הבמאי ומבקר הקולנוע אבי נשר במאמר נוסף שלו על אמנות הקולנוע מנתח את אחת מיצירות המופת של הקולנוע האמריקני בשנות השבעים, הסרט “נהג מונית” בבימויו של מרטין סקורסזה ובכיכובם של רוברט דה נירו וג’ודי פוסטר.

פוסטר הסרט “נהג מונית”. ויקיפדיה

צפו במקדימון “נהג מונית”

סצינת השיא מ”נהג מונית”

הפוסט הקודםטוהר הנשק: עיון בסיפורת של יהושע בר-יוסף, ס. יזהר, ויורם קניוק על מלחמת תש”ח
הפוסט הבאלילה של בדולח
אבי נשר
אבי נשר הוא במאי-תסריטאי אשר סרטיו הראשונים "הלהקה", אותו ביים כבר בגיל 24, ו"דיזנגוף 99" הפכו לסרטי פולחן ישראליים. ב-1984 כתב וביים את המותחן "זעם ותהילה", שנחשב בעיניי רבים כאחד הסרטים הישראלים הטובים ביותר בכל הזמנים. סרטו "סוף העולם שמאלה" (2004) זכה להצלחה גדולה ונחשב ליריית הפתיחה של תור הזהב בקולנוע הישראלי. באותה שנה הוענק לנשר פרס הוקרה מפסטיבל הקולנוע בירושלים, על הישגיו הקולנועיים ותרומתו הרבה להצלחת הקולנוע הישראלי בעולם. בשנת 2009 הוענק לנשר פרס הוקרה מפסטיבל הקולנוע בחיפה. באותה שנה כתב וביים נשר את "פעם הייתי", שנכתב בהשראת ספרו של אמיר גוטפרוינד "בשבילה גיבורים עפים". הסרט מספר את סיפורו של נער חיפאי אשר בקיץ 68' מוצא עבודה אצל ניצול שואה המתפרנס משדכנות והברחת טובין. בשנת 2016 זכה סרטו החדש של נשר, "החטאים", לבכורה עולמית במסגרת היוקרתית בפסטיבל טורונטו, שם נרכש להפצה עולמית על ידי חברת MGM. "החטאים", שזכה להצלחה גדולה בארץ ובעולם, חתם את "טרילוגיית העבר הנוכח" של הבמאי אחרי "סוף העולם שמאלה" ו"פעם הייתי", ועוסק כמותם בטראומת השואה וההגירה הנמצאת בבסיס הזהות הישראלית. בשנת 2018 נבחר נשר לשמש כמנטור ליוצרי קולנוע צעירים גם על ידי המעבדה הבינלאומית לתסריטאות בירושלים וגם על ידי המעבדה הבינלאומית לתסריטאות של פסטיבל טורונטו. באותה שנה יצא סרטו ה-20 במספר של נשר, "סיפור אחר", אשר היה לסרט הישראלי הנצפה ביותר ב-2018 עם מכירה של למעלה מ-320 אלף כרטיסים. איגוד מבקרי הקולנוע הישראלי העניק לנשר את פרס "במאי השנה" לסרט זה. במהלך 2020-2021, כתב וביים את הסרט "תמונת הנצחון", אחת מההפקות הגדולות והיוקרתיות שנעשו בארץ.

 בימים אלו נשר נמצא בהכנות לצילומי סרט חדש בשם "גן קופים", שיצולם במהלך הקיץ.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

3 × 2 =