פורסם בביטאון המרכז הישראלי לחקר עב”מים גיליון מס. 55 אפריל 2007  עמ. 8 – 4

מבוא

כאשר מדברים עלעב”מים וחוצנים מתכוונים לכלי טיס ולמי שמטיסים אותם, אלה הבאים מכוכבים אחרים. לצידן של עדויות אלה על מפגשים איתם בין שמדובר במפגשים מהסוג הראשון, מהסוג השני, מהסוג השלישי ומהסוג הרביעי. ישנן גם עדויות על כלי טיס הנכנסים ויוצאים מגופי המים על כדור הארץ – אגמים, ימים ואוקיינוסים. מתקבל הרושם שבחצר האחורית שלנו ישנם חיים תבוניים הפועלים בסביבה אקולוגית שונה משלנו בלי שלנו בני האדם יש איזה שהוא קשר יומיומי איתם. עדויות אלה למרות המוזרות שבהן, אין להתייחס אליהן בביטול מכיון שהן רבות ויש להן גם רמיזות היסטוריות. קשה להאמין שכולן בדויות. חייב להיות בהן גלעין של אמת ולכן הן ראויות לבדיקה ובחינה מעמיקות ולו מהסיבה שהן יכולות לתת לנו תובנות חדשות לגבי החיים בכלל וחיים תבוניים בפרט. במאמר זה נתייחס למספר עדויות.

עדויות על עב”מים

מי שתומך בגישה כי יש אכן פעילות עב”מית בגופי המים על כדור הארץ הוא חוקר האוקיינוסים א. אנדרסן. למסקנה זו הגיע בעקבות התנסות אישית, שעה ששהה על סיפונה של שוברת קרח באוקיינוס האטלנטי, גוף ענק בצבע כסף יצא מהמים באופן פתאומי תוך שבירתו של קרום קרח עבה ונעלם בשמים. בעקבות בחינתם של ארכיונים של הצי האמריקאי המתייחסים לגופים תת – מימיים לא מזוהים, הוא פיתח גישה הטוענת שתרבות בעלת טכנולוגיה מתקדמת ביותר חיה במעמקי האוקיינוסים. באשר למקרה הספציפי לו היה עד, להערכתו מדובר בחלליות עגולות שהשתמשו באופן רציף בסורקים העושים שימוש במכ”מ וה”אלומות” שלהן הופכות לנראות מבחינתנו כאשר הן יוצרות מסות זוהרות של אורגניזמים חד תאיים קטנים ( 5.12.2004 :  web  Ossipova  A. ).

קשה להבין מתיאור זה במה   מדובר. יכול להיות שחל שיבוש בדבריו מכיון שהמקור  הוא ברוסית ותורגם לאנגלית. אך כוונת היסוד של אותו  חוקר ברורה. יש לנו, על כדור הארץ שכנים תבוניים שאינם מהגזעים האנושיים המוכרים.

בעיתון   (NV) Gazzete Reno   מה –  18.11.1911  (                          Strange sightings” : web”)  שיצא לאור בסן פרנציסקו הופיע דיווח כי סמוך לכניסתה של הספינה American Maru  לנמל   בסן פרנציסקו ב – 17.8, הופיעה כתבה על אירוע חריג שהתרחש ב – 11.8. בתאריך זה יצא מהמים מטאור ענק ותנועתו דמתה למסלול של רקטות זיקוקי דינור. הוא ביצע תנועה קשתית ארוכה ונעלם. קברניט הספינה סיפר שלמטאור היה ראש בוער וזנב ארוך. בניסיון לברר את   מקורו של הסיפור נודעו פרטים נוספים  שאיששו אותו. באותו  יום בעיתון  San Fransisco Examiner   סופר  כי שעה שנוסעיה של הספינה שהו על הסיפון ביום שישי קודם לכן, נורה מטאור גדול מהאוקיינוס. הוא חג במסלול מעגלי שלם בשמים וחזר למים. גודלו של העצם היה כמו כדור תותח בקוטר 25 ס”מ  ואורך השובל שלו מספר קילומטרים.  השליש הראשון של הזנב היה עגול כמו מוט וזהר באור אדום. חצי שעה לאחר מכן שומר הלילה   קרא למספר אנשים כדי לצפות בקשת ירחית גדולה. זמן קצר לאחר מכן הופיע מטאור נוסף, הוא  נסק בזווית של 20 מעלות וחזר  למים. גוף זה היה קטן יותר מהראשון, אך הזנב שלו נשבר ונכנס ראשון למים. הועלתה אפשרות שמקורם   של גופים אלה הוא התפרצויות של הרי געש מכיון שהספינה היתה במרחק של שני  ימי הפלגה מהוואי אבל לא נמסרו שום דיווחים על   פעילות געשית.

