אלי אשד, העורך ראשי של “יקום תרבות” ממליץ על:

הסרט “שם קוד מ.ל.א.ך” סרט ריגול  המבוסס על סדרת טלוויזיה בלתי נשכחת משנות השישים המשחזר את ימי שיא המלחמה הקרה בין מערב ומזרח בשנות השישים ובו בזמן חוזה את אירגוני הטרור הבינלאומיים שיצמחו בעתיד.

ראו מאמר ביקורת מפורט:

שובם של הסוכנים מא.נ.ק.ל והטרוריסטים מט.ר.א.ש

הספר היד שהוציאה אותי להורג” (הוצאת ספרא- הקיבוץ המאוחד, 2012)

המותחן הספרותי של צביקה ניר הוא שילוב של רומן מתח עם רומן “חדש” בסגנון הצרפתי של שנות השבעים המעודכן לשנות ה-2000. לכאורה זהו רומן היסטורי חתרני על ההיסטוריה של מדינת ישראל, שמתגלה כשונה ואפלה אפילו יותר ממה שחשבנו שאנו מכירים. ואולי המדובר ביצירת ספרות בדויה לחלוטין, שהיא ומחברה חותרים נגד הקורא שלה, וכנגד כל מה שהוא מבין על המציאות שמסביבו? מי הוא הגיבור? מי הוא המחבר? שמא כולם קיימים רק בראשו של הקורא?

ניסים כץ, עורך מדור הפרוזה של “יקום תרבות”, ממליץ על:

הסרט “מורה מחליף” בבימויו של טוני קיי. לצפייה בטריילר

זוכה פרס האוסקר אדריאן ברודי בתצוגת משחק מופתית. ברודי משחק מורה מחליף שזה המקצוע שלו – להעביר חומר לזמן קצר ולעבור לתיכון הבא. הסרט לא נופל לשבלונות הרגילות של סרטי מורים. הוא אמנותי מאוד ויש בו סצנות חזקות ומשתקות שמשאירות את הצופה עם הרבה הרהורים וסימני שאלה. לא להחמיץ.

הספר “אל תיגע בזמיר”, מאת הרפר לי (בהוצאת “ידיעות ספרים” ו”עם עובד”).

תרגום חדש ומצוין של מיכל אלפון לספר הקלאסי והמופתי שיצא ב-1960, והוא אחד מעמודי התווך של הספרות האמריקאית. הקריאה המחודשת והחוזרת בו רלוונטית גם לימינו אנו, שבהם מתגלים גילויי גזענות קשים בארה”ב, אירופה וישראל כלפי מיעוטים, מהגרים וקבוצות שונות באוכלוסייה. תענוג צרוף. 

ורד זינגר, עורכת הלשון והסגנון של “יקום תרבות”, ממליצה על:

המחזמר “שיער” בתיאטרון “הקאמרי” (תרגום: אהוד מנור, במאי: משה קפטן, כוריאוגרפיה: אביחי חכם)


במחזמר “שיער” צפיתי ביום שישי שעבר עם בתי המתבגרת. אין מחזמר טוב יותר לקחת אליו נער מתבגר – ולא בגלל שבסוף המופע מעלים השחקנים צופים אחדים, ובזה האחרון עלתה על הבמה בתי, שתחקוק לעד בתודעתה את הרגעים שבהם שרה ורקדה כשידיה אוחזות באלה של מיי פיינגולד. גם לא בגלל הנושאים שהמחזמר דן בהם – סובלנות מול גזענות, שלום ואהבה, סקס, סמים ורוקנרול. גם לא בשל סצנות העירום המעודנות (מאחורי וילון דקיק), או השירים הקליטים, ההפקה העשירה והמשחק המצוין. “שיער” הוא מחזמר מושלם לנוער בגלל שני דברים: הראשון, ההומור – כמעט הומור סלפסטיקי – השזור כמעט בכל מעבר בין שיר לשיר; והשני, המחשבה שהוא מעורר על ידי קטעי הוידאו-ארט, המוצגים על מסכים קטנים (יוצרי הוידאו פעלו בהנחיית התיאטרון והבמאים יואב כהן ואדם לבינסון). אין מה לעשות, החיבור של “תנו לשמש” עם מספרי ההרוגים במלחמות העת החדשה (כולל המלחמות הישראליות) פוקע יותר ממיתר אחד בלב.

חגית בת אליעזר, שגרירת “יקום תרבות” באירועים ומופעים בכל רחבי הארץ ממליצה על:

ההצגהאיבנוב” מאת אנטון צ’כוב בתיאטרון “הקאמרי”.


איתי טירן היה נהדר בתפקיד הראשי. ההפקה כללה מספר רב של שחקנים, למעלה מ-15, וכל התפקידים הותאמו נכון. הקומדיה אכן הייתה שחורה: הקטעים הקומיים היו מצחיקים והקטעים הקודרים – בהתאם. תרגום המחזה, העיבוד והבימוי נעשו על ידי ארתור קוגן בשיתוף פעולה הדוק עם איתי טירן. קוגן הוא בוגר מגמת הבימוי באוניברסיטת תל אביב, מנהל “בית צבי” – בית הספר הגבוה לאומנויות הבמה, במאי פעיל ב”קאמרי” ומורו של טירן בזמן לימודיו של השחקן ב”בית צבי”. המורה ותלמידו עובדים יחד כבר כמה שנים ואחראים, בין היתר, להצלחות השקספיריות המובהקות “ריצ’ארד השני” ו”ריצ’ארד השלישי”.

נוסף על ההצגה, אני ממליצה בחום על סדרת ההרצאותthink&drink different

מדובר בסדרת הרצאות בנושאי מדע, המתקיימת כמפגשים בפאבים ובמסעדות. ההרצאה הראשונה התקיימה ביום שני 31/8 במסעדת “ננוצ’קה” בתל-אביב, ותימשך בספטמבר – ראו לוח הזמנים למעלה. בהרצאה דיבר ניר להב, דוקטורנט לפיזיקה באוניברסיטת בר אילן בתחום חקר המוח, על התעלומות הגדולות במדע של ימינו. הרצאתו הייתה חווייתית, וכללה קטעי סרטים, מוזיקה ושירה, בנושאים הבאים: מדידה קוונטית, מינהור, חומר אפל, אנרגיה אפלה, פרדוקס גוף-נפש. הכול התחיל ונגמר במשל המערה של אפלטון.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

תשע + 18 =