התרסקויות של עב”מים

חיים מזר

פורסם בביטאון המרכז הישראלי לחקר עב”מים  גיליון מס. 56 יולי 2007

מבוא יכולה להישאל השאלה האם עב”מים יכולים להתרסק, שהרי הם העלי יכולת טכנולוגית גבוהה מזו שלנו? התשובה חד משמעית היא כן!

כל טכנולוגיה, מתקדמת ככל שתהיה לא חפה מתקלות ובלאי. עייפות החומר היא חלק מהותי מתוחלת חיים של מוצר טכנולוגי בין אם היא קצרה או ארוכה. גם אם תוחלת חייו של מוצר כל שהוא היא ארוכה בסופו של דבר הוא ימצא את עצמו בפח הזבל או במגרש הגרוטאות. כך זה גם עם עב”מים. כמו במטוסים גם בהם מתרחשות תקלות. חלקן ניתנות לתיקון וחלקן בלתי ניתנות לתיקון והתוצאות עלולות להיות קטלניות. התופעות המוכרות הן תקלות בלתי צפויות באוויר או בחלל (דוגמה מפורסמת לכך היא טיסת אפולו 13 והתרסקויות על הקרקע. תפישת עב”ם שהתרסק היא מכרה זהב מבחינת מה שיכול להימצא בו – מטלורגיה, אלקטרוניקה. ושיטות הנעה. הפוטנציאל הכלכלי והצבאי הוא אדיר. אם נמצאות גם גופות המשמעויות הן מרחיקות לכת והשאלות המתבקשות הן מהחשובות ביותר. בפני החוקרים נפתחות אפשרויות לבחון צורות חיים תבוניות מסביבות אקולוגיות שונות לחלוטין ומחקרן יכול לתת לנו תובנות חשובות באשר לחיים בכלל ולאבולוציה שלנו כבני אדם. במאמר זה נסקור מספר עדויות  להתרסקויות של עב”מים.


סקירת עדויות

העדויות על התרסקויות עב”מים באות מאנשים שצפו בהם במהלך טיסתם עד לפגיעתם בקרקע ולאחר מכן משעה שתושבי האזור, עיתונאים ואנשי הצבא הבאים למקום ההתרחשות. לצד אלה למרבה ההפתעה ישנן גם עדויות מהעבר הרחוק. העדויות הגם שמספרן מועט הן ארכיאולוגיות. תתוארנה כאן שתי עדויות כאלה. אף משלחת ארכיאולוגית לא יצאה לחפש שרידי עב”מים מהעת העתיקה וזאת משתי סיבות. סיבה אחת היא שגם אם היתה קמה קבוצת ארכיאולוגים מתוך הממסד האקדמי לחפש שרידים ממין זה היא לא הייתה מתוקצבת וסיבה שניה המחסור בעדויות מתועדות .איך אפשר לדעת על התרסקות אם אין על כך שום עדות ולכן אי אפשר לדעת היכן לחפש. הגילויים הם על כן בעלי אופי אקראי.

גילוי אחד כזה נמצא בארה”ב בקניון הגדול סמוך ל- Commanche Point. בדיווח שנמסר ממקום זה נמסר כי קבוצה של חוקרים קיבלה קריאה להגיע למקום לבדוק גוף מוזר השוכב בתחתית הקניון ואשר על פי ההערכה הוא בן 4000 שנה. מי שהגיעו למקום היו אנשי כוח משימה של מדענים בעלי סיווג בטחוני גבוה. התברר שהגוף הוא בעל מבנה אליפטי ברוחב 15 מטר ואורך 33.5 מטר. למרות שעבר זמן רב מאז שנגע בקרקע והנחיתה הקשה אותה ביצע הוא נמצא במצב טוב. הוא עשוי מסיבים מתכתיים קלים מאוד במיוחד וסוג המתכת לא מוכר .הוא פולט אנרגיה ברמות נמוכות ובדיקות פחמן הראו שהוא תקוע בחולות משנת 2000 לפנה”ס. מה שברור הוא, כי מקורו של כלי הרכב מחוץ לכדור הארץ. המבנה הפנימי הראה שאנשי הצוות היו דמויי אדם, נמוכים ונושמי חמצן. כלי הרכב תופעל על ידי 20- 12 “אנשים”. מקור הכוח של כלי הטיס היה גרעיני ומערכת הניווט מגנטית והיו בו מקומות אחסון למזון ומים. הבדיקות הראו שחברי הצוות עזבו את החללית לאחר הנחיתה וחיו באזור מספר שנים. אישוש לבדיקות אלה נמצא בצורה של ציורי מערות באזור המראים דמויי אדם מוזרים עם ראשי  כדוריים (  web  L.  Merakis  )