ב –  1928  איכרים מהכפר  Shuknovolk  שבקרליה   הבחינו בגוף גדול דמוי צילינדר גדול שלהבה אדומה זרמה מצידו האחורי אשר נפל לתוך אגם. ישנם אנשים הטוענים שהוא שוכב על קרקעיתו של אגם זה ומונע מדייגים לגשת למקום גם בימינו אנו. חלק מהתושבים סיפרו כי הבחינו ביצור  מוזר בגובה 1.2 – 1 מטר בעל מבנה גוף כחוש, ידיים ארוכות מאוד הנוגעות  בקרקע ובכל יד 4 אצבעות. היצור נראה מפוחד מאוד ובכל פעם שאנשים התקרבו למקום הוא התחבא במים. למרבה המוזרות אחת האגדות  היפניות מהמאה ה -7 לספירה דומה לתיאורים של אנשי קרליה והיא מגובה בציור המתאר יצור זה. על פי אגדה זו אנשים חיים מתחת למים והם יכולים לטוס במהירויות גדולות. על פי שני הסיפורים ליצורים אלה יש קרומים וטפרים  ( . web: 5.12.2004 Ossipova  A ).

על פי הערכתו של חוקר העב”מים ד”ר איון סנדרסון  50%  ויותר מתצפיות העב”מים קשורות  בצורה זו או אחרת לאלה שנכנסים ויוצאים מגופי המים בעולם. אחד מהם נצפה על ידי הצי האמריקאי בפוארטו ריקו ב -.1963. באחד מתמרוני הצי במקום, מפעיל סונר צפה בגוף תת – מימי הנע במהירות של  270 קמ”ש. המעקב אחר גוף זה נמשך 4 ימים עד שירד לעומק של 9 ק”מ. שום כלי תחבורה ימי מוכר בתקופה זו לא יכול היה לרדת לעומקים כה גדולים ( Hamilton  B. web ). ב – 1967 סמוך לחוף של ברזיל, גוף דמוי סיגר עקב אחר ספינת מטען ארגנטינית. במשך זמן מה הוא שהה בסמיכות לספינה זו ולתדהמת הצופים החל לבהוק בעוצמה רבה לפני שצלל לתוך המים. עדויות מסקנדינביה מספרות על עצמים הנכנסים יוצאים מאגמים קפואים. בדיווח מהטיימס ב –  5.12.1967 נמסר כי  “משהו רב עוצמה התרסק לתוך חור גדול בקרום הקרח של אגם במרכז שבדיה. החוקרים ואנשי צבא לא הצליחו להסביר מה קרה. דבר אחד היה ברור והוא שאין מדובר במטאוריט. לאחר מספר ימים התרחש אירוע דומה( Unidentified submarine  web   : 2001 ).

פרופסור קורסקוב  מאוניברסיטת אודיסה  דיווח שקצינים רוסיים מהצי הרוסי  בסבסטופול  צפו בעב”מ  נוסק מאחורי שייטת בים השחר ב – 1950. באוגוסט 1965 צוות של הספינה רדוגה, במהלך הפלגה בים האדום הבחין בכדור אש יוצא מהמים. תוך כדי תנועתו, גוף זה יצר עמוד מים ענקי שקרס כעבור מספר דקות. קוטר הכדור היה 60 מטר והוא ריחף בגובה 150 מטר תוך כדי הארת המים. ב – 1977 לא רחוק מהאי דרום ג’ורג’יה ( בדרום האוקיינוס השקט ), צוות של ספינת הדייג וסילי קיסילב הבחין בגוף דמוי סופגנייה יוצא מהים. קוטרו היה בין 500  –  300  מטר. המכ”מ של הספינה הפסיק לעבוד. גוף זה ריחף מעל האזור במשך 3 שעות ונעלם בפתאומיות  ( “The underworld” web  ).

בבוקר של ה – 4.9.1971  ארבעה מחברי המכון  National Geographic  בקוסטה ריקה טסו בגובה 3 ק”מ מעל אגם קוט( Cote Lake  )סמוך לאזור הגעשי Arenal  אזור האסור לכניסה במרכז קוסטה ריקה. זהו אגם עמוק באורך 35 ק”מ והנמצא בגובה 430 מטר מעל פני הים. זו היתה טיסת מחקר ולגחון המטוס היתה מחוברת באמצעות כבל מצלמת מיפוי שצילמה את האגם בהפרשים של 20 שניות בין צילום לצילום. להפתעת החוקרים לאחר פיתוח הצילומים באחד מהם נמצא דיסק באורך 53 מטר שיצא או נכנס לאגם. גוף  זה ביצע תמרון פתאומי במהלך הצילומים לא לפני ולא אחרי צילום זה. הועלתה השערה שמדובר במשחקי אור וצל , אבל בדיקת הצילומים הפריכה אותה. מה שנראה בצילום היה צב”מ ( צוללת בלתי מזוהה –  USO  על משקל עב”מ ). לאירוע זה קדמו דיווחים של דייגים מקומיים כי במקרים רבים ראו עצמים מהבהבים מתחת למים ולא פעם אפשר היה להבחין בתנועתם. במקרים אחרים תנועתם של גופים אלה גרמה לכך שהדייגים יאבדו את  שיווי משקל והם נאלצו להסתכן בקפיצה לתוך המים. נוכחותם של גופים אלה הקטינה את כמות הדגה באגם ופגעה בפרנסתם של הדייגים, באחד המקרים  ב – 9 בבוקר שני אנשים שמעו רעש מכיוון האגם ושהפנו לאותו מקום את מבטם ראו גוף דמוי צוללת יוצא ממנו. לגוף היו 3 כיפות על הדופן העליון. הגוף ריחף במקום מספר שניות ולאחר מכן  נסק לעבר ההרים (                             Good T. :  11.11.2000)

