ציור עטיפה מ-1955 לסיפור של רוברט הינליין   If This Goes On — בספר  Revolt in 2100. צייר :Stanley Meltzoff
עטיפת המהדורה הפינית של ספרו של רוברט היינליין “מהפכה בשנת 2100”

מאת אלי אשד

“..היגיון מתוק לא יביא אותך לשום מקום בעסק הזה.כדי להישמע ,אתה חייב להפוך לדמאגוג,מטיף פוליטי המעורר את האספסוף כמו נחמיה סקאדר.אנחנו מתקדמים בעליזות לגיהנום ואף אחד לא יבלום עד שתקרה ההתנגשות “.

“.אבל -אה לכל הרוחות והשדים! מה אנחנו יכולים לעשות בעניין ?

שום דבר.המצב יהיה גרוע הרבה יותר לפני שיתחיל להשתפר.בוא נשתה כוסית “

( הסיום של” היגיון של קיסרות ” בתוך “הגבעות הירוקות של הארץ” מאת רוברט הינליין)

“נחמיה סקאדר מועמד לנשיאות! אז אני בורח ללונה סיטי !!!”

(מגיב בפייסבוק של האגודה הישראלית למדע בדיוני)

פורטרייט של רוברט היינליין מאת Frank Kelly Freas

רוברט היינליין, אחד מגדולי סופרי המדע הבדיוני של המאה ה-20 ומחבר קלאסיקות כמו “גר בארץ נוכרייה “לוחמי ספינת הכוכבים”,  “עריצה היא הלבנה” ואחרים, יצר בסיפורי המדע הבדיוני הקלאסיים שלו היסטוריה של העתיד. במשך למעלה מ-40 שנה, מ-1940 ועד למותו ב-1985, תיאר את ההיסטוריה שלו שנקודת המפנה בה התרחשה בשנים 2012-2016, שבמהלכן – כפי שתיאר בספרים וביצירות שונות – השתלט דמגוג דתי מסוכן על ארה”ב והפך אותה לדיקטטורה.

בסיפורים אחרים, אופטימיים יותר, תיאר לראשונה בספרות כיצד אישה הופכת לנשיאת ארה”ב.

מי היה נחמיה סקאדר לפי רוברט הינליין?

האיש מוזכר בסיפור הנובלה “היגיון של קיסרות” (פורסם במקור בכתב עת ב-1941) המופיע בקובץ הסיפורים “הגבעות הירוקות של הארץ” (ראה אור ב-1954 בתרגום לעברית של עמוס גפן, בהוצאת “מסדה”).

הסיפור מספר על איש כדור הארץ שנחטף לעבודת פרך למושבה של כדור הארץ על נוגה. הגיבור פוגש שם באישה אימהית וקשישה בשם הייזל, שאומרת לו: “אל תדאג לשום דבר, ילד, תעשה את העבודה שלך, ילד, ותבייש את השטן, היום הגדול מתקרב”.

“איזה יום גדול, הייזל”?

“היום שבו יקומו מלאכי אלוהים ויכו את השטן. היום שבו נסיך האופל יוטל לשאול והנביא ימלוך על ילדי השמיים…”

“את בטוחה שנחיה לראות את היום הזה?”

“היא הציצה את סביבותיה, גחנה ולחשה באוזנו בסוד גמור: “היום כמעט הגיע. ברגע זה סובב נביא ומקבץ את כוחותיו. מחווה נקייה בעמק המיסיסיפי. הוא בא והעולם מכיר אותו בשםקולה כמעט ולא נשמע,נחמיה סקאדר!”

וינגייט קיווה כי קפיצת ההפתעה המשועשעת שלו לא נראתה  לעיניה. הוא זכר את השם – אותו מטיף צייצן ופרימיטיבי, טרדן בלתי חשוב מכדור הארץ שמדי פעם עלה לכותרות לא ראשיות – אדם חסר ערך כלשהוא”.

(“הגבעות הירוקות של הארץ”, עמ’ 167).

בסיפור זה משנת 1941 היינליין אינו מספר שאותו מטיף פרימיטיבי ייהפך לנשיא ב-2012 ולרודן ארה”ב בסביבות 2016, שאז “לא יתקיימו בחירות” לפי ההיסטוריה העתידנית של היינליין.

