העיתונאי עימנואל רוזן הואשם בסוגים שונים של הטרדות מיניות כביכול ופוטר מעבודתו.

אין לי מושג מה נכון ומה לא בהאשמות כנגדו  ולמען האמת גם אין לי עניין רב. רבות וטובות כבר כתבו בנושאי ההטרדות שמיוחסות  לכאורה לרוזן כלפי נשים שהיו או שלא היו תחת מרותו ושעליהן  הייתה או שלא הייתה לו אפשרות לכפות את רצונו  ואין לי מה להוסיף על כך. בכל מקרה איני מכיר איש מהמעורבים מעבר לכך שראיתי את עימנואל רוזן בטלוויזיה ותמיד חשבתי שהוא שדרן טוב ואינטליגנטי.

אבל יש נקודה אחת בהאשמות שהושמעו כנגד רוזן שלדעתי דורשת ליבון שכן היא מראה על איזו שהיא דעה קדומה שקיימת בחברה שלנו ,דיעה קדומה שגם לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות חייבת להימחק ובהחלט בה רוזן הוא לדעתי חף מכל פשע.

בואו נקרא את אחת העדויות כנגד רוזן של אשת תקשורת  כפי שהיא מופיעה בכתבה על הפרשה ב”הארץ “::

ב’, אשת תקשורת, הכירה את רוזן בצעירותה, מעט אחרי התקופה שמתארת א’. “הייתי בת 21, היתה לי עבודה ראשונה אחרי הצבא באחד מכלי התקשורת……

ב’ ניהלה עמו קשר מסויג, שכלל גם התגפפויות, ומסבירה: “את יודעת שהוא מבוגר, ואת יודעת שזה מוזר, אבל זו כזו הרעפה של חיבה על בחורה שעוד גרה עם ההורים ומגלה רק עכשיו את שוק העבודה והמיניות, אז את לא יודעת בכלל איך לעכל את זה. וזה עוד עמנואל שכולם מכירים אותו. הכול נעשה ברגשות מעורבים: מצד אחד ידעתי שהוא מבוגר והוא לא היה מישהו שהייתי מתעניינת בו באופן טבעי, פחדתי גם ממה יגידו מסביבי, אבל המחמאות היו כל כך רבות והיה לי קשה לסרב. לא הבנתי את זה שנים.”

דהיינו אחת הסיבות המרכזיות לכך שהיא הרגישה מוטרדת הייתה בגלל שהוא היה מבוגר ממנה בכמה שנים טובות וחששה מדעת החברה בנושא.אז  הוא  מבוגר ממנה בעשרים או שלושים או ארבעים שנה.  למה זה היה צריך להפריע לה ? אולי כי זה הפריע לחברה שלה שהיא מנהלת קשר עם אדם מבוגר ? כי יש סטריאוטיפ שלילי כנגד צעירים שמנהלים קשרים רומנטיים עם “מבוגרים ” ואף רחמנא לצלן עם “זקנים “?

דברי הבל דומים ביצבצו מעדויות אחרות ,ויותר והן מראות לא פחות על החברה שלנו משהן מראות על עמנואל רוזן שמתחיל עם נשים צעירות.

מה משתמע כאן ? יש בחברה הישראלית סוג של אפליה שנקרא “גילאיות ” . שקובע שאנשים צריכים לקיים קשרים רק עם בני הגילאים שלהם ולהיזהר מאוד מכל מגע אם אנשים מבוגרים יותר.אלא אם כן כמובן למבוגרים הרבה יותר יש הרבה כסף הרבה מאוד כסף ואז אין עם זה שום בעיה.כמובן לאיש אין שום בעיה עם נשים צעירות שמתחתנות עם זקנים מבוגרים שיכולים להיות הסבאים שלהם . זהו קשר שנראה ששני הצדדים יכולים להרוויח ממנו ולא נפרט.

אז נכון יש סטריאוטיפ על כך שלא צריך להיות קשר בין צעירות יפות וזקנים מכוערים .רק לאחרונה קראתי ספר על מערכת היחסים בין המלך הנרי השמיני  השמן והמכוער  הישיש  ( בן 44  רחמנא לצלן ! ) ואישתו הצעירה והיפה והמקסימה שנאלצת לבגוד בו ( בת 15 כמדומני ).  הסופרת מחרפת ומגדפת את הזקן המכוער הנרי על שהעז להעלות בכלל על דעתו שנערה צעירה ויפה בכלל יכולה להעלות על דעתה להתעניין בו.