בליל ה –  6.11.1973 היה מפגש מעניין עם צב”ם סמוך לחוף ארה”ב . דייגים בפסקוואלה מיסיסיפי דיווחו על צב”מ. עדות זו אושרה על ידי משמר החופים. סך הכול צפו באירוע 9 אנשים. אורך הגוף היה 4 מטר, צורתו מעגלית או  אליפטית ובקע ממנו אור ענברי. הדייגים סיפרו שגוף זה נראה כמו צוללת קטנה וכי ריחף בגובה 1.2 מטר מעל המים וגם מתחתם. הוא היה קרוב עד כדי יכולת נגיעה בו וזה מה שהם ניסו לעשות בעזרת משוטיהם. בכל ניסיון נגיעה האור כבה והופיע במקום אחר על הדופן שלו. אנשי משמר החופים שהגיעו למקום נגעו בו גם כן ולטענתם מדובר בגוף מתכתי. על פי הדיווחים שלהם לגוף צורה של מצנח והוא נע במהירות של עד 14.4 קמ”ש. מהירותו מתייצבת במים עמוקים. עוצמת האור שלו נעה בין אפס עד לבוהק כה חזק שאי אפשר היה לצפות בו. כאשר הופנתה אליו משואת אור, האור שלו כבה עד שאור המשואה כבה. לגוף זה אין שום דמיון לאיזה שהוא בעל חיים ימי מוכר ( Good T. :  11.11.2000  ).

ביוני 1984 הימאי אלכסנדר ג. גלובה שירת על המיכלית הרוסית גורה בים התיכון במרחק 32 ק”מ ממיצרי גיברלטר. בשעה 4 אחר הצהריים כאשר היה במשמרת יחד עם סגן המפקד בולוטוב הם הבחינו בגוף מוזר צבוע במספר צבעים. כאשר  היה ממול לירכתי הספינה נעצר בפתאומיות. בולוטוב התרגש לנוכח מה שראה וכשמשקפת בידו צעק “צלחת מעופפת אמיתית”.לובה כיוון למקום האירוע את משקפתו ואישר את דבריו של עמיתו. העצם נראה כמו מחבת טיגון הפוכה המנצנצת בזוהר מתכתי אפרפר. לחלק התחתון של הגוף צורה עגולה מדויקת באורך  20 מטר. מסביב לחלק זה היו בליטות “גליות”. הגוף בנוי משני חלקים דיסקיים למחצה. החלק העליון הקטן למעלה. שני החלקים הסתובבו באיטיות  בכיוונים מנוגדים. בחלק התחתון מספר תצורות הנראות כמו להבים זוהרים. התחתית של הגוף שטוחה וחלקה. צבעו כמו זה של חלמון ובמרכז נמצא דבר מה דמוי כתם צבוע. בתחתיתו של קצה העצם, מקום שאפשר היה לצפות בו בקלות נראה משהו שנראה כמו צינור. הוא זהר בצבע ורוד  בהיר לא טבעי כמו מנורת ניאון. בחלק העליון של הדיסק נראה משהו דמוי משולש. נראה שהוא נע באותו כיוון כמו הדיסק התחתון אך בקצב איטי יותר.

העב”מ קפץ למעלה באופן פתאומי כאילו שהוא מונע על ידי גל בלתי נראה . בחלק התחתון הופיעו אורות רבים. חלק מהצוות של ה”גורי” ניסה למשוך את תשומת ליבו באמצעות פרוז’קטור. באותו זמן מפקד הספינה סוקולובסקי היה ליד  שולחן העבודה שלו עם אנשיו. הוא והסגן שלו צפו גם הם בעצם, אך תשומת  הלב של העב”מ הוסטה לעבר ספינה אחרת שבאה מכיוון הנמל, ספינת מטען ערבית שהיתה בדרכה ליוון. הערבים  אישרו שהעב”מ ריחף מעל הספינה שלהם דקה וחצי. לאחר מכן פנה ימינה ונסק במהירות לעבר העננים. הצוות הרוסי הבחין כי כאשר העב”מ נסק לעבר העננים, בהופעותיו ובהעלמויותיו הוא זרח באופן אקראי כאשר קרני השמש היו פוגות בו. לאחר מכן הוא התפרץ כמו ניצוץ ונעלם (  “The Underwater ”  web  ).

דיווחים שנמסרו על ידי קבוצת המחקר  Essex Group  מאנגליה מוסרים כי מאז  1995 נצפו כניסות ויציאות של עב”מים  בחוף המזרחי סמוך  ל –   Lowestoft . הם דיווחו על 25 מקרים בהם נראו אורות נעים מתחת למים באזור זה ( web Fowler  ).