שריד עב”מי אחר נמצא בקייב אוקראינה(“Russian Crash” web ). בעבודות שיקום בעיר לאחר מלחמת העולם השניה, בעקבות פינוי ההריסות ,בעומק 6 – 5 מטר מתחת לאדמה נמצא גוף מוזר מאוד .צורתו כשל צילינדר דמוי חץ, קוטרו 3-5 מטר, אורכו 6 – 5 מטר, צבעו כסף וללא קווי תפר בכלל. החלק האחורי היה קרוע מהגוף. בצידי  הגוף נמצאו חיבורים שונים שהקנו לו את צורת החץ. הצבא נקרא למקום כדי לבדוק במה מדובר. הרושם הראשוני היה שזהו טיל של מדינה עוינת. במעטה סודיות כבד הגוף הועלה על משאית והועבר לאחד מפרברי מוסקבה ששמו Podipki אזור שמוכר כיום בשם קלינגרד. הבדיקות העלו שגילו 5000 – 3000 שנה. למרבה ההפתעה התברר שהוא נמצא לראשונה בסוף המאה ה – 19. אלה שמצאו אותו באותו זמן ניסו להוציאו מהאדמה אך המשימה לא צלחה בידם. המושל של קייב הוזמן על ידי המשטרה והשלטונות לבדוק חפץ זה. מכיון שלרשות החוקרים באותה תקופה לא היו כלים מדעיים מתאימים, המושל לא רצה לקחת על עצמו שום אחריות  ונתן  הוראה לקבור אותו. מהבדיקות של אלה שמצאו אותו לאחר מלחמת העולם השנייה התברר שמה שנמצא הוא מקטע של תא הטייס, מה שאומר שהחוקרים הבינו שמדובר בכלי טיס. אורכו של הכלי המקורי 12 – 11  מטר. לרוע המזל החלק האחורי, בו אמור היה להיות המנוע, לא נמצא בכלל. היה גם ברור שמקור הכלי הוא לא מכדור הארץ. נמצאו בו 2 מושבים קטנים המתאימים לאנשים נמוכים שגובהם 1.2 מטר, ציוד מתוחכם ,לוחות בקרה, מוטות כפתורים וכו’.הדבר המוזר ביותר הוא הכיתוביות שנמצאו על לוחות הבקרה השונים.

חקירה בלשנית הראתה שהשפה היא סנסקריט עתיקה. השערות מאוחרות יותר העלו את האפשרות שמדובר בסוג של וימאנות, למרות שהיכולת הטכנולוגית של כלי הטיס הייתה מעבר ליכולת המדעית טכנולוגית של ברה”מ באותה תקופה. באמצעות שיטות מחקר של הנדסה לאחור הצליחו לפענח את דרכי פעולתם של מספר מכשירים במהלך שנות ה – 50  וה- 60 של המאה הקודמת . ידע זה אפשר לרוסים לקדם בצורה משמעותית את טכנולוגית הטילים והחלל שלהם. ההתרסקויות שמתרחשות בימינו מאפשרות בחינה מדוקדקת יותר של העב”מים שפגעו בקרקע. הודות לידע המדעי הנרחב יותר העומד לרשות הקהילה המדעית. אמנם הידע המדעי וההנדסי של מתכנני ומייצרי העב”מים נמצא במרחק שנות דור ויותר מזה של תקופתנו, אך  לרשות החוקרים עומדים כלים מתודיים איך לבחון כלי טיס אלה.

נתייחס לשני מקרים על מנת לראות במה מדובר מקרה אחד הוא ההתרסקות ב- Ubatuba –  ברזיל ב – 957 (לא נמסר תאריך מדויק).העדות היא של קבוצת דייגים סמוך לעיר Ubatuba שהבחינו בתנועת דיסק בשמים. הדיסק נע במהירות גבוהה תוך כדי התקרבות לחוף. הפגיעה במים הייתה בלתי נמנעת. ברגע האחרון ממש לפני הפגיעה, הדיסק ביצע סיבוב חד כלפי מעלה, צבר גובה אך התפוצץ, עלה בלהבות והתפרק לאלפי חלקים בוערים אשר נפלו למים. בנפילתם הם נצנצו בזוהר חזק מאוד ולמרות שהאירוע התרחש באור יום הם נראו כמו זיקוקי דינור. מספר שברים הגיעו לחוף והדייגים אספו אותם. משקלם היה קטן כמו נייר. 3 שברים נראו כעשויים מחומר מתכתי מוצק וכהה. פני השטח לא היו חלקים ודרגת החמצון שלהם הייתה גבוהה. התצורה שלהם העידה על כך שמקורם מגוף מתכתי גדול יותר. בשבר אחד הובחנו סדקים מיקרוסקופיים, רובם אורכיים. אחד מהם משתרע לאורך ⅔ מהשבר כאילו שהופעל עליהם איזה שהוא כוח. שאר השברים לא נסדקו אך חלקים מהם היו מכוסים בשכבה דקה ודביקה של חומר לבן הניתן להסרה בקלות בעזרת הציפורן. אבקה זו דומה במידת מה לאפר המצוי על גבי פרוסות של פחם שרוף כאילו שהם “נכוו” על ידי אש או שנפגעו מחום רב מדי. שברים אלה הועברו לבדיקה במעבדה לייצור מינרלים, אגף של משרד החקלאות הברזילאי ונעשו עליהם אנליזות כימיות, ספקטרוסקופיות ובקרני X .התוצאות הראו שהם עשויים ממגנזיום בצפיפות של 1.866 שעה שצפיפותו של מגנזיום ארצי היא 1.742. השברים הועברו לבדיקות נוספות כולל המעבדה הלאומית המרכזית בוושינגטון וכולן הגיעו לאותן תוצאות (  web  J.  Clark  )