האומנם ?

 היום כמובן לא צריכה להיות שום בעיה של קשר בין בני גילאים שונים  במיוחד לא היום כאשר הודות להתפתחויות הטכנולוגיה אנשים יכולים להישאר בריאים ופעילים ויפים  בגילאים מבוגרים מאוד עד גילאי שמונים ותשעים ולמעלה מכך וזה עוד ילך ויתחזק בעתיד.הטרנס הומניסטים נזכיר טוענים שבעתיד אנשים יוכלו לחיות לגילאי מאה חמישים ומאתיים ועדיין יהיו צעירים בריאים ופעילים.

כך שדעתי היא זאת :אני לא רואה שום סיבה מדוע שמבוגרים  ומבוגרות בני ובנות  חמישים ושישים ושבעים לא יחזרו אחרי בני ובנות  עשרים ושלושים,ולדעתי אנחנו רק נראה יותר ויותר מזה בעתיד. אני בהחלט לא רואה שום סיבה מדוע שצעירים בני עשרים שלושים לא יחזרו אחרי בנות שישים ושבעים,וגם מזה נראה בעתיד.ולהאשים את עמנואל רוזן בפשע  משום  שהוא אדם בגיל העמידה העז ברוב חוצפתו לחזר  אחרי נערות צעירות בגילאי העשרים  נראית לי כדעה קדומה וכגילאיות שיש למחוק אותה מהחברה והתרבות  ולזרוק אותה לתמיד לפח האשפה לצד סוגי  אפליה אחרים  בגלל צבע ,ומין והעדפה מינית.

  

27 תגובות

  1. אין בעיה שבת 20 תצא עם בן 50 ולהפך, אם הם נפגשים בים, נניח ויוצרים קשר…
    אבל פה מדובר על היררכיה מעמדית שעפי רוב קשורה לגיל, כשצעירים בני 20 מגיעים למקום עבודה ומחוזרים ע”י בוסים קשישים וחומדים – זה הופך את המצב לרגיש ובעל ניחוח של ניצול. גם אם הצעירים משתפי פעולה זה עדיין לא עושה את זה לבסדר.

    אגב, אחן בעיה שצעיר בן 20 יהיה עם מבוגרת בת 40 רק בשביל תמיכה כלכלית, אין בעיה בהתקשרויות תועלתיות, רק שזה צריך להיות על מצע הדדי ופתוח, ולא מתוך פחד לאבד את מקום העבודה (ואז חייבים לחייך ולהמתין בשקט עד שתגיע מישהי צעירה וחדשה כדי שיעזבו אותך במנוחה)

  2. יש חוקים ברורים ( על כך שבוסים לא יכולים לנצל את סמכותם למטרות מיניות כל זמן שיש להם מרות.כמו שמרצים שיכולים לקבוע ציון לא יכולים לקיים קשר עם סטודנטיות וכו’.
    עד כמה שאני הבנתי מההאשמות שהושמעו נגד השדרן בחלק מהמקרים הם חלו על מקרים שהוא לא היה הבוס הישיר אלא רק קולגה בכיר או סתם קולגה ,כך שהחוקים האלו לא חלו עליו.לפחות בחלק מהמקרים.
    לידיעתך חלק גדול מהקשרים הרומנטיים והמיניים עלי אדמות נוצרים במקום העבודה כי זה המקום שבו רוב בני האדם נמצאים רוב זמנם.אז זאת עבירה על החוק לקיים קשרים עם הבוס ,אבל עד כמה שידוע לי זה עדיין לא עבירה על החוק לקיים קשרים עם קוליגות ללא קשר לגילם.

  3. רוב הקשרים נוצרים בסביבת עבודה – הגיוני, מקום מפגש.
    הגיוני גם שרוב הקשרים הם מבוססי-תועלת. וזה בסדר.

    במקרה שפה יש שני פרמטרים שקשה להתעלם מהם:
    1. הקולגה אמנם אינו בוס ישיר אך הוא קולגה מוערכת, “כוכב” תקשורת עם אפיל סלב (במיוחד עבור צעירים שבאים למקום עבודה שכזה ורואים במעמד שלו קבוצת התייחסות לשאוף אליה), לכן גם אם לא ישיר וגם אם חלים חוקים מפורשים – האיש מגלם סמכות וכוח.
    2. הצעירות זה עתה הגיעו למקום עבודה וזכו למטר תשומת לב. זו לא סביבת עבודה שגרתית. בנאדם שנוחת במקום ומנסה להבין מי נגד מי – נמצא במצב חלש.