מפגשים עם חוצנים שוכני ים

ב – 1905 פורסם בסט. פטרסבורג  ספר המכיל אסופת מאמרים מדעיים  ושמו “היקום של המין האנושי” באחד המאמרים מתוארת “אישה ימית” שנתפשה בים הקריבי. מאמרים אחרים בספר זה מספרים על גופות מתות של אנשים אמפיביים שנפלו לחוף באיים האזוריים ב – 1875. התיאורים שלהם תואמים לדיווחים של Runan Shah  ( התייחסות לכך תהיה בהמשך המאמר  ). דיווחים על בני אדם אמפיביים הופיעו בקרליה ב – 1928. יצור זה נראה מספר פעמים באגם  Weldozero על ידי תושבים מקומיים. למקום הגיעה קבוצת חוקרים מאוניברסיטת פטרוזבדובסק. לרוע המזל הממצאים קיבלו סיווג בטחוני וחבריה של קבוצת המחקר הועברו לגולגים  ( “Mysteries Man”  web : 27.3.2005 ).

בשנים 2005 – 2003  תושבים של האזורים הדרומיים והדרומים מערביים של הים הכספי דיווחו על דמויי אדם אמפיביים. במרס 2005 אחד מאנשי הצוות של הספינה  Baka  סיפר לעיתון האירני  Zindagi  על יצור כזה ששחה במקביל לספינה במשך זמן רב. בהתחלה הוא ואלה שצפו ביחד איתו ביצור וצוות הספינה חשבו שמדובר בדג גדול, אבל לאחר מכן הבחינו בשערות על ראשו ובסנפירים מוזרים למראה. בחלק הקדמי של גופו היו זרועות. בהתחלה התייחסו לתיאור שלו בביטול מאחר וחשבו שהוא שתוי. זמן קצר לאחר הופעת הכתבה, מערכת העיתון הוצפה במכתבים שלקוראים רבים שטענו כי סיפור זה הוא אחד מיני רבים על נוכחות של “אדם של המים”. הכותבים סיפרו כי דייגים רבים דיווחו חזור ודווח על יצור מוזר   הנמצא במים ועל החוף באזור  Babolsero . כל  הדיווחים זהים בתיאור שלהם. דמוי אדם בגובה 1.68 –  1.65 מטר, מבנה גף חזק, בטן בולטת ודמוית מסרק, רגליים עם סנפירים, בכל יד 4 אצבעות עם קרומי שחייה ובקצה האצבעות ציפורניים. העור שלו דומה לירח באור מלא, שיער ראשו שחור וירוק. הידיים והרגליים קצרות מאלה של אדם בגובה בינוני, בקצה האף הנשרי שלו המזכיר חרטום של דולפין ישנם איברים הנראים כמו ציפורניים. אין שום התייחסות לאוזניים. העיניים גדולות וכדוריות, הפה  גדול, הלסת העליונה בולטת והשפה התחתונה זורמת בצורה חלקה לתוך הצוואר. אין לו סנטר. האירנים מכנים יצור ז הRunan Shah  -“אדון המים והנהרות”. שם זה מבוסס בחלקו על תופעה מוזרה של התקהלות דגים המלווים את היצור  במים. סיפורים אחרים מתייחסים למים ההופכים לנקיים כמו גביש והנשארים במצב זה יומיים או שלושה באותם מקומות בהם יצור זה שחה. דייגים טוענים שדגים הנשארים בחיים למשך זמן מה ברשת יכולים לחוש בהתקרבות היצור היוצא מהמים העמוקים. הדגים משמיעים קולות בעבוע כאשר היצור מתקרב. רמזים מהעת התיקה אפשר למצוא אצל הרודוטוס ואפלטון שטענו כי מקורם של בני האדם הוא ביצורים אמפיביים שהקימו מדינה מתחת למים ( web ” Man “Mysterious  ).

