אלי אשד, עורך “יקום תרבות”, ממליץ על:

מופע ספרות – ״הדמיון של אסימוב״ ב”צוותא”

ביום שלישי, 20 בספטמבר, בשעה 20:30 יתקיים מופע מחווה לד״ר אייזיק אסימוב, מגדולי סופרי המדע הבדיוני. מופע המחווה יתקיים בתיאטרון “צוותא” בשיתוף האגודה הישראלית למדע בדיוני ופנטסיה.

מומלץ מאוד לצפות במופע הזה. אסימוב לא איבד מאומה מליחו, גם אם רבים מהדברים שתיאר כעומדים להתגשם בעתיד הרחוק, כלומר עוד מאות שנים, הם חלק מהמציאות היום יומית שלנו, כמה עשרות שנים בלבד לאחר שתיאר אותם.

אלי ממליץ גם על:

המחזה “המפיקים״

לפני כמה ימים נפטר השחקן המפורסם ג’ין וילדר, שהיה קומיקאי מוכשר ביותר. הוא התפרסם לראשונה הודות לתפקידו במחזה שובר המוסכמות “המפיקים” של האיש שהיה מזוהה עמו במשך שנים רבות, מל ברוקס. מדובר קומדיה שחורה על מפיק יהודי מושחת שמחליט להונות את כל המשקיעים ולהעלות מחזמר שחייב להיכשל, מחזמר גרוע במיוחד על חייו של היטלר. אבל מתברר שבעולם המטורף הזה אפילו מחזמר על היטלר עלול להצליח…

בימים אלו עולה המחזמר כאן בארץ -בשפה האנגלית עם כתוביות בעברית

בהפקת Israel musicals.

ראיון עם השחקן הראשי.\

\חלק מהקסט שר בתכנית רדיו

ד״ר ניסים כץ, עורך מדור הפרוזה של “יקום תרבות”, ממליץ על:

הספר ״ילדה וכלי קשת״ מאת עילי ראונר (הוצאת אדם אבן חושן)

אחרי “עריק”, ספרו הראשון והמוצלח של עילי ראונר שזכה לכל התשבוחות (גם שלי), חוזר אלינו הסופר עם ספרון קצרצר (55 עמודים), אבל מרגש וכואב מאוד, המספר על נגן רחוב המגדל את בתו הקטנה לבדו לאחר שהאימא נטשה אותם. הנגן צריך להתמודד עם גידול ילדה מול המחויבות האמנותית שלו. הקונפליקט הזה מוביל אותו לתהומות. למעשה זוהי אלגוריה נפלאה לחיים של כל אמן הנקרע בין חיים נורמליים משפחתיים לחיים טוטאליים של אמן ואמנות. מומלץ.

חגית בת אליעזר, שגרירת “יקום תרבות” באירועים ממליצה על:

