האם לעם היהודי יש תכונות מולדות שהופכות אותו לעליון על עמים אחרים בתחומים אינטלקטואליים שונים ?

נראה שגם גדולי האנטישמים מסכימים לכך והכל מביאים את הזכיות של יהודים במספר רב של פרסי נובל כהוכחה מכרעת. אבל אברהם גולדברג לא בטוח בכך.

זוכי פרס נובל  והיעוד האלוהי

מאת אברהם גולדברג.   

האם זו אווירת חג החירות, או אווירת  יום השואה , או סתם רגרסיה אל הרחם הלאומי או שמא זה וריאציה יונגיאנית על תכונות מולדות ומושרשות בגנים של חילונים המביטים אחורה בנוסטלגיה ומנסים ליצור שרשרת זהב היסטורית בינם לבין הורי הוריהם מגדלי פאות וחובשי קפוטות.

אבל לאחרונה במהלך חול  המועד של המצות  שמעתי משלושה אנשים קרובים אלי ,חילונים בהשקפותיהם ובמזונותיהם את ההוכחה האמפירית על “היותנו העם הנבחר” .הוכחה  המבססת את  ייחוד העם היהודי על אדני פרס הנובל.

“כידוע לך ידידי אחוז היהודים בין מקבלי פרסי נובל הוא גבוה יותר באופן ברור ומוחלט מאשר בכל עם אחר.”  זוהי דרך עקיפה לומר לך באווירת חג האנטי חמץ בואכה חגיגות המימונה שהיהודים אכן קבלו על עצמם שליחות להיות אור לגויים ,והנה כיום לאחר אלפי שנים מתקיימות ההוכחות האמפיריות להפצת  האור : הזכייה המסיבית בפרסי נובל על ידי יהודים!.

מטענה זו עולה במובלע המסקנה בדבר הקולקטיב הישראלי ” אנו אוכלי השווארמה בפיתה ,כובשי הגדה המערבית ,אוהדי בית”ר ירושלים ,לוחמי השייטת וניצולי הפלקל  מחזיקים כולנו יחדיו ב 188 פרסי נובל וביום העצמאות המתקרב נדליק משואה לכבוד עצמנו.   

אין בדעתי לחלוק על נכונות העובדות על פיהן יחידי סגולה העפילו אל צמרת המדע העולמי , אלא לשלול את המשמעויות הניתנות לכך.למשל לערער על המסקנה המטאפיזית על פיה מספר זוכי פרס הנובל מאפשר לייחס עליונות אינטלקטואלית כלל  יהודית שראשיתה בהר סיני או בברית בין הבתרים.

על פי הידוע מחזיקים יהודים ,יהודים למחצה או בני אדם שמוגדרים כבעלי זיקה יהודית,  ב 188 פרסי נובל. רק עשרה מהם ישראלים ושלושה מהם הם פוליטיקאים פרס רבין ובגין.הגדרת  היהודי לצורך קביעת זהות מחזיקי הפרס כאמור היא מעורפלת ונזילה ,באשר לא ידוע על פי איזה קריטריון נחשב זוכה ליהודי, והיא נעשית בעיקר על ידי ארגונים יהודיים מטעם עצמם . שיטוט באתרים המדעיים הכלליים אינו מאזכר את דתם של זוכי פרס הנובל לדורותיהם.

 חלוקת הפרס לזוכים היא אישית ושיוכו הקיבוצי של הזוכה  הוא על פי אזרחותו ולא על פי דתו. אין זוכים קתולים פרוטסטנטים או בודהיסטים.

סטטיסטיקה :

באיי פארו שמספר תושביהם 49,000 בלבד יש מחזיק בפרס נובל.

גם בברזיל בת כ 200 מליון תושבים יש מחזיק בפרס נובל 1 בלבד .

סנטה לוצ’יה היא בעלת אוכלוסיה של 160,000 תושבים אבל הוציאה מתוכה שני מחזיקי  פרסים.

338 אנשים אזרחי ארצות הברית זכו בפרסי נובל.

החלק הארי מכלל היהודים שזכו בפרסי נובל היו אזרחי ארצות הברית .

 נכון יותר יהיה לטעון כי בארצות הברית של אמריקה בה התקיימו  במאה  השנים האחרונות  התנאים האופטימאליים, החופש האקדמי ,ועידוד מלא לחוקרים וחירות דתית.

בתקופה זו זכו למעלה ממאה אמריקאים ממוצא יהודי  בפרס נובל. הסרת המרכיב האמריקאי מזהותם של למעלה ממאה זוכים אמריקאים שדתם יהודית וסיווגם רק כיהודים בלבד הינה מניפולטיבית ומתבדלת.

ולטענה האינדוקטיבית על פיה אפשר ללמוד ממקרה פרטי על הכללי,במפורש אין לראות בעובדה שכה רבים מבין היהודים זכו בפרס נובל ,תכונה מולדת מורשת או מועברת בין כל  נימול.

 הטיית ממצאים  בתחומי “מדעי” החברה וייחוס  תכונות תורשתיות[ביולוגיות] או תכונות לאומיות או דתיות על סמך ההיסק האינדוקטיבי הינם כשל לוגי .זכייתו של מארק ספיץ אמריקאי ממוצא יהודי  ב11   מדליות  אולימפיות,היא עובדה אך אינה יכולה להביא לידי הכללה כלשהי  באשר ליכולות השחייה של מי מבני דתו.

מסוכן להיתפס ולהתלות בהישגים של פרטים בתוך קהילה  ולשייך אותם לכלל הציבור. לראות בהצלחת יהודים במדעים הוכחה ליעוד שמימי עתיק יומין, מופרכת ומתאימה לחוגים חשוכים וצרי מבט.יהיה זה גם נכון להניח כי הרוב  המוחלט של המדענים שגדולתם מיוחסת להשתייכותם לדת היהודית, השילו מעליהם את סממני הדת לחלוטין ובתחום עיסוקם הם אנשים חילונים לחלוטין.תנאים חברתיים  שונים מאפשרים בתקופות שונות לקבוצות עילית שונות להצטיין ולבלוט מעל הכלל,בבחינת היותם היוצאים מן הכלל.ישאף כל פרט בחברה  לשלמות לחינוך ולהישגיו האינדיווידואליים  ולא ייתלה בקשר הדתי  ובהתבדלות לאומית לצורך התהדרות בנוצות לא לו.

 

 

 

 

 

 

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

שמונה עשרה − אחד =