החוקר פול סטונהיל מספר שקיימים דיווחים על עצמים מוזרים מתחת למים. בקיץ 1982 החוקר מרק שטיינברג  וסגן אלוף גנדי זברוב ערכו אימונים תקופתיים לצוללני מודיעין של הצבא  בטורקסטן ובמרכז אסיה. האימונים התקיימו באגםKul   Issik, אגם עמוק באזור               Tau  Ata  Transiliysk . באופן בלתי צפוי ביקר במקום רב אלוף ו. דמנקו הממונה על שירות הצוללנים של הכוחות ההנדסיים במשרד ההגנה הרוסי. הוא בא למקום כדי לדווח לקצינים המקומיים על אירועים יוצאי דופן בימת בייקל בטרנס בייקל ובמערב סיביר. במהלך עבודתם צוללנים שפעלו באזורים אלה נתקלו בשחיינים תת – מימיים לא מוכרים דומים מאוד לבני אדם אך גבוהים מאוד כמעט 3 מטר. צוללנים אלה לבשו חליפות צלילה הדוקות לגוף חרף הטמפרטורה הנמוכה של המים בעומק 50 מטר. לא היו להם חליפות צלילה ולראשם חבשו קסדות דמויות כדור שכיסו את ראשם. על פי הנחייה של אחד ממפקדי הכוח הצבאי במקום הוחלט לתפוש את אחד  היצורים ולשם כך נשלח צוות של 7 צוללנים. כאשר אחד מהם ניסה לתפוש את היצור באמצעות רשת, כוח רב עוצמה זרק את הצוות כולו אל מחוץ למים. מאחר שהמעבר לגובה פני המים היה מהיר מדי, נשקפה סכנת חיים לאנשי הצוות והיה צריך להעביר אותם במהירות לתא לחץ. לרוע המזל עמד לרשותם תא לחץ אחד שהספיק לשני אנשים בלבד. מחוסר ברירה הוכנסו 4 צוללנים ושלושת האחרים הפכו לנכים. הרב אלוף סיפר זאת לצוות באגם Issik  Kul   כדי להיות מוכנים להפתעות בלתי צפויות ומסוכנות. אגם זה רדוד יותר מאגם בייקל ובשניהם חיים יצורים מסתוריים דומים. זמן קצר לאחר מכן הצבא הטורקמני קיבל מזכר מהממונים על הכוחות הקרקעיים ובו ניתוח מפורט של האירועים באגם בייקל. המסמך מכיל דיווחים מהכוחות ההנדסיים ובו רשימה של הופעת יצורים תת – מימיים רבים באגמים רבים, כניסת ויציאת דיסקים מהאגמים, אורות חזקים הבוקעים מהמעמקים  וכו’. המסמכים היו  בעלי סיווג בטחוני גבוה ונועדו למנוע מפגשים בלתי נחוצים עם תופעות אלה. שטיינברג שירת סמוך לאגם  Sarer  ברמת פמיר.  אגם שעומקו 1.5 ק”מ. במקום מופעל מכ”מ מעקב של  ה – SDI  (יוזמת  ההגנה האסטרטגית ) האמריקאי שנועד לעקוב אחר עצמים דמויי דיסק הנכנסים לתוכו, יוצאים ממנו וממריאים.

עדויות על ענקים הדומים לשחיינים של שטיינברג מוצאים בתחילת המאה ה – 20  ואחת  מהן מופיעה בספרם של ג’ורג’ פפשווילי ואשתו הנקרא  ” Any thing can happen” שהודפס   בניו יורק ב – 1925 בהוצאת Press  s  . St.   Marlin’על פי אחד הסיפורים קבוצה של נערים גרוזיניים גילתה מערה  בתוך הר ובה שלדי ענק דמויי אדם בגובה 3 מטר כל אחד.  בכדי  להגיע למערה זו הנערים צללו לתוך אגם. מקרה אחר שאינו מסופר בספר הוא זה של ה. בורוניקוב. איש זה היה רגיל לצוד כרישים בים השחור, אך אירוע יוצא דופן אילצו להפסיק מנהג זה. כאשר צלל לעומק 8 מטר באזור   Anapa   ראה יצורים ענקיים עולים מהמעמקים אל פני המים. צבעם היה לבן חלבי, פניהם אנושיות וה שהוא דומה לזנב של דגים. הראשון מהם הבחין בנוכחותו של בוררוזניקוב ונעצר. היו לו עיניים בולטות ודומות למשקפיים מעורפלות. שני יצורים אחרים הצטרפו אליו. הראשון בהם כיוון את ידו לעבר הדייג. שלושת היצורים התקרבו, נעצרו במרחק מה ממנו, הסתובבו ועזבו את המקום. ממרחק זה הדייג הבחין בבירור בקרומי שחייה(  web  Stonehill P. ).

דיון

עדויות אלה באות ממקומות שונים בעולם ולאורך תקופה ממושכת. על פניו לא היה שום קשר ביניהן וחלק מהן באו ממקורות צבאיים. הצב”מים המתוארים הם מתכתיים, מה שאומר שמדובר בעצמים מלאכותיים. גופים אלה כפי שאפשר לראות נצפו בראשית המאה ה – 20 כאשר צוללות היו עדיין כלי תחבורה חדש. בדיווח מהוואי נמסר על מטאור היוצא מהמים. מטאורים או ליתר דיוק מטאוריטים הם גושי סלעים הבאים מהחלל, פוגעים בקרקע ומתרסקים. יכולים להיות מקרים בהם מטאוריטים יפגעו בגופי מים, אך בשום אופן מטאור לא יכול לצאת מהמים. השימוש במונח זה באותו מקרה בא מטעמי נוחיות. הגוף שפרץ מתוך המים הזכיר אסוציאטיבית תצורה של מטאור.