הסרט ״סאלי – נס על ההדסון״

זהו סרט טוב מאוד, ללא הסתייגות. הוא מבוסס על ספר המתעד מקרה אמיתי. ב-15 בינואר 2009 טיסה 1549 של US Airways, שיצאה לדרכה מנמל התעופה לה גווארדיה בניו יורק, פגעה לאחר ההמראה בציפורים שהרסו את שני המנועים. ברור שבמקרה הזה יש להביא את המטוס לנחיתת אונס. אבל על איזה מסלול? הקברניט המנוסה צ’סלי סאלנברגר (Chesley Sullenberger) העריך שלא יספיק להגיע לשדות התעופה בסביבה, והצליח להנחית את המטוס על פני נהר ההדסון, מה שהציל את כל הנוסעים ואנשי הצוות.
ציפורים הן גורם תאונה ידוע בתעופה, ועכשיו אני רואה גם את הסמליות הקולנועית: להקת ציפורים רגילות יותר מסוכנת ל- 155 אנשים בשמים
 מאשר מאות ציפורים מטורללות של היצ’קוק לאנשים אחדים על הקרקע.
הכול ידוע מראש, קרה, סופר, תועד, ובכל זאת הסרט מותח, מתגמל, מרתק את הצופים, והם נשארים ישובים בתום ההקרנה. סימן שהסרט עשוי נכון.
“סאלי – נס על ההדסון” הוא שיתוף הפעולה של ענקי הקולנוע קלינט איסטווד, הבמאי, וטום הנקס, השחקן בתפקיד הקברניט. לאחר ההצלחה באוויר ובמים, צפויה לגיבור גם המערכה הקרקעית – התמודדות עם תחקיר הרשויות, עם הסימולציות למיניהן. הוא מפגין קור רוח ותושייה גם בתחקיר, ומוכיח שהערכתו את אפשרויות הנחיתה הייתה נכונה.
הריצות ברחובות ניו יורק החורפית להפגת המתח בימי התחקיר המתישים, מתכתבות עם הריצה המפורסמת, עטורת פרס אוסקר, לרוחבה ולאורכה של ארצות הברית של טום הנקס מודל 1994 ב”פורסט גאמפ”.
האסון הגדול של ניו יורק – זה של 11 לספטמבר 2001 – נרמז אך קלות, הרי הוא תמיד נוכח בתודעה. הסרט עלה לאקרנים ימים ספורים לפני מלאות 15 שנים לאסון, ואני צפיתי בו ביום ראשון – 11 בספטמבר עצמו.
עיצובו של הקברניט בדמות האדם העליון אינה נתפסת כקלישאה או כהפרזה, אלא אמינה ומעוררת הערצה. הוא מרשים גופנית ובריאותית (דופק מנוחה 55), עומד בלחצים בתא הטייס ובאולם התחקיר, מחויב לשלום הנוסעים ולעשיית הצדק.
 הקברניט מודע לתרומתו של המערך התומך: טייס המשנה וכוחות ההצלה והרפואה, ומודה לכל אלה בסיכום התחקיר, שממנו הוא יוצא כגיבור לדעת כל הגורמים.
כפי שאני רואה את הדברים, שאפשר לייחס את דבריו אלה לעשיית הסרט – כל צוות ההפקה, עם קלינט איסטווד וטום הנקס בראשם, תרמו להישג הקולנועי ולהנאת הצופים.

חגית ממליצה גם על:

ההרצאה – סקס גרוע בסרטים

דורון פישלר הוא מומחה לקולנוע – חוקר, מבקר ואף מרצה בנושאי קולנוע מגוונים, בליווי הקרנת קטעי סרטים. על הרצאתו “הסרטים הגרועים” המלצתי כאן.

ביום שני, 12.9 בלבונטין 7, נתן דורון פישלר הרצאה מצוינת בנושא “סקס גרוע”. בחוכמה ובהומור דורון הציג את העירום והמין, החל מהפסלים הקדומים דרך אלה של רומי העתיקה, והגיע לצילום וראינוע של העת החדשה. צפינו בקטעי סרטים צרפתיים ראשונים, שבהם נשים מפשילות עשר ויותר שכבות של מלבושיהן, לבד או עם עזרתה של המשרתת, ואז דילג הקולנוע ליבשת אמריקה.
 צפינו בסרט אנימציה אדיר בשחור לבן ששרד מתחילת המאה ה-20, אך לא ידוע מי עשה אותו. דורון פישלר משער שלמען השעשוע המוחלט של מין מצויר פרוע והומוריסטי, חברו יחד האנימטורים של שני האולפנים היריבים – וורנר ודיסני. היחס ההוליוודי לעירום ומין נע לאורך הסקאלה. בקצה האחד הפוריטניות המחמירה, כשהמין נרמז על ידי הדימויים של רכבת שנכנסת למנהרה, טיל משוגר וגשר מתמוטט. הקרנת הקטעים האלה עם פרשנות מלבבת של דורון לוותה בפרצי צחוק של הקהל. מגוחכות לא פחות הסצנות המתירניות על גבול הפורנו בסרטים של אליס הבוגרת והערומה בארץ הפלאות, וכמוהן של היצורים המרקדים בין לבין בשירי ילדים, או בגרסה מינית של טרזן וג’יין בהשתתפות זו או אחרת של ידידם הקוף.
 כמה טובות הסצנות הגרועות, עם או בלי עירום ומין, כשהן נבחרות על ידי דורון פישלר ומוקרנות בליווי פרשנותו ההומוריסטית והשנונה.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

16 − 5 =