ב – 17.8.1995   התרסק עב”ם באזור Antak שב – Sierras Coloradis – ארגנטינה. העב”ם, גוף ענק בקוטר 250 מטר ועשוי מחומר מתכתי בהיר, טס במהירות בכיוון דרום צפון תוך שמתלווים אליו שני עצמים נוספים כנראה טילים שפגעו בו. לאירוע זה היו אלפי עדים. הגוף לא התפרק באוויר אלא פגע בקרקע ולאחר מספר דקות נשמעה התפוצצות אדירה מלווה ברעידות סיסמיות שהורגשו ברדיוס של 300 ק”מ ממקום הפגיעה. כעבור זמן מה היתמר ענן שחור וסמיך ביותר שאף קרן אור לא הצליחה לעבור דרכו. בתצפיות אוויריות על האזור יומיים לאחר האירוע נראו סימני הפגיעה בקרקע, הטבעה קרקעית באורך 5 ק”מ וברוחב 600 מטר. במקום מונח עצם גדול מאוד. בשטח נראו עצים שנעקרו מהאדמה המכוסים באבקה לבנה זוהרת ודומה במשהו לאלומיניום שהפך לאבקת טלק. השרידים של גזעי העצים ניזוקו בצורה מוזרה, כאילו שהותזה עליהם חומצה. האבק שנאסף במקום הועבר לבדיקה באוניברסיטת לה פלטה והתברר שהיא עשויה מאשלגן בדרגת ניקיון של % 98 ,מה שלא מוצאים על כדור הארץ. % 2 הנותרים עשויים מחומרים לא מוכרים(“Planeta UFO” web ).

ההתרסקויות המעניינות ביותר הן של עב”מים שנמצאו בהם גופות. העדות הראשונה לעב”מ עם גופות היא מה – 17.4.1897 .בשנה זו התרסק עב”מ ב- Aurora Wise Counts – שבטקסס ארה”ב. בבוקרו של אותו יום נראתה ספינת אוויר משייטת בשמים. הספינה התנגשה במגדל של תחנת רוח מקומית, נקרעה לגזרים וחלקיה התפזרו לכל עבר. היה בה רק טייס אחד. אמנם הגופה שלו הושחתה אבל היה ברור שהוא לא מכדור הארץ. שרידי הגופה הובאו לקבורה בבית הקברות המקומי ו – 100  שנה לאחר מכן צוות של ערוץ ההיסטוריה של הטלוויזיה בטקסס ניסה להגיע לבית הקברות על מנת לבדוק את שרידיה, אך זה נמנע ממנו. מה שכן ידוע הוא שאחד מתושבי המקום, אחת מבארות המים השייכת לו, טען שבריאותו התערערה בשל שתיית מים ממנה מכיון שהזדהמה מחתיכה של ספינת האוויר שנזרקה לתוכה ( Causins A.  web : 29.10.2006 ).

ב – 1941  (לא נמסר תאריך מדויק) נקרא הכומר המקומי ב – Cape Girardeau – מיסורי ארה”ב להתפלל לעילוי נשמתם של טייסיו של מטוס שהתרסק בסמוך לישוב. כשהגיע למקום ההתרסקות הוא ראה אנשי משטרה, מכבי אש, סוכני FBI וצלמים מסתודדים במוקד האירוע. מאחר שלא ידע במה מדובר כשקיבל את הקריאה הטלפונית, הוא היה המום למראה כלי הטיס שהתגלה בפניו. הייתה לו צורת דיסק. כשהציץ פנימה ראה על הדפנות סמלים שנראו כמו הירוגליפים ולפתע הבחין ב – 3 גופות שלא נראו כבני אדם כפי שציפה. הם היו קטנים, בעלי עיניים גדולות, בקושי אפשר היה להבחין בפה ובאוזניים וללא שערות. בתום התפילה הוא נצטווה על ידי אנשי הצבא שעליו לשמור על סודיות. כל מה שנמצא במקום הועבר על ידם למקום אחר ( web  .B.  Booth  ).