לגבי הצב”מ שירד לעומק של 9 ק”מ סמוך לפוארטו ריקו, מעט מאוד צוללות כיום יכולות לרדת לעומקים אלה וגם זאת למשכי זמן קצרים. הדוגמה המפורסמת לכך היא הצוללת אלווין שתוכננה לביצוע מחקרים במעמקים ויכולים לשהות בה לכל היותר שני אנשים. לא נמסרו שום פרטים מיוחדים לגבי הצב”מ שירד לעומק כה רב והרושם המתקבל שהוא עשוי מ ” יחידה אחת” – הדפנות שלו חלקות. מה שברור הוא שמי שיצר אותו חייב להיות בעל ידע רב במטלורגיה. גוף היורד למעמקים חייב לעמוד בלחצים הולכים וגדלים, במקרה זה עד ללחץ של 900 אטמוספירות. הפתרון המקובל לכך הוא דפנות כפולות והרווחים שביניהם ממולאים במים כדי לאזן את לחץ המים המופעל עליהן ומטבעו של דבר הוא שהזרמת המים נעשית באופן הדרגתי עם ירידת הצוללת למעמקים. האם הצב”מ בנוי על עקרון זה או שהוא בנוי על בסיס הנדסי שונה? אם הוא בנוי על הבסיס המוכר, הכנסת המים פנימה חייבת להיעשות  במהירות, אם לא, מתבקשת המסקנה שדפנות שלו בנויות על בסיס טכנולוגי שונה. אפשרות שיש להביאה בחשבון היא סגסוגות המסוגלות לעמוד בלחצים גבוהים. המקרה היחידי בו נעשה שימוש בדופן מתכתי עבה הוא של חלליות הוונרה הרוסיות שנחתו על כוכב הלכת נוגה. הלחץ האטמוספרי על הקרקע הוא 90 אטמוספירות והמקסימום שאחת מהן הצליחה לשרוד הוא שעתיים.

הדמיון בין התיאור שנמסר על ידי תושבי קרליה לבין האגדה היפנית מעורר מספר תהיות מדובר בשני מקרים בלבד ובכל זאת יש לתת על כך את הדעת. האם מדובר בצירוף מקרים בלבד? האם הסיפור היפני יכול  היה להתגלגל דרך השפעות תרבותיות והעברות דוריות של סיפורים מיפן לקרליה הרחוקה? אם לא, מתבקשת המסקנה שמדובר בשני מקרים אמיתיים אם אכן כך  הם פני הדברים, הרי שמדובר בשוכני ימים שהתפתחו במקביל אחד לשני ובמקביל לנו בני האדם ויצרו תרבות וטכנולוגיה מתקדמת ביותר. העדויות, לפחות על פי הדיווחים מתארות דמויי אדם, עם התאמות אקולוגיות לחיים במעמקים. מרכזי היישוב שלהם יהיו על הקרקעית במערכות סגורות בדומה למושבות שיוקמו על הירח ועל המאדים בתוך כיפות ענקיות או בתוך האדמה עם פתחי יציאה למים לצורך עבודה שוטפת וליציאת הצב”מים. אמנם השערות ואולי גם ספקולציות אבל כדאי לחשוב על כך.

האגמים שבהם מדובר הם האגם  ב –  Kul  Issik  שעומקו המקסימלי 702 מטר, אגם בייקל שעומקו המקסימלי 1600 מטר, הים הכספי בדרום מערב היכן שנצפו דמויי אדם ועומקו המקסימלי  978 מטר ואגם  Sarer  שעומקו 1500  מטר. העדויות לפחות על פי המסופר קשורות לאגמים עמוקים, מקומות בהם הלחץ האטמוספרי בקרקעיתם עשרות אטמוספירות ובמקרה אחד מגיע ל – 160 אטמוספירות. האם הקמת מקומות היישוב שלהם במקומות כה עמוקים היא המתאימה להם מבחינה ביולוגית או שיכולה  להיות לכך סיבה אחרת? אם היו מוקמים במקומות רדודים אפשר היה להבחין בהם בקלות, לא רק כיום בזכות ציוד המחקר העומד לרשות החוקרים, אלא גם בעת העתיקה. בין אנשי הים של העת העתיקה היו כאלה שיכלו לרדת לעומק של עשרות מטרים. אם היו מקימים את מושבותיהם במים רדודים למשל עד עשרות מטרים  ניתן  היה להבחין בהם בקלות. היקף העדויות הכתובות והאורליות היה בעל נפח טקסטואלי הרבה יותר גדול מזה המוכר. יחד עם זאת  יש להביא בחשבון שאותם דמויי אדם נמצאים שם הרבה מאוד לפני הופעת האדם המודרני על כדור הארץ.

