בשנת 2010 יצא בהוצאת קשב לשירה ספר שיריה של מאיה בז’רנו “גרגרים”. בעבר ניכר בשירתה געש זרם-תודעתי, שבשיאו התבטא בשירים ארוכים ודחוסים ובמחזורים, ואילו בגרגריה החליטה בז’רנו לנקוט קיצור ומינימליזם תקדימיים. אך את רעבונה של המשוררת עטירת הפרסים לא השביעו 101 הגרגרים, והיא ממשיכה לחבר נוספים. ביכורים מובחרים מונחים לפניכם. –– ד”ע
110.
רוֹקַנְתִּי אֶת נְחִירַי
סוֹף סוֹף הַנְּשִׁימָה דַּרְכָּם
זוֹרֶמֶת חָפְשִׁי
24.11.2010
114
.
קָנִיתִי לִי מַגָּפַיִם –
וּמִי שֶׁיַּחְמִיא לִי עֲבוּרָם,
מֵבִין גָּדוֹל בְּנַעֲלִים.
27.2.2011
מגפי אנטילופ היקרים
124. בולבולים
מֵתָה לַדַּעַת – מַה
מְשַרְקְקִים עָלַי, לְיַד הַשִׁמְשָׁה
צָהֹב פְּלוּמִי מִתַּחַת לִזְנָבָם
31.12.2011
107.
בְּשׂוֹם שֵׂכֶל וּבִמְתִינוּת
הֶעֱלוּ אַנְשֵׁי צ’ילה חַיִּים
מִתּוֹךְ קִבְרָם הַוַּדָּאִי – 33 כּוֹרִים
15.10.2010
קפסולת הפלא
126.
זֶה לֹא כֶּלֶב,
זֶה חֲתוּל
לָמָה עוֹשִׂים לוֹ אֶת זֶה?
14.4.2012
כ”ב ניסן
127.
מַה מַה מַה
צָעַקְתִּי בְּאֵימָה
כְּשְׁצוֹצֶלֶת הִתְעוֹפְפָה לְחַדְרִי
וְנָחָה עַל הַכַּר
בוקר 23.8.2012
121.
אַבְרָהָם הַבּוּכָרִי, סַנְדְּלָרִי הַטּוֹב –
לְאַחַר שְׁאוּלַץ לִנְּדוֹד מִכּוּכוֹ,
מְצָאתִיו, וְנָעָל בְּיָדִי לְתַקְנָהּ
אלול תשע”א 8.9.2011
103.
אל תִּשְׁכְּחִי אוֹתִי, מַאיָה
חבְּרִי לְמַעֲנִי מַשֶּׁהוּ,
בִּקֵּשׁ הַאִינְסְטֶלָטוֹר הַיָּפֶה.
9.10.2010
138.
הַשֶּׁמֶשׁ, שֶׁשּׁוּב שָׁקְעָה
מָחָר – תָקוּם
וַאֲנִי שָׁקַעְתִּי עוֹד קְצָת
21.8.13
על הים עם אליעזר
מאיה בז’רנו היא ילידת קיבוץ אילון, 1949, תושבת תל-אביב ואם לבת. בעלומיה התגוררה עם משפחתה ביפו ובבת-ים. למדה ספרות ופילוסופיה באוניברסיטת בר-אילן, ולאחר מכן התגוררה בירושלים שם לימדה ספרות בתיכונים ולמדה ספרנות באוניברסיטה העברית. כיום עובדת הספריה העירונית של תל-אביב בבית אריאלה. לבז’רנו 17 ספרי שירה, סיפורת וסיפורת-ילדים, בהם גם המבחר “תדרים” (2005), והיא תרגמה 4 ספרים. שיריה תורגמו ללשונות רבות וכן הולחנו והוקלטו בעיבודים מוזיקליים. היא כלת פרס ברנשטיין, פרס ביאליק ופרס היצירה מטעם ראש הממשלה.
ארז שוייצר על הספר “גרגרים” ב”הארץ”.
אלי הירש על “גרגרים” ב”ידיעות”.
“ביקור בית” – ראיון עם עמיחי שלו ב-ynet.
מנחם בן על “עיבוד נתונים 1” ב-nrg.
בז’רנו בלקסיקון הספרות העברית החדשה.
בז’רנו בוויקיפדיה העברית.
נפלא לפגוש את מאיה בשירים קצרים, “קטנים”, לדעתי הביטוי החזק ביותר בשירה נמצא בשירה הקצרה, הכל גלוי, קשה להסתיר. בקריאת השירים חשתי שמאיה נתנה לעצמה דרור וחופש מוחלטים שהובילו אותה למקומות אינטימיים ונפלאים. שיר 103 כבש אותי