    על פי חוק הסוואנה, החלש דינו אחד, אבל כבני תרבות השאיפה היא להגן עליו.

    אבל הי, תמיד אפשר לפטור את התגובה שלי כהיסטרית מבוגרת עם שפם ;>

  4. לפי מה שאתה אומר אז יש קולגות במקום העבודה שיש לחוקק חוקים נגד יכולתם לקיים קשרים עם קולגות .
    אז מתחילים עם כוכבים סלבים כמו רוזן שיהיה ברור לכולם שלאלה אסור לנסות לקיים קשרים עם קולגות.
    הצרה היא שמרגע שמתחילים וגם עם סטארים כמו רוזן זה לא יגמר בהם.ימצאו סוגים אחרים של קולגות שגם עלהם ייאסר להתחיל עם הבחורה שעובדת עימם במשרד וגם הם יאסרו על כך האמן לי : למשל החנונים שמאנפפים כל הזמן כשהם מנסים לדבר עם בחורה.
    למשל הממושקפים האוטיסטים שנראים כאילו הם לא יודעים להתחיל עם בחורה וגורמים לה הרגשה רעה בכל פעם שהם פותחים את הפה.
    גם תורם יגיע.בסופו של דבר יאסר בכלל לקיים קשרים במקומות העבודה.לקולגות מכל סוג

  5. עכשיו המשטרה מאיימת גם היא לפתוח בחקירה נגד עמנואל רוזן.למרות שעד כה לא הוגשה נגדו תלונה ואיש לא האשים אותו בניסיון לאונס ממש.
    נשאלת השאלה שמן הראוי שעורך הדין של רוזן יבדוק אותה :האם רוזן שידוע כשדרן אמיץ באופן יחסי הכין פעם כתבות שעיצבנו אנשים מסויימים במשטרה ועכשיו זאת דרכם לנקום ?
    שווה לבדוק.

  6. פער גילים גדול הוא עוד אלמנט של אי-שוויון,
    כאשר המבוגר יותר (באופן משמעותי) מגלם סמכות, כוח, ויכול להטיל מורא על הצעיר/ה…

  7. אינני בטוח שמר רוזן לא הגדיש את הסאה בחיזוריו אחרי נשים תוך שימוש, גם אם עקיף, בעמדת הכוח שלו,
    וגם אם לא מדובר בעבירות פליליות (זה יתברר).
    בכל מקרה ישנה צדקנות לא מבוטלת בטענות נשים שמצד אחד נמשכות לגברים בעמדות הכוח ומצד שני
    מגנות את ההטרדות.

  8. הקשר הוא בדברי העדה שהובאו למעלה שטענה שזה נראה לה “מוזר” שאדם מבוגר מקיים עימה קשר. מדבריה נראה שזה אולי לא היה נראה לה מטריד אם הוא היה רק צעיר יותר.
    המשוואה שלי היא: מותר למבוגרים בני חמישים -שישים וגם שבעים להימשך לצעירות בנות עשרים ולחזר אחריהן ולא צריך לראות בזה דבר מוזר גם אם החברה אינה רואה זאת בעין יפה. לעיתים מעורבים כאן כוח וסמכות .אבל לפעמים לא.
    אגב רק כדי לציין עד כמה הדברים האלו הם תוצר של החברה: לפני מאה ומאתיים שנה החברה דווקא ראתה בעין יפה אנשים מבוגרים המתחתנים עם נשים צעירות.אבל כמובן שישנן גישות מתנגדות בנושא זה.
    ישנם גם מקרים הפוכים ,זכור לי מקרה של בחור צעיר בנו של השדרן אהוד יערי שהתאהב בשדרנית ידועה ומבוגרת ממנו וחיזר אחריה באופן אובססיבי.וכמובן ישנה גם אובססיסבית אצל נשים שמחזרות אחרי גברים ( כן כן ישנם גם מקרים כאלו “והסרט “חיזור גורלי ” מתאר תופעה שיש לה דוגמאות במציאות ) .
    כלומר לעניין של האובססיביות אין שום קשר לגיל וזאת התלונה והבעיה האמיתית כאן. אלא שאחת או יותר מהמתלוננות נגד השדרן בילבלו לגמרי בין בעיה אמיתית של אובססיביות ובין דעה קדומה ופרימיטיבית שיש להן לגבי גיל וזה לדעתי החליש את הקייס שלהן.