ב-1953 התרסק באריזונה עב”מ. מעוצמת הפגיעה בקרקע חלק ממנו נתקע בתוכה בעומק חצי מטר. התברר שהגוף עשוי מחומר לא מוכר דמוי אלומיניום וקוטרו 10 מטר. העב”מ נראה כמו שתי צלחות עמוקות מחוברות זו לזו כך שהקמר שלהן הוא אחד כלפי מעלה והשני כלפי מטה. לא נמצאו כני נחיתה ושום תצורות בולטות על הדופן ושום שריטות. במקום הקמר הקוטר הוא 6.6 מטר. במקום החיבור בין הקמר העליון לקמר התחתון(באמצע הגוף) הצבע כהה יותר והוא נראה כמו חריץ. פתח הכניסה ירד בצורה אנכית ונפתח. גובה הפתח 1.15 מטר ורוחבו 0.5 מטר. במבט פנימה אפשר היה לראות שני כיסאות מסתובבים, תא בצורה אליפטית והרבה מכשירים ולוחות בקרה. בסמוך למקום הוקם אוהל ואליו הועברו שרידי הטיס. גובהו היה 1.32 מטר, צבע העור חום,  שתי עיניים, שני נחיריים, שני אוזניים ופה גדול ועגול. הוא היה לבוש בחליפה מתכתית בצבע כסף ולראשו כובע עשוי מאותו חומר שממנו עשוי הבגד (Fowler R. web ).יכול להיות שהנתונים המספריים שגויים. על פי נתונים אלה ,בכדי להיכנס או לצאת דרך פתח זה, החוצן חייב להתכופף, כל שכן כאשר הוא חובש כובע.

ב-21.1.1959 ב- Gdynia שבפולין נפל למים, בים הבלטי סמוך לחוף עב”מ. צוללנים מצאו שברים של מתכת נוצצת שנבחנה על ידי המכון הפוליטכני והצי הפולני. חלק מהחומר אבד מספר ימים לאחר מכן נמצא דמוי אדם קטן ויש כאלה הטוענים שנמצאו שניים סמוך לחוף. ממצאים אלה הועברו תחת מעטה סודיות לברה”מ ונשארו שם עד היום(“UFO Crash” ) . ב – 1968  Timmensdorf שבגרמיה סמוך לגבול עם ברה”מ ליד הים הבלטי פגע עב”מ בקרקע. צורתו צורת דיסק וקוטרו 30 מטר. למרות שהנחיתה הייתה רכה, שליש ממנו נתקע באדמה. בפנים נמצאו 12 גופות קטנים. הם צולמו וזוהו כדומים לאפורים והועברו מהמקום לביצוע נתיחות. חלקם נראו ככאלה שלא יכולים להתרבות. הנתיחות הראו שהם כאילו יצאו מתנור אפייה-הם תוצר של שיבוט. אין להם איברים שאפשר לזהותם כשייכים למערכת העיכול. הם אינם מעכלים מזון כפי שמוכר לנו ואין להם שום דבר המזכיר איזו שהיא צורה של מערכת הפרשה. העב”מ עצמו פורק ל-6 חלקים והועבר לרייט פטרסון בסיס של הצי האמריקאי באוהיו ( web  Germany”   “Tmmensdorf  ).

מקרה מעניין במיוחד הוא זה שהתרחש ב- Shang Harbor  נובה סקוטיה שבקנדה ב-4.10.1967. ביום זה נפל למים עב”מ בקוטר 20 מטר .לפני הפגיעה במים, התושבים בנובה סקוטיה הבחינו באורות מהבהבים בצבע תפוז. לאחר מכן האורות נצנצו זמן מה. הגוף נטה בזווית של  45 מעלות  ונע במהירות לעבר פני המים. בזמן הפגיעה במים נשמע רעש חזק מאוד. העדים חשבו שמדובר במטוס גדול שנפל למים והזעיקו את המשטרה. לאחר הפגיעה במים הגוף נע תוך כדי ציפה והתרחק 800 מטר מהחוף. הוא בער בצבע צהוב בהיר והשאיר מאחוריו קצף צהוב צפוף. האור דעך עד שלא נראה יותר. סירות הצלה ניסו להתקרב אליו אך הוא נעלם לפני שהספיקו ליצור אתו מגע. הקצף שקע בקרקעית. כולם היו משוכנעים שמדובר במשהו אמיתי. מחוסר ענין בנושא השלטונות סגרו את התיק..

ב – 1993 ארגון MUFON  חידש את החקירה בנושא ואז נודעו פרטים נוספים ומפתיעים. התברר שצוללנים ירדו לקרקע לאחר ההתרחשות ועקבו אחר העצם הלא מוכר. אותו עב”מ פגע בקרקעית המים, עבר בכוחות עצמו למקום המרוחק 40 ק”מ, שם הצטרף לעב”מ אחר מתחת למים שבא לעזור לו לבצע תיקונים. שני העב”מים נעו לאחר מכן למפרץ Maini ,עלו לפני המים והמריאו במהירות עצומה (  1.11.1967  web :  ” Harbor    Shang ”  ). ידועים עד היום כ – 30  מקרים של התרסקויות עב”מים מצוותים בחוצנים. ברוב במקרים הצוותים נמצאו ללא רוח חיים. גודל הצוות היה בדרך כלל פחות מ- 5  פרטים, אולם היו כמה מקרים חריגים והם העב”מ שהתרסק ב- Ely  נבדה ב-14.8.1952 ובו  16 גופות, המקרה ב-   Timmendorf  ובו כאמור 12 גופות וההתרסקות בדרום מערב אוהיו ב – 5.4.1977   שבו נמצאו 11 גופות. במקרים אחרים נמצאו צוותים חיים לאחר ההתרסקות, ההתרסקות ברוזוול ב-1949,ההתרסקות בדרום אפריקה במאי 1989 עם שני ניצולים וההתרסקות ביולי 1989 בסיביר עם 9 ניצולים(“UFO Crash List” web )..

