כריכת ״נכון״ גליון 5 אוקטובר 2020

כתב העת הספרותי “נכון” בעריכתו של פרופסור אורציון ברתנא עוסק בתחומי אוטופיה, דיסטופיה, מדע בידיוני, עתידנות וחיזוי, וספרות עברית וכללית בכלל. כתב העת פירסם עד היום שישה גליונות, כל חצי שנה, אפילו בשיא ימי הקורונה.

גם כעת, תוך גל נוסף של מגפת הקורונה שהפכה למגפה כלל עולמית שכמו יצאה מספר מדע בדיוני, ושהולכים ומתחזקים חשדות שאולי מקורה במעבדה סינית, ממש כמו בספרות מדע בדיוני, התקיים אירוע ספרותי של “נכון”, שנושאו עתידנות וחיזוי בספרות ובקולנוע.

האירוע נערך בחצרו של הסופר והמשורר יואב חייק בפתח תקוה, מוצאי שבת, 28.8.2021 בשעה 20:30.

המפגש כלל מספר הרצאות קצרות:

רן יגיל על יצירתו של יואב חייק.

אלי אשד על “שמש ירוקה” – שנת 2022 והסרט סוילנט גרין.

ד”ר אהרון האופטמן על “קלפים פרועים” – הזיקה בין עתידנות למדע בדיוני, והחשיבות של תחזיות לאירועים שסבירותם נמוכה אך אם יתרחשו הרי השפעתם תהיה גדולה.

ד”ר עמנואל לוטם על מדע בדיוני ועתידנות וטענתו היא שהמדע הבדיוני לא בא לחזות ולנבא אלא להציב בפנינו מראה.

ההרצאות במפגש ניסו לברר מהי עתידנות, מהי ההגדרה של עתידנות, והאם למושג “עתידנות” יש קונוטציה שלילית או חיובית בעיני רוב האנשים.

באילו תחומים באה העתידנות לביטוי – כצורת מחקר? כתחום בתקשורת/בעיתונות? כתחום יצירה אמנותית? האם העתידנות אכן אמורה לנבא את העתיד?

להלן ההרצאות, כפי שהוסרטו בידי חגית בת אליעזר.

רן יגיל מרצה על יצירתו של הסופר יואב חייק

פתיחה של עורך “נכון” אורציון ברתנא, והרצאה של חוקר התרבות ועורך “יקום תרבות” אלי אשד על הסרט “שמש ירוקה”, אחד הסרטים העתידניים היותר מדוייקים שנעשו אי פעם.

כמו כן היתה הרצאה מרתקת של העתידן ד”ר אהרון האופטמן על “קלפים פרועים”: הזיקה בין עתידנות למדע בדיוני והחשיבות של תחזיות בעלות סבירות נמוכה אך השפעה גדולה.

והרצאתו של המתרגם ועורך המדע הבדיוני ד”ר עמנואל לוטם על השאלה האם בכלל יש קשר בין מדע בדיוני ועתידנות?או שזוהי בעיקר אלגוריה על ההווה?

קיראו גם:

כתב העת “נכון” ב”יקום תרבות”

אלי אשד מראיין את אורציון ברתנא על כתב העת “נכון”

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

תשע − 5 =