  9. איש עם ניסיון וידע יכול להשתמש בהם כדי לנצל אנשים עם פחות ידע וניסיון. כשיש ביניהם גם יחסי מרות כלשהן, לאשה יש מה להפסיד. לא כל אשה היא חזקה. כשהייתי צעירה יותר הייתי חלשה יותר. כל כך שמחה שלא ניצלו אותי למרות חולשתי. (ובסדר, הבנתי שאתה האשמאי הזקן שלא מנצל לרעה אלא לטובה. ברור)

  10. אישית אני דווקא מעדיף מבוגרות.אבל אני מניח שיש מספר לא קטן של גברים שהעדפה שלהן היא לנשים צעירות מהן.כנ”ל לגבי נשים ,סקרים הראו שחלק לא קטן מהן מעדיפות גברים צעירים יותר.
    את כותבת : “ובסדר, הבנתי שאתה האשמאי הזקן שלא מנצל לרעה אלא לטובה. ברור”.
    השיטה שלך היא להציג אותי כמי שהוא סוטה בגלל שאני חושב שצריך לאפשר קשרים בין בני גילאים שונים מאוד ( אך בהחלט לא בין בוגרים ואלו שמתחת לגיל 18 ,וכדאי לציין שאני מסכים עם לשון החוק שאוסר על קיום יחסים בין קטינים שהם מתחת לגיל 17 בינם לבין עצמם ,שיחכו ).
    גבירתי אנחנו מכירים כאן את הסגנון הזה,זה סגנון פרימיטיבי של נעלבים ,של מי שתמיד מרגישים/ות את עצמם/ן כעשוקים/ות וכנרדפים/ות.ולכן הם/ן יוצאים/ות בהשמצות כנגד מי שמעז לטעון דברים שונים מהם/ן .זהו הסגנון של דיקטטורת מחשבה. עצתי: נסי לשמור את הרגשות תחת שליטה ולהביא עובדות בלבד. האמיני לי זה הרבה יותר אפקטיבי.

  11. לא אמחוק הודעות נוספות מסוג זאת שלמעלה כל זמן שאין בהם ניבולי פה גזעניים מגדריים ועדתיים בנוסח :”פערנק ” “אשכנזי” ” כוסית ” וכו’ וכו’. אני סובלני,ואין לי בעיה שיהיו גם התקפות אישיות כל זמן שאינן לשון הרע כמוגדר בחוק. אבל הציבור מתבקש בכל זאת לזכור שטיעונים אפקטיביים הם אלו שמגובים בעובדות ובמספרים.

  12. כאשר יש פער גילים גדול (נגיד עשר שנים ומעלה), ובייחוד כאשר אחד הצדדים צעיר מאוד (כגון 20, 21) , זה בהחלט משהו בולט שראוי לציון, קודם כול ניטרלי ועובדתי – אחר כך מי שרוצה לייחס לזה משמעות שלילית או חיובית, יעשה את זה לפי ההקשר. ההקשר הנוכחי, כפי שהסבירו למעלה, הוא הקשר של ניצול מצד המבוגר החזק את הצעירות התמימות והחלשות.

  13. זה ג’ונגל כוחני, העולם המזוין הזה: גברים יותר מכווני כוח חברתי- ציבורי- כלכלי, נשים – כוח מיני.
    יש שינויים, אבל זה לא השתנה באופן מהותי, לצערי. לכן הנשים הצעירות לא בדיוק תמימות,
    הג’ונגל הזה קיים כבר בגני ילדים. צר לי.

  14. וכמובן ש”פמיניזם” פירושו החופש של נשים להיות כוחניות ומנצלות כמו גברים. להצליח כלכלית,
    ולזיין צעירים. זה העולם, וולבק תאר זאת יפה, ורק בישראל השמרנית עוד לא התעדכנו.

  15. כל עורך דין טוב ,כזה שמודע היטב לנעשה בעולם ולפסקי הדין בעולם בנושא “הגילאיות ” ההפלייה והעויינות כלפי מבוגרים וזקנים , יוכל לקרוע לגזרים על נקלה בבית המשפט עדויות כמו זאת שהובאה למעלה ,כמראות על לא יותר מסלידה ורתיעה לא רציונלית מאנשים מבוגרים של נציגה של “חברת הצעירים” שמתקשה להבין את המבוגרים יותר ולראות בהם כאנושיים כמוה.

