דויד סנדובסקי מציע רעיונות לחזון חדש שילכד את מדינת ישראל ואת העם הישראלי. קונפדרציה איזורית מזרח-תיכונית ערבית סונית-ישראלית על בסיס “הסכמי אברהם”.

המערכת

דגל ישראל

מדינת ישראל חייבת להתעשת ולשנות את דיסקט ההפעלה שלה, התקוע והמאובן מחד, והנמהר והנואל מאידך, בתחומים רבים, ובראשם להיטות מנהיגיה לשתף פעולה עם “הסדר העולמי החדש” הלא-דמוקרטי בעליל, כפי שהוא מקודם על ידי פורום דאבוס ואחרים דוגמת פרופ’ יובל נוח הררי הישראלי. זו גישה אוטוריטרית ואף טוטליטרית, שהיא לדעתי אנטי דמוקרטית במהותה, וחותרת לביטול ואיון ריבונות המדינות והאו”ם הדמוקרטי במהותו. בעיקר מסתכנות המדינות הקטנות, כמו ישראל. החלופה ל״סדר החדש״ הזה היא קידום הרמוניה עולמית פלורליסטית, סינקרטית, והרמונית. על מנת שמדינת ישראל תישרד בריבונותה, בפרוס השנה ה-75 שנים לעצמאותה הריבונית – חייבים הישראלים לפתח קשב, עקומת למידה, ומודעות מחוץ לקופסא לבעיות שבפניהם אנו הישראלים עומדים. אנו, העם, הריבון האמיתי, חייבים למנוע פעילויות מסוכנות של ההנהגה, וזאת באמצעות מעורבות אזרחית אינטנסיבית, בסגנון ההפגנות שהביאו למהפך שלטוני ב-2021. העם יכול לסמוך רק על עצמו. צריך להתמודד עם שאלות המהות הלאומיות ללא ניסיונות לטאטא אותן מתחת לשטיח. אם המנהיגות בקוצר ראותה רוצה להתגרות בפוטין, בעל היכולות הגרעיניות ובעל ארסנל התבואה הזמינה ליצוא הגדול בעולם, יש למנוע זאת לפני שיהיה מאוחר. מדינת ישראל חייבת ללמוד ולשנן את לקחי ההיסטוריה, כדי למנוע אובדן ריבונות בפעם השלישית לאחר 75 שנות ריבונות.

על רקע קידום “הסדר העולמי החדש” שנת 2022 היא שנה קריטית להמשך קיומה של מדינת ישראל. על ישראל למצב עצמה באופן מיטבי בהתייחס לאילוצי הסדר העולמי החדש. היבטי חיים ונושאים רבים שרק לכאורה אין קשר ביניהם, ואשר קיימת או שלא קיימת לגביהם מודעות ציבורית, מאותתים לנו על צירופי מקרים מסכני הריבונות במתכונת שהורגלנו אליה. בכל מקרה עדיפה ממשלה יוזמת עם יד על דופק השינויים, כמו הממשלה בראשות בנט-לפיד, על ממשלת ימין-חרדים ללא חיבור למציאות בשל היותה מחוברת לגישות פנאטיות משיחיות.

להלן פירוט הצעדים שיש לנקוט להצלת ישראל:

1. יש לנטרל את שליטת משרד הבריאות בסדר היום הלאומי. יש לבטל את חוקי, תקנות, וצווי הההסמכות של משרד הבריאות, שמימושם עלול לסכן את הדמוקרטיה ואת היצרנות הישראלית (שטראוס). לכאורה פעל משרד הבריאות בתקופת מגפת הקורונה באופן בעייתי. זאת בין היתר בשל הסתמכות היתר שלו על ארגון הבריאות העולמי.

2 .יש להפסיק את ניסויי הנדסת האקלים המזהמים בשמי ישראל.

3. יש למתן את שאיפות המשרד להגנת הסביבה לשנות באופן פוגעני את אורחות חיים במדינת ישראל לרעת האזרחים באמתלות המוכתבות על ידי “אג’נדה 21”.

4. יש להימנע מהרס החקלאות הישראלית בשל אימוץ מדיניות הזויה בהשראת גישות ליברטיניות קיצוניות. נלמד ממה שקורה עכשיו בסרי-לנקה, היווצרות רעב ממש.

5. יש לפעול למניעת תורי אוניות בכניסה לנמלי ישראל.

6. יש למתן את ציפוף הערים ו”מיגדולן” ל-30 קומות ובהמשך אף מתוכננים מגדלים של 60 ו-90 קומות.

7. יש למנוע התקנת רשת תקשורת מקרינה ומסוכנת על בתים ללא קבלת רשות בעלי הדירות. זאת בשילוב רשת תאורת לד. הכל נכנס תחת כנפי המונח G5, אבל המטרה האמיתית היא מעקב לצורך דירוג אחר האזרחים ושלילת חירותם בסגנון סיני. לתופעה זאת קוראים בשם היפה והמרגיע “ערים-חכמות”.

8. יש להזהר מקריסת אספקת החשמל עם הפעלה ארצית של מרכז בקרה חשמלית המסנכרן בין מספר רב של יצרני חשמל ומשווקי חשמל מופרט בטוטליות. ישראל היא מדינת אי חשמלי מבודד שיכולה להיקלע לקשיים.

