חגית בת-אליעזר, שגרירת יקום תרבות באירועים, ממליצה על:

הצגת ילדים, “לפתוח את הקופסא”

הצגת הילדים “לפתוח את הקופסא” היא פנטזיה לשני ליצנים וקרטונים בשלל צבעים. הליצנים הם רועי בירן והראל קרטס, שחקנים יוצרים של תיאטרון “המילה” השוכן בקיבוץ הרדוף בגליל התחתון. התיאטרון מיישם את השיטה האנתרופוסופית – הרוחניות המודרנית – שבאה לידי ביטוי באומנויות ובחינוך, כפי שמסביר זאת רועי בירן, שחקן ומנהל תיאטרון “המילה” בראיון טלוויזיוני בתוכנית “יצירה מקומית”.

תיאטרון “המילה” מציג מספר הצגות לילדים ולמבוגרים באולם בקיבוץ הרדוף, ומדי פעם מגיע גם לתל אביב. ביום שני, 15 באוגוסט, בשעה 11:30 בבוקר מתארחת הצגת הילדים “לפתוח את הקופסא” במוזיאון תל אביב לאומנות בהופעת קיץ יחידה.

לשיטה האנתרופוסופית יחס של כבוד וטיפוח לילד, והדבר בא לידי ביטוי גם בהצגות הילדים של תיאטרון “המילה”. ב-15 באוגוסט אקח יום חופש מהעבודה הצפונית שלי ואנהר תל אביבה. אני נחושה גם להגיע להצגת היחיד החדשה של רועי בירן, “ילד עם ציפור – מסע אישי”, שבה משולבים מונולוגים, שירה מדוברת (ספוקן וורד), קטעי תמונות ומכתבים, נגינה ושירה.

חגית ממליצה גם על:

השקת ספר השירה ״תקנות שכנגד״

יהודה ויזן – משורר, סופר, מתרגם, עורך כתב העת “דחק” –  פרסם ספר שירה חדש, “תקנות שכנגד” בהוצאת “מקום לשירה” הירושלמית. הספר מתבלט בנושאים שבו, בהתכתבות עם המשוררים, במוזיקליות, בהומור השנון שלו. הספר מציב אתגרים אינטלקטואליים ואינטרטקסטואליים בפני הקורא, הנהנה מהחריזה הגמישה, מהמקצבים המשתנים ומהרוח הרצינית-היתולית המרעננת.

בהשקת הספר, שתתקיים ביום ג’, 16 באוגוסט בירושלים, לאחר דברי פתיחה מאת גלעד מאירי, עורך הוצאת “מקום לשירה”, יקרא המשורר יהודה ויזן את כל ספרו מכריכה לכריכה בליווי מחשבות על שיריו ועל שירה בכלל.
יש טקסיות בקריאה השלמה, שדורשת מהמשורר מאמץ גופני ונפשי, ומשרה על השומעים מצב של מחויבות, והתמסרות למהלך השירי של הספר עד כדי שותפות-גורל עם המחבר.
גם ספר שיריו “פכורים” הושק במתכונת דומה לפני ארבע שנים, אך האירוע ההוא היה למוזמנים בלבד. ההשקה של “תקנות שכנגד” פתוחה לקהל הרחב. כמה מסקרן ומתגמל לשמוע איש ספרות מעמיק ודעתן מדבר על שיריו, ומתבטא בנושאים הכלליים של השירה.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

3 × שלוש =