ספר משפחתי של אפרים קישון

“מגזין “יקום תרבות ” שמח לבשר :

אנתולוגיה קומית לזכר אפרים קישון בחינם כשירות לציבור בימים קשים ולא מצחיקים אלו.

האסופה הקומית לזכר אפריים קישון, שיתוף הפעולה בין יקום תרבות, אתר “עברית”, בני משפחתו של אפרים קישון, ועוד.. יוצאת לאור ומחולקת חינם לציבור הקוראים המחפש קצת בריחה מהמציאות, או שמא צלילה אליה רק מזווית שמאפשרת להתמודד איתה.

אולימפיאדה כושלת בעידן פוליטיקת הזהויות, חיי המין של סופרים, יתושים שמדברים סרה בבני אדם, סוכן ביטוח שמתעניין בחייזרים וחושש שהשמיים ייפלו עליו, תחרות סוסים וסוסיתות בעפולה, עודף תקינות פוליטית המביא לכך שבני אדם מוצגים בקרקס, ועוד…אלו חלק מהנושאים וחלק מהמסעות באנתולוגיה הקומית החדשה והחינמית שמבקשת להיות נאמנה לרוח הסאטירית והמשעשעת של אפרים קישון, שספריו נמכרו במיליוני עותקים ברחבי העולם, וכתביו היוו השראה לקומיקאים רבים.

האנתולוגיה החדשה של האתרים “עברית” ו”יקום תרבות” מכילה 15 סיפורים קצרים הומוריסטיים, מתוך 98 שנשלחו לתחרות הסיפורים ההומוריסטיים לזכר אפרים קישון, מסה מאת אלי אשד על הדמויות הקומיות אצל קישון, ומסה של אבי גולדברג על התחרות, האסופה, והרציונל מאחוריהן.

לדברי המשוררת והמבקרת חגית בת אליעזר, שהייתה חלק מצוות השיפוט: “בשל ההבדל הניכר בבחירות הלקטורים אפשר להסיק שהומור הוא עניין אישי מאוד ומשתנה מאדם לאדם. כתיבת סיפור הומוריסטי היא מלאכה קשה. אנחנו רגילים לצחוק במופע־פרפורמנס, הכולל תנועות גוף, הבעות פנים, נימות קול. אם מסירים את המעטפת הבימתית – הטקסט לא תמיד מצליח להצחיק. דווקא משום כך אנו צריכים להעריך עוד יותר את ניסיונות הכתיבה ההומוריסטית, וכן את אמן הסיפור ההומוריסטי – אפרים קישון, שעל שמו נקראת התחרות.”

בזמנים אלו של אי וודאות פוליטית ופוסט מלחמה, מה שדי טיפוסי לכל תקופה בישראל, ניתנת האנתולוגיה בחינם לכל דורש כספר אלקטרוני הניתן להורדה וקריאה באפליקציית “עברית”.

באסופה משתתפים, בין השאר: תומר שריג, יורם סלבסט, שרית גרדוול, ארז מירנץ הי”ד, יעל רון, אור חזק, גאולה שינה, שמואל אבן-זוהר, ועוד..

“אסופה לזכר אפריים קישון” הוצאת עברית. עורכים: אלי אשד, אמנון סטופ, וחגית בת אליעזר. 92  עמ’.

להורדה וקריאה חינמית באתר עברית, בקישור: http://bit.ly/37k8euF

מדליה עם תמונתו של אפרים קישון ,שרות המטבעות הישראלי

קראו על תחרות סיפורי ההומור על שם אפרים קישון של “יקום תרבות”

ואת הסיכום של אבי גולדברג

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

7 + ארבע עשרה =