 

 

,תרשים של ההיסטוריה של העתיד של הינליין משנת 1950 

תרשים “ההיסטוריה העתידנית” של רוברט היינליין, שלפיו ארה”ב תיהפך לדיקטטורה בסביבות שנת 2016. תרשים זה משמש כבסיס לסיפוריו השונים.זאת הגירסה הסופית משנת 1967 

את זה אנו למדים רק מסיפורים אחרים בסדרה, שפורסמו רק שנים רבות מאוחר יותר, וגם בהם נחמיה סקאדר לא מופיע לעולם בעצמו.

אנו רק שומעים עליו ועל משטרו מאחרים בתקופות מאוחרות יותר. היינליין ניסה לכתוב סיפורים שיתארו את הקמת משטר זה והתעצמותו, אך לבסוף החליט שאינו מסוגל לכך.

בעיתונים יש דברים נוראים מספיק, הסביר לקוראיו, למה עליי להטיל עוד דברים נוראים גם על הקוראים שלי?

אבל בספריו השונים הוא מתייחס לשנים הנוראיות של 2012-2016, שבהן הוקם המשטר הרודני דמגוגי של נחמיה סקאדר. סקאדר, אנו למדים, היה אדם שזכה לפרסומו העצום דרך תוכניות הטלוויזיה שלו, שהביאו אותו ואת כוחו הדמגוגי לתשומת לבם של מיליונים. אלה הביאו לבסוף לבחירתו לנשיא ארה”ב.

בספרו “די זמן לאהבה” (תרגום לעברית: דפנה לוי, “כתר”, 1983) מספר גיבור הסיפור בן האלמוות לזארוס לונג (שהוא מעין גרסה עתידנית כל יכולה של היינליין עצמו) כיצד עזב את כדור הארץ בשנת 2012  לאחר פגישה נזעמת וגורלית עם בני משפחתו, ועבר להתיישב במאדים מאחר ש”כדור הארץ כבר לא היה ראוי למגורי אדם – ולכן ביליתי את מאה השנים הבאות במקום אחר, למרות שנכסי הדלא ניידי האחרים במערכת השמש רחוקים מאוד מלהיות מושכים. החמצתי את הריסת אירופה והחמצתי דיקטטורה מתועבת בארץ מולדתי…” (“די זמן לאהבה”, עמ’ 363).

סקאדר אינו מוזכר בשמו בספר הראשון שבו מופיע לזארוס לונג, בני מתושלח” אך משטר “הנביאים” שלו מוזכר שם בקצרה.

עטיפת התרגום העברי של הספר “בני מתושלח” של הינליין

בספר “החתול העובר דרך הקירות: קומדיה של נימוסין” (1985, תרגם לעברית: עמנואל לוטם, “עם עובד”, 1988) מספר לזארוס לונג לגיבור הספר, דמות מיקום אחר, עוד על נחמיה סקאדר:

קולונל קמבל, אני בא מעולם שהיה זהה לשלך עד סביבות 1939. ההתפצלות, כרגיל ניכרת במיוחד בתחילת טיסת החלל. עולמי, כמו עולמך, מגלה נטייה להיסטריה דתית. בעולמי הגיעה זו לשיאה במטיף טלוויזיוני בשם נחמיה סקאדר. שיטתו בדם ואש ותימרות עשן והיטפלות לשעירים לעזאזל –היהודים כמובן, זה לא היה חידוש, הגיעה למלוא תנופתה בזמן שהאבטלה הייתה גם היא בתנופה מלאה, החוב הציבורי והאינפלציה השתוללו: התוצאה הייתה דיקטטורה דתית. ממשלה טוטליטרית אכזרית יותר מכל מה שראה עולמי לפניה”.

עם זאת, היינלין מציין שיכולים להיות עולמות גרועים יותר אפילו מזה של נחמיה סקאדר:

בקו הזמן שלי, מלחמת העולם השלישית, המלחמה הגרעינית – הידועה לפעמים בשמות אחרים –החריבה קשות את אירופה, אבל לא התפשטה. צפון אמריקה בהנהגת הנביא, פרשה מן הזירה הבינלאומית. בקו הזמן אחד-עשר התחילה המלחמה קצת יותר מוקדם, במזרח התיכון והתפשטה בן-לילה בכל העולם”.

(“החתול העובר דרך הקירות”,עמ’ 425).