דיון

המקרים הארכיאולוגיים מציינים שני סוגים של תקלות בעב”מים. במקרה של הקניון הגדול נראה שמדובר בנחיתת חירום. הנזר שנגרם לעב”מ היה בלתי הפיך והצוות נאלץ להישאר במקום זמן רב. הישארות ממושכת יכולה להעיד על כך שלא היו ברשותם של חברי הצוות כלי עבודה מתאימים לביצוע התיקונים הדרושים. אם נעשה הקבלה לעולמנו אנו ובהנחה שצורת חשיבתם של מטיסיו אותו עב”מ דומה לזו שלנו, גם בעולמם היו דרגות שונות של תקלות החל בתיקונים קלים אותם אפשר לבצע במהלך הטיסה באמצעות ציוד עבודה סטנדרטי, עבור בנזקים בדרגת חומרה בינונית המחייבים תיקונים במרכז שיפוצים כמו הנגר של מטוסים וכלה בנזקים חמורים ביותר  המחייבים השבתה של העב”מים. נראה שזה היה המקרה של הקניון הגדול. השהייה הממושכת במקום הנחיתה יכולה להעיד על כך שגם ציוד הקשר נהרס ולא ניתן יהיה להזעיק עזרה. כמה זמן נשארו במקום קשה לדעת. האם נשארו עד שהאחרון מהם נפטר או שעזבו את המקום לאחר פרק זמן? מה שעשוי אולי לתת פתרון חלקי לשאלה זו הוא ציורי המערות. אם נפטרו במקום זה, אפשר לחפור במקום ולמצוא שלדים שיהיה בהם דמיון לציורים אלה. האם המשלחת שהיתה במקום ביצעה חפירות חיפוש?

העדויות להימצאות צוות גדול בעב”מ יכולות לתמוך בהשערה שמשעה שנטשו את כלי הטיס היתה ביניהם איזו שהיא חלוקת עבודה כדי לשפר את יכולת ההישרדות שלהם. במקרה השני זה שליד קייב, מדובר בהתרסקות. אם נשווה את מצבם של כלי הטיס בשני המקרים, אפשר להניח שבמקרה של הקניון הגדול טייסיו של העב”מ שלטו בו גם בשלבי הטיסה האחרונים למרות התקלות והצליחו לבצע נחיתה רכה  למחצה. במקרה שהתרחש ליד קייב, מטיסיו של כלי הטיס איבדו שליטה והוא התרסק תוך התחפרות בקרקע. בדיווח לא נמסר שום דבר על הטייסים, אפילו לא על הימצאות שלדים. האם למרות ההתרסקות, הצליחו לשרוד, נטשו את כלי הטיס ועזבו את המקום? פיענוח הכתוב מאשש את קיומם של הווימאנות במיתולוגיה ההודית, בה יש התייחסות לכלי טיס הבאים מעולמות אחרים. האם מטיסיו של כלי טיס זה קשורים לחלק מהמתואר במיתולוגיה ההודית? אופי ההתרסקות או יותר נכון ההתרסקות של העב”מים, בברזיל התפוצצות מלאה ובארגנטינה חלקית, מעיד על כך שבשני המקרים התקלות גרמו לתוצאות הרסניות במנועים ובתאי הדלק. מאחר ולא נמסר על קרינה רדיואקטיבית ולא נעשו שום פינויים של האוכלוסייה במקומות של ההתרסקויות, ברור שמנועי העב”מים במקרים אלה אינם פועלים על בסיס גרעיני. תצורת ההיפגעות של העצים בארגנטינה מזכירה את ההתפוצצות המסתורית בטונגקסה סיביר ב – 1908.

