מאת אלי אשד

המשטרה (שוב) בכותרות, ולא באופן מחמיא. בחירת השר לבטחון פנים ארדן למנות למפכ״ל דווקא קצין בכיר לשעבר עוררה מחאות, ואלו גרמו לתגובה בצורת אזכור הרקורד הלא-מחמיא של המוחים.

ועם זאת, המשטרה היא גוף הביטחון שאפילו בישראל האזרח פוגש בו יותר מאשר כל גוף אחר (מלבד, כמובן, כשעושים מילואים). אם בנהיגה בכביש שנחסם עקב תאונה, או בהליכה ברגל באזור שנחסם עקב חפץ חשוד, וכמובן אם לרוע המזל נגנב מאיתנו משהו או חס-וחלילה הותקפנו. במדינות ״נורמליות״, לא מדינת ישראל כמובן, אפשר בהחלט לטעון שהמשטרה חשובה יותר לבטחון האזרחים מהצבא.

גם בתרבות הפופולרית תופסת המשטרה מקום חשוב, ואפילו מרכזי, כפי שמוכיחים אינספור סרטי המשטרה, סדרות טלוויזיה על משטרה, ואפילו ספרות המתח, שהיא בין הסוגות הפופולריות בעולם. האם יש מישהו שאינו מכיר את שרלוק הולמס, שעל פי דמותו, או בהשראתו, נעשו רק בשנים האחרונות שתי סדרות (אלמנטרי האמריקאית ושרלוק הבריטית)?

במאמר שלהלן סוקר אלי אשד את התפתחות דמות השוטר בתרבות הפופולרית – מהעבריין הצרפתי וידוק שהיה השוטר המקצועי הראשון, ועד לשוטר אזולאי והארי המזוהם – האייקונים של שנות השבעים ועד היום.

המאמר הופיע בגיליון "ליברל" מספר 15, יולי 2015

police-in-culture

עמוד ראשון של המאמר משטרה בתרבות
משטרה בתרבות
עמוד שני של המאמר משטרה בתרבות
עמוד שני של המאמר משטרה בתרבות
עמוד שלישי של המאמר משטרה בתרבות
עמוד שלישי של המאמר משטרה בתרבות
עמוד רביעי של המאמר משטרה בתרבות
עמוד רביעי של המאמר משטרה בתרבות
עמוד חמישי של המאמר משטרה בתרבות
עמוד חמישי של המאמר משטרה בתרבות
עמוד שישי של המאמר משטרה בתרבות
עמוד שישי של המאמר משטרה בתרבות
עמוד שביעי של המאמר משטרה בתרבות
עמוד שביעי של המאמר משטרה בתרבות
המאמר משטרה בתרבות - עמוד מיוחד על השוטר אזולאי
המאמר משטרה בתרבות – עמוד מיוחד על השוטר אזולאי

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

שלוש עשרה + 18 =