עטיפת המהדורה העברית של הספר “החתול העובר דרך הקירות”.

בספרו האחרון והמסכם “לשוט מעבר לשקיעה” (1987, תרגמה לעברית: ירדנה גבתי, “עם עובד”, 1987), היינליין  נותן קצת יותר פרטים על האופן שבו נבחר סקאדר לנשיאות:

“בקו הזמן מספר שניים קרסו אנשים בפני משהו טפשי עוד יותר מאשר לחם ושעשועים: האנשים הצביעו בעצמם בעבור דיקטטורה דתית. זה קרה אחרי 1982 כך שאני לא ראיתי את הדבר ועל כך אני שמחה! כשהייתי אישה בת מאה נחמיה סקאדר עוד היה נער קטון…”

עטיפת המהדורה העברית של “לשוט מעבר לשקיעה”.

נחמיה סקאדר, מספרת מאורין ג’ונסון, אמו של לזארוס לונג (שגם היא בת אלמוות וכמוהו היא נוסעת בזמן) רדף את היהודים ואת הקתולים ואת המורמונים והבודהיסטים ואת המוסלמים.ועכו”ם אחרים.

משיגים ניצחון במערכת הבחירות לא על ידי שכנוע האופוזיציה אלא על ידי הבאת תומכיך אל הקלפי, והארגון של סקאדר עשה את זה בדיוק. על פי ההיסטוריות שאני בחנתי, הצביעו בבחירות של שנת 2012 63 אחוזים מכלל הרשומים בפנקס הבוחרים (מספר שכשלעצמו היה מחצית מבעלי זכות הבחירה). המפלגה האמריקנית האמיתית בראשות נחמיה סקאדר השיגה 27 אחוזים מכלל הקולות. וכך זכתה ב-81 אחוז מקולג’ האלקטורים.

ב-2016 לא נערכו בחירות.”

(עמ’ 282-283).

היינליין כתב ספר עתידני  שלם על שנת 2015 ושמו “לא אירא רע” (I Will Fear No Evil ,1970), שנכתב בעת שהיינליין היה חולה במחלה קשה. ספר זה נחשב לאחד הפחות־מוצלחים שבספריו, אם לא הגרוע שבכולם, ונראה שמשום כך לא תורגם מעולם לעברית. העלילה מספרת על מיליונר זקן וחולה שמעביר את מוחו לגוף של אישה צעירה. בעתיד המתואר בספר מעודדת הממשלה את ההומוסקסואליות, כדי להאט את גידול האוכלוסייה הבלתי פוסק. אמצעי אחר שננקט להתמודדות עם התפוצצות האוכלוסין בכדור הארץ הוא הקמת מושבה על הירח. למעט האיום הדמוגרפי, נראה ששנת 2015 ששרטט היינליין אינה דומה במאום לזו שאותה חווינו אנו ביקום הזה.

את הסיפור המלא על שלטונו של נחמיה סקאדר אנו מוצאים בנובלה שלא תורגמה לעברית, בשם

If this goes on (בתרגום חופשי: אם זה ימשיך הלאה כך), ופורסמה במקור בכתב עת ב-1940. היא פורסמה שוב ב-1953 בקובץ “מהפכה בשנת 2100”, ובה ניתן התיאור השלם והמפורט ביותר של סיפור משטרו של נחמיה סקאדר.

אנו למדים שסקאדר, לשעבר מטיף טלוויזיוני, יצר בארה”ב משטר טוטליטרי  שבראשו עמד כ”נביא” כל חייו. לאחר מותו באו במקומו שורה של מנהיגים שכונו “נביאים”.

זאת, עד שמשטר זה הופל לבסוף בשנת 2075 בידי מהפכה שאורגנה בידי “הבונים החופשיים” בארה”ב.

אלו פועלים בשיתוף פעולה עם היהודים הקתולים והמורמונים (ומן הסתם גם מוסלמים), קבוצות שדוכאו בידי המשטר התיאוקרטי הרודני.