בשני המקרים זוהו יסודות מוכרים, מגנזיום בברזיל ואשלגן בארגנטינה, אך המאפיינים שלהם שונים מאלה המוכרים במצב טבעי על כדור הארץ ובשני המקרין כתוצאה מהפיצוץ התקבלו חומרים אבקתיים, אם כי בכל מקום מדובר באבקה מסוג אחר. האם נעשו השוואות מעבדתיות בין אבקות אלה והאם בדרך של הנדסה לאחור אפשר ללמוד משהו על חוזק החומרים ויכולת העמידה במעמסים של המתכות מהן יוצרו העב”מים? המקרים בהם ידוע כי נמצאו גופות, מה שמשותף להם שהם נמוכי קומה, דבר שיכול להעיד על קו אבולוציוני משותף למקומות מהם מגיעים מטיסייהם  של עב”מים אלה. הצמיחה המקסימלית שלהם מרגע הלידה עד להתבגרותם היא נמוכה מזו שלנו. עדויות שיכולות לתמוך ביכולת אינטלקטואלית גבוהה של נמוכי קומה היא מציאת שלדי אדם בגובה 1 מטר מלפני 18,000  שנה ב – 2003 באי האינדונסי פלורנס. השרידים שנמצאו במקום מראים שהיו בידיהם כלים מתוחכמים לחיתוך עצמות של פילים ואבנים מפוחמות שבאמצעותם הדליקו אש. היכולת  לבצע פעולות מורכבות והעדויות הנסיבתיות מראות שהיתה להם שפה משלהם עשויה לתמוך  בהשערה זו שיכלו להגיע  להישגים הטכנולוגיים שלנו. אם כך הם פני הדברים, מתבקשת המסקנה שאותם נמוכי קומה שבאו בעב”מים שהתרסקו, עברו מסלול אבולוציוני דומה לשלנו  ובסיומו של דבר עברו אותנו מבחינה טכנולוגית. בעב”מ שהתרסק בגרמניה נמצאו דמויי אדם שעל פי סימני הנתיחה שלהם הם תוצר של שיבוט. האם הם שובטו לצורך שיגורם לכדור הארץ ואם כך היה הדבר, הרי שלהלכה קיימת בידם יכולת שיבוט פונקציונלית. לכל מקום אליו הם רוצים להגיע נעשה שיבוט המיועד להתמודד עם תנאי המקום במינימום עלויות. העב”מ שנמצאו בו כסאות מסתובבים מעיד על כך שמתכנניו הביאו בחשבון הנדסת אנוש, יכולת להגיע לכל פינה בתא הטייס בקלות בלי מאמץ, מאחר שמדובר בצוות נמוך קומה אפשר להניח שהתא הוא קטן וכל מכשירי הפיקוח והבקרה הם בהישג יד. באשר למקרה הקנדי, הרושם המתקבל הוא שהעב”מ שירד לקרקעית המים ניזוק חלקית. הוא לא יכול היה אמנם להמריא, אך מנועו אפשר לו לנוע מתחת למים. לא עמדו לרשות הצוות שלו כלים לבצע את התיקונים הנדרשים והוא שידר אותות מצוקה אותות לעב”מ אחר שהיה ב סמיכות באוויר או במים והם נפגשו בנקודת מוסכמת ושם בוצעו התיקונים הנדרשים. האם מי שעקבו אחר העב”מ ואלה היו אנשי צבא, לקחו דגימות של שובלי המים וניסו ללמוד משהו על שיטת ההנעה שלו ובאיזה דלק נעשה שימוש? האם הצליחו ליירט את התשדורות ומתוך כך ללמוד משהו על שפתם של מטיסי העב”מים? האם לצורך ביצוע התיקונים התת – מימיים היו מי שיצאו  מהם לביצוע התיקונים ואם כך האם היו לבושים בחליפות צלילה? האם נשארו במקום כלי עבודה? האם נלקחו מהמקום דגימות מים ודגימות קרקע?

סיכום

את תפישת העב”מים אפשר להגדיר כמפגשים מהסוג החמישי. בניגוד למפגשים מהסוג הראשון, השני, השלישי והרביעי בהם מדובר, במה שהוא חי נושם ועובד, המפגש מהסוג החמישי, הוא סוג של מפגש שלמרבה האירוניה, צריך לתפוש מה שהוא הפסיק לעבוד ואולי גם גופות. התוצאה הסופית היא תחומי מחקר חדשים הנדסת עב”מים וביולוגיה של חוצנים.

מקורות 1. “Planeta UFO and ET Tribuno”

2.”Russian crash retrieval report”

.

“Shang Harbour ,Canada” 4.10.1967

http://www.collectionscanada.gc.ca/ufo/002029-1500.01-e.html

4.”Tmmensdorfer, Germany UFO crash”

5.”UFO

crash 1959 Gdynia Poland”

http://survincity.com/2011/08/1959-poland-ufo-crash-in-gdynia

/ 6.”UFO crash list”

http://www.ufoevidence.org/documents/doc1683.htm 7

. Booth  B. -“1941 Cape Giradeau Missouri,crashhttp://ufos.about.com/od/bestufocrashcases/p/missouri1941.htm

8. Clark  J.- “Ubatuba crash Brazil

http://ufologie.patrickgross.org/htm/ubatuba57.htm 9

.  Cousins  R.- “before Roswell, there was Aurorahttp://www.theufochronicles.com/2006/10/before-roswell-there-was-a_116212969559333432.html 10

. Fowler R. – “Fritz Warner’s Kingman crash

_kingman.html 11. Merakais  L. -“4000 years old UFO found in Grand Canyon!” http://www.burlingtonnews.net/grandcanyon2.html

