יואב איתמר, עורך מדור השירה של “יקום תרבות” ממליץ על:

הספר “בטרם לכתי“, מאת ד”ר פול קלניתי (הוצאת “מטר”, 2016)

מה הייתם עושים אם הייתם מגלים שיש לכם חודשים ספורים לחיות? פול תמיד חלם להיות סופר, והתגלגל להיות נוירוכירורג. על סף סיום ההתמחות התגלה אצלו סרטן ריאות בשלב 4. את חודשיו האחרונים הקדיש לעבודה על ספר זה, שמלמד איך לחיות ואיך למות. ספר זה הוא אחד משורת ספרים שנכתבו על או בידי אנשים הנוטים למות, כמו “ימי שלישי עם מורי” או “ההרצאה האחרונה”. בעיניי, בכל דור צריך שיבוא מישהו ויענה על השאלה הגדולה מכולם, שאלת משמעות החיים, וספר זה עושה זאת בצורה נפלאה.

אמנון סטופ, עורך מדור המדע של “יקום תרבות” ממליץ על:

פסטיבל אייקון של האגודה למדע בדיוני ופנטסיה, 20-18 באוקטובר, ליד סינמטק תל-אביב

הפסטיבל הוותיק כבר בן 20 שנה, ודווקא צעיר יותר ברוחו לאחרונה. לדעתי הייתה תקופה של התמסחרות, שפגעה מבחינתי בחוויה. אבל בשנים האחרונות חזר הפסטיבל לשורשים, במובן הטוב של המילה, שפירושו כאן באופן קצת פרדוקסלי שנעשה שוב צעיר, רענן, וקצת פרטצ׳י – ושוב, לטובה. הרצאות על ידי חובבי מד״ב ופנטסיה ועבור חובבי מד״ב ופנטסיה, וגם לוח זמנים סביר, ולא הפסקות שאורכן כמו אורך ההרצאות כדי לעודד את המבקרים לקנות בדוכנים (פרשנות צינית על אחריותי בלבד). המרצים והמבקרים הם חובבים מתלהבים וחביבים, והביקור הוא חוויה. בשנים האחרונות גם נעשה מקובל שמגיעים בתחפושות, מה שמכונה cosplay, ואפילו היו אירועי קרבות חרבות. יש לציין כי בקרבות משתמשים בחרבות פלסטיק. כלומר, מי שמצפה לראות דם – זה לא יקרה, לך חפש אירוע אחר.

הבעיה היחידה שעדיין יש לי עם אייקון המחודש היא אותה בעיה שהיתה לי כבר לפני כעשור עם שבוע הספר בתל-אביב. האירוע נעשה פופולרי מדי. בשבוע הספר בכיכר רבין, למשל, כבר אי אפשר היה להגיע לדוכנים. אבל באייקון יש פתרון – הנהלת הפסטיבל ממליצה לרכוש כרטיסים מראש, דרך המרשתת, לאירועים שאתם מעונינים בהם. אני אישית לא אוהב את זה, אבל לאחר שגיליתי בשנים קודמות שהכרטיסים אזלו, או שהגעתי עשר דקות לפני תחילת הרצאה והבנתי שהתור לקופות הוא של עשרים  דקות, הבנתי שכנראה באמת אין ברירה.

למעוניינים לתרום – אפשר להצטרף לאגודה, ואפילו להשתתף בבחירות לוועד האגודה, שיערכו במהלך הפסטיבל. דרך אגב, אייקון הוא Icon או Israeli Convention. ה״קון״ הוא קיצור מקובל לפסטיבלי מדע בדיוני, פנטסיה וקומיקס בעולם.

הנה שתי תמונות אקראיות מאייקון 2014:

בתוך אשכול פיס

בשטח בית הספר שבו מתקיים הפסטיבל

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

2 × 3 =