  16. במקרה הזה – אפליה ועוינות מצד מי? מצד אותה צעירה בת עשרים?
    כאילו, נגיד, אם מישהי מקיימת יחסים עם בן-גילה, היא מפלה ועוינת את המבוגרים, את עמנואל רוזן?

    צר לי לומר, אבל הטיעונים שלך ושל מפוכח מעוררים סלידה ורתיעה.
    עד שלא יתנהגו כך לבתך כנראה לא תהיה מסוגל להבין

  17. אז זה טיעון המחץ ?
    אין לי בת. אבל אם הייתה לי לא הייתה לי בעיה שהיא תקיים קשר גם עם אדם מבוגר בן שישים אם זה מה שהיא הייתה חושבת שזה נכון לה. כל זמן שזה מרצונה החופשי כמובן . אני הייתי יוצא מנקודת ההנחה שהיא מספיק אינטליגנטית לדעת מה ומי טוב לה.
    כן היה מפריע לי שבתי הייתה כותבת משהו כזה “את יודעת שהוא….( מלאי את החסר : יהודי ,,מזרח תיכוני ,אתיופי ,מבוגר ) , ואת יודעת שזה מוזר,…”

  18. לדעתי זה כלל אינו העניין – צעירות מקיימות קשרים רומנטיים עם גברים המבוגרים מהן ב-20 ומעלה שנה, ואף לא פעם ולא פעמיים נישאות להם, לא מהיום ולא מאתמול. סבי ז”ל למשל היה מבוגר מסבתי ב-20 שנה.

    המקרה של רוזן הוא לדעתי מקרה קלאסי של אינטריגות פנים אירגוניות, הרוכבות על גב של המפלצת חסרת הפרופורציות הנקראת “פמיניזם”, ואשר תפחה למימדים מפחידים בעלי מאפיינים פאשיסטיים, כך שכיום טוב יעשה כל גבר המנהל קשר רומנטי עם אשה, אם יחתים אותה מראש על הסכם בו היא מאשרת שלא הטריד/אנס אותה

    למרבה הצער, כיום במדינת ישראל ניתן בידן של נשים כלי מסוכן יותר מנשק חם, בו הן יכולות לעשות שימוש כל אימת שתחשוק נפשן – אם זה נגד השכן שהרעיש, הבחור מהמשרד שדחה את החיזורים, או סתם איזה מסכן אחר שבו הן חפצות לנקום, גם עשרים שנה מאוחר יותר, בביחנת “נעים להיזכר”. הזוי? בהחלט, אך גם חלק מהמציאות הישראלית.

    חבל שאותן נשים אינן מבינות כי התנהלות כזו אינה מוסיפה להן לא כבוד, לא ייקר, לא עוצמה, ולא מביאה לכך שיעריכו אותן יותר – נהפוך הוא.

  19. מר אשד – נראה לי שאתה לוקח אישית את הנושא הזה של יחסים בין מבוגר לצעירות!
    זה שוביניזם מהסוג הכי בזוי.
    אם מישהי אומרת שמפריע לה שאדם מבוגר בעמדת כוח ינסה לקיים אתה יחסים – זה בדיוק מה שהיא מרגישה וזה נכון מבחינתה, ולא חשוב אם זה “מפריע” לך ומה אתה חושב בנדון.
    אני יכולה להעיד על כך בעצמי משני מקרים שקרו לי בנעוריי הרחוקים:
    1. כשהייתי חיילת צעירה הגעתי יום אחד לקפה קליפורניה בת”א וישבו שם אריק אינשטיין, שלום חנוך, ועוד כמה אנשים. כשאינשטיין ראה אותי מיד קם וניגש אליי, מתנודד, והזמין אותי להצטרף אליו ולהכיר את החברים שלו. כמובן שסירבתי ויצאתי משם מיד, גם משום שהיה מבוגר בהרבה ממני, וגם משום שהיה מסומם…
    2. שמואל גורודיש, מפקד אוגדת הצפון בשירות המילואים שלי – ששלח את שלישו תא”ל רמי דותן “לבחור את 2 החיילות הכי יפות בשטח” והצמיד את שתינו אליו למשך כל התרגיל שנערך בדרום והביא אותנו לבית המלון בבאר שבע – יצאנו מזה בנחישות ובעמידת נגד משותפת והצלחנו לקבל חדר נפרד, ו”לא קרה דבר”, אבל שמינו הוכתם. גורודיש ודותן היו “מבוגרים” בהרבה מאתנו וברור היה מה המצב…