9 תגובות

  1. אני לא שמעתי אף פעם על התקריות התרסקות שבהן מצאו עב”מים עתיקים שקיימים אלפי שנים .
    אם זה נכון אתה יכול לתת לי מידע על זה בויקיפדיה או איזה אתר או כתבה .
    אם זה לא נכון אז אתה ממש מטעה כאן את הציבור –
    ולדעתי חייזרים אינטיליגנטיים עם טכנולוגייה לא יתקיימו בזמן כל כך עתיק וגיל צעיר יחסית של היקום –
    רק האבולוצייה לוקחת כמה מיליארדי שנים ורק אז אחרי כמה אלפי או מיליוני שנים באה הטכנולוגייה
    ועד שהיא מתפתחת ומשתכללת מאוד זה עוד כמה אלפי שנים או עשרות אלפי שנים –
    רק תקרית רוזוול ותקרית אורורה אמיתיות -לא שמעתי על עוד תקריות מפורסמות –
    והן כמובן יתקיימו אבל העובדה שיתרסק כלי טייס שהוא חייזרי היה רק בשמועות
    ויכול להיות שהשמועות לא נכונות -והממשל כמובן מסתיר (אולי) ונותן פירושים אחרים
    בשביל לא להגיע לפאניקה ושיגעון אצל כל העולם –
    ואם יש דברים אחרים הם כמובן מאוד מסווגים -גם כל אלה שבשמועות מסווגים
    אבל יש דליפות מעובדי ממשל שלא יודעים לסתום את הפה בנוגע לדברים סודיים
    וככה נוצרות השמועות אבל זה יכול להגיע גם מחובבי עב”מים .
    אנשי בטוח שאתה סתם איזה ילד קטן במחשב או איזה חובב עב”מים שהוא איזה אפס מובטל
    שמשקר שהוא איזה גאון . לא ראיתי שום תמונה שלך בגוגל או מידע אמיתי עליך –
    חוץ מהפרופילים האלה שלך באתר הידען ועוד כמה כאלה שאפשר בקלות לשלוח אליהם חומרים .
    כל אחד יכול להתחזות כאן .הכל כאן שקרים -כנראה אתה סתם ילד קטן וטיפש ומתלהב
    שממציא שטויות לא נכונות וכותב אותן כי אתה אולי כל כך מאמין בחייזרים וכותב שקרים
    שהייתה רוצה שיקרו אבל הם לא קרו ואף אחד לא יאמין לך !

  2. אגיב לדבריך פעם אחת בלבד לא יותר
    1. למה אתה לא מזדהה בשמך האמתי ועוד מסתתר מאחורי המילה ABAM. קשה לכתוב בעברית?
    2. בסוף המאמר ישנה רשימת מקורות. אי התייחסותך אליה או כניסה לפריטי המקורות מעידה על כך שלא קראת את המאמר עד הסוף
    3.. מה שאני עושה הוא ניתוח ארועים( case studies ) בהסתמך על מה שנמסר על ידי המדווחים ואפשר לבדוק אם הדיווחים שלהם אמיתיים. בטכניקות אלה עושים שימוש במז”פ וגם במדע החברה..
    בטענך לגבי עב”מים בעת העתיקה, האם קראתה את כל הספרות בנושא והאם נכנסת לאתרים המתמקדים בעב”מים בפרט באלה בעת העתיקה.? למה יש לי רושם שהאנגלית שלך היא לא בדיוק אי, אי.אי.
    4. מבדיקות סטרטיגרפיות פליאונטולוגיות ובדיקות רובידיום/סטרונציום המסקנה המקובלת היא שפריצת החיים על כדור הארץ החלה לפני 600 מיליון שנה. ואל תגיד לי שאתה לא מכיר מושגים אלה.5
    5. מה אתה יודע על קצב התפתחות האבולוציה. יכול להיות שקצב התפתחות האבולוציה על כוככי לכת אחרים מחוץ למערכת השמש מהיר יותר או איטי יותר ממה שאנחנו מכירים.. דרך אגב בכמה כוכבי לכת אתה ביקרת? ספר לנו על כך אולי נלמד מה שהוא.
    6. ציטוט מדבריך “ואם יש דברים אחרים הם כמובן מאוד מסווגים -גם כל אלה שבשמועות מסווגים אבל יש דליפות מעובדי ממשל שלא יודעים לסתום את הפה בנוגע לדברים סודייםוככה נוצרות השמועות אבל זה יכול להגיע גם מחובבי עב”מים.” .אם עובדי ממשל אכן מדליפים מידע, אז כנראה בכל זאת יש לפחות מה שהוא בדיווחיים אלה. סותר את כל הנחת היסוד שלך.
    7..כל צורת התגובה שלך טיפוסית לאלה שיודעים מעט מאוד אבל מגיבים בצורה מתלהמת ואני מכיר כמה כאלה..

