חגית בת-אליעזר, שגרירת יקום תרבות לאירועים, ממליצה

על המופע “חסמתי את האמא הגיישה שלי באינסטגרם”

כרזת המופע ״חסמתי את אמא שלי הגיישה באינסטגרם״
כרזת המופע. מזכה לאורי פנדריך

זהו מופע מקורי מוזיקלי-דינמי, המוצג בגלריה המשקיפה דרך חלונותיה הגדולים לרחוב הרכבת 22 בתל אביב, והופכת לדירתן של מעיינה וים, מעצבת מנדלות וכוכבת פופ, אמא ובת, כאשר הצופים הם האורחים שבאו לחגוג לאם יום הולדת 50. יש קישוטים, בלונים, מוזיקה שמחה, יין, חטיפים, ובמרוצת החגיגה מתגלית מערכת יחסים מתוחה, סבוכה, בין האם לבתה. את השתיים משחקות לוטוס אתרוג (האם), ובר חדד (הבת), שכתבו יחד את המחזה. הסטודיו הוא של ג’ייסון דנינו הולט, האמן והמנהל האמנותי של תיאטרון הבית.

המופע “חסמתי את האמא הגיישה שלי באינסטגרם” ענה לקול קורא למופע תלוי מקום עבור הסטודיו ברחוב הרכבת 22, התקבל לפסטיבל של “תיאטרון הבית”, ומוצג מאז נובמבר 2022. שתי השחקניות יוצרות דמויות אמינות של אמא ובת, בקצב מהיר, בעלילה מתפתחת, רוויית מתח בין השתיים.

לוטוס אתרוג היא יוצרת ושחקנית, בוגרת סטודיו למשחק “ניסן נתיב” ת”א, למדה בלט קלאסי, מחול מודרני, בימוי, ותסריטאות במסגרות שונות. לוטוס אתרוג מופיעה עם האנסמבל ציפורֶלה מאז היווסדו בשנת 2005, ושותפה במיזמים אחרים. היא משחקת במונודרמה “לאן נעלמות הגרביים בכביסה“, עליה המלצתי באתר, ועתה יוצרת עם שחקנית נוספת.

בר חדד היא בוגרת סטודיו למשחק “ניסן נתיב” ת”א, שיחקה בתיאטרון ובקולנוע, חברה בקבוצת ציפורֶלה, למדה פיתוח קול, למדה מחול, רוקדת היפ הופ וסטפס באופן מקצועי.

על אף האווירה הקלילה של מסיבת יום הולדת, ההצגה נוגעת בנושאים כבדים וכאובים בחייה של האם. היא מרגישה את עצמה נבוכה, עד כדי נחותה, נוכח נעוריה של הבת, והצלחתה ככוכבת רשת, שמביאה לה פרנסה רבה. הבת אף משלמת את שכר הדירה במקום האם, שנאלצה לסגור את עסק המנדלות, ומאבדת בכך את יכולתה הכלכלית. הבת, בנוכחותה, תופסת את מרכז הבמה בשלל בגדיה הראוותניים, בדיבור צפוף, בשירה בליווי אפליקציות מחשב. האם לבושה בחליפה לא מחמיאה בצבע מוזר, מלינה על נחיתותה הטכנולוגית, וחוטפת כמה רגעי במה, כשהבת הולכת לטפל בכלב “שיצו” למשמע קולות נביחות. האם מספרת בחופזה על גידול הבת, קשייה כאם חד הורית, תוך כדי דפדוף מהיר באלבומי התמונות. לכשהבת גדלה, ומרגישה בשליטה בעולם הטכנולוגי העכשווי, היא מפגינה יחס קר, עד כדי זלזול, כלפי אמה, שנשארה מאחור. האם חשה מרירות של בדידות, נטישה, אכזבה, עד כדי הזהרה בפנייתה אל הצופים-אורחים, לא לעשות ילדים. וכל זה ביום הולדתה העגול של חצי יובל.

מעינה וים מתוך ההצגה. מזכה עמית אהבן
מעיינה וים מתוך ההצגה. מזכה לעמית אהבן

ישנה דמות שלישית בהצגה – בנג’י, האיש הטכני, שעוזר לבת, ים, בתפעול המחשב. דמותו מתפתחת במהלך ההצגה, ואף מספקת הפתעה. את בנג’י מגלם אורי פנדריך, בוגר ניסן נתיב תל אביב, שחקן ויוצר תיאטרון, שכמנהל הסטודיו ברחוב הרכבת 22 נשאב למופע של לוטוס ובר והעשיר אותו בדמות גברית.

ים מצטלמת מתוך המופע. מזכה עמית אהבן
ים מתוך ההצגה. מזכה לעמית אהבן

ויש עוד מנוע דיור (הומלס) וירטואלי, על הספסל ממול, וגם סניף של ארומה בקרבת מקום, בו מחכה לאם שוקו חם של ילדה קטנה.

ההזדמנות הבאה להתארח בדירתן של מעיינה וים בסטודיו ברכבת 22 היא ב-12.3.2023.

הפוסט הקודםהוירוס הסיני – פרק מהספר סודות קטלניים, קשרים מסוכנים של יגאל צור
הפוסט הבא“אִיאַד אֶל-חַלַאק” של חנה סקרה – השיר השבועי עם אילן ברקוביץ׳
בוגרת האוניברסיטה העברית במתמטיקה ומדעי המחשב, ומוסמכת הטכניון במתמטיקה. עובדת בתעשית המחשבים. למדה בסדנאות לשירה בהנחייתם של דליה רביקוביץ, רבקה מרים, ויעקב בסר. פרסמה ארבעה ספרי שירה: "השקת ספינת צפייה" (2008), "התנסויות" (2012), "בעזרת חברים" (2016), "כח משיכה" (2020). מתרגמת שירים מרוסית ומאנגלית, מפרסמת רשימות ביקורת על ספרי שירה, על סרטים, ועל הצגות תיאטרון. יוזמת ומנחה אירועי שירה.
תחומי הענין הספרותיים שלי מאז ילדותי היו מדע בדיוני ופנטזיה, בתחילת המאה ה-21 גיליתי מחדש את הקומיקס, ובפרט את המנגה והאנימה. קיבלתי תואר ד"ר בפיסיקה מאוניברסיטת תל-אביב, בתחום האסטרופיסיקה. אך מאז שנת 2000 אני עוסק בתחום הסביבה, במסגרת בית הספר לסביבה ולמדעי כדור הארץ באוניברסיטת תל-אביב. כמו כן, עבדתי במרכז הבינתחומי לחיזוי טכנולוגי שליד אוניברסיטת תל-אביב המתמחה בעתידנות.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

שתיים × 2 =