חגית בת-אליעזר, שגרירת יקום תרבות לאירועים, ממליצה על:

ההצגה ‘הנסיכה אבנר’ בתיאטרון של מעין אבן וחבריו השחקנים

מעין אבן מסיים לימודי שנה שלישית במסלול בימוי והוראת תיאטרון במכללת סמינר הקיבוצים. ימים אחדים בינו לבין היותו בן 25, וכבר הספיק ליצור כל כך הרבה: 2016 – ספר  דיגיטלי-מודפס של שירים-איורים ‘למה אני לא מתאבד’; 2018 – הצגת יחיד בפסטיבל תיאטרונטו ‘איך להיות מאושרים ב-10 שלבים’; 2019 – הצגה לשניים ‘החדירה’ בתיאטרון ‘תמונע’, אותה ניתן לראות שוב ביום ראשון הקרוב-28.4.2019.

מעין אבן מוקף חברים, שותפיו ליצירה, אמנים מוכשרים איתם למד בתיכון לאמנויות תלמה ילין, ובסמינר הקיבוצים. אבל משהו מאוד מהותי חסר בחיים העכשויים שבין העולם הממשי לווירטואלי, ומעין כותב על כך בכנות, באומץ, תובע מן החיים את הזכות לאושר.

ביצירתו החדשה של מעין – ‘הנסיכה אבנר – אופרת פופ’ – מסתמן כיוון חדש, הפוגה מן הישירות הכבדה, מתן מקום להומור עצמי, ומשחק תפקידים. המופע, המספר על אדם בודד שמתחזה לבחורה בטינדר, כולל 10 שירים מחורזים, שהולחנו ע”י תומר בר – מוזיקאי מחונן, תלמיד האקדמיה למוסיקה בירושלים, בן המחזור של מעין בבית הספר לאומנויות ע”ש תלמה ילין, והנין של הצ’לנית תלמה ילין עצמה.

את הדמות הראשית מגלם השחקן ערן לחמן, בוגר סמינר הקיבוצים, המשתתף בהצגות של התיאטרון הקאמרי. הוא נע בחינניות בין מרירות היאוש לקריצת העידוד, בין רצינות להיתוליות, מדבר, שר, רוקד, ומְתַקשר עם רימון כרמי, המגלמת את ענבל – דמות הבחורה הווירטואלית.

עם שני השחקנים נמצאים על במת “לבונטין7” הנגנים: תומר בר על פסנתר, ניצן בר האח, ועמרי שני בגיטרות. המופע מלווה במצגת עם שמות השירים, ודימויים נוספים. אחד השירים –  ‘קורנפלקס כריות’ – ייחודי כאתנחתא קומית, במהלכו רימון כרמי מרעיפה על הקהל כריות נוגט מהאריזה המקורית.

המופע נעים מאוד לצפייה: דינמי, מוזיקלי, מעלה שאלות קיומיות, וגם מבדר, מעורר פרצי צחוק. הליהוק של ערן לחמן ורימון כרמי- מעולה. יפה וטבעי שיתופו של תומר בר המלחין והפסנתרן בדיאלוגים, ובשירה.

מעין אבן נמצא באולם. מכריו מברכים ומחבקים אותו לפני המופע, מוחאים כפיים לו ולשחקנים בסיומו. מעין, אני שמחה בשבילך – אלה לא רגעי הבדידות.

המופע יעלה בפעם השלישית  ב’לבונטין 7′ בתאריך 27.5.2019.

חגית ממליצה גם על:

ההצגה ׳אב השנה׳ בפסטיבל תיאטרונטו

עידו קולטון - אב השנה - תיאטרונטו 2019 (צילום: יוסי ירום)

עידו קולטון – אב השנה – תיאטרונטו 2019 (צילום: יוסי ירום)

עידו קולטון הוא בוגר מכללת סמינר הקיבוצים במסלול משחק, כתב את מחזה היחיד ‘אב השנה’, ומשחק בו במסגרת פסטיבל תיאטרונטו השנה. מעין אבן שותף גם ליצירה הזאת – הוא עשה דרמטורגיה למחזה, ועבד עם עידו על הסצנות בדגש על המהלך הדרמטי.

עידו הוא הומוסקסואל בן 28 בתחילת המחזה. אביו, שלא גידל אותו, והתגרש מאמו בילדותו, מת. על הקבר הטרי עידו נזכר בפגישות המאכזבות עם האב, נתקף גועל ומקיא.

לעידו אין זוגיות קבועה. הוא מגיע למפגשי סקס מזדמן עם צעירים ועם רווק מזדקן בן 50+, ומבין שאינו מוכן להיות ערירי כמותו. עידו רוצה משהו משלו, הוא רוצה להיות אבא. לא קל המסע לאבהות. הוא עובר דרך ראיונות עם אמהות מועמדות, הפריות, הזרעות. בסוף המחזה עידו בן 32. באזכרה לאביו, הוא אינו מקיא על הקבר, מפויס עם הזכרונות, ואף מספר לאביו, שיש לו ילד. בתום 4 שנים ושעת הצגה, שני המסעות הסתיימו בהצלחה: עידו השלים עם האב והפך לאב בעצמו.

על הבמה עידו לבדו, ומספר כיסאות לבנים זהים. ביושבו על כיסאות במיקומים שונים, הוא מדבר עם הדמויות השונות: עם הפסיכולוגית, עם אמו קשת היום, עם מועמדות להיות אם ילדו. בזכות משחקו הנמרץ, הכן, הדמויות הנפקדות מתהוות וניצבות על הבמה בפני הצופים המרותקים, הדומעים מהתרגשות יחד עם עידו עצמו.


השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

שלוש × 2 =