חגית בת-אליעזר, שגרירת יקום תרבות לאירועים, ממליצה על

ההצגה ״גרושים״

כרזת המחזה גרושים
כרזת המחזה גרושים

גבר ואישה, ירון וצאלה, שהיו נשואים, ועתה גרושים כבר 5 שנים, נפגשים במטבח-סלון, שגרו בהם יחד. יש להם ילד במשמורת משותפת. ירון בא לבית גרושתו, כדי לקחת ציוד-שחיה לילד ערב צאתם של אב ובנו לחופשה.

צאלה במצב פגיע. היא נעזבה באותו היום ע”י בן זוגה, שחי איתה כשנתיים, קיבלה זאת קשה, ובבכי רב. תחילה היא נסערת, תוקפנית כלפי ירון, מתבצרת בשתיקתה, ואז מתרצה, נפתחת, מדברת, משתפת. בין השניים, שהיו חברים טובים בזמן נישואיהם, מתפתחת דינמיקה משמעותית, מרתקת. הם מדברים בגלוי על כל הזמנים שלהם ביחד ולחוד. שיחתם קולחת, מרובדת משלבי לשון. התנהלותם במרחב הביתי טבעית, משוחררת, תואמת את נושאי השיחה. הם שותים מים, אלכוהול, פותחים ביצת הפתעה. צאלה נהנית ממעטה השוקולד לאחר תקופת דיאטה, ירון מרכיב את צעצוע ההפתעה לפי ההוראות, בהן הוא הופך והופך בפעולה דרמטית חיננית.

ירון מתגלה במורכבות מיניותו: מה יעשה אדם, שנשוי לאישה, ואכן אוהב אותה בדרכו, אך נמשך לגברים? יתגרש בזמן שימצא לנכון, ויחיה עם בן זוג. ומה יעשה כשבן זוגו פעיל באפליקציית ההיכרויות גריינדר ונפגש עם גברים? יצטייד במאהב משלו. ירון נקלע למצבים מורכבים, ומוצא פתרונות ענייניים. הוא אף מצליח להרגיע את צאלה, מזמין אותה להצטרף לחופשה, וזוכה בהסכמתה. האווירה של ביטחון קיומי, האמונה שהכול יבוא על מקומו בשלום, מהלכת קסם על הצופים.

לקסם התיאטרלי הזה אחראיים גור קורן המחזאי, גלעד קמחי הבמאי, והשחקנים מיכה סלקטר ואולה שור סלקטר, אותם ראיתי על במת תיאטרון הקאמרי. מסתבר שישנם עוד שני זוגות שחקנים: אנדריאה שוורץ ונדב אסולין, וכינרת לימוני ושהם שיינר. ועוד חידוש: “גרושים” היא חלק מפרויקט “מחוץ לקופסה” של תיאטרון הקאמרי, שמביא את ההצגה לביתם של אנשים. הרעיון איפשר לקיים תיאטרון בזמן הסגרים של הקורונה מינואר 2021, וממשיך גם עכשיו, במקביל להצגות באולמות.
לתיאום הצגה ביתית יש להתקשר לאנדריאה שוורץ, שמשחקת בהצגה, לטלפון 050-9053054. השחקנים יגיעו עם האביזרים וביצת הפתעה לדירה כשעה מראש, יתארגנו, ויתאמו עם פיצרייה מקומית, אליה יתקשרו בזמן ההצגה ויזמינו פיצה עם תוספות לפי בחירת הקהל הביתי.
זהו תיאטרון ריאליסטי-חדשני, חמים וטעים.

תמונה מתוך המחזה ״גרושים״ מזכה לברק פרידמן יחסי ציבור
תמונה מתוך המחזה ״גרושים״ מזכה לברק פרידמן יחסי ציבור
הפוסט הקודםאדריכלות ספרותית – סקירה על הספר “נשים הגונות” של נירה תובל
הפוסט הבאיוצר הדיבוק: סיפור חייו של ש. אנ-סקי
בוגרת האוניברסיטה העברית במתמטיקה ומדעי המחשב, ומוסמכת הטכניון במתמטיקה. עובדת בתעשית המחשבים. למדה בסדנאות לשירה בהנחייתם של דליה רביקוביץ, רבקה מרים, ויעקב בסר. פרסמה ארבעה ספרי שירה: "השקת ספינת צפייה" (2008), "התנסויות" (2012), "בעזרת חברים" (2016), "כח משיכה" (2020). מתרגמת שירים מרוסית ומאנגלית, מפרסמת רשימות ביקורת על ספרי שירה, על סרטים, ועל הצגות תיאטרון. יוזמת ומנחה אירועי שירה.
תחומי הענין הספרותיים שלי מאז ילדותי היו מדע בדיוני ופנטזיה, בתחילת המאה ה-21 גיליתי מחדש את הקומיקס, ובפרט את המנגה והאנימה. קיבלתי תואר ד"ר בפיסיקה מאוניברסיטת תל-אביב, בתחום האסטרופיסיקה. אך מאז שנת 2000 אני עוסק בתחום הסביבה, במסגרת בית הספר לסביבה ולמדעי כדור הארץ באוניברסיטת תל-אביב. כמו כן, עבדתי במרכז הבינתחומי לחיזוי טכנולוגי שליד אוניברסיטת תל-אביב המתמחה בעתידנות.

תגובה אחת

  1. תיאטרון מחוץ לקופסה מקורי ומרענן!
    תיאטרון הקאמרי (מוזיקה קאמרית = מוזיקה בחדר) מגיע לחדר פרטי – סלון בית – ומקבל הערכה מהשכנים.
    כן ירבו מופעי תרבות קהילתיים דומים לזה

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

9 − אחד =