יואב ויכסלפיש ממליץ על

המופע “היימישע מעשיות – סיפורים מהבית”

בראבא היימישע מעשיות סיפורים מהבית קטע מההצגה ביוטיוב

השחקן שלמה בראבא, שהפך כוכב טלוויזיה כבר בשנות ה-70, וחצה לא מזמן את גיל 70, מעלה מופע בשם “היימישע מעשיות – סיפורים מהבית” בתיאטרון יידישפיל. המופע כולל סיפורים על ילדותו של השחקן בשכונת רמת אפרים בנתניה של שנות ה-50, הנופים והמאכלים, כולל שזיפים מזן סנטה רוזה. הילד שלמה נקרא ע”ש סבו, ונקרע בין עולם הסב המנוח לעולם האב פורק העול ש”שלל את הגלות”, והעדיף את החילוניות המפאיניקית של אז. בראבא משחזר את הימים ההם ואת הקרע בין הדורות, ומציב את עצמו באמצע. המופע עלה אמנם ביידישפיל, אבל יש בו קטעים רבים בעברית ומעשיות שאינן מסופרות ב”מאמעלושען”.
בראבא משתמש בבדיחות מוכרות ממערכונים שביצע בעבר (“מי אחרון? אתה? אז אתה אחריי..”) כדי לצחוק על עצמו ועל בני משפחתו, ועל הימים ההם, ומוסיף אנקדוטות ומעשיות עממיות מרפרטואר העיירה היהודית ביידיש. הוא אינו שוכח את הבדיחה המפורסמת אשר עוברת מדור לדור “היידיש גוססת? היא עוד תקבור את כולנו”. כמו כן הוא מנצל את יכולותיו הווקאליות, ומבצע גרסאות לשירים קלאסיים כמו “בסמה מוצ’ו” בשפתם של יהודי מזרח אירופה. נראה שזה נעשה במטרה לקרב צעירים יותר לשפה, ובא על חשבון תכנים שמקורם בסיפורי שלום עליכם, מנדלי, וכו’. המופע שלו עשוי לרגש את מי שגדל על ברכיה של השפה ו/או זוכר את הימים בהם שפת יהודי מזרח אירופה הייתה דומיננטית בקרב משפחות רבות.
9/12 גן שמואל
13/12 רחובות
19/12 בת ים
23/12 יגור

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

חמש + 19 =