אירוע ההשקה, שפרטיו מופיעים למטה, צולם והנה הסרט ביוטיוב

ב-8 בפברואר 2018 יתקיים בבית יוצאי וילנה ברחוב יהודית 30 בשכונת מונטיפיורי בתל אביב ערב השקה לספריו של פרופסור ישראל רוזנסון, “להתפלל על שפת הים של תל אביב: בית הכנסת “הגר”א – ביוגרפיה וזיכרון” (הוצאת “כרמל”, 2018) ו“בדרך אל העיר: שער הגיא כמחוז זיכרון” (“כרמל”, 2017).

Image result for ‫'ישראל רוזנסון שער הגיא‬‎

אלו הן מסעות הן בעקבות תולדותיו המדהימות של בית הכנסת הגר”א ברחוב הירקון בתל אביב, שבו השתמרה במשך שנים רבות – מכל המקומות דווקא, על חוף הים התל אביבי – מורשתו הדתית של הגאון מליטא הרחוקה, ששוחזרה מחודש עבור ארץ ישראל, והן בעקבות אתרי הזיכרון באזור שער הגיא בדרך לירושלים, אתרי נסיונות הפריצה לירושלים במלחמת העצמאות.

האירוע מתקיים במסגרת סדרת אירועים לרגל 300 שנה להולדתו של הגאון מווילנה.

משתתפים:

דברי פתיחה: הגברת מיקי קנטור, יו”ר בית יוצאי וילנה.

Image result for ‫אלי אשד‬‎

אלי אשד: עורך ראשי של מגזין התרבות המקוון “יקום תרבות”, ירצה על הרב אליהו לנדא ,אבי סבתו, שומר מורשתו ומוציא לאור של כתביו של הגאון מווילנה, ומי שהיה בין מייסדי בית הכנסת הגר”א ברחוב הירקון.

פרופסור ישראל רוזנסון, זוכה אות מחנך המופת מטעם משרד החינוך לשנת 2018, ירצה על ספריו, על בית הכנסת ועל האידיאולוגיה המיוחדת מאחוריו, ועל אתרי המורשת בשער הגיא ובאזור דרך בורמה, ועל השיר של חיים גורי “באב אל וואד”.

דמי הכניסה : 20 ש”ח

התכנסות –  18:30.

פתיחת האירוע – 19:00.

האירוע מוקדש לזכרו של המשורר חיים גורי ז”ל ולזכרם של מוסה ומאירה אשד ז”ל כי ומתקיים בשיתוף עם איגוד יוצאי וילנה והסביבה.

הציבור הרחב מוזמן לאירוע מרתק ומרחיב אופקים. נא לא לאחר

וראו גם:

מאמר מאת החוקר ראובן גפני על הספר  שהופיע ב”מקור ראשון”:

אישיותו הנסתרת של בית הכנסת

Image result for ‫בית כנסת הגר"א תל אביב‬‎

תגובה אחת

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

15 − ארבע עשרה =