האם רגנרוק מתקרב? בעלילות רשף הוא כבר קרה, אלא שלמרבה המזל לא ידענו, ורשף, הוא Thor, חילץ אותנו מזה.

נציגים של אמונה פגאנית באינטרנט :טוענים חורבן העולם “הראגנארוק ” לפי המיתולוגיה הנורדית שבו יטלו חלק מרכזי האלים אודין ותור והשד סורטור ,יתרחש ב22 בפברואר 2014 יום פירסום סיפור זה.

לרגל התאריך וכדי להגשים את “הנבואה” אנו מפרסמים סיפור קומיקס שעוסק במאבקם של האלים “רשף ” ואביו אודין  ב”ראגנארוק ” שפורסם לראשונה בעברית במגזין “בוקי” בסוף שנות השישים.

ה”ראגנארוק ”   חורבן העולם שאולי שאב את השראתו מנבואות אפוקליפטיות נוצריות שהיגיעו לאיסלאנד הפגאנית בימי הביניים , תואר לראשונה באפוסים איסלאנדיים במאה ה-13 וזכה לפרסום הגדול ביותר בחלק המסיים של סדרת האופרות של ריכרד וגנר “טבעת הניבולנגים” במאה ה-19.

מאז פרסומו הגדול ביותר של “הרגנרוק ” היה בסדרת הקומיקס “תור ” של חברת “מארוול”.

בשבועות האחרונים “יקום תרבות ” פירסם שני סיפורים משנות השישים על גיבור הקומיקס המפורסם “תור ” בתרגום לעברית “רשף “.כעת אנו מביאים תרגום של סיפור שלישי שמסיים את הטרילוגיה. בסיפור זה נאבק “רשף ” ביחד עם אביו מנהיג האלים אודין בפעם הראשונה בקומיקס ( אך כרגיל לא האחרונה …)  באויב הנורא ביותר של האלים בשד סורטור.ובבעל בריתו הענק סקאג . שני אלו אם ינצחו במאבק יביאו לחורבן העולם ל”רגנרוק ” כפי שתואר במיתולוגיה הנורדית בסיפורי ה”אדה ” מהמאה ה-13.

סורטור משמיד האלים באחרית הימים.צייר John Charles Dollman.

בסיפורים המקוריים אגב “סורטור ”  שהוא דמות אותנטית מהמיתולוגיה הנורדית יביס וישמיד את האלים  וישרוף  בסוף הרגנרוק את עולם האלים.

מהשריפה בכל אופן יצמח עולם חדש וטוב יותר.

מומלץ לקוראים לקרוא את הסיפור הזה לאחר שני הסיפורים שקודמים לו כרונולוגית:

“רשף נגד איש המחר ”

ו”רשף נגד הקוסמת והתליין “.

וכעת לסיום הדרמטי של הטרילוגיה המבוסס על הסיפור הדרמטי ביותר של המיתולוגיה הנורדית.:

אחיו המרושע של רשף ,לוקי ,מנצל את העדרו של מנהיג האלים  אודין ומשחרר את הענק סקאג והשד סורטור להרוס את עולם הארץ ב”רגנארוק”  תור ובאלדר יוצאים למלחמה.

הסיפור הופיע לראשונה באנגלית במגזין “Journey Into Mystery #104, באפריל 1964 לפני חמישים שנה בדיוק.

המחברים הם

סטאן לי

והציייר ומחבר שותף ג’ק קירבי

הסיפור הופיע בעברית בגליונות מגזין הקומיקס ” בוקי ” מספרי 119-120 לפני הסיפור על “רשף נגד איש המחר ” שהופיע בגליונות מספרי 121-122,למרות שסיפור זה קודם כרונולוגית בסדר האירועים לסיפור הנוכחי).

קריאה נעימה על “רגנרוק ” ביום ה”רגנרוק ” (  אחד מהם בכל אופן ). .

1

ראו גם:

רשף נגד לוקי נסיך הרשע :עוד סיפור על תור /רשף בעברית

גירסת אנימציה של סיפור זה משנות השישים ( ביחד עם סיפור “הקוסמת והתליין ” שבא לפניו )

“ראגאנרוק ” קץ העולם במיתולוגיה האיסלאנדית

סורטור  משמיד העולם באחרית הימים במיתולוגיה האיסלאנדית

ציפיות ל”ראגאנרוק ” ב-22 בפברואר 2014

את השירים המקוריים מהאדה האיסלאנדית על האלים ומאבקיהם ועל  “רגנארוק ” בתרגום לעברית  יש בספר “שירת הצפון ” בתרגום אריה סתיו .

3 תגובות

  1. בסופו של דבר -ה21 בספטמבר 2014 בא והלך ואין רגנארוק קץ העולם.
    בכל אופן את השירים מקוריים מהמיתולוגיה האיסלאנדית על מאבקי האלים ועל “רגנארוק” קץ העולם אפשר למצוא בספר “שירת הצפון ” בתרגום אריה סתיו.שאפשר למצוא אותו ברשת כאן :
    http://poetrytrans.com/nordim.pdf

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

שבע עשרה − 4 =