בין 15.5.2020 עד 30.6.2020 קיימה “יקום תרבות” תחרות שירה בנושא “חלון ההזדמנויות בין גלי הקורונה”. נתקבלו מעל ל-200 שירים, הם נרשמו ע”י ד”ר אמנון סטופ, ונמסרו בעילום שם לשיפוטם של המשוררים יואב איתמר, דניאל עוז, וחגית בת-אליעזר. השופטים בחנו עד כמה השירים מצליחים לתפוס רגע בזמן, ובאיזו מידה הם יוצרים “אני” לירי כנגד העולם. שירים אחדים הפעימו את השופטים ונשארו בליבם אחרי הקריאה.

השיר “סיבות טובות” מאת הדרה לוין ארדי הגיע למקום השלישי.

סיבות טובות של הדרה לוין-ארדי
סיבות טובות של הדרה לוין-ארדי

זהו שיר-בפרוזה, זרם-תודעתי המספר לקוראיו, דווקא בשפה קולחת, על חוויה של שבירות, אין-מוצא מחשבתי ורגשי, קושי לקרוא ולכתוב, קושי להתערות בחברה, ובזבוז זמן. השיר איננו מציין את המגפה ישירות, ויכול היה להיכתב גם בלעדיה. הוא גם נקרא כשיר אישי של אשה כותבת, הנתונה בחבלי הכתיבה ושברהּ. ועם זאת יש בו משום ראי לתקופה. הוא חשוף כמו הימים האלו, מבולבל כמותם, ומתמודד כמותם עם הריחוק החברתי.

הפוסט הקודםאכזר מכל המלך – מחזהו הקלאסי של נסים אלוני: המערכה הראשונה
הפוסט הבאאכזר מכל המלך – מחזהו הקלסי של נסים אלוני: המערכה השנייה
הדרה לוין ארדי בהופעה
הדרה לוין ארדי היא מוזיקאית וכותבת, בוגרת אוניברסיטת ניו יורק בהצטיינות בקולנוע וטלויזיה. פרסמה 3 ספרי שירה ופרוזה, 17 אלבומים באנגלית ובעברית, סיפורים, מאמרים, והגיונות ב״הארץ״, ״המקום הכי חם בגיהנום״, ״וויינט״, ״פלייבוי״, ״סלונה״, ו״העוקץ״. להזמנת ספרים, מפגשים, והופעות, יש לכתוב לה בדף הפייסבוק שלה: http://www.facebook.com/hadaramusic 
בוגרת האוניברסיטה העברית במתמטיקה ומדעי המחשב, ומוסמכת הטכניון במתמטיקה. עובדת בתעשית המחשבים. למדה בסדנאות לשירה בהנחייתם של דליה רביקוביץ, רבקה מרים, ויעקב בסר. פרסמה ארבעה ספרי שירה: "השקת ספינת צפייה" (2008), "התנסויות" (2012), "בעזרת חברים" (2016), "כח משיכה" (2020). מתרגמת שירים מרוסית ומאנגלית, מפרסמת רשימות ביקורת על ספרי שירה, על סרטים, ועל הצגות תיאטרון. יוזמת ומנחה אירועי שירה.

2 תגובות

  1. ”הזמן הנכון אינו ידוע”. אוהבת את השיר. שביר וחשוף וזורם. תודה, הדרה וחגית! ותודה ליקום תרבות. היכן השירים שזכו בשני המקומות הראשונים?

  2. שופטים נכבדים,
    נראה ששלשת השירים הזוכים שהתפרסמו, לא עמדו בתנאי התחרות.
    שהיו : ” לחזות ולנבא ולדמיין ולתאר בשירתם את העתיד לבוא לאחר הקורונה את מה שעלול להיות ואת מה שצריך להיות”.
    לדעתי, מן היושר היה להגיד את הדברים האלה.
    ואם לא מצאתם, בין השירים שקבלתם, שירים שעונים לתנאי התחרות, או שעונים, אך אינם ראויים –
    היה עליכם לפתוח את התחרות להזדמנויות חדשות.
    עמדה זאת, לא סותרת כמובן, פרסום שירים אחדים שהפעימו אתכם ונשארו בליבכם אחרי הקריאה. על מנת לשתף את כלל הקוראים בחוויית הקריאה.
    שלכם, בהוקרה, פנחס רון

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

תשע − שש =