בשנת 2003, לאחר מותו של היינליין, פורסם ספר מוקדם שכתב ב-1938, בראשית קריירת הכתיבה שלו:

For Us, The Living: A Comedy of Customs. כתב היד של הסיפור היה בלתי ידוע לחלוטין במהלך חייו ונמצא בעיזבונו. ספר זה עסק גם הוא בנחמיה סקאדר, רודן אזור המיסיסיפי, ובניסיונו להשתלט על ארה”ב בסוף המאה ה-21 (2086) ולהשליט בה פוריטניות דתית בעזרת מיליציה של בריונים  גזעניים דמויי “קו קלאס קלאן”, ניסיון שנכשל לגמרי. הציבור האמריקאי הליברלי מתעשת ברגע האחרון ומביס את צבאו של סקואדר לפני שהוא משתלט עליהם.

אבל ספר זה היה שונה בתכניו מספריו של הינליין שפורסמו. מאוחר יותר היינליין נעשה פסימי יותר ויותר לגבי האפשרות שנחמיה סקאדר או מישהו כמוהו יצליח להשתלט לבסוף על ארה”ב. אפשר להסיק שניסיון השתלטות של דמגוג רודני על ארה”ב העסיק מאוד את היינליין בראשית שנות הארבעים, עד שנות השבעים והשמונים בשנות חייו האחרונות, כשכבר הגיע למסקנה שאפשרות כזאת היא  שוב סבירה ביותר.

אם נסתכל על הנעשה היום בשנת 2016, אין ספק שיש נקודות דמיון מסוימות בין נחמיה סקאדר הדמגוג שהשיג את פרסומו דרך תוכנית  טלוויזיה שלו, לבין דונאלד טראמפ, אדם בעל כישורי נאום ודמגוגיה עצומים, שהשיג את פרסומו דרך תוכנית ריאליטי בטלוויזיה, שהביאה לו פרסום עולמי…

אבל דומה שהרבה יותר מטראמפ, מזכיר נחמיה סקאדר אדם אחר מהעולם של שנת 2016 – את נשיא תורכיה רסיפ טאיפ ארדואן, אדם שעלה לשלטון באמצעים דמוקרטיים אך עם אג’נדה דתית, וכפי שמתברר כעת, הוא עסוק בהחרבת הדמוקרטיה התורכית בשם אותה אג’נדה. נראה שהחברה שהוא יוצר עלולה להיות דומה לחברה הדתית הרודנית שאותה מתאר היינליין.

בחירות 2016 בארה”ב – האם אחת מתחזיותיו של היינליין תתגשם?

נשיאת ארה”ב בסרט עתידני שכתב רוברט הינליין.

אבל להיינליין היו גם תחזיות אחרות, אולי אופטימיות יותר, לגבי הפוליטיקה של ארה”ב.

.  

בתסריט לסדרת טלוויזיה שכתב ב-1953, תיאר לראשונה במדיה את העתיד בשנת 1970- שבה נשיא ארה”ב הוא אישה.

הסדרה לא נעשתה, אבל נוצר סרט בשם “פרויקט בסיס הירח”, שבו הקהל יכול היה לצפות לראשונה בנשיאת ארה”ב (שאותה גילמה ארנסטין ברטיאר) ואף במפקדת חללית (דבר שאיש לא העלה על דעתו לפני היינליין).

קיראו על סרט זה  ביתר פירוט במאמר זה כאן :

פמיניזם בחלל.

היינליין תיאר ביתר פירוט את האפשרות שבה תכהן נשיאה אישה בעתיד בארה”ב במאמר-סיפור שלו מ-1980 – The Happy Days Ahead” – over the rainbow (בתרגום חופשי: “מעבר לקשת בענן”)  שנמצא בספרו Expanded Universe.

השחקנית נישל ניקולאס ב”מסע בין כוכבים”, המודל של היינליין לנשיאת ארה”ב אפשרית.ויקיפדיה 

היינליין חזה אפשרות שנשיא ארה”ב, טיפוס חסר כל ערך, ימות בהתרסקות מטוס ואת מקומו תתפוס סגניתו שנועדה רק למשוך קולות, אישה שחורה, שחקנית, וככל הנראה מבוססת על נישל ניקולאס השחקנית שגילמה את קצינת הקשר אואורה ב”מסע בין כוכבים” (ניקולאס שימשה כדוברת נאס”א והיינליין ככל הנראה העריך אותה מאוד ואף הקדיש לה את ספרו “פרידי” נוסף על עוד כמה נשים מעולם המדע הבדיוני). אישה זאת תתגלה בסופו של דבר כטיפוס מוכשר וחזק יותר ממה שכולם חושבים במאמציה להפוך את ארה”ב למדינה טובה יותר. היא מכניסה שינויים רבים לטובה, שכוללים את חיזוק המשמעת בכוחות הביטחון, והתנגדות מוחלטת לקבוצות לחץ בוושינגטון – כולל אלו התומכות בישראל ומחויבות למחקר מדעי. היא עושה זאת בהצלחה כה גדולה, עד שהיא נבחרת לכהונה שנייה.

