם  לראשונה  דגש על כך שהמוטאנטים נחשבים כאיום לאנושות  הרגילה “ההומו ספיאנס” ונרדפים על ידיה ועל ידי נציגיה .נושא שפותח  והועמק מאז בלי סוף בסדרת הקומיקס.

אחד הקטעים המעניינים בסיפור הוא “איורים ” במאמר  בעיתון שבו נתקלים הגיבורים המציגים את “המוזחים ” כמעין שליטים עתידניים אכזריים  שישעבדו ויתעללו במין האנושי “הרגיל” .המאמר הזה שהוא תעמולה אפקטיבית ביותר כנגד המוטאנטים  מפחיד את האוכלוסייה ומביא למהומות כנגד המוטאנטים.

הקטע   התבסס על מאמר אמיתי  ורציני בהחלט How Nuclear Radiation Can Change Our Raceשהופיע ב1953 בכתב  עת אמריקני  פופולארי   Mechanix Illustrated שבו נתקלו ככל הנראה היוצרים  לי וקירבי   ושתיאר את האיום העתידני שאותו עלולים מוטאנטים להוות על האנושות.

תחילה הנה תיאור קצר של הסנטינלים וההיסטוריה שלהם לקוח מגיליון ספיידר מאן מספר 23 בהוצאת קוחנטקט פוינט מ-1999

וכעת לסיפור  המקורי עצמו הבסיס לעלילת הסרט שלו מחכים מליוני חובבים של האקס מאן בכל העולם בנשימה עצורה.

הבלתי מנוצחים נגד הסנטינלים(הזקיפים)

כתב סטאן לי

צייר ג’ק קירבי

פורסם במקור בגליונות 14 -15 של סדרת ה”אקס מאן ” 1965

בעברית :

חלק  א   בוקי חוברות -112 111

חלק ב’   בוקי חוברות 93-96

בבוקי משום מה החלק הראשון הופיע רק כמה גליונות לאחר החלק השני ואנו מחזירים את הסדר הנכון.

File:Bucky-111.jpg

המשך הסיפור הוא כאן :

החלק השני של “הבלתי מנוצחים נגד הסנטינלים “

ראו גם :

אלי אשד על הבלתי מנוצחים

7 תגובות

  1. ועד שיעלה הסרט המבוסס על סיפור זה על המסכים בחודש הבא .הנה שני טריילרים שלו שכבר יצאו לאינטרנט ולבתי הקולנוע ומציגים משהו מהעלילה המסובכת:
    בשלב זה הם עדיין לא מראים את הרובוטים הקטלניים ,הסנטינלים ,עצמם.אלו רק נרמזים.
    טריילר 1
    http://www.youtube.com/watch?v=pK2zYHWDZKo
    טריילר 2:

  2. יש לי ואני שומר חוברות בוקי ישנות,עד היום מאוד התאכזבתי מסרטי האקס מן שכן הם לא תאמו את מה שקראתי בחוברות עצמם,מקווה שהפעם זה יזכיר ולו במשהוא את העלילות שקראתי בבוקי.

  3. ניראה לי שגם הסרט הנוכחי לא עומד להזכיר יותר מידי את הסיפור שלמעלה שהרעיון הבסיסי מבוסס עליו. יהיה רק זה את הרעיון הבסיסי של הסנטינלים הרובוטים הקטלניים אבל העלילה תהיה מסובכת ומתוחכמת ומפותלת ומפוצלת עד בלי סוף ותכלול מסע בזמן ועולמות חלופיים.
    אני חושש שהסיבוכים האלו רק עומדים להזיק לעלילה הכללית אבל יש קודם לראות את הסרט.

  4. […] הבלתי מנוצחים נגד הסנטינלים(הזקיפים) חלק א.   גליונות -112 111  חלק ב:  גליונות 93-96 המדען טראסק מייצר את הסנטינלים הענקיים בכדי להלחם במוטנטים.האקסמן נשבים ונלקחיםלמבצר הסודי של הסנטינלים,שם יערך הקרב הסופי. […]

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

11 − חמש =