ב-22 במרץ 2018 במסגרת מרתון ספרות בילוש והמתח “בלש בעיר” שארגנו ניר רצ’קובסקי ועמנואל פינטו, העניק מגזין “יקום תרבות” את פרס דוד תדהר השני לספרות בילוש, מסתורין ומתח עברית מעולה לסופר שמעון אדף.

באירוע הציג העורך הראשי של “יקום תרבות אלי אשד את שמעון אדף לקהל במקום, סיפר על יצירתו הבלשית, ולבסוף העניק לו את פרס דוד תדהר והמחאה בסך 4000 שקל.

את נימוקי הזכייה של שמעון אדף בפרס היוקרתי תמצאו כאן.

צפו בדבריו של אלי אשד כאן

על דברים אלו הגיב שמעון אדף בהרצאה משלו, שבה הסביר את תפיסתו המיוחדת לגבי הסיפור הבלשי. תוכלו לקרוא אותה כאן.

צפו בנאום הקבלה של שמעון אדף כאן.

הבמאי עמנואל פינטו, ממארגני אירוע “בלש בעיר”, הקריא כמה קטעים מעניינים במיוחד מספרי הבלשים של אדף, העוסקים גם הם בבלש בעבודתו ובהבדל בין מציאות לדמיון.

ראו ושמעו עוד:

שמעון אדף מבלש למטא בלש ועד אנטי בלש

דבריו של אלי אשד באירוע

צפו בהקראה מהספר “קובלנה של בלש” כאן.

ובהקראה נוספת כאן.

בהמשך האירוע התקיים במופע מוזיקלי של הזמרת טליה אליאב והגיטריסט שי לוינשטיין, אשר שרו משירי דליה שושן, דמות זמרת שנרצחת באכזריות בספר הראשון בטרילוגייה של אדף, “קילומטר ויומיים לפני השקיעה”, ששם הבלש של שמעון אדף, אליש בן-זקן, חוקר מוזיקה פופולארית עברית, חוקר אף את תעלומת הירצחה.

צפו והאזינו בשירים

כאן

וכאן

וכאן.

צפו בנאום הקבלה של שמעון אדף כאן.

לסיום התקיים שיח בין המולית של הוצאת “בית אוצר” רקפת ידידיה (שמוציאה לאור את סיפורי הבלש דוד תדהר כספרים אלקטרוניים) עם שמעון אדף על מעמד הספרות הבלשית היום (תוכלו לצפות בו כאן).

ראו גם:

הודעה על זכייתו של שמעון אדף בפרס דוד תדהר

טקס חלוקת פרס תדהר – הקולות והצבעים

האירוע המוסרט במלואו

תגובה אחת

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

19 + 20 =