בעת כתיבת שורות אלו לא ידוע מי יזכה בבחירות 2016 בארה”ב, אבל  לא מן הנמנע שמי שיזכה בה – דונאלד טראמפ או הילארי קלינטון  – יוכל לאשר נבואה של רוברט היינליין.

 

עדכון מינואר 2024: טראמפ זכה בבחירות 2016 והפך לנשיא הביזארי ביותר בתולדות אר ה”ב. כעת הוא צפוי לרוץ שוב בבחירות 2024 ואם יזכה יהפך ללא בספק לרודן  כדי להציל את עצמו מבית הסוהר. 

מדליה עם דמותו של היינליין מאת Arlin Robbins

ראו גם:

רוברט היינליין בויקיפדיה

פמיניזם בחלל :אלי אשד על סרטו של היינליין “פרויקט בסיס הירח 

היפי פשיסט או אדם חופשי ?: רן לוי על רוברט הינליין

גל חיימוביץ’ רוברט הינליין מדריך לקורא ולגולש

גל חיימוביץ’ על ההיסטוריה של העתיד של רוברט הינליין

עוד  על ההיסטוריה של העתיד של רוברט הינליין

רוןברט הינליין -רשימת קריאה וצפייה

הינליין: הספרים החיצוניים

סקס ספרים ופצצת אטום : על הביוגרפיה של רוברט הינליין

היעד הירח על פי רוברט הינליין

נשיאת ארה”ב על פי רוברט הינליין

נבואת האימים של הינליין :ארה”ב בוחרת דיקטטור בשנת 2016

נבואת 2016 של נוסטרדמוס

נבואות 2024: רודן בארצות הברית 

4 תגובות

  1. עכשיו התברר לי שממש כמה ימים לאחר פרסום מאמר זה ב-3 אוגוסט 2016 זכה הסיפור של רוברט הינליין שעומד במרכזו If this goes on (בתרגום חופשי: אם זה ימשיך הלאה כך),בפרס ה”רטרו -הוגו ” בכנס העולמי של חובבי המדע הבידיוני “הורלד קון “שנערך בקנזס סיטי ” כנובלת המדע הבדיוני הטובה ביותר של שנת 1940 בטקס שנערך ב18 באוגוסט
    זהו פרס שניתן בידי חובבי מדע בדיוני רטרואקטיבית לסיפורי מדע בדיוני שפורסמו בשנת 1940 ולא זכו אז בפרס מכיוון שאז עוד לא ניתנו פרסם לסיפורי מדע בדיוני. וכעת נעשה עימם צדק “רטרואקטיבי “.

    .יכול להיות שלפני הבוחרים עמדה גם האפשרות של התממשותו לנגד עיניהם ?
    http://www.thehugoawards.org/hugo-history/1941-retro-hugo-awards/

  2. סופר המדע הבדיוני המפורסם דיויד ברין כותב :
    Looking back at Heinlein’s Future History – coming true before our eyes.
    http://davidbrin.blogspot.co.il/2017/03/looking-back-at-heinleins-future.html?spref=fb

    This one is so pertinent and important, I tried to find a more public venue for it. But one of the tragic consequences of the Trump Era is the decay of op-ed journalism — everyone recycling the same whines. I’ll speak more of this, at the end. But now — this just can’t be put off, any longer. Prepare to go wide-eyed!

