הקדמה מאת אלי אשד

דיק שון הוא סוכן חשאי אמריקאי, הפועל בעלילה  הדומה באופן חשוד לעלילה של הספרים ובעיקר הסרטים של הסוכן הבריטי המפורסם ג׳יימס בונד.

בסיפור קומיקס משנות השישים, יוצא הסוכן החשאי דיק שון כנגד אירגון טרור ורצח בינלאומי, המאיים לחבל ביחסי מזרח ומערב. אלה נמצאים בנקודת שפל נמוכה במיוחד, המזכירה את נקודת השפל שבה היא נמצאת היום.

השם “דיק שון” הוא כנראה המצאה ישראלית של מגזין הקומיקס העברי “בוקי“. זהו שם שמן הסתם התבסס על שמו של כוכב סרטי ג’יימס בונד, שון קונרי. במגזין השתמשו בו עבור גיבור סיפורי קומיקס של ג’ימס בונד, שאת שמו החליטו לשנות משום מה ל”דיק שון”.

אולם כאן “דיק שון” הוא שונה. זהו אינו הסוכן הבריטי ג’ימס בונד, אלא סוכן אמריקאי. ייתכן שבמקורו נסוב סיפור זה על אודות דמות של סוכן חשאי בשם הצופן  “המלאך” (אם כי לא סיימון טמפלר “המלאך”). הסוכן האמריקאי “דיק שון”, “המלאך”, טס לברלין כדי להילחם בארגון “סטריק” בראשות הפושע הבינלאומי לדיסלאס פארגו, העוסק בסחיטה וברצח.

Image result for ‫מלחמת המוחות ספר‬‎

במציאות היה סופר ועיתונאי ממוצא הונגרי  בנושאי  ריגול בשם לדיסלאס פארגו. פארגו כתב ספר ידוע מאוד  בתחום זה: “מלחמת המוחות: אנטומיה של ריגול ושל מודיעין” (בתרגום קלמן כצנלסון, הוצאת “מערכות”, 1954, ולאחר מכן במהדורות נוספות בהוצאת מ.מזרחי), מה שמעיד על הפופולריות הגדולה של הספר. יש להניח ששמו הוכנס לסיפור כבדיחה פרטית…

במהלך הסיפור יש הערות אירוניות על ההבדלים בין המרגלים בסרטים ובמציאות. מובן שהסיפור מבוסס לחלוטין על הסוכנים החשאיים מהסרטים.

“דיק שון ברוסיה” הופיע במקור במגזין הקומיקס העברי “בוקי”, גיליונות 87-85.ב-1968

ראו גם:

עוד סיפור קומיקס על מרגל:

“מרוסיה באהבה: הסוכן החשאי ג’ימס בונד ברכבת התופת”: עוד סיפור קומיקס ריגול

המרגלים כאיקונים תרבותיים מימי תחותמס השלישי ועד ג’ימס בונד והלאה

תגובה אחת

  1. […] דיק שון ברוסיה 85-87 סיפור זה ייתכן שבמקורו לא היה כלל על  ג'יימס בונד אלא סיפור על דמות של סוכן חשאי בשם "המלאך " (אם כי לא סיימון טמפלר"המלאך") . הסוכן האמריקני "דיק שון " "המלאך" טס לברלין כדי להילחם בארגון "סטריק" בראשות הפושע פארגו העוסק בסחיטה ורצח. […]

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

5 × שתיים =