איש החשיש / שני ארזי

כשכובד האיש מתערבב עם חשיש זה יוצר קטסטרופה ערבוב וגמרנו כשבאנו

לרכב הוא רעב לא עכשיו אני לא מתייחס לאבק שנוקה נו מה שחי באמת כבר

נורה והעת מתעכב להמשיך בין הסטט לכבר זזנו רק תכילי מהר כי אני ממהר

להזיע בפנים כי הטראנס והקרייסס מוקיר לי פנים של שנים על שני והיופי שלך

כה אציל זה ידענו אם את לא מפלצתי את גם לא מלכתי כי אני לא אסגוד לאישה

שזוינה נו תגידי מהר שאיתי זה אחר והקצב איטי כשהזמן מאוחר הו כשכובד

האיש מתערבב עם חשיש זה יוצר קטסטרופה ערבוב וגמרנו

את השיר הזה שמעתי לראשונה באירוע שירה שנערך במכון שכטר למדעי היהדות ביפו, נדמה לי שלפני פרוץ מגפת הקורונה לחיינו. אופן הביצוע שלו בידי פרח השירה הצעירה שני ארזי היה זכיר. הייתה זו הקראה במקצב מוזיקלי מדוד להפליא ובאינטנסיביות דוחקת להתפרץ. אולי אפשר להגדירו כשיר שנכתב בפואטיקה של מטרונום ואפשר לדמיין את הקראתו כך: “כשכובד האיש / מתערבב עם חשיש / זה יוצר קטסטרופה ערבוב וגמרנו / כשבאנו לרכב / הוא רעב / לא עכשיו / אני לא מתייחס לאבק שנוקה / נו מה שחי באמת כבר נורה / והעת מתעכב / להמשיך בין הסטט לכבר זזנו / רק תכילי מהר / כי אני ממהר / להזיע בפנים / כי הטראנס והקרייסס / מוקיר לי פנים / של שנים על שני / והיופי שלך כה אציל / זה ידענו / אם את לא מפלצתי / את גם לא מלכתי / כי אני לא אסגוד לאישה שזוינה / נו תגידי מהר / שאיתי זה אחר / והקצב איטי כשהזמן מאוחר / הו כשכובד האיש / מתערבב עם חשיש / זה יוצר קטסטרופה ערבוב וגמרנו”.

השיר מופיע בחוברת השירים הראשונה של שני ארזי (גדלה בקריית טבעון ומתגוררת כיום בירושלים), “און”, שראתה אור לאחרונה בהוצאת פנגולין ובעריכת אלון רג’ואן ורומן אייזנברג, וחושף בפנינו שירה חדשה במיטבה. לחוברת נלווים איורים נפלאים של אקספרסיה לירית מאת לירי אן, עמודי החוברת לא ממוספרים והשירים לא מנוקדים.

עטיפת החוברת “און” מאת שני ארזי בהוצאת פנגולין

זו תחילת דרך מרשימה ביותר עבור פרח השירה הצעירה הזו, שעוסקת גם בריקוד ובתיאטרון. בסוף החוברת הובאו גם שני קטעי פרוזה מעניינים לקריאה בשם “ספוקן ואורגניזם” (הכוונה לדמויות בשמות האלו) ו”ברומא התנהג כרומאי”.

שני ארזי. פייסבוק

נשים נא לב בשיר לחידושי הלשון, או לביטויים עכשוויים שחודרים לשפת השירה של ארזי באופן כה טבעי, כגון: “להמשיך בין הסטט לכבר זזנו”; “כי הטראנס והקרייסס מוקיר לי פנים”; “אם את לא מפלצתי את גם לא מלכתי”. כמו כן בשיר “איש החשיש” יש חזרה אחת משמעותית מתחילתו עד לסופו: “זה יוצר קטסטרופה ערבוב וגמרנו”. רוצה לומר: הסיטואציה מיסודה פגומה ולא טבעית, איש החשיש לא נושא עמו בשורה של ממש, והמפגש עמו טומן בחובו גם אפשרות של סכנה.

קיראו גם

דף הפייסבוק של שני ארזי

דף הפייסבוק של פנגולין

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

5 × 3 =