    == A chilling forecast: accurate down to the last detail ==

    You can sway a thousand men by appealing to their prejudices quicker than you can convince one man by logic. – Robert A. Heinlein, Revolt in 2100

    Robert A. Heinlein’s 1953 “Future History” collection, Revolt in 2100, vividly portrays citizens rising up against an authoritarian theocracy which has taken root in America. A succession of fundamentalist despots have ruled for nearly a century, dating back to the First Prophet, Nehemiah Scudder. John Lyle, a graduate of West Point and now a member of the Prophet’s elite guard “Angels of the Lord,” joins an underground revolt when he finally begins to question the society under which he always lived:

    “I began to sense faintly that secrecy is the keystone of all tyranny. Not force, but secrecy … censorship. When any government, or any church for that matter, undertakes to say to its subjects, ‘This you may not read, this you must not see, this you are forbidden to know,’ the end result is tyranny and oppression, no matter how holy the motives. Mighty little force is needed to control a man whose mind has been hoodwinked; contrariwise, no amount of force can control a free man, a man whose mind is free. No, not the rack, not fission bombs, not anything — you can’t conquer a free man; the most you can do is kill him.” (If This Goes On– Chapter 6)

    Does that sound familiar? Oh, but you ain’t seen nothing, yet. Prepare to be amazed.

    Sure, Heinlein’s voice is different than mine. But he largely raised me, and I deeply resent it when some folks lazily dismiss RAH as a “right winger” or even “fascist.” Sure, there are ways in which he reads rather retro, today. And he yelled “get off my lawn!” at hippies who came to pay homage, after Stranger in a Strange Land.

    But he truly saw himself as a champion of equal rights and equal opportunity, even if his characters can seem cringeworthy, through modern eyes. His libertarianism is of another, Jeffersonian-Adam Smithian variety, and he despised Ayn Rand.

    Of course, our chief overlap is seen in that extract, above. Heinlein and I both portray light as the cleanser and liberator. We must all see as much as we can handle, and then more. It is a citizen’s duty to look! And yes, to re-examine things we had been comfortable believing. Transparency is key to reciprocal accountability, which we use to be both free and smart. It is the miracle tool that enables us to question the lies of monsters.

    == Amazing prophecy! ==

    Is it ironic that the author of a novel about false prophets nailed the future so well? Oh, but it gets much better. Especially the paragraph in bold, below.

    Here, I’d like to quote extensively from Revolt in 2100’s afterword, “Concerning Stories Never Written,” in which Robert Heinlein takes an incisive look at a possible dark future for our country:

    “As for … the idea that we could lose our freedom by succumbing to a wave of religious hysteria, I am sorry to say that I consider it possible. I hope that it is not probable. But there is a latent deep strain of religious fanaticism in this, our culture; it is rooted in our history and it has broken out many times in the past.

    “It is with us now; there has been a sharp rise in strongly evangelical sects in this country in recent years, some of which hold beliefs theocratic in the extreme, anti-intellectual, anti-scientific, and anti-libertarian.

    “It is a truism that almost any sect, cult, or religion will legislate its creed into law if it acquires the political power to do so, and will follow it by suppressing opposition, subverting all education to seize early the minds of the young, and by killing, locking up, or driving underground all heretics. This is equally true whether the faith is Communism or Holy-Rollerism; indeed it is the bounden duty of the faithful to do so. The custodians of the True Faith cannot logically admit tolerance of heresy to be a virtue.

    “Nevertheless this business of legislating religious beliefs into law has never been more than sporadically successful in this country – Sunday closing laws here and there, birth control legislation in spots, the Prohibition experiment, temporary enclaves of theocracy such as Voliva’s Zion, Smith’s Nauvoo, and a few others. The country is split up into such a variety of faiths and sects that a degree of uneasy tolerance now exists from expedient compromise; the minorities constitute a majority of opposition against each other.

    “Could it be otherwise here? Could any one sect obtain a working majority at the polls and take over the country? Perhaps not – but a combination of a dynamic evangelist, television, enough money, and modern techniques of advertising and propaganda might make Billy Sunday’s efforts look like a corner store compared to Sears Roebuck.

    “Throw in a Depression for good measure, promise a material heaven here on earth, add a dash of anti-Semitism, anti-Catholicism, anti-Negrosim, and a good large dose of anti-“furriners” in general and anti-intellectuals here at home, and the result might be something quite frightening – particularly when one recalls that our voting system is such that a minority distributed as pluralities in enough states can constitute a working majority in Washington.”

    Jiminy! Heinlein wrote that in the early 1950s! Is there anything he did not hit right on the head? Heck, he even nailed the dominionist “Prosperity Gospel” so popular among Ted Cruz types, promising fervid followers that their “material heaven here on earth” will come by righteously seizing the property of unbelievers. (Late note: a prosperity gospel preacher keynotes Donald Trump’s inauguration.)

