חגית בת-אליעזר, שגרירת יקום תרבות לאירועים, ממליצה על

אירועי ספרות בקתדרה

הרצאה 130 שנה להולדת רחל
תמונת ההרצאה 130 שנה להולדת רחל

הקתדרה היא מרכז לימודי חוויתי במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב (מוז”א), אשר מציע הרצאות ומופעי העשרה במגוון נושאים. השנה, ברוח הזמן, ההרצאות מקוונות, ומשודרות בזום. האירועים מוגשים גם למנויים לסדרות, וגם לנרשמים למופע פרטני. בשבת הקרובה, ה-16.1.2021, הסופר חיים באר וד”ר מוטי זעירא, חוקר תולדות הזמר העברי, ישוחחו על חייה ויצירתה של רחל המשוררת לרגל 130 שנה להולדתה, וניתן להירשם ולשלם רק על האירוע הזה, שגם נכלל בסדרת אירועי “הסלון הספרותי”.

בפגישה הקודמת בסדרה, שהתקיימה ב-26.12.2020, הסופר אתגר קרת דיבר על פרץ היצירתיות שלו בתקופת הקורונה. אתגר קרת אכן יודע לספר סיפור, ויוצר קשר קרוב עם הצופים. הוא הוזמן לכתוב בנושא הקורונה עבור האנתולוגיה של The New York Times, וגם עיבד את הסיפור שלו “בחוץ” שנכתב עבורה, לסרט קצר בהשתתפות הרקדנית ענבל פינטו ורקדן יפני. ההרצאה שניתנה במסגרת “הסלון הספרותי” של קתדרה אינה זמינה לצפייה, אך ניתן להתרשם מעמדותיו של אתגר קרת בנושא “היצירה בימי קורונה” בסרטונים הזמינים ביוטיוב.

אני רוצה להמליץ על עוד סדרה קולנועית-ספרותית: סרטים על 3 משוררים בינלאומיים, חתני פרס נובל – ויסלבה שימבורסקה, שיימוס היני, יוזף ברודסקי – בליווי הרצאה מקדימה. הסרט אודות שימבורסקה הוקרן בשבת 2.1.2021, ולפניו הופיע המשורר והמתרגם רפי וייכרט בהרצאה מרהיבה על שירתה של שימבורסקה, אשר שיריה מוכרים לקורא העברית בזכות תרגומיו מהשפה הפולנית.

הסרט הבא בסדרה יוקרן בשבת 23.1.2021, ויהיה על שיימוס היני – משורר אירי, שזכה בפרס נובל בשנת 1995, שנה לפני זכייתה של שימבורסקה. ההרצאה המקדימה תינתן ע”י המשורר והמתרגם ליאור שטרנברג.

הרצאה על חתני פרס נובל
תמונת סרט והרצאה על משוררים חתני פרס נובל
הפוסט הקודםעל הקשר בין קורונה וקפיטליזם חזירי לעבדות
הפוסט הבאהעולם בו אנו עובדים – סיפור על אבטלה וחיפוש עבודה-תרגום אבי גולדברג
בוגרת האוניברסיטה העברית במתמטיקה ומדעי המחשב, ומוסמכת הטכניון במתמטיקה. עובדת בתעשית המחשבים. למדה בסדנאות לשירה בהנחייתם של דליה רביקוביץ, רבקה מרים, ויעקב בסר. פרסמה ארבעה ספרי שירה: "השקת ספינת צפייה" (2008), "התנסויות" (2012), "בעזרת חברים" (2016), "כח משיכה" (2020). מתרגמת שירים מרוסית ומאנגלית, מפרסמת רשימות ביקורת על ספרי שירה, על סרטים, ועל הצגות תיאטרון. יוזמת ומנחה אירועי שירה.
תחומי הענין הספרותיים שלי מאז ילדותי היו מדע בדיוני ופנטזיה, בתחילת המאה ה-21 גיליתי מחדש את הקומיקס, ובפרט את המנגה והאנימה. קיבלתי תואר ד"ר בפיסיקה מאוניברסיטת תל-אביב, בתחום האסטרופיסיקה. אך מאז שנת 2000 אני עוסק בתחום הסביבה, במסגרת בית הספר לסביבה ולמדעי כדור הארץ באוניברסיטת תל-אביב. כמו כן, עבדתי במרכז הבינתחומי לחיזוי טכנולוגי שליד אוניברסיטת תל-אביב המתמחה בעתידנות.

תגובה אחת

  1. תודה על ההמלצה, חשוב לתמוך באירועי ספרות בתקופה זו.
    אתעניין ואצפה בסרט על רחל, המשוררת מוערכת

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

eleven − 5 =