הנתונים החשובים ביותר לגבי הגוף שנצפה בפסקוואלה הם מדובר בגוף מתכתי וכי לא מוכר שום בעל חיים ימי דומה לו בצורתו. קיים דמיון בין התיאור של הדייגים שהגדירו את צורתו כעגולה או אליפטית ובין הדיווח של אנשי משמר החופים שתיארו את צורתו כמצנח בשני התיאורים מדובר בגוף בעל עקמומיות סגורה מעגלית או קרובה למעגלית. ההבדל בין התיאורים יכול לנבוע מזוויות תצפית שונות. מישהו או קבוצה של אנשים ממשמר החופים צללו לתוך המים וראו את הגוף בפירוט רב יותר מהדייגים. בכל מקרה מדובר בגוף מלאכותי וקטן מאוד. האם מדובר במיני צוללת ניסויית של הצבא היכול להיות מאויש באדם אחד או שניים? כאשר הדייגים ניסו לנגוע במשוטיהם האור כבה והופיע במקום אחר. אם אכן היה מדובר בצוללת ניסויית היא היתה מתרחקת משעה שצוותה היה מבחין כי צופים בהם ממרחק אפס. זה לא קרה. במקום זאת הגוף הגיב בצורת פולסים  נודדים של אור על הדופן שלו. האם מדובר בתגובה אוטומטית בגלל ההרכב הכימי של הדופן או שזה נעשה על ידי הצוות המפעיל. מהירות התנועה של הגוף היא נמוכה. האם התנודות במהירות התנועה שלו סמוך לפני המים והתייצבותו במים עמוקים יותר יכולים להעיד על איזה שהוא  דפוס באופן תנועתו שווה ערך לתנועתו של רכב יבשתי בתנאי עבירות שונים? כל תשובה תהיה בגדר השערה בלבד. הנתונים אינם מספיקים כדי לקבוע מפרט הנדסי וכשירויות מבצעיות.

הדיווח מהים התיכון של המיכלית הרוסית “גורה” מפורט יותר. הצורה הכללית מוכרת. הדיווח על חלקי העב”מ המסתובבים נשמע כמו לקוח מסרט מדע  בדיוני, אבל אולי בכל זאת יש בו דבר מה אמיתי. אלה שצפו בעב”מ שמו לב לתבליטים שונים על הדפנות שלו. מאחר ולדיווחים לא מצורפים שרטוטים קשה לדעת מה מסתתר מאחורי התיאורים ועד כמה הם מדויקים. הקפיצות הפתאומיות של העב”מ יוצרות את הרושם שהוא מונע על ידי גל בלתי נראה. צורת תנועה זו מזכירה חלק מתיאורי התנועה של ווימאנות במיתולוגיה ההודית. אם ננסה לתאר את עצמנו יושבים בתוך כלי טיס הנע בצורה זו, ההרגשה לא תהיה נעימה. זה יכול להידמות למה שמרגישים כאשר נמצאים בלב ים סוער על ספינה או לתחושות שמרגישים בזמן שהייה במעלית עולה ויורדת. התחושות יכולות  לבוא לידי ביטוי בהקאות או באובדן היציבה ושיווי המשקל עד כדי נפילה על הרצפה. תחושות אלה יכולות שלא להיות מורגשות כאשר מותקן בכלי טיס אלה ציוד המנטרל אותן. זאת בהנחה שמי שמטיסים כלים אלה דומים לנו מבחינת הרגישויות הפיזיולוגיות שלהם. כאשר העב”מ פנה לעבר הספינה הערבית ונסק כלפי מעל  במהירות הוא לא נע בתנועות גליות, הזהירה שלו לנוכח אור השמש שפגע בו בגבהים אלה לא נצפתה כאשר נע בסמוך לפני המים. נראה שיש לכך קשר לזווית הפגיעה של קרני השמש בדפנות.

באשר ליצורים התת – ימיים מדובר בדמויי אדם. היצור שנמצא בקרליה דומה מבחינת התיאור שלו לזה המתואר באגדה היפנית. הדיווח מהים הכספי נתמך במספר עדויות. העדות  מימת בייקל באה מפיו של קצין בכיר ביותר. מתאמים אלה בין העדויות והמקורות המביאים אותן מראים כי מדובר בדיווחי אמת. ליצור מקרליה וליצור מהים הכספי 4 אצבעות בידיהם. היצורים מאגם קוט והשלדים שנמצאו על ידי הנערים הגרוזיניים סמוך לאגם, גובהם הוא יותר מ – 3 מטר. בכל הדיווחים היצורים הגיבו לסביבה האנושית שפעלה בסמוך אליהם, אם כי התגובות היו שונות ממקרה למקרה. בדיווח מקרליה נמסר כי היצור היה מפוחד. היצור שנמצא בים הכספי שחה במקביל לספינה וביצע תמרוני שחיה מקבילים לתנועת. במקרה של  הדיווח מהים השחור היצורים התקרבו לצוללנים ואחר כך התרחקו. דפוס ההתנהגות שלהם הוא  מעניין. אחד היצורים התקרב לצוללנים, נעצר ליד אחד מהם, אחר כך חברים הצטרפו אליו ולבסוף עזבו. אפשר לפרש זאת בדרך הבאה : זה שהתקרב לצוללנים עשה זאת מתוך סקרנות, משל אנו מבחינתו חייזרים. הוא רצה לראות מקרוב במה מדובר. חבריו נשארו מאחור במרחק ביטחון למקרה בו יקרה לו דבר מה ואז יבואו לעזרתו. משעה שראו שלא נשקפת לו שום סכנה התקרבו, הסתכלו ואחר כל הסתלקו. אם  פירוש זה הוא נכון הרי שמדובר בדפוס התנהגות אנושי מוכר. היצורים מימת בייקל הגיבו באלימות.