    Seriously, read his last paragraph (above) again. Then recall that Heinlein portrayed Nehemiah Scudder taking the White House against the will of a majority, in 2012. (He also spoke of America sinking into “The Crazy Years.”)

    As for you blithe judgers who dismissed Heinlein as a ‘fascist’? Shame on you. He was fighting the good fight before you were born, far more persuasively and effectively than you’ll ever be.

    Oh, but back to his essay. It gets even more amazing:

    “I imagined Nehemiah Scudder as a backwoods evangelist who combined some of the features of John Calvin, Savonarola, Judge Rutherford and Huey Long. His influence was not national until after the death of Mrs. Rachel Biggs…. who left Brother Scudder several millions of dollars with which to establish a television station. Shortly thereafter he teamed up with an ex-Senator from his home state; they placed their affairs in the hands of a major advertising agency and were on their way to fame and fortune. Presently they needed stormtroopers; they revived the Ku Klux Klan in everything but the name – sheets, passwords, grips, and all. It was a “good gimmick” once and still served. Blood at the polls and blood in the streets, but Scudder won the election. The next election was never held.

    “Impossible? Remember the Klan in the ‘Twenties – and how far it got without even a dynamic leader. Remember Karl Marx and note how close that unscientific piece of nonsense called Das Kapital has come to smothering out all freedom of thought on half a planet, without – mind you – the emotional advantage of calling it a religion. The capacity of the human mind for swallowing nonsense and spewing it forth in violent and repressive action has never yet been plumbed.”

    Give Heinlein’s Revolt in 2100 a read (available for Kindle.)

    Are the parallels with our present situation perfect? Well, no. For one thing, there is the spectacular hypocrisy of U.S. fundamentalist Christians gushing their fervid support for a man who is – in every conceivable measure of action or character – the diametric opposite of Jesus. Even Heinlein could not have written that.

    No, this has to be a clarion call. Members of the American center and moderate-left must get past their clichés… like the insipid stupidity of calling old-fashioned Jeffersonian libertarians like Heinlein “right-wingers.” For one thing, anyone who loves science, nowadays is, by definition, no member of that cult.

    We must be welcoming of fellow citizens who flee the rising, confederate madness. Soon, these will include waves of ‘retiring’ U.S. military and intelligence officers, potential allies of stunning value in our task of saving civilization! So do not listen to fools on the far-left, who would spit in the faces of such refugees. The far-left can be as crazy as the entire-right has become. Especially if they would reflexively spurn powerful allies, just because they have good posture and sport crewcuts.

    Or powerful inspirations, like the science fiction author and American, Robert A. Heinlein.

    Honor the legacy of Heinlein and Pay It Forward! Support the efforts of the Heinlein Society — which promotes education, blood drives and provides books to veterans.

    == Addenda ==

    Oh, you don’t believe that there is a nationwide cabal of fundamentalists who aim for precisely the scenario that worried Heinlein? Read this. An escapee from the “christofascist” network describes how a million or so children at any time are not only being homeschooled, but indoctrinated to think of themselves as holy warriors, battling a satanic republic. And this is the central goal of Betsy DeVos, our new Secretary of Education.

    And yes, central to their belief system are not the words of Jesus, but the diametrically opposite and hate-drenched Book of Revelation. With hand-rubbing delight, they anticipate the torture and death of you and your loved ones and our nation, followed by eternal torment and damnation, plus an end to all democracy, science, ambition, curiosity, questioning, exploration and every other thing that makes us human. And… oh yes, a violent end to the United States of America. And I did not exaggerate a single word. Every single one of those outcomes is directly and explicitly what they pray for, daily.

    Finally… A Scottish newspaper listed coverage of the Trump Inauguration as a Twilight Zone reboot: “The Twilight Zone returns with one of the most ambitious, expensive and controversial productions in broadcast history. Sci-fi writers have often dabbled with alternative history stories… It sounds far-fetched, and it is, but as it goes on it becomes more and more chillingly plausible…”

    == The meta problem, here ==

    I had saved up this posting, offering it to every venue I could find (or shortened versions, eliminating my personal voice.) It is interesting, effective and different. But there is the rub.

