אלי אשד, העורך הראשי של “יקום תרבות” ממליץ על:

התערוכה הרטרוספקטיבית של רועי רוזן.
במוזיאון תל אביב נפתחה ביום חמישי תערוכה רטרוספקטיבית מיצירותיו של האמן רועי רוזן, אמן שידוע ביצירת דמויות בדויות או חצי בדויות שעולם שלם מאחוריהן, גם הוא פרי יצירתו של רוזן. העולם של רוזן נתמך במגוון “עדויות”, “מאמרים”, ו״סרטים״, כולם כמובן בדויים או “מוקומנטריים”. בתערוכה ניתן למצוא את הדמות הידועה של רוזן, “ז’וסטין פרנק”, כביכול ציירת יהודית-צרפתית פרנקיסטית מיסטית, את האמן הרוסי העולה ״מקסים קומר מישקין״ שיצר כביכול תערוכה שלמה על מותו הזוועתי של ולדימיר פוטין. על חייה שלפני ואחרי המוות של אווה בראון זוגתו של הפיהרר, יצירה שבעת הצגתה המקורית לפני עשרות שנים עוררה סערה תקשורתית ופוליטית.
מרשים , מרחיב את הדמיון ואת התודעה, אבל דורש תשומת לב רבה לכל פרט, וגם לפעמים קיבה חזקה…
גילוי נאות: רוזן שימש כמקור השראה בעבר לכותב המלצה זאת בסיפור

“מותה המיסתורי של ז’וסטין פרנק “

חגית בת-אליעזר, שגרירת “יקום תרבות” באירועים ומופעים בכל רחבי הארץ ממליצה על:

ערב נשים, “צלילים מרפאים” ופסטיבל קומיקס.

אחרוני ילדי החוגים עזבו את מתנ”ס רמות ספיר בחיפה, ואל המקום החלו לזרום האימהות והסבתות, לערב נשים גדוש הפעילויות בהפקתה של סלבה מרגוליס. הוגש כיבוד עשיר, שנוסף על הבורקסים והעוגות, כלל מרקים ומשקה סיידר חם ממטבחה של שרה ירדני – מנהלת המתנ”ס. במסדרונות המרווחים הוצבו דוכני תכשיטים וקוסמטיקה. היה מואר, צבעוני וחגיגי. החדר הנרחב, מוקף המראות, המשמש לחוגי מחול, הוסב לאולם הרצאות, ונמלא כמאתיים נשים – נוכחוּת מרשימה, מעודדת ומשמחת. ד”ר תיקי אדלר רז – סקסולוגית, מטפלת אישית וזוגית, ומנחה למיניות – דיברה בקול רך ואימהי על המיניות ובעיקר על זו הנשית, ודבריה המביכים-מה נקטעו מדי פעם על ידי הלִחשושים הרמים של הנשים בקהל. תיקי התחילה את הרצאתה בעבר הרחוק השבטי של האדם מלפני מאה אלף שנים, דילגה למהפכה החקלאית שלפני עשרת אלפים שנה, שהפכה את המבנה החברתי למשפחתי סביב הנחלות המעובדות, והפקידה את האישה וצאצאיה לרשותו של בעל הנחלה. שמעתי מפיה לראשונה על קוף האדם האפריקאי בונובו, הקרוב לאדם בהתנהגותו המינית, שמשמשת גם להנאה ולפתרון סכסוכים חברתיים, וכתוצאה מכך מידת תוקפנותם של קופי בונובו נמוכה משמעותית מזו של השימפנזה. אפשר לסכם את דבריה בסיסמה “בוא נעשה בונובו”.
ההרצאה השנייה –  מאוזנת, אינטליגנטית, עונה על צרכי הקהל, מלווה במצגת מובנית ונעימה לעין – הייתה של מירי גונן שוחט – יועצת סטיילינג ותדמית. מירי ריחפה בקלילות ברחבה על עקבים דקים במידה הנכונה, ניגשת מדי פעם לעמדת המחשב לקידום המצגת, ומדגימה את עקרונותיה על נשים מהקהל בצורה נהירה ומכבדת. מירי דיברה במושגים של מבנה גוף, מבנה פנים, התאמת צבעים, הרכב מלתחה, כשהמסר הוא: קבלי את עצמך ותכירי, תדגישי ותטשטשי לפי הצורך, וגם לא לכל הסלבריטאיות גוף מושלם. בגדים, צבעים, תסרוקות, עומדים לרשותך –  היעזרי בהם. היא תיבלה את דבריה בבדיחה המתקשרת להרצאה הקודמת: “היכן נמצאת נקודת ה-g של האישה? באות האחרונה של המילה “shopping”.
בסיום הערב הייתה תצוגת אופנת חורף של הסטודיו לאופנה אירֶליין, בהופעתן של שלוש דוגמניות חינניות, ובליווי הסברים של יגאל, מנהל השיווק.
תודה למפיקה הנמרצת סלבה מרגוליס, שתחזור למתנ”ס רמות ספיר ביום חמישי, 11.2, ל”מסע קסום של צלילים מרפאים”, כפי שמפורט בפרסום המצורף:

פעילותה אינה מוגבלת לחיפה בלבד. ב-16 בפברואר בשעות שלוש וחצי אחר הצהריים עד שמונה בערב, בקניון סביונים באשדוד, יתקיים בהפקתה פסטיקומיקס – פסטיבל לקומיקס וקריקטורות, שישלב סדנאות, יריד דוכני הקומיקסאים המובילים בארץ, תחרות נושאת פרסים, תערוכת קריקטורות, והרצאתו של חוקר הקומיקס (והעורך הראשי של יקום תרבות) אלי אשד.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

שלוש × שלוש =