קריקטורה של יאיר ענבי על יונתן רטוש . 1981. באדיבות מכון “גנזים”

לציון יום פטירתו של המשורר יונתן רטוש ב-25 במרץ 1981 הנה ראיון של אהוד בן עזר עם המשורר על נושא שעניין מאוד את רטוש – התנ”ך.

יקום תרבות כבר הביא ראיון גדול של בן עזר עם רטוש: אני עברי -שיחה עם יונתן רטוש.

הראיון שאנו מביאים בהמשך פורסם בגליון המגזין פרוזה מספר 83-83 במרץ 1986, שנים לאחר שבוצע הראיון ולאחר פטירת רטוש, אבל יש בו עניין גם היום.

המערכת

ראו גם

אלי אשד – ההשבעה של יונתן רטוש

רטוש. דיוקן מאת זיוה בינדר. באדיבות מכון “גנזים”
הפוסט הקודםהמלצות אנשי יקום תרבות לסוף השבוע 25-26 מרץ 2022: מופע המחול “לכת”
הפוסט הבאאוקראינה ורוסיה – מבט נוסף
נולד בפתח-תקוה בי' בניסן תרצ"ו, 2 באפריל 1936. בן לאחת המשפחות שיסדו את המושבה הראשונה בשנת תרל"ח (1878). סבו, יהודה ראב (בן-עזר), היה ממייסדי המושבה, ודודתו, אסתר ראב, היתה המשוררת הארצישראלית הראשונה. אהוד למד בגימנסיה המקומית 'אחד העם', ולאחר שגורש מבית הספר סיים את לימודיו התיכוניים ב'תיכון חדש' בתל-אביב. שירותו הצבאי עשה בנח"ל והיה מראשוני קיבוץ עין גדי (1955 עד 1958). למד פילוסופיה כללית ועברית, וקבלה, באוניברסיטה העברית בירושלים. כן היה מדריך ומורה ביישובי עולים בנגב ובסביבות ירושלים. מ-1966 מתגורר בתל-אביב. נשוי ואב לבן. ב-1976 וב-1991 זכה בפרס היצירה ע"ש לוי אשכול מטעם ראש-הממשלה. טיפל בעזבונה הספרותי של דודתו, המשוררת אסתר ראב. בפברואר 2005 ייסד עיתון אישי המופץ למנויים "חדשות בן עזר - מכתב עיתי חינם מאת סופר נידח".

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

5 + תשע =