    Look, there’s one more factor at work now. Fear. When that emotion reigns, even the side that believes in openness and originality shuts down psychologically. At the very moment when we need a wide stance and originality, mass media have circled the wagons, allocating op-ed soapboxes to pals who re-word the same whines, over and over.

    Like the latest wave of ill-considered reactions, screaming about the Trumps’ increase in military spending, as liberals fall for a baited trap, reflexively shouting hate at the Military Officer Corps, spurning another set of victims, another fact-centered profession. This is the stupidest thing we could possibly do, right now.

  3. כרגע נראה שדונאלד טראמפ קרוב לזכות במינוי הרפובליקאני כמועמד לנשיאות ארה”ב. ואם יזכה זה יהיה אסון לעולם.
    האבנגליסטים ונוצרים אדוקים אחרים בארה”ב ואם כבר גם יהודים אדוקים החרדים ואולי מי יודע גם מוסלמים אדוקים בארה”ב נחשבים לתומכים אדוקים בטראמפ ולמפתח לנצחונו בבחירות.
    מודוע הם כל כך תומכים בו ?
    הרי הוא מבטא באורך חייו אורח חיים אנטי דתי ואנטי מוסרי ?
    כנראה הסיבה זהה לזו של החרדים והחרדלים ומר נתניהו בישראל.
    האדוקים בארה”ב רואים בטראמפ את חמורו של ישוע המשיח.
    הוא בעיניהם בחדרי חדרים האנטי כריסט באורח חייו אבל הוא גם יביא את אחרית הימים את האפוקליפסה ואת שובו של ישוע המשיח.
    וכל מה שיש לאנשיהם לזמר בתקשורת על כך שהוא בעצם נוצרי אדוק ותומך בנצרות הכל שקר.
    הנוצרים האדוקים אינם מטומטמים יותר מכל אזרח אחר.
    אלא שהטרמאפיסט הממוצע רוצה שלטון רודני שבו הוא יהיה טופ דוג ואילו הנוצרים המאמינים אדישים כלפי הרודנות.
    הם בסך הכל רוצים שטראמפ שיקרב את שובו של המשיח מהר ככל האפשר.
    הם כמו היהודים האדוקים וכמו המוסלמים האדוקים משקרים ללא הנד עפעף כאשר זה נוגע למה שנראה בעינהם כאינטרסים ארוכי הטווח של אמונתם.
    ובמקרה הזה הבאת האפוקליפסה.
    וכך אנו נמצאים כעת מצב שבו האינטרסים של ההנהגה הנוצרית האבנגליסטית ההנהגה היהודית החרדלית וההנהגה האיסלאמית השיעית וההנהגה הסונית הדעשית שואפים כולם להביא לאפוקליפסה באמצעות נשיא ארה”ב שהוא חמורם של האבנגליסטים ,נשיא רוסיה שבשלב הזה הוא בעל בריתם של הכנסיה הרוסית האורתודכסית וראש ממשלת ישראל הנשלט בידי החרד”לים.
    לא סימפטי.
    זה אומר שאם טראמפ יבחר לנשיאות יש להילחם בו מהיום הראשון ( שהוא כבר הבטיח בפומבי כמה פעמים שיהיה יום ראשון של רודנות ) ובדיוק כפי שזה היה בישראל בהפגנות המונית בלתי פוסקות ובתביעות בלתי פוסקות כנגד הממשלה שלו כנגדו עצמו לבית המשפט העליון.
    טראמפ ינסה לפעול כמו מר נתניהו לחסל את הדמוקרטיה בארה”ב בשורה של צעדים כמעט בלתי נראים. שיכללו את ביטול החוקה האמריקנית.
    לעשות זאת מיד בצעדים גדולים ומהירים תהי שגיאה גדולה .
    אבל אני לא חושב שהוא הולך להפתיע את מישהו הפעם.
    אבל גם אם חלילה טרמפ יזכה בבחירות
    לדעתי הוא לא יצליח להגשים את הפרוייקט שלו ושל האבנגליסטים של הבאת רודנות ואפוקליפסה.
    בכל זאת זה הולך להיות מאבק קשה.

  4. אנא תקן את תאריך הסרט – 1970 -> 1953.

    מעניין אם היה הראשון שנעשה לפי היינלין, וכמה עוד היו

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

שתים עשרה − ארבע =