ארז בר, פרופ’ גבריאל מוקד, אלי אשד וא. ב דן באירוע המוקדש לאחד הז’אנרים הספרותיים והקולנועיים המושמצים ביותר

שישי בפברואר, יום ד’  לבונטין 7 תל אביב, בשעה: 20:00

במשך שנים רבות עסקו המערבונים – הספרים והסרטים שעסקו ביישובי המערב הפרוע, השטח המערבי של ארה”ב – במאבקים בין בוקרים ואינדיאנים ובין בוקרים בפושעים. תוצאת תמונה עבור יונה בודדה

למערבונים הייתה השפעה עצומה לא רק במולדת ארה”ב אלא גם בארצות כמו איטליה, גרמניה, בריטניה ואפילו יפן. בז’אנר נוצרו קלאסיקות רבות בספרות כמו “וינטו” של קרל מאי “דסטרי חוזר” של מקס בראנד, “הדספרדו” ו”יונה בודדה”. בקולנוע מ”בצהרי היום” ו”שיין”, דרך “הטוב הרע והמכוער” “הבלתי נסלח” והסרט העכשווי, “האחים סיסטרס”.

תוצאת תמונה עבור האחים סיסטרס פטריק תוצאת תמונה עבור האחים סיסטרז פוסטר

בטלוויזיה סדרות כמו “עשן האקדחים”, “בוננזה”, וה”האיש מווירג’יניה”, המערב “דדדוד”. ובקומיקס סדרות כמו “טקס”, “ג’והנה הקס” ו”תולדות המערב הפרוע”.

תוצאת תמונה עבור הטוב הרע והמכוער ספר

במשך השנים נוצרו ז’אנרים ששילבו את נושאי המערבון עם ז’אנרים אחרים כמו ריגול בסדרות כמו “פרוע פרוע המערב “מדע בדיוני “עולם המערב” ואימה.

כיום המערבונים ירדו מעט מתשומת הלב של הציבור הרחב. אבל באירוע של מגזין הרשת “יקום תרבות” ינסו המשתתפים לשוב אליהם אל גיבוריהם ואל נושאיהם המרכזיים, בהרצאות קצרות, מוזיקה ובקטעי סרטים.

תוצאת תמונה עבור אלי אשד

אלי אשד, עורך “יקום תרבות” וחוקר ספרות פופולרית, ידבר על המערבונים מראשיתם, כיצד הפך ז’אנר שדיבר פעם רק למיעוט קטן בארה”ב לז’אנר החשוב ביותר במשך שנים רבות בקולנוע ובטלוויזיה בארה”ב, למיתוס כלל עולמי שדיבר לעמים שונים ברחבי העולם מאירופה ועד רוסיה ויפן.

תוצאת תמונה עבור גבריאל מוקד

פרופסור גבריאל מוקד, עורך וחוקר ספרות, ידבר על מסורת האבירות של ימי הביניים אצל אקדוחני המערב הפרוע כמיתוס של המערבונים וישווה זאת עם סרטי הסמוראים ביפן.

ארז בר, בעל תואר ראשון במדעי המדינה ותקשורת וסטודנט לתואר שני בתרבות הקולנוע באוניברסיטת חיפה, ידבר על סרטי המערבונים, על קשרי הגומלין ביניהם ובין האלימות הקולנועית, והאספקטים החברתיים והפסיכולוגיים שקיימים בז’אנר, והמשפיעים על ז’אנרים וסרטים עד עצם היום הזה.

בין ההרצאות יוקרנו קטעים ממערבונים מפורסמים והמוזיקאי א.ב. דן ישמיע קטעי מוזיקה מסרטי וסדרות טלוויזיה ידועות על המערב הפרוע.

האירוע ייתקיים בלבונטין 7 בתל אביב,  בשישי בפברואר יום רביעי בשעה 20:00

מחיר כניסה 50 ₪ לינק להזמנת כרטיסים. או בטלפון: 03-5605084

תוצאת תמונה עבור בצהרי היום

2 תגובות

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

5 × 3 =