חגית בת-אליעזר, שגרירת יקום תרבות לאירועים, ממליצה על

סדרת ההרצאות “בנק ישראל – שווה להכיר”

הרצאות בנק ישראל שווה להכיר
הרצאות בנק ישראל שווה להכיר

“בנק ישראל – שווה להכיר” היא סדרת הרצאות במרכז המבקרים של בנק ישראל, שבעבר התקיימה עם קהל, אך עתה מתקיימת במתכונת זום, מידי חודש, בימי ראשון בשעה 18:00. מטרות ההרצאות הכלכליות הן קידום חינוך כלכלי, הכרת פעילותו של הבנק המרכזי, ומתן מידע על התערוכות של מרכז המבקרים.

סדרת ההרצאות נפתחה השנה באופן חגיגי ב- 10.1.2021 בדברי הברכה של נגיד הבנק, פרופסור אמיר ירון, והתנהל בהנחייתה של נורית פלתר-איתן, מנהלת המחלקה לתקשורת, הסברה, וקשרי קהילה של בנק ישראל.

ההרצאה הראשונה הייתה מפי רו”ח אייל חדד, הממונה על השיתוף בנתוני אשראי, תחת הכותרת “מה קרה לדירוג האשראי של אזרחי ישראל בתקופת הקורונה”. היה מעניין להכיר את מאגר נתוני האשראי, אשר עלה במתכונתו החדשה באפריל 2019, והביא להגדלת התחרות בשוק האשראי הצרכני באמצעות שיפור השקיפות בנוגע למידע שיהיה לנותני האשראי. טוב לדעת, שדירוג האשראי של אזרחי ישראל לא נפגע בתקופת הקורונה.

את ההרצאה השנייה נתן יהודה חופשי, מרצה וחוקר בתחום הטיפוגרפיה, אשר חקר את פועלו של צבי נרקיס, ובפרט את שיתוף הפעולה שלו עם הבנק המרכזי. שמה של ההרצאה היה “על עיצוב האותיות שעל גבי שטרות ישראל”, והיא ניתנה גם לרגל יום העברית, שמצוין בכ”א טבת, יום הולדתו של אליעזר בן-יהודה, וחל השנה ב- 5 בינואר. צבי נרקיס עיצב את האותיות של מספר סדרות שטרות, ומעניינת העובדה, שפונט “נרקיסים” הממוחשב עוצב ע”י צבי נרקיס הרבה לפני המחשבים, וקרוי על שמו.

ערב העיון של חודש מרץ יתקיים ביום ראשון ה-7 לחודש, ויוקדש כולו ליום האישה הבין-לאומי. שולי גרי, מנכ”לית בנק ישראל, תישא דברי פתיחה. ישתתפו בו עודדה פרץ, סגנית המפקח על הבנקים, רווית דקל, אוצרת מרכז המבקרים, ונורית פלתר-איתן, מנהלת המחלקה לתקשורת, הסברה, וקשרי קהילה. את הרצאות הנשים ינחה ד”ר צדוק עלון, מנהל מרכז המבקרים (שפרסם גם ספרי שירה, פרוזה, והגות).

צילומי ערבי העיון נמצאים באתר הבנק בניתוב:
בנק ישראל / חינוך / מרכז מבקרים / בנק ישראל-שווה להכיר.
כדאי לצפות בשידור זום בזמן-אמת.
ניתן להירשם במייל:

mevakrim@boi.org.il

או ​בטלפון: 03-5640781/2.
ביום האירוע יפורסם הלינק לזום באתר הבנק.

הפוסט הקודםשנת 71 לספירה: שיר פוליטי עברי במקור ובתרגומים לאנגלית
הפוסט הבא“בריגדת הנייר” של מכון ייִוו”אָ (YIVO)
בוגרת האוניברסיטה העברית במתמטיקה ומדעי המחשב, ומוסמכת הטכניון במתמטיקה. עובדת בתעשית המחשבים. למדה בסדנאות לשירה בהנחייתם של דליה רביקוביץ, רבקה מרים, ויעקב בסר. פרסמה ארבעה ספרי שירה: "השקת ספינת צפייה" (2008), "התנסויות" (2012), "בעזרת חברים" (2016), "כח משיכה" (2020). מתרגמת שירים מרוסית ומאנגלית, מפרסמת רשימות ביקורת על ספרי שירה, על סרטים, ועל הצגות תיאטרון. יוזמת ומנחה אירועי שירה.
תחומי הענין הספרותיים שלי מאז ילדותי היו מדע בדיוני ופנטזיה, בתחילת המאה ה-21 גיליתי מחדש את הקומיקס, ובפרט את המנגה והאנימה. קיבלתי תואר ד"ר בפיסיקה מאוניברסיטת תל-אביב, בתחום האסטרופיסיקה. אך מאז שנת 2000 אני עוסק בתחום הסביבה, במסגרת בית הספר לסביבה ולמדעי כדור הארץ באוניברסיטת תל-אביב. כמו כן, עבדתי במרכז הבינתחומי לחיזוי טכנולוגי שליד אוניברסיטת תל-אביב המתמחה בעתידנות.

תגובה אחת

  1. מעניין לראות שהבנק המרכז לא נשאר מאחור, ונושא דברים וירטואלים לקהילה.
    אני זוכרת שהגעתי למרכז המבקרים, וניתן לי שק של גזרי שטרות שיצאו מהמערכת.
    אוח, איך אני מצפה לחזור לימים של הפרה-קורונה.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

4 × 2 =