  3. חיים היקר.
    אני מלווה מרחוק את עבודתך המבורכת והמרתקת כבר שנים רבות. בדרך כלל אני משתדל שלא להצטרף ל”תגרות הרשת” המתלוות לכל מאמר הקורא תיגר על הפאראדיגמות עליהן מבוססת שגרת החיים של האנושות. זאת מתוך הבנה ששיעור האנשים הבשלים לקבל את הראיות ולשנות את הדרך בה הם מסתכלים על העולם, קטן עד מאד.
    צר היה לי לקרוא את הביקורת משולחת הרסן המבוססת על ידע כמעט אפסי, ונטולה כל נגיעה של כללי נימוס בסיסיים הנהוגים בכתיבה מכובדת.
    אני כותב זאת לטובת הקוראים הבאים על מנת לבטל את הרושם העגום שעלול להיווצר בעקבות התגובה הראשונה.
    למרות שאני מצוי בתחום כבר שנים, חלק מהמקרים שתיארת במאמרך היו חדשים גם עבורי. לי למשל ברור שלא היית באתרי ההתרסקות, ושאתה מנגיש את תיאורי המקרים עבור קוראים רבים ששליטתם באנגלית לא מספיקה כדי לקרוא את הדברים בשפת המקור. ייתכן כמובן שחלק מהדיווחים אינם מדוייקים, אך לא אתה אחראי עליהם וחובתו של קורא אינטליגנטי למצוא ולקרוא חומר נוסף ולגבש לעצמו מסקנותיו. אפשר כמובן לשתף בהן את הכלל אך יש לעשות זאת בצורה המכבדת הן את הכותב והן את נמעניו.

    חיים , יישר כוחך !

  4. מעבר לדעתי אם אני מאמין בחוצנים, אם לאו, אני מוקסם מאיכות המאמר . זה מאמר מושקע, שקשה להתעלם ממקורותיו. מאמר שלא ישאיר אותך אדיש גם אם אינך מאמין בחוצנים. אני מאמין שלא ייתכן שאנו החיים התבוניים היחידים ביקום. אני מאמין אפילו שחוצנים קיימים בגלקסיה שלנו אבל האם הם גם ביקרו? בקיצור, תודה למזר חיים על מאמר איכותי בנושא טעון.
    סבדרמיש יהודה

  5. שנה טובה חיים
    המאמר העשיר את הידע שלי בתחום,תודה.אני גם חוקר את התחום הזה כבר מספר שנים ואני סבור שאנחנו קרובים יותר ויותר לחשיפות גדולות בתחום ובכלל על איך העולם שלנו מתנהל ודברים שהיו במחשכים יוצאים לאור. וזה קורה בזכות אנשים שמשתפים את הידע שלהם עם הכלל על מנת להעשיר ולשפר את העולם.
    בברכה
    יונתן גל

  6. “גילוי אחד כזה נמצא בארה”ב בקניון הגדול סמוך ל- Commanche Point”

    יש מצב לקבל מקורות לעיון נוסף בנושא הסיפור הזה, גופים מתכתיים ענקיים לא נעלמים בקלות, המאמר הזה מלא בסיפורים משונים, ובמקורות לא רציניים, שבחלקם הקישורים לא עובדים. מה זה המקור: (web: L. merakis)???

  7. אכן לצערנו לאחר שנים של פרסום חלק מהמקורות כבר לא היו יותר ברשת. ונאלצנו כתוצאה למחוק אותם מהקישורים. אבל השארנו את הקישורים שעובדים.
    נציין שהמאמר הזה פורסם לאחרונה גם כנספח בספרם של פרופסור חיים אשד והגר ינאי :היקום מעבר לאופק :שיחות עם פרופסור חיים אשד”
    .וחבל שלא צויין שם איפה שהוא שמאמר זה נמצא ברשת באתר “יקום תרבות”.

  8. האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ?
    ההגיון הבריא מחייב לענות על השאלה בחיוב.
    רק אדם טיפש ויהיר יאמין כי כל זמן שלא ראה בעיניו הוכחה לקיומם של חיים אחרים, הם לא קיימים ולא סבירים.
    כמה קל להתל באדם הפתטי הרואה עצמו כנזר הבריאה,
    על אף שרואה ושומע אלפי עדויות, תמונות, סרטונים, לעיתים אף ממקור ראשון (רובנו ראינו מתישהו בחיינו עב”מ) חושש הוא להשתייך לקבוצת מיעוט ולהיחשב בעיני ההמון הנבער כמי שאינו כמותם, ומבטל את אשר חוו חושיו ושכלו וליבו ומשתכנע בקלות רבה כי אף שראה – לא ראה.
    הוא מסתכל ורואה אבל אומרים לו שהוא מגוחך ושהוא לא באמת רואה, מיד הוא מבטל דעתו ולא רק זאת, מצטרף בלהיטות לבטל וללעוג לאחרים לצורך תחושתו הטובה.

    מגיע חיים אשד,ראש סוכנות החלל, שר ההגנה של קנדה, ראש מחלקת אסטרונומיה בהאורוורד, בכירי משרה, קצינים. טייסים, מדענים בכירים עטורי פרסים ותהיחה, מסכנים את שמם הטוב והמעידים מול הסנאט – אבל לא. מי הם בכלל. סתם הזויים.
    מי ישכנע אותו? יונית לוי. מספיק שהיא תגיד שסוכנות החלל מודה כי יש עבמים, באותו הרגע יאמין. אדיוטים כל מי שטמףומן ראשו בחול ומחפש להבלע בבורות ובהדיוטות.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

16 + 15 =