חגית בת-אליעזר, שגרירת יקום תרבות לאירועים, ממליצה

על מחווה לדיוק אלינגטון בפילהרמונית

מחווה לדיוק אלינגטון בפילהרמונית
מחווה לדיוק אלינגטון בפילהרמונית

העונה ה-86 של התזמורת הפילהרמונית, בניהולו של להב שני, שופעת סדרות מגוונות וקונצרטים מיוחדים. אחד מהם הוא מחווה לדיוק אלינגטון, שהתקיים ב-2.5 באודיטוריום בחיפה.

דיוק אלינגטון הוא מוזיקאי אמריקאי פורה בתחום הג’אז – פסנתרן, מלחין, מוביל תזמורות – שהעלה את מוזיקת הג’אז מהמרתפים אל במות הקונצרטים המרכזיות בארצות הברית, כולל ה”קרנגי הול”.

מסתבר שישראל היא מעצמה של מוזיקת ג’אז. התזמורת הפילהרמונית ניגנה בשיתוף עם “האורקסטרה” – תזמורת הג’אז הישראלית, הכוללת 12 נגנים בהרכב של ה”ביג בנד”, שלא רק מנגנים אלא אף מלחינים יצירות ג’אז.

ירון גוטפריד
ירון גוטפריד

על הקונצרט ניצח ירון גוטפריד, פסנתרן ומלחין, כולל בסגנון ג’אז, בנו של דני גוטפריד, מוותיקי אמני הג’אז בישראל, שהקים הרכבים שונים.

בקונצרט בוצעו יצירות נבחרות של דיוק אלינגטון, ובפרט “שחור, חום ובז'”, “שלושה מלכים שחורים”, “עולם חדש מגיע”, “יצור לילה”. על אחת היצירות ירון גוטפריד ניצח תוך כדי נגינת פסנתר. המוזיקה יצרה אווירה רב-תרבותית שמחה, מרקידה. בנוסף, הקהל שמע על סיפור חייו של דיוק אלינגטון, הסברים על היצירות, וכן מידע על רקע כתיבתן, ועל הביצוע שלהן בבמות אמריקאיות יוקרתיות מפיו של יובל שפירא – נגן החצוצרה של הפילהרמונית, חבר לשעבר בתזמורת האורקסטרה.

העונה ה-86 של הפילהרמונית ממשיכה עד סוף יולי 2023 בקונצרטים רבים בשלוש הערים תל-אביב, חיפה וירושלים. במסגרת המיזם “הפילהרמונית עד הבית“, קונצרטים רבים זמינים בערוץ יו טיוב של הפילהרמונית.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

6 + שתים עשרה =