    • אבל הדוגמא שלך, רינה, היא בדיוק הדוגמא שצריך ללמד נשים. אם מישהו, בכיר ככל שיהיה, מנסה לעשות משהו שלא מוצא חן בעיני האשה – שתתנגד ולא תרשה זאת. וכיום, בניגוד לתקופה שגורודיש היה אלוף הפיקוד, החוק עומד בצורה תקיפה מאוד לצדן של הנשים.
      הבעיה של גברים רבים היא כפי שגברים אחרים הגיבו פה, ההיתר של נשים לא להתנגד, לא להביע בשום דרך שהן לא מעונינות, ואז פתאום “להזכר” שבעצם הן לא רצו. והכי גרוע – אחרי 20 שנה.
      בדיוק קראתי שבבריטניה עצרו איזה בן 80 כי מישהי טענה שב 1967 (לפני 46 שנה!) הוא אנס אותה. איך גבר אמור להתגונן מפני האשמה כזאת? איזה עדות מלבד הזכרון שלה יש להוכחת הטענה הזו? הוא יגיד שהוא לא זוכר אותה בכלל, ואת יודעת מה – גם אם הוא באמת אנס אותה, הוא באמת לא זוכר.
      עד לפני שבוע לא היתה אף תלונה במשטרה נגד רוזן. על סמך מה המשטרה בכלל פתחה ב”בדיקה”? האם המשטרה חוקרת טענות כלליות בלי שום עדויות על, נגיד, מכת פריצות באיזה אזור? נשים חייבות להבין שהן קודם כל צריכות להביע את התנגדותן, ושנית הן חייבות להתלונן במשטרה. אם אין תלונה – לא תהיה חקירה. כך המשטרה פועלת וכך זה נכון לפעול.

  20. מקרה לא נעים .אבל מה בדיוק המסקנה שלך ? שיש לאסור כל מגע בין אישה צעירה ואדם מבוגר ?או בין אישה מבוגרת וגבר צעיר? כי זאת המסקנה שיש להוציא מדברייך.מן הסתם ישנם מקרים רבים כאלו בצבא ובאירגונים אחרים.אז מה?
    יש כבר חוקים שאוסרים על בעלי מרות לפנות בכוונות מיניות לאלו שתחת מרותם ולא נראה לי שיש מה להוסיף עליהם. תתענייני לדעת שהם זכו להעצמה לאחרונה באוניברסיטאות הודות לתלונות של אלו שיזמו את הפרתם נשים שיזמו מרצונן החופשי קיום מגעים מיניים עם המרצים שלהם באוניברסיטאות ,ולאחר שקיימו עימם מגעים ביוזמתן ( והודו בכך ) ,טרחו והלכו להתלונן לשלטונות האוניברסיטה על שהמרצים הסכימו לכך. המרצים הטיפשים נענשו חמורות והחוקים בעניין זה חוזקו כדי שלא יקרה שיהיו עוד נשים שיפנו מרצונן למרצים ויקיימו עימם מגעים.
    מזה יש להסיק שאסור לאדם מבוגר מכל סוג לפנות בכוונות רומנטיות או מיניות לאדם צעיר יותר ? או שאסור לאנשים צעירים לפנות לאנשים מבוגרים שאין להם יחסי מרות עליהם ?
    לא נראה לי.

  21. יש כאן לדעתי התחלה של מה שעלול להתגלות כ”ציד מכשפות ” .אני נזכר במקרים שהיו בארה”ב של עשרות ואולי מאות נשים שניזכרו בטיפול פסיכיאטרי שאביהם או מישהו מבוגר התעלל בהם מינית במשך שנים והם שכחו זאת לגמרי. היו בגלל זה הרבה משפטים הרבה חיים נהרסו. אבל היום הגישה המקובלת בקרב אנשי המקצוע היא שאין בכלל לסמוך על זכרונות כאלו שעלולים להיות מומצאים בתת מודע והם עלולים להיות מקביליםלזכרונות חטיפות בידי כת השטן ,בידי שירותים חשאיים ובידי חייזרים.יכול להיות שהייתה כאן הקבלה גם לפרשת צייד המכשפות בעיירה סאלם במאה ה17 ששם חבורת נשים היסטריות טענו שכל שכניהם הם חברים בכת השטן.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

7 − אחד =