אירוע ספרות הזמן בעיני היוצר
אירוע ספרות הזמן בעיני היוצר

ביום ראשון 16/4/23, משעה 19:00, התקיים בארכיון רעננה, רחוב גולומב 6, האירוע הספרותי “הזמן בעיני היוצר”, בהנחיית חברת ועד “יקום תרבות” המשוררת והמתרגמת טובה נווה, בחסות עיריית רעננה. האירוע נפתח על ידי ראש עיריית רעננה מר חיים ברוידא.

זהו ערב שני בסדרה “קהילה כותבת”, המתקיימת אחת לחודשיים, ונושאו, הזמן, הוא חלק בלתי נפרד בעיצוב חוויית החיים והמחשבות, שבאים לידי ביטוי בשירה ובסיפור.

בערב השתתפו יוצרים אורחים ומשתתפים קבועים מרעננה והסביבה. בין האורחים היו: פרופ’ דני כספי שהביא משיריו בנושא הזמן והספק, מתוך ספרו “חמת הספק”; ד”ר אלי אשד שנתן הרצאה קצרה על מסע במנהרת הזמן, מסע מהווה לעתיד, ומהווה לעבר; הסופרת שרה אהרוני שדיברה על הזמן, האור, והמרחב על פי תורתו של פרופ’ איינשטיין, מתוך ספרה “עד שאיינשטיין בא”; ויוצרים נוספים שהקריאו מיצירותיהם ודיברו על הזמן המופיע בצורות שונות ביצירתם.

את הערב פתחנו בשיר של ריינר מריה רילקה, משורר וסופר אוסטרי יליד פרג. אחד מגדולי המשוררים במחצית הראשונה של המאה ה-20, בתרגומה של עדה ברודסקי מתוך הספר “נטוש על הרי הלבב”, מבחר משירי רילקה.

שעה רצינית / ריינר מריה רילקה בתרגום עדה ברודסקי

מִי שֶׁבּוֹכֶה עַכְשָׁיו בָּעוֹלָם

בַּלִּי סִבָּה בּוֹכֶה בָּעוֹלָם

בּוֹכֶה עָלַי.

מִי שֶׁצּוֹחֵק עַכְשָׁיו בַּלַּיְלָה

בַּלִּי סִבָּה צוֹחֵק בַּלַּיְלָה

צוֹחֵק הוּא לִי.

מִי שֶׁהוֹלֵךְ עַכְשָׁיו בָּעוֹלָם

בַּלִּי סִבָּה הוֹלֵךְ בָּעוֹלָם

הוֹלֵךְ אֵלַי.

מִי שֶׁמֵּת עַכְשָׁיו בָּעוֹלָם

בַּלִּי סִבָּה מֵת בָּעוֹלָם

מַבִּיט בְּפָנַי.

כאמור, בין המשתתפים היה העורך הראשי של יקום תרבות, ד”ר אלי אשד, שהרצה על סיפורי המסעות הראשונים בזמן לעתיד, שקיימים כבר מימי קדם, וסיפורי המסעות הראשונים בזמן לעבר, שהחלו להתקיים רק בשנות העשרים של המאה ה-19.

הנה הקלטה של הרצאתו:

ראו גם את שרה אהרוני מדברת על הרומן הביוגרפי עד שאיינשטיין בא (ידיעות ספרים, 2022) שכתבה על המדען אלברט אינשטיין ותפיסת הזמן שלו, רומן היסטורי המתאר את דמותו המורכבת ואת חייו המרתקים של אלברט איינשטיין, מגדולי המדענים בכל הזמנים.

צפו גם בפרופסור דני כספי מדבר על שירתו על זמן.

בין ההרצאות הנוספות באירוע היו:

טובה נווה עצמה מקריאה את שירה “שלמות חסרה”, מתוך ספרה מעבר לקו הגמר.

עוזית דגן, מנהלת תחנה לטיפול זוגי ומשפחתי‏ וסופרת, קוראת את שירה “הבזבוז האמיתי” על בזבוז זמן.

עירית בן-מרדכי יוסף, פסיכולוגית ומשוררת, קוראת את שירה “בחושך”.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

שש עשרה − שלוש עשרה =