9. יש לשמור על הסטטוס קוו בין מדינת ישראל והווקף המוסלמי והירדני בהר הבית, ולהימנע מהכנסת מתנחלים ומתפללים להר הבית. קיים חשש לתכתיב אמריקאי אם ממשלת ישראל תיכנע ללחץ חוגי הימין הקיצוני. יש לחשוב על מתן יצוג לסעודיה ולמרוקו בזיקה לירדן בהר הבית.

10. יש לזרז בינוי מסילות ברזל מחושמלות לרכבות כבדות, קלות, ומטרו בכל הארץ. מעל ומתחת לפני הקרקע.

11. יש להיזהר מהעברת תשתיות חיוניות במדינת ישראל לידי הסינים. זאת בעיקר בנמלים ובייצור (תנובה). יש לעודד מעבר מתוכנת “זום” Zoom הסינית לתוכנת “טים” Team האמריקאית. יש להיזהר מהשקעות מסוכנות והפסדיות במטבע היואן הסיני. הסכנה רק מתעצמת במשברים הגלובליים המתפתחים בפוסט מגפת הקורונה.

12. אסור להתפתות לפלירט עם אוקראינה. האינטרס הישראלי הוא בקשרים עם רוסיה ולא עם אוקראינה. רוסיה היא גורם מייצב מול לבנון-סוריה-איראן, וספק תבואה בכלכלת מחסור בדגנים.

13. יש לחתור להסדרת גבולות קבע של מדינת ישראל מול הפלסטינים, הלבנונים, והסורים. זאת במו”מ ישיר או בתיווך בינלאומי ואיזורי. בקעת הירדן היא הגבול בר-ההגנה של ישראל לפי תכנית אלון, ומפרידה בין ישראל לישות הפלסטינית. יש לשמור על עקרון חשוב זה. בהקשר לעזה יש לבצע חילופי שטחים עם מצרים מדרום לעזה, כדי שעזה תקבל ממצרים שטחים לפיתוח תשתיות, תעשיות, ואיזורי תעסוקה, החיוניים לקיומה כחלק מהרשות הפלסטינית, או כקנטון בפדרציה פלסטינית. עם לבנון יש להסדיר גבולות ימיים כלכליים הקשורים להפקת הגז הטבעי.

14. יש לחתור לפדרציה קנטונאלית ישראלית-ירדנית-פלסטינית.

15. יש לחתור להסדר משפטי בינלאומי של מעמד ירושלים כבירת ישראל, עם נוכחות בירתית פלסטינית ממוזערת בשוליה.

16. במסגרת הסדר העולמי החדש יש לחתור להקמת קונפדרציה איזורית מזרח-תיכונית ערבית סונית-ישראלית על בסיס “הסכמי אברהם”. במקביל יש לחזק את הברית בין ישראל לבין קפריסין ויוון. יש לשאוף גם לבריתות והשתלבויות ברמות ובהתאמות שונות עם האיחוד האירופאי, נאט”ו, וחבר העמים הבריטי. יש מקום להצטרפות ישראל לחבר העמים הבריטי לאחר הסדר עם הפלסטינים. יש מקום להידוק הקשרים עם גוש המדינות המתפתחות, המונה כשני שליש מחברות האו”ם, ובעבר נקרא גוש הבלתי-מזדהות וגוש מדינות העולם השלישי. ראש ממשלת ישראל השני, משה שרת, פעל עוד לפני מבצע סיני ב-1956 להשגת מטרה אסטרטגית זאת. קפריסין היא דוגמא לחברות מוצלחת ומעצימה בכל המעגלים הבינלאומיים שהוזכרו. היחסים האיזוריים עם טורקיה גם הם חשובים ביותר.

17. יש לפרז את המזרח התיכון כולו מנשק גרעיני. כולל את איראן. הכל בפיקוח בינלאומי של סוכנות האו”ם לאנרגיה גרעינית בג’נבה. הפירוז יאפשר להקים באיזור תחנות כוח גרעיניות אזרחיות שאינן מסוכנות לסביבה. אפשר לקנות תחנות כאלו מחברת “ווסטינגהאוז” האמריקאית או מתאגיד “אריבה” הצרפתי.

18. יש להיזהר מנסיונות לבינאום ירושלים במסגרת הסדר העולמי החדש. יש למנוע מצעדי דגלים בסגנון איתמר בן גביר, שעלולים להביא לסיבוב נוסף כמו מבצע “שומר-החומות” ב-2021.

19. יש לטפח יורש עתידי לאבו מאזן. מרואן ברגותי יכול להיות תואם נלסון מנדלה. יש לצאת מקופסת השמרנות התודעתית לתפיסה יצירתית, חדשנית, מקורית, יוזמתית, והמצאתית, שוברת שגרות חשיבה שאבד עליהן הכלח.

20. לאחר 75 שנות קיום יש לחוקק חוקה ישראלית, בהתבסס על חוקי היסוד ומספר השלמות. המבוא לחוקה וחזונה תהיה מגילת העצמאות בהכרזת המדינה ב-15.5.1948. כל זאת לפי המלצות ועדה בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס, לדוגמא מאיר שמגר, שהיה אישיות ממלכתית ישראלית וכובד גם בימין וגם בשמאל.

21. יש להתחיל להתייחס ברצינות לתיכנון דמוגרפי על כל השלכותיו במדינת ישראל ההולכת ומצטופפת.

ועל כל אילו היה צריך לחשוב כבר אתמול. הגיע הזמן לתכנן קדימה ולהציג חזון לישראל.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

שתיים − 1 =