למרות הדמיון הכללי שלהם לבני אדם, כל דיווח נותן תיאור ייחודי באשר למראה היצורים בהם פגש. המשמעות, גזעים  חוצניים תת- מימיים שונים. מזכיר גזעים אנושיים שונים. אם עושים אנלוגיה לאבולוציה האנושית יכולות  להישאל מספר שאלות מרתקות. האם לנו ולהם מוצא משותף או שמא מדובר בהתפתחות מקבילה לגזע האנושי היבשתי? לנו אב קדמון ולהם אב קדמון משלהם. מכיון שמדובר בגזעים שונים החיים במקומות שונים, מדובר בקהילות עם דפוסים סוציולוגיים משלהם.  מה גודל הקהילות? כמה זמן הן חיות במקום בו הן נמצאות?  האם יש ביניהן איזה שהם קשרים או שכל קהילה חיה לעצמה? האם מוצאם בכלל מחוץ לכדור הארץ וכל קהילה באה מכוכב אחרת? מכיון שבחלק מהמקרים מתוארים צב”מים מתבקשת המסקנה שהם בעלי טכנולוגיה גבוהה ביותר לא מוכרת לנו, האם מענה ולו חלקי לשאלות אלה יכול לתת לנו איזה שהם רמזים למה שמצפה לנו בעתיד כאשר נגיע לכוכבים אחרים בהם נמצאים גופי מים גדולים בין שהם גלויים או תת – קרקעיים בדומה לאירופה ירחו של צדק ולאנצלדוס ירחו של שבתאי?

סיכום

מין  הראוי שחקר והתפתחות החיים יתנהל בשני מסלולים מקבילים, האסטרונומי  והאוקייני. בין שני עולמות תוכן אלה חייב  להיות דיאלוג מתמיד מכיון שקיים פוטנציאל אדיר לפיתוח תובנות ביולוגיות וסוציולוגיות אנתרופולוגיות. הפתיחות ההולכת וגוברת בשנים האחרונות בדבר הגעת כלי טיס מעולמות אחרים לעולמנו מקרבת אותנו לנקודת מפנה היסטורית מין החשובות ביותר.

Invisible Residents: The Reality of Underwater UFOs

מקורות

1. Fowler  O. – “Do flying triangles have  underwater bases around our coast?”

2. Good   T. – “Aliens under the sea”   11.11.2000

http://www.ufoevidence.org/documents/doc1652.htm

3. Hemilton  B. – “Underwater UFO’s

http://www.ufoevidence.org/documents/doc1147.htm

)

4. Ossipova  A.   – “Underwater civilizations ”  5.2.2004

http://www.ufoarea.com/misf_underwater_civ.html

(לא פעיל)

5. Stonehill  P. – “Russian underwater encounters :what lurks beneath the surface?”

https://ttbtsdisclose.wordpress.com/2012/09/09/russian-underwater-encounters-with-underwater-humanoids-and-ufos/

6. “August 1911 – Strange sightings reported”

7″. Mysteries man in the sea “Spotted in the Caspian Sea

8. “The underwater cases  : Russian underwater encounters

9.  “Unidentified Submarine Objects”  2001

http://www.ufoevidence.org/documents/doc1708.htm

הפוסט הקודם“רנסאנס” – ביקורת מחול מאת אבי גולדברג
הפוסט הבאשירים לשבת – מסע וזיקנה
בעל B.A במדע המדינה וסוציולוגיה. עורך לשוני של ספרות טכנית. חבר באגודה הישראלית לאסטרונומיה ובאגודה לחקר עב"מים. פרסם מאמרים באתר הידען, באתר של אלי אשד על ניתוח ספרותי, ובכתב העת של האגודה לאסטרונומיה בתחום גיאולוגיה ואטמוספירה של כוכבי לכת. כמו כן כתב על ייעוץ ארגוני, מדע המדינה, היסטוריה עם היבטים ניהוליים, בינה מלאכותית, חישוב מקבילי, מקרא ,סוציולוגיה, מודיעין (בכתב העת של המל"מ), וכלכלה.

תגובה אחת

  1. […] היסטוריה – מבוסס על עדויות של הצבא האמריקאי והרוסי,  צוללות ומטוסים רבים שמעידים על תופעות בלתי ניתנות לפענוח של ביקורי חוצנים בכדוה״א. כמו כןאזור 51 בארה״ב שמסתיר מפני האנושות כל זכר להימצאות אורגניזם חוצני על פני כדוה״א. נאסא קלטו במהלך השנים האחרונות גלי רדיו מהחלל החיצון אותם המירו לסאונד שגיבש שפה ברורה של פניות ושדרים מהחלל החיצון. לינק מגניב ל עדויות של אנשי צבא לגבי תופעות חוצניות בים וביבשה […]

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

10 − שבע =